Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door busdriver1 »

huibe schreef:
busdriver1 schreef:
Michael schreef:
Chrysa schreef:Er was toch een regel dat je maar 15 minuten mocht staan? Dat haal je niet als er meer dan 15 minuten tussen haltes zit. Of geldt dat alleen op reguliere ritten?
Dat is inderdaad een regel in de huidige concessie (In de stadsdbussen geldt die regel niet). Maar ik dacht dat het Nachtnet Brabant onder een aparte concessie viel. Maar daar kan ik vooralsnog niks over vinden.
Dit vervoer per nachtnetbus valt onder geen enkele consessie. Daarom valt er ook niets over te vinden.
Het Nachtnet valt onder een apart contract. Deze heeft ook voorwaarden,maar deze zijn niet openbaar gemaakt.
De 15 minuten regeling is van de concessies van het reguliere openbaar vervoer.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Precies en dat klopt. Het nachtnet is een proef voor een bepaalde periode met een aparte regeling via Arriva Touring. Deze rijdt dit werk als openbaar vervoer terwijl het geen normaal ov is.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

busdriver1 schreef:Precies en dat klopt. Het nachtnet is een proef voor een bepaalde periode met een aparte regeling via Arriva Touring. Deze rijdt dit werk als openbaar vervoer terwijl het geen normaal ov is.
Het is regulier openbaar vervoer dat alleen in de nacht wordt uitgevoerd. Dat Arriva voor het contract van het Nachtnet op dit moment Arriva Touring heeft ingehuurd, heeft voornamelijk te maken met de kosten.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door busdriver1 »

huibe schreef:
busdriver1 schreef:Precies en dat klopt. Het nachtnet is een proef voor een bepaalde periode met een aparte regeling via Arriva Touring. Deze rijdt dit werk als openbaar vervoer terwijl het geen normaal ov is.
Het is regulier openbaar vervoer dat alleen in de nacht wordt uitgevoerd. Dat Arriva voor het contract van het Nachtnet op dit moment Arriva Touring heeft ingehuurd, heeft voornamelijk te maken met de kosten.

Arriva Touring heeft dit werk gekregen terwijl er sprake van was dat de vestigingen dit zelf zonder problemen konden regelen. Daar ben ik enige tijd geleden achter gekomen want men had dit volgens het managment van de vestigingen makkelijk kunnen indelen naast het regulier ov. Dat hadden ze ook graag gewild aangezien het vanaf diverse stallingen gereden wordt. Het is echter anders gelopen. Daarom is ook gebleken dat men bij bepaalde stallingen niet echt meewerkt om de chauffeurs aldaar die voor Touring werken ter wille te zijn met bepaalde dingen. Het lijkt op een vorm van jalouzie.
Men schenkt geen aandacht aan de Touringchauffeurs omdat men er van uit gaat dat ze daar niet horen. En dat terwijl men allemaal voor 1 bedrijf werkt.
Het is een aparte opdracht en het kan tussendoor zò weer stopgezet worden,dat is al aangegeven. Dit ligt er aan hoe alles blijft verlopen. Het is dus Gèèn normaal ov.
Ik ga trouwens al vèèl te ver met dit soort informatie op een site zoals deze want dit is info die niet zomaar met iedereen gedeeld zou mogen worden.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

Het is juridisch gezien normaal OV. Dat bepaalde leidinggevenden (en wellicht ook chauffeurs) zich hierdoor als kleuters gedragen, doet verder niets af aan het juridische deel.
🍉
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door busdriver1 »

Hainje schreef:Het is juridisch gezien normaal OV. Dat bepaalde leidinggevenden (en wellicht ook chauffeurs) zich hierdoor als kleuters gedragen, doet verder niets af aan het juridische deel.
De chauffeurs hebben op het juridische vlak geen inbreng en hebben daar dus niets mee te maken. Ook leidinggevenden doen hun werk niet altijd zoals het hoort. De chauffeurs zijn nog altijd de uitvoerende partij en doen het werk zoals hun het beste uitkomt. Er komt over het algemeen geen enkele leidinggevende midden in de nacht kijken om te zien of alles wel naar behoren verloopt. Zij proberen liever alles achter hun bureau of tijdens een betaalde lunch te regelen terwijl een aantal van deze leidinggevenden geen notie hebben hoe het verloopt in de praktijk.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

busdriver1 schreef:De chauffeurs hebben op het juridische vlak geen inbreng en hebben daar dus niets mee te maken. Ook leidinggevenden doen hun werk niet altijd zoals het hoort. De chauffeurs zijn nog altijd de uitvoerende partij en doen het werk zoals hun het beste uitkomt. Er komt over het algemeen geen enkele leidinggevende midden in de nacht kijken om te zien of alles wel naar behoren verloopt. Zij proberen liever alles achter hun bureau of tijdens een betaalde lunch te regelen terwijl een aantal van deze leidinggevenden geen notie hebben hoe het verloopt in de praktijk.
Chauffeurs hebben op juridisch vlak misschien geen inbreng, echter vlak afgunst niet uit. Je hebt het er over dat het één groot bedrijf is. Op papier is dat misschien ook wel zo, in de praktijk zijn het allemaal eilandbedrijfjes. Sommige 'eilanden' werken relatief goed samen, bij andere 'eilanden' gunt men elkaar het licht in de ogen nog niet. Zeker bij de oudere chauffeurs, die zullen deze ritten zien als broodroof. Waardoor ze waar ze kunnen jullie (van Touring) dwars gaan liggen. Het zijn soms net kleuters wat dat betreft. Ook leidinggevenden kunnen er wat van.
🍉
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door busdriver1 »

Hainje schreef:
busdriver1 schreef:De chauffeurs hebben op het juridische vlak geen inbreng en hebben daar dus niets mee te maken. Ook leidinggevenden doen hun werk niet altijd zoals het hoort. De chauffeurs zijn nog altijd de uitvoerende partij en doen het werk zoals hun het beste uitkomt. Er komt over het algemeen geen enkele leidinggevende midden in de nacht kijken om te zien of alles wel naar behoren verloopt. Zij proberen liever alles achter hun bureau of tijdens een betaalde lunch te regelen terwijl een aantal van deze leidinggevenden geen notie hebben hoe het verloopt in de praktijk.
Chauffeurs hebben op juridisch vlak misschien geen inbreng, echter vlak afgunst niet uit. Je hebt het er over dat het één groot bedrijf is. Op papier is dat misschien ook wel zo, in de praktijk zijn het allemaal eilandbedrijfjes. Sommige 'eilanden' werken relatief goed samen, bij andere 'eilanden' gunt men elkaar het licht in de ogen nog niet. Zeker bij de oudere chauffeurs, die zullen deze ritten zien als broodroof. Waardoor ze waar ze kunnen jullie (van Touring) dwars gaan liggen. Het zijn soms net kleuters wat dat betreft. Ook leidinggevenden kunnen er wat van.
En nu sla je precies de spijker op zijn kop. Hier heb je volledig gelijk in. En dat heb ik al vele malen meegemaakt. Ik ben tenslotte al meer dan 40 jaar all-round beroepschauffeur. Alleen kan ik hier niet veel verder met deze discussie gaan omdat ik tenslotte nog werkzaam ben bij een openbaar vervoerbedrijf en dit kan ook ten koste gaan van mijn baan als ik niet uitkijk.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Vinny »

Hainje schreef:Het is juridisch gezien normaal OV. Dat bepaalde leidinggevenden (en wellicht ook chauffeurs) zich hierdoor als kleuters gedragen, doet verder niets af aan het juridische deel.
Het valt volgens mij buiten de concessie? Of is dit als "meerwerk" er in gefietst?
Is dus een soort Flixbus-achtig gedoe dan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door busdriver1 »

Vinny schreef:
Hainje schreef:Het is juridisch gezien normaal OV. Dat bepaalde leidinggevenden (en wellicht ook chauffeurs) zich hierdoor als kleuters gedragen, doet verder niets af aan het juridische deel.
Het valt volgens mij buiten de concessie? Of is dit als "meerwerk" er in gefietst?
Is dus een soort Flixbus-achtig gedoe dan.
Het zijn gewoon nachtbussen die zijn ingezet op Vrijdag-en Zaterdagnacht omdat de NS het te duur vindt om treinen te laten rijden. Arriva heeft dit voorlopig overgenomen voor een beduidend lager tarief dan de NS vroeg om tòch treinen te laten rijden. Alleen was dat voor de procincies en de gemeentes die hier gebruik van willen maken veel te duur. Geen concessie dus. En het wordt gereden door Arriva Touring.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

Per 1 juli rijden worden lijnen 871 en 872 opgeheven. Lijn 873 zal gaan vallen onder de concessie Oost-Brabant.

artikel omroep Brabant
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Pilot Nachtnet Brabant-Randstad Bus stopt

Bericht door michiel71 »

Pilot Nachtnet Bus stopt

Er maken te weinig reizigers gebruik van het Late Nachtnet Bus op vrijdag- en zaterdagnacht om de nachtbussen op termijn zonder subsidie van overheden te kunnen laten rijden.

Dat blijkt uit de tussentijdse evaluatie van de pilot. Op basis van die evaluatie hebben de provincie Noord-Brabant en deelnemende gemeenten besloten de pilot vervroegd stop te zetten. Vanaf 1 juli 2017 rijden de nachtbussen niet meer in het weekend tussen 02.00 en 04.00 uur tussen Rotterdam – Dordrecht – Breda – Tilburg – Eindhoven en Utrecht – ’s-Hertogenbosch - Eindhoven. De lijn Tilburg – Waalwijk – ’s-Hertogenbosch trekt wel voldoende reizigers en wordt per 1 juli opgenomen in de reguliere dienstregeling van Arriva.
Pilot Late Nachtnet

De pilot Late Nachtnet met bussen ging op 19 december 2015 van start als alternatief voor het Nachtnet met treinen van de NS. Eerder hadden de provincie en de gemeenten Eindhoven, ’s-Hertogenbosch, Breda, Tilburg en Dordrecht al besloten dat voorzetting van Nachtnet met treinen vanwege de benodigde jaarlijkse subsidie van € 700.000,- niet haalbaar was. Op verzoek van Provinciale Staten en diverse gemeenteraden is gekeken naar een alternatief: de pilot Late Nachtnet met bussen. Sinds december 2015 rijden bussen van vervoerder Arriva op vrijdag- en zaterdagnacht tussen 02.00 en 04.00 uur op vier verschillende lijnen tussen de Randstad en de grote Brabantse steden. De busverbindingen sluiten daarbij direct aan op het Nachtnet van de NS die tot 02.00 uur naar Brabant rijden. Doel van de pilot was om binnen drie jaar een veilig, betrouwbaar en betaalbaar nachtelijk vervoer in het weekend per bus te realiseren voor reizigers.
Conclusie

Gedeputeerde Christophe van der Maat: “Na 1,5 jaar blijkt dat het aantal reizigers achterblijft bij onze verwachtingen. Gedurende het eerste jaar maken op vrijdag 150 en op zaterdag zo’n 265 reizigers gebruik van de nachtbussen. Alleen met carnaval en tijdens een groot evenement als het concert van Guus Meeuwis in het PSV-stadion zien we een piek. Buiten deze bijzondere momenten blijven bussen grotendeels leeg. Dat betekent dat er maandelijks behoorlijk veel geld bij moet om de bussen in die nachtelijke uren te kunnen laten rijden. We zien ook geen aanwijzingen dat exploitatie zonder steun van de overheid op termijn wel mogelijk is. Dan moet je ondanks alle goede intenties concluderen dat deze dienst niet langer te verantwoorden is. We hebben daarom besloten om er vervroegd mee te stoppen. Dat is spijtig want we hebben samen flink in deze pilot geïnvesteerd om Brabant ook ‘s nachts bereikbaar te houden zodat je na een avond theater of uitgaan in de Randstad gewoon met het OV thuis kunt komen.”
Tilburg – ‘s-Hertogenbosch

De provincie en deelnemende gemeenten hebben besloten dat Arriva per 1 juli 2017 stopt met het rijden op vrijdag- en zaterdagnacht tussen 02.00 en 04.00 uur van de volgende lijnen:
• Rotterdam – Dordrecht – Breda – Tilburg – Eindhoven
• Utrecht – ’s-Hertogenbosch – Eindhoven

Bij start van de pilot hadden de samenwerkende overheden in totaal € 300.000,- ter beschikking gesteld waarbij met name het eerste jaar meer vraagt aan de opstart- en marketingkosten. Na stopzetten van de pilot op 1 juli komen de kosten van Late Nachtnet na afrekening uit op circa € 200.000,- voor de deelnemende overheden waarvan de helft voor rekening komt van de provincie.
Nachtbussen

De nachtbussen tussen Tilburg – Waalwijk en ’s-Hertogenbosch trekken wel voldoende reizigers in het weekend en die lijnen worden daarom per 1 juli opgenomen in de reguliere dienstregeling. Ook nachtritten in het kader van Nightliner, Brabantliner en de Uitbus Breda blijven rijden. Deze diensten maken geen onderdeel uit van deze pilot. Vanwege het geringe gebruik zal de Nightliner in Tilburg niet meer op vrijdag rijden.

Bron: Provincie Brabant
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Chrysa »

265 reizigers is best veel toch? Die bus rijdt maar 3 ritten per nacht...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Suus »

Ik geloof zo'n twaalf ritten per nacht, dus de ritten zullen nooit erg vol hebben gezeten. Voor elke reiziger legden de overheden €6,40 bij en gezien de budgettaire druk die op het vervoer overdag staat is dit gewoon een financieel zwart gat wat je er niet bij kan hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Plutona »

Om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat dit een pilot is geweest, waarbij men vanaf het begin heeft proberen aan te sturen op een mislukking.
Dit onder meer door zeer beperkte publiciteit, het - in eerste instantie - niet toelaten van de OV-Chipkaart en gedurende de hele proef het niet toelaten van reguliere kaartsoorten.
Een enkele rit Rotterdam - Eindhoven was 12 euro; Tilburg - Eindhoven was 8 euro; dat is duurder dan met de auto.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Michael »

Plutona schreef:Een enkele rit Rotterdam - Eindhoven was 12 euro; Tilburg - Eindhoven was 8 euro; dat is duurder dan met de auto.
Zelfs met die tarieven zou de bus nog goedkoper geweest zijn. Parkeren in centrum van Rotterdam is vrij duur als je een avondje gaat stappen. En daar komt de brandstof dan ook nog bij. En de gemiddelde stapper zal vast wel wat alcoholische dranken willen nuttigen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

De voornaamste reden dat ik nooit met die bussen heb gereisd was omdat het kapot lang duurt. Een sprinterverbinding in de nacht was veel aantrekkelijker geweest.
🍉
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door busdriver1 »

Men kan het moeilijk en makkelijk maken wat men wil en er over denken wat men wil maar ondanks alles was er in ieder geval tussen 01.00 en 06.00 uur een vorm van vervoer terwijl de NS het liet afweten. Dat er chauffeurs opzaten die apart ingehuurd waren maakte totaal niet uit omdat er ook regelmatig problemen voorkomen in het reguliere openbaar vervoer en de chauffeurs ook niet altijd doen wat ze zouden moeten doen. Tenslotte werkt het personeel geheel zelfstandig en niet elke chauffeur begrijpt hoe het zou moeten werken zoals met de woorden dienstverlening, klantenbinding en klantvriendelijkheid. Als je leest in reacties die hier eerder zijn gegeven zoals dat sommige chauffeurs zich zouden gedragen als KLEUTERS is niets bijzonders. Dat gebeurd ook regelmatig met passagiers die zich zo gedragen. Ikzelf had echter nooit problemen met dit werk als chauffeur op deze lijnen omdat mijn ervaring in het openbaar vervoer van dien aard is dat ik daar volledig op inspeel.
Dit is nu ook zo`n geval van weer wachten op problemen. De bussen vallen dan weg en wie gaat dit dan opvangen? En er kunnen weer chauffeurs permanent naar huis. Wèg werk dus. Ze hebben alleen nog in de route Den Bosch-Tilburg v.v. mazzel dat dit wèl blijft. Maar dit gaat geregeld worden door het "normale" openbaar vervoer. Wat komt daar weer uit? Alles begint weer overnieuw,dus ook andere chauffeurs die eerst moeten leren hoe dit werkt. En op de andere routes staan weer regelmatig voor jan lul mensen op een bus te wachten die niet komt.
Met dit soort dingen wordt er niemand beter op.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibf »

Veel dienstregelingen en reisinfo weghalen is het werk niet.
Op Eindhoven hingen al geen vertrekstaten sins december.

Bij voorbaad gedoemd te mislukken
serial
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 12:48

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door serial »

De verbinding was inderdaad gedoemd om te mislukken.

Regelmatig werd de verbinding van 02:00 niet gereden, zonder enige melding in reisinformatie, of online. Sta je daar mooi om 02:00 - zoek het maar uit tot 03:00 (en dan maar hopen dat de bus wel reed)

Ook werd er 0.0 aan promotie gedaan, vrijwel niemand wist dat die lijn bestond.

Nee, ze hadden die 2 ton die ze in de sloot gegooid hebben beter kunnen gebruiken voor 1 late intercity om 02:00 vanaf Rotterdam ipv een busverbinding. Die trein was namelijk wel rendabel, al heeft provincie daar de NS nooit aan gehouden on die toch te laten rijden..

Met als gevolg dat je vanaf juni dus gewoon niet meer thuis komt vanaf Rotterdam richting Brabant, vreemd genoeg kan je omgekeerd wel tot 3uur thuiskomen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Wubbo »

Hoe weet je dat die trein wel rendabel was? Is daar een bron van?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door trolly »

Suus schreef:Ik geloof zo'n twaalf ritten per nacht
:shock: In beide richtingen, of één kant op? Hoe dan ook, dat is/was best een riante bediening.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Suus »

Twee lijnen met elk drie (incomplete) ritten per richting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door trolly »

Dank je, die had ik even gemist. Brabant is ver...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Zonnig »

Als de trein redabel was geweest had die zeker nog gereden. De provincie wilde daar niet meer voor betalen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door SLToilet »

serial schreef:De verbinding was inderdaad gedoemd om te mislukken.

Regelmatig werd de verbinding van 02:00 niet gereden, zonder enige melding in reisinformatie, of online. Sta je daar mooi om 02:00 - zoek het maar uit tot 03:00 (en dan maar hopen dat de bus wel reed)

Ook werd er 0.0 aan promotie gedaan, vrijwel niemand wist dat die lijn bestond.

Nee, ze hadden die 2 ton die ze in de sloot gegooid hebben beter kunnen gebruiken voor 1 late intercity om 02:00 vanaf Rotterdam ipv een busverbinding. Die trein was namelijk wel rendabel, al heeft provincie daar de NS nooit aan gehouden on die toch te laten rijden..

Met als gevolg dat je vanaf juni dus gewoon niet meer thuis komt vanaf Rotterdam richting Brabant, vreemd genoeg kan je omgekeerd wel tot 3uur thuiskomen.
Vergeet ook niet dat je niet eens bij de betreffende stations uitkwam maar, zoals bij Tb, bij Interpolis. Past wel leuk met een paar van die lokale nachtbussen maar voor de fervente fietsgek als ik is het een nachtmerrie!

De provincie lijkt zoals hier eerder is genoemd erop te hebben gestuurd de boel keihard te laten falen. Het waarom: ze hebben geen cent over voor het OV. Dit in schril contrast tot een plakje asfalt of de verbouwing van een museum, zoals bekend.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten