OVer Missers in de Reisinformatie #45

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Ze bedoelen zeker dat je overstapt in Zwolle op de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]? Normaal ga je voor die plaatsen via Rotterdam, omdat dat sneller is. Niet heel handig verwoord.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Wubbo »

Het was een omroepbericht vanwege uitgelopen werkzaamheden bij Almere, dus je kon nog steeds gewoon via Utrecht.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Reden de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] niet meer over Amersfoort dan?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Wubbo »

Nee, die keerden in Lelystad. Hoewel ik er ook een paar in Meppel zag keren, geen idee wat daarvan de logica was.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door JWM »

'In verband met een spoorwijziging vertrekt de Intercity naar Leeuwarden van spoor 1'. Goede reden wat mij betreft :D En waarom live-omroep i.p.v. een automatische?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Blijkbaar zijn her en der nog wat verkortingslijsten niet geupdate. Zowel op het reisinfoscherm in de U-OV bus die ik naar Utrecht Centraal had als op het vertrektijdenscherm van de OV Servicewinkel werden bussen naar Veg en Wkb aangekondigd tussen de treintijden.
Rijden de Treinen maakt er wel iets voor de gemiddelde reiziger leesbaarders van. De omroep op Utrecht Centraal kondigde alleen de bus naar Drunen en Waalwijk aan maar niet die naar Veghel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Etienne »

Het informatiesysteem in de bussen van Qbuzz in Zuidoost-Friesland mag wel eens nagekeken worden. Op meerdere lijnen werd een halte afgeroepen, terwijl we die halte dan al voorbij reden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door ODRAIL »

Heb je dit ook bij Qbuzz gemeld?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Meltrain »

Bij de verstoring gisteren tussen Den Haag / Delft en Schiedam stond op de borden en werd omgeroepen dat reizigers tussen Den Haag Centraal en Delft Zuid gebruik kunnen maken van de tram.
Weliswaar komt lijn 1 in Tanthof, maar de dichtstbijzijnde halte is toch nog ongever 20 minuten lopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Suus »

Om 7:00 een mededeling op Rotterdam Centraal. Machinist twintig-negentien moet contact opnemen met Product Control.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Complete reisinfochaos in Utrecht: op spoor 8 stond een set VIRM als IC naar Den Haag aangekondigd maar de omroep corrigeerde dat dit de 11759 wordt. Die 11759 staat echter op spoor 11 op de borden :?
Op dat spoor 11 blijkt echter de 559 te staan met vervangend materieel afkomstig van OZ. In de apps wordt echter juist gemeld dat die +55 heeft, zodoende is die op Utrecht Centraal zelf nergens in de reisinfo te vinden.

Blijkbaar dus ook nog wat personeelsproblemen want het VIRM op spoor 8 was er ruim op tijd om op de 1759 te kunnen keren die echter opgeheven was.
Inmiddels is terwijl ik dit bericht aan het schrijven was de 559 wel op de borden verschenen en is het materieel dat op spoor 8 stond met niemand erin richting Amersfoort vertrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door JWM »

Suus schreef:Om 7:00 een mededeling op Rotterdam Centraal. Machinist twintig-negentien moet contact opnemen met Product Control.
Wat is de misser?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door waldo79 »

Wellicht doelt Suus op de 2000. Die komt niet in Rotterdam :lol:
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Jultar »

2019 is het dienstnummer van de ICd reservemachinist in Rotterdam. Dus klopt gewoon.
(Hoewel je het misschien een misser zou kunnen noemen dat het nodig is om een machinist via de omroep op te roepen).
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Ronald »

20 jaar geleden waren dienstmededelingen via de omroep heel normaal. Daaraan wist je al eerder de vertraging van je trein dan via de "normale" omroep ("dienstmededeling 525 +5"). Ook werden er vaak namen van reizigers omgeroepen die zich dan bij de loketten moesten melden :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Dat laatste hoor ik ook nu nog geregeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

De reisplanner check bewees zijn waarde weer eens... niet dus. Toen ik kort voor ik van huis ging reden er nog slechts minder ICs tussen Amersfoort en Utrecht maar kwartiertje later op het station was dat opeens geen treinen Amersfoort - Den Dolder geworden. Tja, dan helpt zelfs een overstap van 20 minuten verderop in de reis niet meer om +30 te voorkomen. En eigenlijk was het +60 zelfs maar dat viel te voorkomen met een OV fiets vanaf een stationnetje eerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:
Suus schreef:Om 7:00 een mededeling op Rotterdam Centraal. Machinist twintig-negentien moet contact opnemen met Product Control.
Wat is de misser?
Naar mijn mening niet.

Zoals anderen al aangaven waren vroeger dienstmededelingen heel normaal. Maar de dienstmededelingen zijn uitgestorven door de komst van de huidige communicatiemiddelen.

Overigens was een dienstmededeling voor de geoefende reizigers best handig :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Aking »

De misser lijkt mij "Product control", het is toch goedverredoemme geen Murica? :X
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Jultar »

Tja, we hebben ook Train Managers ipv hoofdconducteurs aan boord van de treinen van NS Int ;)
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Bemined »

Volgens de NS app was trein 5414 vanmorgen ingekort van DDZ 4 naar DDM1 4. Volgens mij is dat dan juist langer dan korter.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door webguy »

Qua zitplaatsen vast niet dan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Je hebt sowieso een halve bak extra omdat je i.p.v. een motorrijtuig gewoon een rijtuig met twee verdiepingen t.b.v. reizigers hebt. Veel minder plek kan het dan toch niet zijn lijkt me.

Edit: wat trouwens eigenlijk ook wel een misser is... de nieuwe reisplanner op ns.nl geeft ook aan hoeveel winkels en services er open zijn op je aankomststation op de aankomsttijd. Leuk zo'n aantal, alleen kan je op de website nergens zien welke winkels er open zijn. Je ziet alleen dat er bv. 20 van de 25 winkels open zijn. In de NS-app is die optie wat dat betreft nuttiger want die toont in de lijst met winkels wel welke er op dat moment open zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Afbeelding :')

De NS-app laat ook een Thalys zien. In werkelijkheid begint de rit pas in Utrecht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Aking »

Jultar schreef:Tja, we hebben ook Train Managers ipv hoofdconducteurs aan boord van de treinen van NS Int ;)
Daar kan ik, gelet op het internationale karakter van die specifieke treinen nog wel inkomen. Ik erger me ook elke keer weer aan het feit dat in de IC Berlijn tussen Amsterdam en Bentheim v.v. keurig in het Nederlands, Engels en Duits wordt omgeroepen, maar er daarna, met veel geluk, in Berlijn nog een Engelse omroep vanaf kan waar het daarvoor uitsluitend Duits is...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten