OVer je reiservaringen in september 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Ardan »

September! *O*
DDM-1 komt weer even in dienst, de studentjes gaan weer pendelen en de blaadjes donderen over een paar weken weer van de bomen... veel reisplezier en deel je leed vooral met ons in dit topic!
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door waldo79 »

Vanochtend een hardnekkige wisselstoring te Gouda. Dit gooide mijn heenreis behoorlijk door de war. Tot aan Utrecht probleemloos, samen met een collega via Leiden naar Den Haag gereisd en een ander ging via Schiphol.

In Leiden een trein, de 12720 laten gaan en daarvoor in ruil met de wat rustiger 2223 naar Laan van NOI gegaan. Van daaruit met een [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] naar Centraal. Totale schade +56.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door ODRAIL »

Goed voor een formuliertje :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Daniel »

Bij deze wisselstoring kon er trouwens plots om en om op 8 en 11 te Utrecht Centraal gekeerd worden vanuit Amersfoort zodat de treindienst daarvandaan dit keer niet mee plat ging. Bevestigd dus ook dat vanuit Amersfoort linkerspoorrijdend (da's daar juist het meest rechtse spoor dus) gewoon naar spoor 11 kunt waar eerder beweerd is dat dat in deze fase niet zou kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door gliderfighter »

Vandaag mocht ik lijn 99 chauffeuren vanuit Uden naar Nijmegen. Er stapte iemand in, er stapte iemand in, er stapte iemand in, oh, bus zit vol. Had nog nooit op 99 gereden, maar ik heb de drukte mee mogen maken met een vakantiedienstregeling.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Etienne »

Vanochtend was er wederom een wisselstoring bij Gouda Goverwelle, met aansluitend het onderzoek naar het defecte wissel, waardoor het treinverkeer in de ochtendspits tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht lekker verstoord was. Precies de 2829 die ik wilde hebben, i.v.m. aansluiting op de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie], reed dientengevolge niet. Aldus ging het met de normale 12529 wel redelijk op tijd en kon zelfs op Utrecht last-minute nog in de [serie=Sprinter|2016|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] springen.

En net nu ik terug ben is het treinverkeer tussen Gouda en Gouda Goverwelle wederom stilgelegd. Ook met de verstoring van de tunnel in Barendrecht was het al met al een lekkere puinhoop in Rotterdam Centraal.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Z2N »

Het moment dat je weet dat het een zooitje is op het spoor? Als je in de sprinter Gouda - Alphen terug bent gekomen nadat je drie kwartier daarvoor net in Gouda aan was gekomen, en je vervolgens op die trein reizigers met kaartjes Amsterdam - Brussel op de dienstregeling via 's-Hertogenbosch aan het wijzen bent. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Daniel »

Op station Amersfoort was net een ongebruikelijke cross platform overstap tussen de 11756 en de 1758 mogelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door JWM »

Het valt mij op dat sinds enkele weken een heel leger van servicemedewerkers in gele hesjes actief is op spoor 1/2 van Schiphol. Deze medewerkers zijn ook erg pro-actief bezig met reisadviezen en reizigers spreiden over het perron. Op zich goed, maar waarom alleen op 1/2? Er staan er daar wel erg veel dat een aantal zich nuttiger kunnen maken op andere perrons.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Hainje »

Ben niet bekend verder op Schiphol, maar is dat niet het perron naar Amsterdam? Zo ja, dan is het denk ik vooral om toeristen wegwijs te maken, maar ook om te zorgen dat ze zich met grote koffers een beetje over de trein spreiden.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door JWM »

Ze zijn zeker nuttig maar nu staan er wel heel veel uitsluitend op spoor 1/2. Ook op alle andere perrons zijn reizigers naar Amsterdam Centraal te vinden die dan de conducteur van de sprinter naar Nieuw-Vennep gaan ophouden met vragen of die ook naar Amsterdam Centraal gaat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Hainje »

Dan is het inderdaad wel typisch dat ze inderdaad alleen op dat perron staan.
🍉
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Ik meen ze ook op spoor 5/6 gezien te hebben, maar op 1/2 was het wel heel erg ja. Eentje kwam opeens op me af en vroeg in heel slecht engels of ik naar Amsterdam moest. Heb in mijn beste Brabants maar gezegd dat ik naar Den Helder moest, toen liet ie me met rust.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Suus »

Spoor 1/2 wordt verbouwd, waardoor ze nu gedurende de zomer erg hun best doen reizigers te spreiden.

Is ook wel nodig, want als ik met een bijna lege ICD uit Rotterdam aankom in Schiphol worden daar nog net niet met een stamper de dronken Britten de trein ingewerkt, zoveel zijn het er.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door JWM »

Chrysa schreef:Ik meen ze ook op spoor 5/6 gezien te hebben,
Waren dat geen reguliere servicemedewerkers zonder geel hesje die altijd het hele perron aflopen aan de Hoofddorp-kant om zo veel mogelijk reizigers te kunnen ontlopen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door webguy »

Er is vanalles uit de kast getrokken voor spoor 1/2 op Schiphol. Ivm de verbouwing worden er problemen verwacht met de loopstromen en te drukke perrons. De extra medewerkers zijn onderdeel van de oplossing om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door JWM »

Heb het niet helemaal goed kunnen zien, maar er hing volgensmij een tenenkrommende engelstalige tekst op de rode chippalen voor de IC direct. 'No IC direct trains available' ofzo.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Aking »

Well that is also very logical when the IC Direct trains are not available :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Aking »

Dus de trein uit Budapest komt keurig netjes op tijd binnen, maar vertrekt met +15 richting Belgrado omdat men besloot om nog 2 slaaprijtuigen in opzending mee te sturen...

Heerlijk land 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Suus »

Nog voor vertrek in Toulouse-Matabiau vanochtend om 10:44 gaf de SNCF-app aan dat de Intercites niet om 17:18 maar om 17:33 aan zou komen in Paris-Austerlitz. Uiteindelijk stond de trein om 17:19 gewoon langs het perron in Austerlitz, geen flauw idee wat er nu aan de hand was.

Ook opvallend trouwens dat het TER-materieelpark van de SNCF door de regiofusies nu een ware puinzooi geworden is, waarbij allerlei bijzondere combinaties ontstaan van treinen waarvan elk treinstel een andere huisstijl heeft. Bij de Corail-rijtuigen is het al helemaal een zooitje, zo heb ik bijna elke dag wel een Aqualys-rijtuig in Toulouse gezien, dat bestaat ook al vijf jaar niet meer. De enige treinen die wel uniform in huisstijl zijn, zijn de noodzakelijke ex-Teoz stammen voor de Intercites met verplichte reservering, die zijn volledig in de Carmillon-huisstijl, alleen met sommige locs is men nog niet zo ver, die zijn dan alleen grijs.

Ook nog steeds een rotzooi daar in Austerlitz trouwens, die verbouwing lijkt wel eeuwig te duren. Er staan inmiddels ook bouwborden bij Gare du Nord voor een verbouwing tot en met 2019, dus dat zal ook wel een puinzooi worden, de Fransen kennende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door cassie127 »

Het ging vanochtend lekker tussen Zwolle - Almelo... Alle treinen tussen 07:30 - 10:00 reden met minimaal +8 minuten en maximaal +17 minuten vertraging (Enkelspoor :evil:) https://www.ovtijden.com/avtdag/RAT/20160906

Later op de dag ook nog een defecte trein bij Nijverdal waardoor de trein naar Enschede van 16:49 met 1xdm90 ipv 3x dm90 uit Zwolle vertrok. Maar dat wist ik door de NS app op tijd waardoor ik gelukkig nog kon zitten :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door regenmaker »

Gaat goed tussen de collegialiteit tussen verschillende vervoerders. Zat vandaag weer eens zoals gewoonlijk in lijn 91 in Arnhem. Toen opeens gooide een Breng chauffeur zijn bus voor onze (Syntus) bus. Eindigde in een hoop getoeter en geschreeuw met een middelvinger van de Breng chauffeur. Vervolgens ging de chauffeur van Syntus de centrale bellen om de buschauffeur van Breng aan te geven en zei hij dat die Breng chauffeurs altijd denken dat ze beter zijn. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Aking »

Aangeven? Voor wat? Het middelvingeren van een chauffeur in functie? :')
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef:Het ging vanochtend lekker tussen Zwolle - Almelo... Alle treinen tussen 07:30 - 10:00 reden met minimaal +8 minuten en maximaal +17 minuten vertraging (Enkelspoor :evil:) https://www.ovtijden.com/avtdag/RAT/20160906

Later op de dag ook nog een defecte trein bij Nijverdal waardoor de trein naar Enschede van 16:49 met 1xdm90 ipv 3x dm90 uit Zwolle vertrok. Maar dat wist ik door de NS app op tijd waardoor ik gelukkig nog kon zitten :mrgreen:
Die defecte trein was flink aan het roken, ziet eruit als vaste remmen: http://112twente.nl/artikel/AC4gegka/en ... -nijverdal
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door regenmaker »

Aking schreef:Aangeven? Voor wat? Het middelvingeren van een chauffeur in functie? :')
Ja, dat weet ik ook niet. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten