Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

slingermonyet schreef:Zou er dan ook een Syntus Maxx komen hihi
Nee denk van niet, dat is zo'n connexxion formule...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Is niet elk stadsnet zo gebouwd dat alles via het centrum/station gaat?
Ik heb geen onderschrift
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busfanNL »

slingermonyet schreef:


Woow Mooie stadsbus voor Amersfoort en omstreken. Doet me beetje denken aan een besselingbus. Zou er dan ook een Syntus Maxx komen hihi
Nee maxx is het stadsbusconcept van Connexxion dus Syntus mag/gaat dat niet gebruiken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Is niet elk stadsnet zo gebouwd dat alles via het centrum/station gaat?
Op zich komt dat wel vrij vaak voor ja, maar vaak ontmoeten lijnen elkaar dan ook nog op andere plekken of zijn er nog tangentiële verbindingen.
Daarnaast is Amersfoort erg sterk naar het noorden en oosten gegroeid in de recentere jaren waardoor via station of centrum reizen meer een omweg is dan in andere steden. Bedrijventerreinen liggen ook vooral aan de oostkant wat de omwegen nog wat groter maakt voor zover je er überhaupt al met OV kunt komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Remco1989 »

Van een chauffeur uit Woerden heb ik begrepen dat ALLE nachtlijnen en scholierenlijnen worden uitbesteed dat betekent dus minder OT voor de chauffeurs.

Hij kon alleen niet zeggen aan wie uitbesteed maar ga beetje uit van Pouw vervoer aangezien die nu al veel rijden.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Pouw rijdt voor zover ik weet niet voor syntus. Besseling wel. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Dat is maar beter ook, anders heb je toch maar bussen die het grootste deel van de dag stilstaan (net zoals auto's :P)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

In ieder geval geen connexxion tours meer. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Sowieso is een groot deel van de scholierenlijnen nu ook al uitbesteed natuurlijk. Alleen een lijn als 656 sowieso niet, die rijdt CXX zelf geleed. 681 zit echter weer bij Pouw (ook geleed, met een ex-GVU AG300). En die ene lijn naar De Uithof rijdt Pouw ook dacht ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

wouter15 schreef:Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
Ik had begrepen dat lijn 56 tussen Driebergen NS en Doorn de route neemt van de huidige lijn 81. Die is via de Oude Arnhemse Bovenweg.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door matje82 »

wouter15 schreef:Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
bij lijn 420 staat dat deze lijn ook in de nacht van zaterdag op zondag gaat rijden. Dan rijdt deze lijn toch juist al?
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Alleen 1 ding snap ik niet zo. Rijdt een x2 of x4 nou in spitstijden of hele dag? en wat is er verschil met zonder x en waarom bestaat alleen x2,4 en 80 alleen en geen x6. het is me een beetje onduidelijk
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

wouter15 schreef:Ik heb hier geprobeerd alle wijzigingen ontrent deze concessie in een overzicht te krijgen. Dit is echter niet de uiteindelijke wijzigingspagina die voor iedere dienstregeling gemaakt word, maar dit is meer om alle wijzigingen netjes op 1 plaats te krijgen (niet alle wijzigingen staan namelijk op 1 plek helaas). Mochten er mensen zijn die aanpassingen willen doen aan het overzicht, ga vooral je gang.
Mooi lijstje, enkele aanvullingen:
- lijn 5 en 6 in Amersfoort rijden al sinds april niet meer via de Varkensmarkt
- lijn 70 tussen Amersfoort-Soest-Hilversum gaat neem ik aan 8x p/u rijden enkel tot Soest, waarvan 2x p/u (zoals huidig) door naar Hilversum?
- ik neem aan dat de nieuwe lijn N70 van Amersfoort náár Baarn gaat rijden i.p.v. andersom, idem met lijn N76, dat deze náár Bunschoten gaat rijden?
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Op http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/141 is artikel verschenen over wat het ROCOV Utrecht vind van het nieuwe materieel van Syntus.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

13 zitplaatsen? sprinter city 65?
Ik heb geen onderschrift
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Carlos0_0 »

Zo dat is zeker niet positief en snap dat ze een 2de schouwing graag willen, en helemaal aangezien de laatste bus nog niet te zien was.
Maar ik kan me toch zeker wel in aardig wat punten vinden, ben benieuwd wat er aan gedaan gaat worden.

En op zich is kritiek krijgen niet erg maar ook wel goed, Syntus ziet ook niet alles en kan zo weer dingen aanpassen.
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Verzonken airco: Probleempje tunnel bij Veenedaal de Klomp ook opgelost.

Met die stoelen op een verhoging hebben ze een punt. Als ik zie hoe oudevandagen nu al moeite hebben met tussen de bank schuiven en gaan zitten... Dat wordt nog lachen straks. Tel maar wat bij de tijtijd op.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Overigens denk ik dat 13 zitplaatsen net iets te krap worden voor de stadsdiensten van Woerden en Veenendaal met pieken van gemiddeld 12 reizigers (Heb de cijfers van deze en de stadsdienst van Harderwijk in dit bestandje gezet.)
Ik heb geen onderschrift
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Van die elektrische bussen hoor je ook niets meer. Stille dood gestorven?
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

HJDrost schreef:Van die elektrische bussen hoor je ook niets meer. Stille dood gestorven?
Die zullen ook pas aangeschaft worden als alles definitief is.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

HJDrost schreef:Van die elektrische bussen hoor je ook niets meer. Stille dood gestorven?


Over hybride gesproken. Stel nou dat een hybride/elektrische bus in @mersfoort nou soort van kortsluiting krijg waardoor de bus helemaal niet meer rijd. Schakelt het dan over na gas/diesel of benzien?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik las op de pagina van Wouter dat de frequentie van lijn 1 in de zomer wordt verminderd. Gaat deze dan maar 1x per uur rijden?
Ik heb geen onderschrift
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Ik heb de wijzigingen in de stadsdienst Amersfoort gebaseerd op https://amersfoort.notudoc.nl/cgi-bin/s ... c_2016.pdf

Ik vraag me trouwens af of andere gemeenten ook zo'n beknopt overzicht op Internet hebben staan.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

wouter15 schreef:Ik heb de wijzigingen in de stadsdienst Amersfoort gebaseerd op https://amersfoort.notudoc.nl/cgi-bin/s ... c_2016.pdf

Ik vraag me trouwens af of andere gemeenten ook zo'n beknopt overzicht op Internet hebben staan.
Lijn 572 rijd door hooglanderveen naar Vathorst NS. 572 rijdt samen met 103 door hooglanderveen maar hoe kan de 572 na de halte tullystraat na rechts als de lijnen onder een tunnel doorgaan? of is er een fout in de route?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten