Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door busfanNL »

Dat is zonde. Het is nog wel een mercedes ook.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Meltrain »

Inderdaad zonde, nu is zo'n mooie stoomloc beschadigd. :(
Gelukkig viel de schade behoorlijk mee en raakte er niemand gewond. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

Alleen maar een verbogen trappetje die meteen alweer rechtgezet is. Stoomloc 1, auto 0 :) :pos:

Ik ben blij dat er geen gewonden zijn hoor, maar ze had gewoon uit haar doppen moeten kijken. Kan ik geen medelijden mee hebben :)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door STF »

Afgelopen vrijdag kon ik eindelijk mijn Luxemburgse rijbewijs afhalen, toen ik ermee naar buiten liep keek ik een beetje verbaasd naar de categorieën, huh mag ik ineens militaire voertuigen besturen want er staat o.a. een F op...
Thuisgekomen eens op internet gaan zoeken, pff er blijkt helemaal geen Europese standaard voor diverse rijbewijscategorieën te zijn, in Luxemburg staat categorie F voor landbouwverkeer met een massa van minimaal 12.000 kilo. Vermoedelijk heb ik die extra zware categorie alleen maar gekregen omdat ze in beide landen andere regels hanteren en het nu bij het omzetten van een NL-rijbewijs in een L-rijbewijs tot conflicten voert.

Een paar jaar geleden hebben ze trouwens de regels hier wat aangescherpt, voorheen mocht je met een autorijbewijs ook lichte motoren rijden, dat is in principe nog altijd zo maar pas na het volgen van een 1-daagse cursus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

Er is in deze trein gewoon serieus een aparte coupe met daarin een tafelvoetbalspel :')

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door baladid »

STF schreef:Afgelopen vrijdag kon ik eindelijk mijn Luxemburgse rijbewijs afhalen, toen ik ermee naar buiten liep keek ik een beetje verbaasd naar de categorieën, huh mag ik ineens militaire voertuigen besturen want er staat o.a. een F op...
Thuisgekomen eens op internet gaan zoeken, pff er blijkt helemaal geen Europese standaard voor diverse rijbewijscategorieën te zijn, in Luxemburg staat categorie F voor landbouwverkeer met een massa van minimaal 12.000 kilo. Vermoedelijk heb ik die extra zware categorie alleen maar gekregen omdat ze in beide landen andere regels hanteren en het nu bij het omzetten van een NL-rijbewijs in een L-rijbewijs tot conflicten voert.

Een paar jaar geleden hebben ze trouwens de regels hier wat aangescherpt, voorheen mocht je met een autorijbewijs ook lichte motoren rijden, dat is in principe nog altijd zo maar pas na het volgen van een 1-daagse cursus.
De massa is maximaal 12000 kilo, niet minimaal. En die mag je met een gewoon B ook, dus iedere Luxemburger mag die dingen gewoon besturen.
In Nederland krijg je met je B ook automatisch een T-rijbewijs, daarmee mag je dat ook doen. Misschien is de F gewoon de omzetting van de Nederlandse T.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door webguy »

Suus schreef:Er is in deze trein gewoon serieus een aparte coupe met daarin een tafelvoetbalspel :')
Zo een stond ook in de Eurostar terminal in Brussel. Is geloof ik ivm EK. Overigens zijn ze die terminal het verbouwen, dus geen idee of die er nog staat :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Z2N »

Die tafelvoetbaltafels staan daar inderdaad sinds het EK in Frankrijk, maar ze bevielen zo goed bij de reizigers dat ze zijn blijven staan in de Intercités-treinstammen van 7 Corail-rijtuigen (ex-Téoz). Je vind ze ook op veel grote stations trouwens, waar met de Piano's erbij het nu best vol aan het worden is. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

Geen idee of er nog meer van in de trein stonden, maar deze in rijtuig 1 van een ex-Téoz was niet echt in trek. Misschien ook omdat de gemiddelde leeftijd in het desbetreffende eerste klas-rijtuig minstens 75 was :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door STF »

baladid schreef: De massa is maximaal 12000 kilo, niet minimaal. En die mag je met een gewoon B ook, dus iedere Luxemburger mag die dingen gewoon besturen.
In Nederland krijg je met je B ook automatisch een T-rijbewijs, daarmee mag je dat ook doen. Misschien is de F gewoon de omzetting van de Nederlandse T.
Nee, er staat in de Luxemburgse regelgeving zeer duidelijk dat het om MINIMAAL 12.000 kilo gaat want tot MAXIMAAL 12.000 kilo is het inderdaad het normale B-rijbewijs, daarboven F.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Geen idee of er nog meer van in de trein stonden, maar deze in rijtuig 1 van een ex-Téoz was niet echt in trek. Misschien ook omdat de gemiddelde leeftijd in het desbetreffende eerste klas-rijtuig minstens 75 was :')
Als je een zevendelige treinstam vind met twee of meer tafeltennistafels krijg je van mij een slagroomtaart. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Aking »

Met m'n meisje een woonboot met jacuzzi afgehuurd, dus wij kunnen heerlijk bubbelen met uitzicht op Belgrado vannacht *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

Tafeltennistafels nog wel. Je kan ook gelijk zeggen dat je geen slagroomtaart gaat tracteren :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Z2N »

Tafelvoetbaltafels mogen ook hoor. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Chrysa »

Na wat fotoverslagen uit het buitenland te lezen op het forum hier vroeg ik me iets af: Heeft iemand een linkje van een buitenlander die door trein door Nederland heen is gereist? Ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Tafeltennistafels nog wel. Je kan ook gelijk zeggen dat je geen slagroomtaart gaat tracteren :(
In Zwitserland heb je kleine speeltuintjes in de treinen. Ik vind het wel wat, zo hou je die kleine schreeuwlelijken (a.k.a. kinderen) weg uit de rest van de trein...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Na wat fotoverslagen uit het buitenland te lezen op het forum hier vroeg ik me iets af: Heeft iemand een linkje van een buitenlander die door trein door Nederland heen is gereist? Ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben.
http://www.ice-treff.de/index.php?id=406017
http://www.ice-treff.de/index.php?id=319849
http://www.ice-treff.de/index.php?id=320111
http://www.ice-treff.de/index.php?id=320187
http://www.ice-treff.de/index.php?id=321363
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef:
Suus schreef:Tafeltennistafels nog wel. Je kan ook gelijk zeggen dat je geen slagroomtaart gaat tracteren :(
In Zwitserland heb je kleine speeltuintjes in de treinen. Ik vind het wel wat, zo hou je die kleine schreeuwlelijken (a.k.a. kinderen) weg uit de rest van de trein...
Noorse Intercity's hebben vaak ook een lekerom (= speelkamer).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:*links*
Ik spreek geen Duits, maar toch bedankt. Zal het eens proberen te translaten.

Edit: Heb het gelezen. Wat zijn duitsers toch goed in emotieloos opsommen wat er op de foto staat. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Hainje »

Baseer je dat enkel op dit verslag of heb je meerdere Duitstalige verslagen gelezen? :P
🍉
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Chrysa »

Op alle links van Bee. Zijn ze allemaal van dezelfde persoon dan? Eerlijk gezegd niet op gelet en kan nu niet kijken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Hainje »

Oh nee, zie nu dat het van meerdere personen is. Maar dan nog, de reisverslagen die hier soms op het forum worden geplaatst blinken ook niet altijd even uit in emotie. Sommige zijn echt een gortdroge opsomming van feitjes. Ik denk dat het meer een beetje aan de groep mensen ligt die deze verslagen maakt, dan dat het de Duitsers in het algemeen betreft.
🍉
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Michael »

Toen ik afgelopen zaterdag een broodje zat te nuttigen onder het station Wuppertal Vohwinkel kwam ineens de Kaiserwagen voorbij:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

Suus schreef:
Chrysa schreef:Na wat fotoverslagen uit het buitenland te lezen op het forum hier vroeg ik me iets af: Heeft iemand een linkje van een buitenlander die door trein door Nederland heen is gereist? Ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben.
http://www.ice-treff.de/index.php?id=406017
http://www.ice-treff.de/index.php?id=319849
http://www.ice-treff.de/index.php?id=320111
http://www.ice-treff.de/index.php?id=320187
http://www.ice-treff.de/index.php?id=321363
Wat een slechte verslagen zeg :') Maar wel geinig om te lezen en nieuwe Duitse spoorwoordjes geleerd, nooit geweten dat ze Mat'64 'Schienenbanane' noemen. Hinketakt vind ik ook wel geinig klinken (voor bijv 10/20-frequentie).
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 60 gasten