Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nou ... als ik op sommige plaatsen in een DDZ (tweede klasse) in mijn stoel zit heb ik zeer grote moeite om door de ramen naar buiten te kijken. En nee ik mankeer (bijna) niets aan mijn ogen.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat ligt heel erg aan waar je gaat zitten in een ddz.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daar bij ik het wel met je eens ja.
Maar het blijven kleine ramen.
Maar het blijven kleine ramen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik dacht dat iedereen altijd positief was over DDZ. Ik heb er zelf te weinig lange ritten mee gereden om er een goed oordeel over te vellen.Daniel schreef:Zelf ben ik over die 1e klasse stoelen wel te spreken (maar minder over de 2e klasse).
Jammer dat boven de vierzitters verdwijnen. Ik zit er altijd wel graag.
(Ik blijf het trouwens gek vinden dat de stiltecoupés boven zijn. Kleine kinderen willen juist altijd het liefst boven zitten, dus kunnen de stiltecoupés beter beneden zijn.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
@KM46: De ramen zijn toch echt niet kleiner geworden als ze waren. Doel je misschien op de raampjes waar een klapraam voor de noodventilatie in zit? Daar zit de horizontale balk tussen raam en klapraam zo ongeveer op ooghoogte, da's wel onhandig.
@Meltrain: Ik was op zich ook wel positief over DDZ, tot ik er een keer een langere rit mee gemaakt had in de 2e klasse. En die stoelpoot in het midden heb ik sowieso altijd al irritant gevonden. Die zit gigantisch in de weg wil je een beetje je benen kwijt kunnen.
@Meltrain: Ik was op zich ook wel positief over DDZ, tot ik er een keer een langere rit mee gemaakt had in de 2e klasse. En die stoelpoot in het midden heb ik sowieso altijd al irritant gevonden. Die zit gigantisch in de weg wil je een beetje je benen kwijt kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Kijk een naar deze foto:
https://www.rover.nl/component/jce/?vie ... jpg&title=
Dit geldt ook voor de tweede klasse.
https://www.rover.nl/component/jce/?vie ... jpg&title=
Dit geldt ook voor de tweede klasse.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De ramen zijn niet klein, de stoelen staan gewoon (zeer) onhandig ten opzichte van het raam.
Iets wat helaas in wel meer materieel voorkomt. :(
Iets wat helaas in wel meer materieel voorkomt. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat bedoel ik ja :? .
En er is zeker geen mogelijkheid dat dit (nog) aangepast wordt?
En er is zeker geen mogelijkheid dat dit (nog) aangepast wordt?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De stoelen dan maar dichter op elkaar zetten?KM46 schreef:Kijk een naar deze foto:
https://www.rover.nl/component/jce/?vie ... jpg&title=
Dit geldt ook voor de tweede klasse.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is een oplossing ja.
Of iets anders neerzetten ten op zichte van de ramen
Of iets anders neerzetten ten op zichte van de ramen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
KM46 wil dus geen beenruimte. Weten we dat ook weer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als ik deze foto zo zie lijken de stoelen in VIRMm wat verder van elkaar te staan als in DDZ...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
DDZ vergeleken met DDAR is iedereen wel positief over. De stoelen in de 2e klas van DDZ vind ik zelf ook niet geweldig, de NMBS M6 stoelen vind ik fijner. de loungebanken ben ik blij om dat ze minder ruimte innemen, ze worden amper gebruikt en zitten slecht.Meltrain schreef:Ik dacht dat iedereen altijd positief was over DDZ. Ik heb er zelf te weinig lange ritten mee gereden om er een goed oordeel over te vellenDaniel schreef:Zelf ben ik over die 1e klasse stoelen wel te spreken (maar minder over de 2e klasse).
Juist de virm met paarse plastic bekleding wordt gerenoveerd, de stoffenbekleding blijft nog wel ff in de andere
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En blinden hebben dankzij de nieuwe braille/reliefstikkers nu een legitieme reden om de trapleuning in een VIRMm te aaien. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hier nog wat bewegend beeld van de 9411:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wanneer komen de eerste Flirts eigenlijk in dienst?
Pas op 11 december of is het bedoeling dat ze al eerder in de reguliere dienst verschijnen?
Pas op 11 december of is het bedoeling dat ze al eerder in de reguliere dienst verschijnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De officiële datum dat nieuw materieel in dienst komt is in Nederland meestal als de nieuwe dienstregeling ingaan. In dit geval 11 december.
Maar de maanden september en oktober zijn volgens de spoorwegen zelf de drukste maanden qua reiziger. Dus dan snap ik niet waarom de nu al beschikbare stellen niet in gezet worden :? .
Maar de maanden september en oktober zijn volgens de spoorwegen zelf de drukste maanden qua reiziger. Dus dan snap ik niet waarom de nu al beschikbare stellen niet in gezet worden :? .
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zijn er dan al stellen beschikbaar? Is er al voldoende rijdend personeel met instructie?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat zijn wel een paar vragen ja.
Maar daar had men bij de NS met de bestelling rekening mee kunnen houden .
Maar daar had men bij de NS met de bestelling rekening mee kunnen houden .
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb te Rtd waar de nieuwe VIRM te bezichtigen is even naar het aantal zitplaatsen gekeken van de 9411. Het totaal aantal zitplaatsen is iets toegenomen (zo'n 400, afhankelijk van hoeveel reizigers je op de loungebanken plaatst), maar vooral in de vorm van klapzittingen. De verhouding 1e klas is verhoogd van 1:5 tot 1:4, wat er dus op neerkomt dat het aantal normale 2e klas zitplaatsen met bijna 10% is afgenomen, zo'n 25 2e klas reizigers krijgen een downgrade van een volwaardige zitplaats naar een klapzitting of een staanplaats.
Nu zal dit op de lange termijn natuurlijk geen probleem moeten zijn zodra er meer IC materieel beschikbaar is.
Nu zal dit op de lange termijn natuurlijk geen probleem moeten zijn zodra er meer IC materieel beschikbaar is.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is dat nieuwe stel al in dienst of maakt hij een promotie rondje?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hij staat gister, vandaag en als het goed is ook morgen overdag te Rotterdam Centraal waar reizigers en personeel de trein mogen bekijken. Zijn ook betrokkenen bij aanwezig die vragen kunnen beantwoorden of feedback kunnen doorgeven.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daarvoor zijn ze in de Tweede Kamer te wispelturig. De politiek denkt vooral korte termijn, terwijl NS qua materieel toch vooral baat heeft bij lange termijn.KM46 schreef:Maar daar had men bij de NS met de bestelling rekening mee kunnen houden .
🍉
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waar zitten de stopcontacten in de 2e klasse?
Re: RE: Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een vogeltje fluisterde mij in dat instructie niet al te lang op zich zou moeten laten wachten en dat er ook binnen afzienbare tijd met een proefbedrijf met reizigers wordt begonnen ;)KM46 schreef:De officiële datum dat nieuw materieel in dienst komt is in Nederland meestal als de nieuwe dienstregeling ingaan. In dit geval 11 december.
Maar de maanden september en oktober zijn volgens de spoorwegen zelf de drukste maanden qua reiziger. Dus dan snap ik niet waarom de nu al beschikbare stellen niet in gezet worden :? .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten