iets met bomen en bos en kosten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

Laten we wel een beetje ontopic blijven. ;)
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:
JWM schreef:Oke om positief af te sluiten: Hainje heeft weer wat dagvulling :Y
Nou inderdaad. Pfff, wat is die handel ingewikkeld zeg. :') Als ik het al ingewikkeld vind....
Top gedaan :pos: maar inderdaad een zeer complex tariefssysteem.
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

Meltrain schreef:
poldervrouw schreef: dan optie

bus 141 richting kampen, vertrek 7.31, dan srpinter kampen zwolle om 8.03 en dan bus in zwolle om 816 en ben je ook voor 8.30 op school Maar ook hierbij krijg ik geen prijs in beeld vanwege fout in die wizard ofzoiets..
Dat is dus wel mogelijk met het abonnement van Syntus. :Y

Het is jammer dat deze abonnementen dan weer niet bij Arriva geldig zijn, want anders had uw zoon ook naar Lemmer kunnen fietsen, vanaf daar lijn 315 naar Emmeloord en daarvandaan via Kampen naar Zwolle.

ja dat zou ideaal zijn geweest, maar ja.. lekker alles apart regelen is blijkbaar handiger voor iedereen.. echt.. zo ontzettend geirriteerd over die hele OV gedoe
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

marvinkok schreef:
diederickx schreef: Ik zie op de site van Syntus dat het 6-ster abonnement dat hiervoor al meermalen genoemd is, bestaat in twee uitvoeringen: Eén is het gewraakte zichtabonnement met besteltijd; het alternatief is een app op smartphone waarvoor dus niet eens een OV Chipkaart nodig is en ook geen besteltijd, lijkt mij zo. Wellicht is het een optie.
De app is wat dat betreft heel handig, maar wordt uiteraard alleen geaccepteerd bij Syntus. Daarnaast kom je er de poortjes in Zwolle op het station (als je met de trein reist) niet mee door. De zichtkaarten zijn daarom sinds kort met een qr-code uitgerust.

precies, anders was het allemaal stuk makkelijker geweest.. app op zijn telefoon en klaar. maar nee.. dan werkt het abonnement weer heeeel anders.. echt.. zo achterlijk..
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

Hainje schreef:Als ik de tabellen die ik heb gemaakt zo bekijk, dan betwijfel ik het of het nu allemaal veel duidelijker op word. Maar ik geef het een kans.

Hopelijk heb ik niets over het hoofd gezien.

Jeetje ! Mag ik je ontzettend bedanken ! Ik ga het maar even uitprinten, want hemel wat een bult aan informatie waar ik super blij mee ben !!
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

ik ben nu bezig met zijn rooster naast bustijden etc. te leggen..

Overstaptijden zijn echt minimaal en eigenlijk onhaalbaar. Op donderdag kan hij sowieso niet met die 641 die gaat op zijn laatst om 17:15..

Is het abonnement van syntus ook geldig op bijv. Bus 71 (richting Zwolle via Zwartsluis)
Vervoerder: OV Regio IJsselmond

Ik denk zelf van wel omdat het ook onder die ijsselmond valt en denk ik binnen die 6 sterren valt.. donderdag kan hij niet anders..

WAt een gedoe zeg.. Ik ga ook maar die 315 uitpluizen, dan maar via lemmer.. het is echt niet te doen denk ik op deze manier..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

Op busstation Emmeloord heb je doorgaans wel voldoende aan twee minuten overstap hoor. Over het algemeen zijn bussen van Connexxion eerder te vroeg dan te laat op een eindpunt (dit komt door de manier waarop Connexxion de dienstregelingen 'ontwerpt'). Wat betreft het Syntus abonnement kan ik niet veel zeggen omdat ik daar verder geen informatie over heb kunnen vinden, maar ik denk dat Meltrain daar wat meer over kan vertellen. Wellicht dat hij dit vanavond of anders morgen nog ziet.
🍉
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

het is vooral de aansluiting vanuit zwolle waar ik me zorgen over maak.. Hij moet een uur wachten als hij die bus mist..er is geen andere bus naar Rutten.. Als hij via Lemmer reist kan hij de 315 nemen die komt wel in lemmer en dan fietsen.. kortom.. wat een onzettende brei van maatschappijen, abonnementen etc..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

Als hij denkt dat hij de aansluiting niet gaat halen, dan kan hij altijd nog de chauffeur vragen of deze aan zijn collega wil wachten op hem (tenzij uw zoon zo verlegen is dat hij dit niet durft). Vaak doen chauffeurs dan wat extra hun best op tijd te zijn. Ik denk dat u zich over die aansluiting in Emmeloord geen zorgen hoeft te maken. Juist op zo'n knooppunt midden in de polder zullen chauffeurs sneller uit eigen beweging hun best doen aansluitingen te halen.
🍉
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door cassie127 »

En als het gaat om een overstap van OV Regio IJsselmond naar een OV Regio IJsselmond bus is er ook nog een app waarmee je je overstap kan regelen
En wat de syntus abonnementen betreft. Deze is geldig in Alle bussen van Syntus Overijssel & OV Regio IJsselmond binnen de aangegeven zones. In Zwolle zelf is deze ook geldig op lijn 609 van Syntus Gelderland. Maar alleen op het traject Station - Deltion Campus. Ook is het sterabonnement geldig op de trein Zwolle - Kampen mits je de juiste centrum zone hebt.

Wat mij trouwens op valt is dat je uit de abonnementen wijzer van Syntus wel het verchipte sterabonnement krijgt ter wijl er in de bussen overal staat dat deze niet geldig zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:Wat mij trouwens op valt is dat je uit de abonnementen wijzer van Syntus wel het verchipte sterabonnement krijgt ter wijl er in de bussen overal staat dat deze niet geldig zijn
Het feit dat je hem kan krijgen zegt natuurlijk niet dat ie ook geldig is (A) :')
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door diederickx »

Op het gevaar af dat ik Meltrain tegen de haren strijk:

Ik zit nu op de webshop van Connexxion te doen of ik een 6-ster abonnement koop. Op het kaartje kun je dan het geldigheidsgebied zien. Wat blijkt: Met de oorspronkelijk door Michael voorgestelde centrumzone 4652 valt de hele NOP er binnen, dus inclusief Rutten, en ook alle mogelijke busroutes tot en met Zwolle (in antwoord op de vraag van zonet: Ook de hele lijn 71; OV IJsselmond is onderdeel van Connexxion.). Alleen Lemmer valt er buiten. Dat komt door de vreemde vorm van sommige zones. Centrumzone 4662 kan trouwens ook; kwestie van smaak waar je met je abonnement nog meer heen wil.

PS - mogelijk is de door Meltrain gesuggereerde centrumzone 2543 nodig om het abonnement geldig te laten zijn op de trein tussen Kampen en Zwolle, maar dat voorbehoud zie ik niet op de webshop van Connexxion.

PS2 - ik vind zojuist op de site van provinciale staten van Flevoland een document waarin inderdaad helaas het mogen gebruiken van het Kamperlijntje wordt gekoppeld aan een beperkt aantal centrumzones en bovendien een zichtkaart. Weer een voorbeeld van een regel die zijn doel voorbij schiet.

PS3 - Mijn ge-PS heeft Cassie's post hieronder gekruist.
Laatst gewijzigd door diederickx op zo 04 sep 2016, 23:51, 2 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door cassie127 »

Je kan het sterabonnement ook alleen via de webshop van Syntus als zichtkaart kopen. 6 sterren is voldoende (Centrum zone 2543) deze is ook geldig in de trein Zwolle - Kampen en in Zwolle in de zones Centrum, Deltion *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Meltrain »

diederickx schreef:Op het gevaar af dat ik Meltrain tegen de haren strijk:
Aanvullingen en verbeteringen zijn altijd welkom. :D
Ik zit nu op de webshop van Connexxion te doen of ik een 6-ster abonnement koop. Op het kaartje kun je dan het geldigheidsgebied zien. Wat blijkt: Met de oorspronkelijk door Michael voorgestelde centrumzone 4652 valt de hele NOP er binnen, dus inclusief Rutten, en ook alle mogelijke busroutes tot en met Zwolle (in antwoord op de vraag van zonet: Ook de hele lijn 71; OV IJsselmond is onderdeel van Connexxion.). Alleen Lemmer valt er buiten. Dat komt door de vreemde vorm van sommige zones. Centrumzone 4662 kan trouwens ook; kwestie van smaak waar je met je abonnement nog meer heen wil.
Ik had op de eerder door mijn gelinkte lijnennetkaart gekeken en daarop zag ik dat Emmeloord precies 6 zones verder was dan 4652, dus ik dacht dat Rutten buiten dat gebied zou liggen. Ik had alleen niet verder gekeken en had dus gemist dat de zones nogal raar lopen.
PS - mogelijk is de door Meltrain gesuggereerde centrumzone 2543 nodig om het abonnement geldig te laten zijn op de trein tussen Kampen en Zwolle, maar dat voorbehoud zie ik niet op de webshop van Connexxion.
2543 óf 4652 is toegestaan als centrumzone bij een 6-sterren abonnement als gebruik wordt gemaakt van de treindienst Zwolle - Kampen.

Conclusie: een Syntus 6-sterren abonnement met als centrumzone 4652 is de beste optie. :idea:
Hiermee is hij voldoende flexibel, deze is geldig voor de gehele reis en is ook geldig op de trein Zwolle - Kampen.
De prijs is €153,95 per maand (dus onder de €200 die u in de openingspost vroeg).

Dit abonnement is te bestellen bij Syntus: https://shop.syntus.nl/product/index/language/nl
U dient nog wel even een account op "Mijn Syntus" aan te maken voor uw zoon, maar dat kan ook via bovenstaande link.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

qua centrum zones zitten we op 4652, daar ben ik al achter, dus hij kan dan reizen in en rond zwolle en met die boemel kampen zwolle..

overstappen en vragen om te wachten.. tja.. dat zal hij nooit doen.. simpel. Door zijn autisme is dan een te grote hobbel. HEt zelfstandig naar school reizen is al heel wat voor hem..

Vooralsnog breng ik hem gewoon 's ochtends naar busstation in Emmeloord zodat hij de bus van 7.10 kan nemen, is hij iig op tijd op school, iedere dag te laat lijkt me niet handig .

De donderdag is dus afwijkend, maar als ik domweg iedere week zijn rooster naast de bustijden leg en hij maar weet welke bussen hij allemaal kan pakken om thuis te komen dan zal het lukken. Het is maar tot eind december, zodra hij zijn OV heeft, gaat hij via HEerenveen, dat is zoveel makkelijker. Niet zo zeer sneller want je zit nog steeds op 1 1/2 uur maar de flexibiliteit is stuk groter en de aansluiting is simpel.
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

o en ik geloof niet dat ik zo strikt aan die 200 euro vast zat, maar 500-700 euro gaat ons echt te ver.. Ik heb nog een studerend kind (in Groningen).. dus helaas geen geld boom :-)
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

nu syntus kaart besteld, 50 euro saldo erop gezet en een maand altijd korting scholieren erbij.. dan kan hij iig deze week op saldo reizen en volgende week met die kaart.. Het is een niet flexibele route maar het moet maar.. het is even doorbijten tot eind van het jaar.

dus 153,00, 50 euro en 17,50 ong.230 euro voor 1 maand.. volgende maand "slechts" 153
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door NintendoC »

Dit topic toont precies aan waarom het Nederlandse OV vooral een massaverplaatsing van scholieren is. Niemand die voor zijn plezier dit helemaal gaat uitpluizen. Complimenten overigens aan alle uitzoekers! Wat een werk...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Chrysa »

Wat ben ik toch blij dat ik in Brabant woon als ik die tarieven in de rest van Nederland zie.
43 euro voor een maand in heel Brabant. Kan dat in de rest van Nederland niet zo? Gewoon per concessie een abonnement ipv dat zonegedoe.
Maar ja, dit is niet het goede topic denk ik.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Gekko123 »

Gewoon per concessie is juist een halve oplossing. Mede door die versnippering van concessies krijg je situaties zoals deze waar je gebruik moet maken van bussen van 2 (of soms zelfs 3) verschillende concessies. En elke concessie heeft zo zijn eigen tarieven en abonnementen. En het over en weer geldig zijn van die abonnementen is nu net het probleem. Reden dat dat in Brabant nauwelijks speelt is het feit dat het merendeel van het busvervoer in de provincie in handen is van Arriva, ook al bezitten ze officieel 2 van de 3 concessies in Brabant. Het is immers een stuk eenvoudiger te regelen om abonnementen van de ene concessie ook geldig te laten zijn in de andere concessie als dat dezelfde vervoerder is...

Overigens is deze versnippering van tarieven er vooral gekomen doordat er geen centrale regie is vanuit politiek Den Haag. Die heeft zijn verantwoordelijkheid over de schutting gegooid bij de provincies en stadsregio's. In de tijd van de strippenkaart waren de tarieven landelijk vastgesteld en waren alle vervoerders verplicht om de strippenkaart en sterabonnementen te accepteren. Nu zijn ze alleen verplicht om de OV-chipkaart te accepteren en is er vrijwel nergens een plicht om over en weer abonnementen van elkaar te accepteren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door ODRAIL »

Lang leve de marktwerking :') .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door trolly »

:Y *bus*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten