Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door cassie127 »

Door een fout van spoorbeheerder ProRail rijden er dit weekend geen treinen tussen Goes en Vlissingen. Op het traject zouden werkzaamheden plaatsvinden, maar die zijn uitgesteld. Toch rijden er geen treinen, omdat de NS pas gisteren is ingelicht.

http://nos.nl/artikel/2129568-geen-trei ... orail.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door Hainje »

Dit bericht ben ik hier volgens mij al een keer tegengekomen, alleen geen idee meer welk topic. Mods, weten jullie dat?
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door trolly »

Doet mij erg denken aan die zomer dat de Amsterdamse metrotunnel eruit lag vanwege werkzaamheden, die uiteindelijk niet uitgevoerd werden, maat toen, omdat alle metrobestuurders hun vakantie al hadden geregeld... *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door JWM »

Een pendeltreintje Goes - Vlissingen inleggen is ook al te complex voor NS? Wat is het toch een inflexibel gebeuren ook.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door BR628 »

Nee hoor, 48u van te voren gaat het planprogramma Donna dicht en kan je geen treinen meer inplannen. Als je een buitendienststelling hebt waarin op een bepaald baanvak geen reizigerstreinen kunnen rijden dien je het hele baanvak leeg te ruimen. Eenmaal opgeruimd wordt het een haast ondoenlijke opgave om dat weer terug te zetten, zeker op zo'n korte termijn. Zeker als je je bedankt dat het niet alleen de treinen zijn die je moet herplannen maar ook evt rangeerbewegingen. En wat dacht je van de aangepaste diensten van personeel... ;-)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Een pendeltreintje Goes - Vlissingen inleggen is ook al te complex voor NS? Wat is het toch een inflexibel gebeuren ook.
Het kan allemaal wel degelijk hoor. Een kennis van mij ging een keer van Utrecht naar Groningen, maar rondom Amersfoort en Harderwijk zouden werkzaamheden zijn. Hierdoor had ie met de bus gemoeten. Echter was er eerder die avond iemand voor de trein gesprongen bij Ermelo (dacht ik). De werkzaamheden werden daarom uitgesteld en de treinen zouden gewoon weer gaan rijden nadat de hulpdiensten het baanvak vrij hadden gegeven. Dat dit allemaal dus wel mogelijk is op Amersfoort - Groningen en niet op Goes - Vlissingen heeft denk ik vooral financiële redenen. Op Amf - Gn/Lw heb je al snel 700 reizigers per rit, op Gs - Vs mag je blij zijn als je 350 reizigers haalt over een hele avond. Overigens was de Hanzelijn in de tijd van mijn anekdote nog niet opgeleverd.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door datm »

Tussen Amersfoort en Harderwijk zul je ook veel meer bussen moeten inzetten dan een weekendje treinstremming tussen Vlissingen en Goes. Wat dus extra kosten met zich mee brengt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door Hainje »

datm schreef:Tussen Amersfoort en Harderwijk zul je ook veel meer bussen moeten inzetten dan een weekendje treinstremming tussen Vlissingen en Goes. Wat dus extra kosten met zich mee brengt.
Dat zei ik ook. :P
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door huibf »

BR628 schreef:Nee hoor, 48u van te voren gaat het planprogramma Donna dicht en kan je geen treinen meer inplannen. Als je een buitendienststelling hebt waarin op een bepaald baanvak geen reizigerstreinen kunnen rijden dien je het hele baanvak leeg te ruimen. Eenmaal opgeruimd wordt het een haast ondoenlijke opgave om dat weer terug te zetten, zeker op zo'n korte termijn. Zeker als je je bedankt dat het niet alleen de treinen zijn die je moet herplannen maar ook evt rangeerbewegingen. En wat dacht je van de aangepaste diensten van personeel... ;-)
Dus niet flexibel. Daar gaat het om...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door Daantje »

Hainje schreef:Dit bericht ben ik hier volgens mij al een keer tegengekomen, alleen geen idee meer welk topic. Mods, weten jullie dat?
Ik kan vooralsnog niets vinden. Als iemand het tegenkomt, zie ik graag een link.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door AppleMoose »

BR628 schreef:Nee hoor, 48u van te voren gaat het planprogramma Donna dicht en kan je geen treinen meer inplannen.
NS zou begin deze week zijn ingelicht. Dat betekent dat ze al maandag of dinsdag het wisten, dus voor de deadline van 48 uur.
Ik snap dat het wellicht moeilijk zal zijn om de complete dienstregeling weer ineens op te zetten, maar in die tijd had er heus wel een pendeldienst geregeld kunnen worden lijkt me. Zoveel hoeft er dan niet gerangeerd te worden en als je dan een uursdienst opzet (beter iets dan niets...), dan heb je ook niet zoveel materieel en personeel nodig.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door Durashift »

Tja, niet leuk en niet handig.

Ik begrijp dat er vanuit Goes richting BOZ wel gewoon een trein rijdt?

Kortom, de koppenmaker bij de NOS (en ook de titel bij dit onderwerp) heeft zijn werk niet goed gedaan.. immers, het betreft slechts een deel van Zeeland waar de trein 2 (weekend)dagen niet rijdt... :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door JWM »

Zullen we voor dit soort opmerkingen ook een 'neuk die mier' topic beginnen :roll:

Ook de plaatjesmaker bij de NOS heeft z'n werk niet goed gedaan door een buffel van Syntus bij Hemmen-Doodewaard te gebruiken :shock:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door PatrickM »

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door Hainje »

Veel woorden, weinig wol-artikel in mijn ogen.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door Vinny »

Hainje schreef:Dit bericht ben ik hier volgens mij al een keer tegengekomen, alleen geen idee meer welk topic. Mods, weten jullie dat?
Vaag staat me bij dat dit een aantal jaar geleden ook al eens gebeurd was, en toevallig ook in Zeeland. Wellicht gebeurt het daar vaker, of letten de reizigersorganisaties beter op of voelen Zeeuwen zich sneller gecalimeerd dan in de rest van Nederland.

Zulke "fouten" worden in de operatie gewoon gemaakt. ProRail en de NS doen er alles aan om dit te voorkomen, maar het zal niet de eerste keer zijn dat er een buitendienststelling is geweest en dat er niet is gewerkt doordat er iets in de communicatie is misgegaan en het zal ook niet de laatste keer zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Dit weekend geen treinen in Zeeland door fout ProRail

Bericht door datm »

Hainje schreef:Veel woorden, weinig wol-artikel in mijn ogen.
Dat artikel had net zo goed geschreven kunnen zijn door Rikus Spithorst van de Maatschappij voor beter OV. Hij schrijft in zijn collumns ook veel woorden richting de NS en prorail maar met oplossingen komen ho maar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten