iets met bomen en bos en kosten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

poldervrouw schreef:Het kan dus beiden, qua reistijd maakt het niet zo gek veel uit, qua gemak is lemmer makkelijker, je hebt 2 bussen richting heerenveen en ook retour is het makkelijker. En vanuit huis naar Lemmer fietsen is dus maar heel kort. Vanuit huis naar Emmeloord is een uur.. dat is te lang..

We wisten wel dat reizen een ding zou zijn maar omdat school aangaf dat er allerlei voordelige scholieren abonnementen waren dachten we ach.. dat valt wel mee.. ja voor mensen die met de bus gaan wel.. maar zodra er een trein in zit..
Qua reistijd maakt het misschien niet zo veel uit, maar qua kosten kan het wellicht enkele tientjes per maand schelen. Dan verwerk ik het stukje Rutten - Emmeloord ook in mijn advies, dan kunt u dat achteraf nog altijd weglaten indien u dat wenst. Het stuk Rutten - Lemmer zal ik dan weg laten, aangezien u aangeeft dat uw zoon dit kan fietsen.

En ja, waarschijnlijk lezen ze op die school op de website van Connexxion dat er voordelige abonnementen zijn, maar hebben ze er nog nooit serieus naar gekeken. :P
🍉
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

baladid schreef:6.29 vertrekt de bus in Lemmer – Kwartier fietsen is 6.14 wegfietsen
7.10 vertrekt de bus in Emmeloord – Uur fietsen in 6.10 wegfietsen.
Qua begintijd scheelt het dus niet veel.

Is er misschien iemand uit het dorp die in Emmeloord werkt en hem even 's ochtends mee kan nemen?

Uur fietsen is veel ... begintijd mag niet schelen dan maar uur fietsen wordt hij , zeker op terugweg , niet blij van..

Nee.. ik breng hem dan zelf wel naar emmeloord..

Grootste faal is nog dat dat syntus gedoe niet expliciet vermeld staat bij ov9292, dus die optie heb ik wel gezien van die bus kaart voor 153 euro maar nergens bij ov9292 staat dat het 5 dagen duurt. daar kom je pas achter als je syntus belt en de site van hen uitpluist.. Ook adviseur 9292 weet dit niet blijkt na mijn 3e telefoontje daarheen vandaag..
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door JWM »

Eigenlijk zou staatssecretaris Dijksma even op dit topic geattendeerd moeten worden. Dit oerwoud aan tarieven en vervoerders met hun eigen wir-war aan voorwaarden lijkt natuurlijk nergens op. Oke om positief af te sluiten: Hainje heeft weer wat dagvulling :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Oke om positief af te sluiten: Hainje heeft weer wat dagvulling :Y
Nou inderdaad. Pfff, wat is die handel ingewikkeld zeg. :') Als ik het al ingewikkeld vind....
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Meltrain »

poldervrouw schreef: dan optie

bus 141 richting kampen, vertrek 7.31, dan srpinter kampen zwolle om 8.03 en dan bus in zwolle om 816 en ben je ook voor 8.30 op school Maar ook hierbij krijg ik geen prijs in beeld vanwege fout in die wizard ofzoiets..
Dat is dus wel mogelijk met het abonnement van Syntus. :Y

Het is jammer dat deze abonnementen dan weer niet bij Arriva geldig zijn, want anders had uw zoon ook naar Lemmer kunnen fietsen, vanaf daar lijn 315 naar Emmeloord en daarvandaan via Kampen naar Zwolle.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door CamilleKreemers »

JWM schreef:Eigenlijk zou staatssecretaris Dijksma even op dit topic geattendeerd moeten worden. Dit oerwoud aan tarieven en vervoerders met hun eigen wir-war aan voorwaarden lijkt natuurlijk nergens op. Oke om positief af te sluiten: Hainje heeft weer wat dagvulling :Y
Wie schrijft de brief naar onze staatssecretaris? Ik ben het zelf eens door dit soort geintjes dat de oude landelijke abbonementen terugkomen.

Ik hoop dat poldervrouw het niet erg vindt, dat ik een probleem voor een bekende van mij even hier ook plaats. De volgende reis moet ze gaan maken voor haar werk: Ten Boer - NHL Leeuwarden. Ik krijg de volgende melding "Fout bij het initialiseren van de gegevens t.b.v. de Prijswizard." Dit gaat al drie dagen door. Ik heb doorgegeven maar Arriva te bellen, want ik smijt van ellende bijna de laptop door de kamer heen. Wie o wie krijgt het wel uit de computer?
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op vr 02 sep 2016, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Aking »

Jij?

(al is een mail misschien ook wel voldoende...)
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door CamilleKreemers »

Ik heb ons ministerie eens met een mail verblijd met het verzoek om te verdiepen in de problemen van het vinden van een juist abbonementadvies met meerdere concessies voor OV-onbekenden. We merken dat een relatief simpele reis met meerdere vervoerders tot een abbonementenhel leidt, waardoor het OV eigenlijk onderuit gehaald wordt. Ik heb dit topic als voorbeeld gebruikt, omdat een aantal mogelijke abbonementen met voor- en nadelen duidelijk door sommige forumgebruikers uiteen is gezet.

Aldus de site krijg ik binnen twee dagen antwoord, maar dat zal wel na het weekend ingaan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Aking »

Of je krijgt binnen 2 dagen een standaard ontvangstbevestigingskijkoppostbus51.nl(of wat dat tegenwoordig ook moge zijn)voorhetantwoordopuwvraagmail :')

Maar ghoeie bheezug!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

Als ik de tabellen die ik heb gemaakt zo bekijk, dan betwijfel ik het of het nu allemaal veel duidelijker op word. Maar ik geef het een kans.

Om te beginnen heb ik Lemmer - Zwolle via Heerenveen gepakt. Het is vooral ter referentie dat ik een tabel met vol tarief heb gemaakt.
Zoals u ziet in onderstaande afbeelding is reizen met lijn 315 duurder dan met lijn 48. Dit komt omdat lijn 315 een Qliner is (d.w.z. een luxere bussen en snellere routes).

Afbeelding

Vervolgens met kortingsabonnementen

Afbeelding

Vol tarief Rutten - Emmeloord - Zwolle

Afbeelding

Met abonnementen

Afbeelding

Het basistarief is een bedrag dat standaard wordt betaald naast het kilometertarief. Wanneer uw zoon binnen 35 minuten een overstap maakt van bus op bus, dan hoeft hij het basistarief niet nog een keer te betalen (dus vandaar correctie). Dit is in ieder geval van toepassing op de verbinding met lijn 141/641 en lijn 77. Dit omdat deze lijnen van Connexxion (OV Regio IJsselmond) zijn. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of uw zoon in Zwolle op lijn 9 dat basistarief weer moet betalen, deze lijn is namelijk van Syntus. In het beste geval bent u dan nog eens enkele tientjes goedkoper uit.

Nu ben ik bij de voorbeelden hierboven er vanuit gegaan dat uw zoon enkel zal reizen in de spitsuren. Maarrrr, ik kan mij van die 7 jaar dat ik MBO onderwijs heb gevolgd weinig weken herinneren waarbij ik 5 dagen lang elke dag van 8:30u tot 16:00u op school zat. Ik betwijfel het zelfs dat ik ooit zo'n week heb meegemaakt, daar zou ik echt heel diep voor moeten graven. Het ritme en de regelmaat welke ik kende van de basisschool en het middelbare, waren op het MBO echt heel ver te zoeken. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het MBO waar uw zoon naartoe gaat heel veel anders zal zijn. De tip van mij als mede-autist is om extra alert te zijn op hoe hij om gaat met de onregelmatigheid aan het MBO en daar eventueel op in te springen. Maar goed, terug naar uw vraag.

Het is het overwegen waard om de eerste maand gebruik te maken van Altijd Korting Maand (bus) en Altijd Voordeel Maand (trein), dit vanwege de mogelijkheid dat hij op school klasgenoten uit de polder tegenkomt waar hij het goed mee kan vinden en besluit om met hen via Kampen te reizen.. Het is misschien wat duurder, staat wel tegenover dat het wat flexibeler is. Tegelijk kunt u daarmee aftasten wat uiteindelijk zijn voorkeurstraject gaat worden. Zodra dat bekend is kunt u de producten kopen welke daar het beste bij passen. Houdt overigens ook rekening met de vakanties! Bij abonnementen als TrajectVrij maakt uw geen gebruik van het OV, maar u betaalt wel voor die dagen!

Omdat de cijfertjes inmiddels een beetje voor mijn ogen beginnen te dansen heb ik een tabel gemaakt waarmee u op een later tijdstip desgewenst nog een en ander kunt uitvogelen. Ik weet niet in hoeverre u handig bent met Excel, als u wilt kan ik u het gebruikte bestand wel per privébericht naar u toesturen. Desgewenst kunt u het dan ook op een wat overzichtelijker manier uitprinten.

Afbeelding

Wat betreft de trein: let bij het invullen van de tabel wel goed op de tijdskaders!
De spitsuren zijn van 6:30u tot 9:00u en van 16:00u tot 18:30u. Tijdens deze spitsuren krijgt u bij NS slechts 20% korting.

Hopelijk heb ik niets over het hoofd gezien.
Laatst gewijzigd door Hainje op vr 02 sep 2016, 21:22, 3 keer totaal gewijzigd.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Hopelijk heb ik niets over het hoofd gezien.

Je leven? (A) :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Je leven? (A) :P
Nee. Hyperfocus. Als die eenmaal aan staat dan ben ik niet meer te houden. :cry:
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door CamilleKreemers »

samenvatting:

WAAUWW, wat een uitzoekwerk. Hoe lang was je bezig ermee?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

Te lang, veel te lang. :') Laten we het daar maar op houden.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Daantje »

Ik heb zelf jaren op een streekschool gezeten en ben afhankelijk geweest van erg karig openbaar vervoer. Bij ons op school kon je een verlofpasje krijgen om vijf-tien minuten later te mogen komen of eerder weg te gaan om de bus/trein te mogen halen. Wellicht is er op de school van uw zoon ook zoiets zodat het allemaal net even wat makkelijker wordt.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door diederickx »

Drie aanvullingen:

In situaties dat een 6-ster abonnement tekortschiet is er natuurlijk nog altijd het N-ster abonnement. Kost voltarief € 276,60;
kinderen/jongeren (4 t/m 18 jr) en 65+ betalen € 182,55 per maand. Is te koop bij meerdere vervoerders (in ieder geval Connexxion). Centrumzone is niet nodig. Kan volgens mij onmiddellijk besteld en geladen worden op de OV-Chipkaart. Is geldig op alle bussen trams en metro's in heel Nederland. Maar niet in de treinen van NS. Ik beweer niet dat dit het beste abonnement is voor de zoon van poldervrouw, maar is wel waar voor je geld voor veelreizigers.

Hainje: Het past mij niet afbreuk te doen aan het berewerk dat je verzet hebt. Maar je hebt wel over het hoofd gezien dat (behalve bij NS) niet het voltarief maar het kortingtarief van toepassing is gezien de leeftijd van de bedoelde persoon.

Ik zie op de site van Syntus dat het 6-ster abonnement dat hiervoor al meermalen genoemd is, bestaat in twee uitvoeringen: Eén is het gewraakte zichtabonnement met besteltijd; het alternatief is een app op smartphone waarvoor dus niet eens een OV Chipkaart nodig is en ook geen besteltijd, lijkt mij zo. Wellicht is het een optie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

diederickx schreef:kinderen/jongeren (4 t/m 18 jr) en 65+ betalen € 182,55 per maand.
Dat is meermaals voorgesteld in dit topic. ;)
diederickx schreef:Hainje: Het past mij niet afbreuk te doen aan het berewerk dat je verzet hebt. Maar je hebt wel over het hoofd gezien dat (behalve bij NS) niet het voltarief maar het kortingtarief van toepassing is gezien de leeftijd van de bedoelde persoon.
Welke producten zijn dat dan? Want jongeren tussen de 12 en 18 jaar hebben zo ver ik weet niet standaard recht op korting, daar is altijd een apart abonnement voor nodig.
🍉
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door diederickx »

O verhip. Ik had niet door dat Netabonnement en N-ster hetzelfde was. En ik ben in de val gelopen dat er wel sterabonnementen met korting zijn voor de leeftijdsgroep 12-18 jaar maar geen leeftijdskorting geldt bij reizen op saldo voor deze groep. Excuses.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

Ik neem het je niet kwalijk hoor. ;)
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door trolly »

diederickx schreef:O verhip. Ik had niet door dat Netabonnement en N-ster hetzelfde was. En ik ben in de val gelopen dat er wel sterabonnementen met korting zijn voor de leeftijdsgroep 12-18 jaar maar geen leeftijdskorting geldt bij reizen op saldo voor deze groep. Excuses.
Dat komt er van als je denkt dat je zoveel elkaar tegenwerkende vervoerders te slim af kunt zijn. Mwoehahahahahah... :twisted:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door marvinkok »

diederickx schreef: Ik zie op de site van Syntus dat het 6-ster abonnement dat hiervoor al meermalen genoemd is, bestaat in twee uitvoeringen: Eén is het gewraakte zichtabonnement met besteltijd; het alternatief is een app op smartphone waarvoor dus niet eens een OV Chipkaart nodig is en ook geen besteltijd, lijkt mij zo. Wellicht is het een optie.
De app is wat dat betreft heel handig, maar wordt uiteraard alleen geaccepteerd bij Syntus. Daarnaast kom je er de poortjes in Zwolle op het station (als je met de trein reist) niet mee door. De zichtkaarten zijn daarom sinds kort met een qr-code uitgerust.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Aking »

Want in een app kunnen ze geen qr code knutselen? :X

Laat het de Duitsers maar niet horen, daar bestaat het ticket als qr code in de app al een flinke tijd :Y
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door marvinkok »

Zal vast bij een volgende updaten komen. Zo lang bestaan de vervoerbewijzen via de app ook nog noet. Zeker met Zwenzwoka in het vooruitzicht voor Syntus lijkt me dat een goede ontwikkeling.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Aking »

ZwolleEnschedeZwolleKampen? :roll:
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door CamilleKreemers »

ja, het is een vreselijke afkorting geworden, ik zou voor Kazwen zijn gegaan (Kampen - Zwolle - Enschede) of Enzwoka
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten