Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zonnig »

En kennen we de situatie nog dat XX in Brabant won .... ze hadden te goedkoop ingeschreven en hebben de concessie weer teruggegeven.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Dat was toch de periode dat Arriva met de RET 600 serie ging rijden in Den Bosch?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael 1988 »

dylanwild94 schreef:Of we krijgen zo'n situatie toen oost-brabant van hermes naar Arriva ging. Dat ging ook zo vlekkeloos. :')
Bedoel je niet van BBA naar Arriva? Oost Brabant ging eerst van BBA (voor een deel) naar Zuidooster en later Hermes d.m.v. een lijnenruil. Vervolgens via een openbare aanbesteding van Hermes naar BBA en in 2006/2007 van BBA naar Arriva via aanbesteding.
Zonnig schreef:En kennen we de situatie nog dat XX in Brabant won .... ze hadden te goedkoop ingeschreven en hebben de concessie weer teruggegeven.
Daar kwam geen rechtzaak op/bezwaar van de andere vervoerders. Wel een staking en later een schikking.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Ja die bedoel ik. Daar waar de rdw bij Arriva op de koffie kwam en niet te zuipen vond.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zonnig »

Michael 1988 schreef:.
Zonnig schreef:En kennen we de situatie nog dat XX in Brabant won .... ze hadden te goedkoop ingeschreven en hebben de concessie weer teruggegeven.
Daar kwam geen rechtzaak op/bezwaar van de andere vervoerders. Wel een staking en later een schikking.
Inschrijven en uiteindelijk je terugtrekken, dat geeft ook wel aan dat je niet serieus bezig bent.
Inschrijven / rijden e.d. is een serieuze zaak. Dat vraag om correct gedrag.

Als kijkt bij de aanbesteding van de Stad + directe omgeving, daar zijn ze toch ook jaren aan het donderjagen geweest, en uiteindelijk de concessie definitief verloren. Wel een flinke zak met geld ivm het doorrijden van de oude concessie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael »

Michael 1988 schreef:
Daniel schreef: West-Brabant was het toch ook een zaak die door Veolia was aangespannen?
West-Brabant was in eerste instantie een zaak die door Arriva was aangespannen, aangezien Veolia daar in eerste instantie won. Oost-Brabant was een zaak die door Veolia was aangespannen, nadat Arriva daar had gewonnen. Echter werd het bezwaar in Oost-Brabant ongegrond verklaard aangezien Veolia te laat was.
Er was bij de aanbesteding een fout gemaakt door een door de provincie Brabant ingehuurd bureau. Die hadden een verkeerde rekenformule gebruikt. Bij het gebruik van de juiste formule kwam Arriva alsnog als winnaar uit de bus.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael 1988 »

En daar kwamen ze achter na het bezwaar van Arriva :roll: .
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Op de website van Syntus Utrecht zag ik het volgende staan:
Uiterlijk twintig werkdagen voor de start van de concessie (11 december) is de nieuwe dienstregeling beschikbaar.
Dus rond november kunnen we de nieuwe dienstregeling zien.
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Hoorde zojuist in de wandelgangen dat de uitspraak van de beroepscommissie waarschijnlijk 9 oktober plaatsvind.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Dus hij wordt toch eerder verschoven? Of gaat dat erover of Syntus al in december mag rijden als de zaak nog niet afgehandeld is?
noahjo3 schreef:Op de website van Syntus Utrecht zag ik het volgende staan:
Uiterlijk twintig werkdagen voor de start van de concessie (11 december) is de nieuwe dienstregeling beschikbaar.
Dus rond november kunnen we de nieuwe dienstregeling zien.
Dat had ik 2 dagen geleden al gepost ;)
Ik heb geen onderschrift
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Daniel schreef:Las er anders ook voor die petitie wel het nodig over...

Keek net trouwens voor wat anders op de Syntus Utrecht site en daarbij viel me toevallig nog wat op in Amersfoort: lijn 8 staat in Schuilenburg precies andersom ingetekend als dat 'ie nu rijdt. Zal de gemeente blij mee zijn, alle verhoogde haltes aan de verkeerde kant van de weg :P
Al kan het op dit moment nieteens zoals Syntus 'm ingetekend heeft, want er zit een straatje met eenrichtingsverkeer op de route. Al kan dat nog tijdelijk wegens de bouw van Randenbroek Zuid zijn.


Als lijn 8 toch andersom rijdt, zou het niet beter zijn om lijn 8 als eindhalte Schuilenburg waar lijn 102 stopt en weer terug vanaf Operaplein zodat reizigers vanaf Leusderkwartier, Randenbroek-Schuilenburg kunnen overstappen op 102? Is een idee
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

regenmaker schreef:
Daniel schreef:Ja met 103 kan je wel wat ja, en met 102 op zich ook. Maar dat mag Syntus toch juist niet zo aanbieden omdat het het level playing field verstoord? Vandaar dat ik vooral van lijnen binnen de concessie was uitgegaan.
Nee, dat is het probleem ook. Syntus zou dat niet mogen doen wanneer zij een bieding doen op de concessie. Maar als Syntus uiteindelijk wint, zouden ze daarna misschien kunnen nadenken over integreren van sommige lijnen (zelfde geldt voor qbuzz eigenlijk, maar na het Limburg affaire weet ik niet wat die doen eigenlijk). Maar lijn 103 zou lijn 3 en 5 deels kunnen vervangen. Lijn 103 zou namelijk prima 4x/uur kunnen rijden tot Nijkerk.[/quo

Lijn 103 zou ook vanaf Vathorst station als begin punt richting Elstpeet. dan heb je echter geen dubbele lijnen op de zelfde route want er introduceert die nieuwe spitsbus (Rijnsweerd Vathorst) die ook al bijna zelde route die de 5 aandoet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

slingermonyet schreef:Als lijn 8 toch andersom rijdt, zou het niet beter zijn om lijn 8 als eindhalte Schuilenburg waar lijn 102 stopt en weer terug vanaf Operaplein zodat reizigers vanaf Leusderkwartier, Randenbroek-Schuilenburg kunnen overstappen op 102? Is een idee
Het idee is op zich niet slecht, maar voor de overstap zou ik het niet doen want dat is voor de beperkte reizigersgroep die 'm zal maken al prima te doen: vanaf het Leusderkwartier zal met lijn 8 naar de Stadsring qua tijd ongeveer even snel zijn, vanuit Randenbroek kan je vanaf de Heiligenbergerweg eveneens naar de Stadsring om over te stappen en vanuit Schuilenburg/Randenbroek-noordoost is gelijk naar de halte lopen best te doen. Wel zou zo'n route het Hogekwartier net iets beter ontsluiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Lijn 8 blijft rijden zoals ie nu ook rijdt. Staat op de site dat lijn 8 en 19 onveranderd blijven. Is gewoon een foutje in de tekening gemaakt. Wat zou de meerwaarde zijn als ie opeens tegengesteld zou gaan rijden? Zouden alle haltes naar de overkant van de weg moeten worden verplaatst. Gaat echt niet gebeuren! (Éénrichtingsverkeer is opgeheven. Gold alleen tijdens de bouwwerkzaamheden)
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

https://www.ovmagazine.nl/2016/09/zaak- ... hter-1658/
Maar er zit slechts een week of drie tussen de uitspraak en het begin van de concessie
De uitspraak is dus blijkbaar half november
Ik heb geen onderschrift
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Bedoelen ze niet drie maanden? Dat lijkt me namelijk beter te kloppen. Zie voor een uitgebreider artikel trouwens http://www.ovpro.nl/bus/2016/09/02/cbb- ... e-gunning/

Als het Cbb trouwens zegt dat Syntus gewoon mag rijden in Utrecht, is dat dan ook echt definitief? Of kan Connexxion hier nog een stokje voor steken?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

wouter15 schreef:Bedoelen ze niet drie maanden? Dat lijkt me namelijk beter te kloppen.
Nee.
Nu de rechtszaak al op 10 oktober begint, is het scenario iets minder onzeker geworden. In de regel doet het CBb binnen zes weken uitspraak. Veel marge is er dus niet: tussen uitspraak en het ingaan van de nieuwe concessie zit dan ongeveer drie weken.
🍉
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Remco1989 »

De Syntus 3051 stond vanmiddag op station Holendrecht. Leuk weetje deze bus is vanaf december bij een museumclub te vinden.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door NG²7²™ »

Remco1989 schreef:De Syntus 3051 stond vanmiddag op station Holendrecht. Leuk weetje deze bus is vanaf december bij een museumclub te vinden.
Waar hij nu al eigendom van is :wink:
Groeten,
Nick
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door MdJ »

Volgens mij kwam ik hem woensdag tegen op lijn 4 in Apeldoorn. Hoe kan dat dan? :shock:
Bij twijfel: gebruik beton.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

MdJ schreef:Volgens mij kwam ik hem woensdag tegen op lijn 4 in Apeldoorn. Hoe kan dat dan? :shock:
Toen moesten kennelijk reizigers 'ingemeten' worden.. *bus*
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Wat houdt dat in?
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Daniel schreef:
slingermonyet schreef:Als lijn 8 toch andersom rijdt, zou het niet beter zijn om lijn 8 als eindhalte Schuilenburg waar lijn 102 stopt en weer terug vanaf Operaplein zodat reizigers vanaf Leusderkwartier, Randenbroek-Schuilenburg kunnen overstappen op 102? Is een idee
Het idee is op zich niet slecht, maar voor de overstap zou ik het niet doen want dat is voor de beperkte reizigersgroep die 'm zal maken al prima te doen: vanaf het Leusderkwartier zal met lijn 8 naar de Stadsring qua tijd ongeveer even snel zijn, vanuit Randenbroek kan je vanaf de Heiligenbergerweg eveneens naar de Stadsring om over te stappen en vanuit Schuilenburg/Randenbroek-noordoost is gelijk naar de halte lopen best te doen. Wel zou zo'n route het Hogekwartier net iets beter ontsluiten.
Daar heb je ook wel gelijk in. en wat Hogekwartier betreft is dat lijn 102 en 6 het dicht bereikbaar zijn. Maar wat ik me afvraag aangezien ik in schuilenburg woonde en nog regelmatig kom. Waarom er geen buslijn is vanaf schuilenburg naar vathorst aangezien er nu 3 buslijnen 5,7 en gedeeltelijk 103 allebei naar vathorst rijden van de zelfde wijken. En in schothorst rijden ook nog 2x per uur trein naar vathorst terwijl ik moeite moet doen vanuit schuilenburg naar vathorst. Er zou dan een mooie lijn kunnen ontwikkelen
naar Schuilenburg, Bedrijfterein Vinkehoef en bij NIjkerkerstraat rondje vathorst rjiden tot aan Station? Lijk je dat wat Daniel?
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

NG²7²™ schreef:De eerste Setra voor Syntus Utrecht is in het land gearriveerd :D

Afbeelding


Woow Mooie stadsbus voor Amersfoort en omstreken. Doet me beetje denken aan een besselingbus. Zou er dan ook een Syntus Maxx komen hihi
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ik denk dat de vraag daarvoor toch wat te beperkt zal zijn, zeker omdat de lijn zoals jij 'm noemt nogal buitenom de stad gaat. Wel is het inderdaad wel zo dat het huidige stadsnet van Amersfoort wat beperkingen kent voor wat betreft het woon-werkverkeer: dat soort reizen moeten bijna allemaal via de Stadsring als er al een bus in de buurt van het bedrijventerrein waar je heen wilt komt. Aan de andere kant zijn pilots om de bedrijventerreinen meer te bedienen eigenlijk allemaal gefaald. Al kan dat laatste ook liggen aan dat bv. lijn 15 vanaf station Schothorst reed en dat betekende dat je vanuit de meeste wijken eigenlijk al een overstap had om bij het beginpunt van die lijn te komen, dat maakt de verbinding natuurlijk al minder aantrekkelijk dan met slechts op de Stadsring overstappen.

Wat Vathorst betreft: dat er straks zoveel lijnen daarheen rijden via Schothorst zit ook wel in de ligging waardoor dat de enige echt rendabele verbinding oplevert. Je kunt niet echt makkelijk via andere wijken een buslijn naar Vathorst aanbieden die ook nog aantrekkelijk blijft voor reizigers van het station/centrum naar het deel van Vathorst dat die lijn bediend.

Maar dit wordt hier zo langzamerhand wel wat erg off-topic.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten