Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

De verkeerschaos rondom de kruising Mathenesserlaan - Nieuwe Binnenweg (lijn 4, 32 en 44 rijden daar) liep zo uit de hand dat men de afgelopen dagen bezig is geweest met het plaatsen van verkeerslichten. Vanochtend waren ze voor het eerst ook in gebruik, hoewel er 's ochtends eigenlijk nooit problemen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

De plaatsing van deze verkeerslichten stond al meer als een jaar op de planning. Maar het is telkens uitgesteld wegens geld gebrek hiervoor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Ze gaan volgend jaar als de verbouwing van metrostation Dijkzigt voorbij is ook weer weg. Dus dit had gewoon onderdeel van de projectkosten kunnen zijn. Vooral omdat men al maanden verkeersregelaars inhuurde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Vanwege de recente overvallen is vanaf 1 september de dagkaart niet meer te koop in de tram en bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Altijd leuk die adviezen van de RET bij stremmingen:
Stremming. Tram 24. Extra reistijd.
Door een stremming Burg. van Haarenlaan / Churchillweg wordt op tramlijn 24 in beide richtingen er niet gereden tussen `s Gravelandseweg en Beatrixlaan. De volgende haltes zijn vervallen: Piersonstraat, Parkweg, Station Nieuwland en 's-Gravelandseweg. Houd rekening met extra reistijd.
Reizigers worden geadviseerd gebruik te maken van de trein tussen Schiedam Centrum en Schiedam Nieuwland. Lopen naar de Beatrixlaan waar zij verder kunnen reizen met tram 24 vv.
Ga maar een stukje (~1 kilometer) lopen, ik zie dat soort adviezen steeds vaker bij de RET. Is men vergeten dat men hier ook nog een bus heeft rijden die tramlijn 24 met metrostation Vijfsluizen verbind?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Vanaf december 2016 zijn de halteomroepen in de Rotterdamse tram en metro ook in het Engels te horen:

http://www.ad.nl/rotterdam/de-ret-gaat- ... ~a3357d25/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dit is het gezicht achter de halteomroepberichten van de RET en HTM:

http://www.ad.nl/rotterdam/de-bekendste ... ~a98f6306/
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door n-evo »

Zij in Amsterdam hoeft niet per se. Vind het juist een goede afwisseling dat we hier een mannenstem hebben. Vrouwen zijn wat dat betreft iets te oververtegenwoordigd op dit gebied. Wel leuk om een keer het gezicht achter de omroep te zien! :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Het artikel over de dame achter de stem stond afgelopen zaterdag (27 augustus 2016) ook in de papieren editie van het Algemeen Dagblad / Rotterdams Dagblad.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Vind Tuffy Vos duidelijker omroepen eerlijk gezegd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Daar heb je wel een punt ja.

Maar persoonlijk gezien vind ik Tuffy Vos niet bij het Rotterdamse tram en metrosysteem passen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Waarom niet?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Qua stem vind ik het niet echt passen. Wat we nu hebben klinkt naar mijn mening beter in de metro.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door n-evo »

De Rotterdamse omroep is altijd zo heerlijk informatief: "U kunt hier overstappen op dé bus"

Niet zomaar een bus, maar bus! Alsof er één bus rijdt die heel Rotterdam e.o. aan doet en die heel het dorp kent. Een lokale beroemdheid op wielen waarop je hier kunt overstappen. _O- Oké misschien maak ik er meer van dan het is, maar kan het wel waarderen. :D
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Het lijkt me een stuk lachwekkender als men zou omroepen 'U kunt hier overstappen op een bus'.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Weet iemand waarom lijn 47 een paar keer per dag eindpunt Noordereiland heeft en hier ook 20/30 minuten blijft staan op de halte Meeuwenstraat? Dit is sinds de zomerdienstregeling is ingegaan op 4 juli j.l. en is me vandaag pas opgevallen toen ik de bus nam en op de tijdentabel keek bij Station Blaak.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Stefan »

Niet toevallig als pauzelocatie voor de chauffeur? Er zit daar toch een kleine eindpuntvoorziening?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21336
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik had het al eens eerder gevraagd en het is inderdaad voor de verplichte pauze voor de chauffeur. Daarom zit er (van maandag t/m zaterdag) ook een gat van bijna 50 minuten tussen twee ritten rond 19:00 uur.
Dat is in elk geval al beter dan eerst toen dat gat er rond 17:30 zat. :X Op zondag is dat overigens nog steeds het geval.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bedankt voor het antwoord! Eigenlijk is het dan gewoon de oude lijn 32... ;) pauze houden op t eiland!

Vandaag chaos op lijn 44... zat in de bus naar Zuidplein vanaf Eramus MC, eerst 20 minuten niks, zal wel door de stoplichten komen op de Nieuwe Binnenweg, daarna 3 bussen tegelijk en heerlijk tegen de voorruit aangeplakt en als klap op de vuurpijl een vrachtwagen klem onder de tunnel bij het Droogleverfortuinplein, om vervolgens te horen via de intercom in de bus bij de chauffeur dat lijn 70 niet over de Slinge reed ivm een geschepte fietser...! Puik RET dagje vandaag! Een voordeel goed vertoeven in de zon bij de halte! :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Door de vastgereden vrachtwagen stond het halve Oude Westen vast, onder andere door slimmeriken die dachten dat ze de file op de tunneltraverse konden vermijden door op de parallelweg te gaan rijden.

De verkeerslichten op de Nieuwe Binnenweg/Mathenesserlaan staan overigens, ook na de bijstelling, nog steeds hondsberoerd afgesteld. De fietsfiles op de Mathenesserlaan zijn nu wel verdwenen maar ik sta er tegenwoordig met de fiets meer dan anderhalve minuut te wachten op groen terwijl ik zonder verkeerslichten voorrang had. Het is ook niet echt handig dat de tramhaltes voor het verkeerslicht zitten, de tram komt nu pas bij de halte als het licht groen is en hoe kort de stop ook is, de tram moet altijd een hele cyclus afwachten voordat hij weer verder mag en daardoor ook het achterkomend verkeer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Hmm ... zijn er dan geen speciale voorzieningen aangebracht om de tram voorrang te verlenen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Nee, want het is een tijdelijke installatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Klopt mijn vermoeden dat de remise Kralingen voornamelijk trams van de 2100-serie heeft en Beverwaard de 2000-serie? Het valt mij namelijk op dat op de lijnen die bij mij in de buurt rijden, op de lijnen 4/8/21/24 voornamelijk 2100's rijden en op lijn 23 juist 2000's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door les7 »

21/24 rijden als t goed is enkel 2100's. Een paar 2100's hebben modificaties zodat het in- en uitstappen sneller verloopt (deur sluit signaal, extra kaartlezers).

Tram 7 is dacht ik ook een Citadis 2-only lijn (Citadis 1 niet toegestaan)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Lijn 7 zal vast wel ook wel Citadis 1 krijgen als de werkzaamheden in Kralingen volgend jaar afgerond zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten