OVer Missers in de Reisinformatie #45

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Suus »

Bij de IC Berlijn is er op de barmedewerker na geen doorgaand treinpersoneel op de trein aanwezig. Dat gaat bij de ICE, Benelux en Thalys beduidend beter.

Al snap ik bij Thalys niet zo goed waarom de automatische omroep niet vaker wordt gebruikt, die is keurig viertalig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Aking »

Dat er geen doorgaand personeel aanwezig is betekent toch niet dat ze niet meertalig om kunnen roepen? :X :')

Het personeel op de Thalys is volgens mij ook niet altijd doorgaand, maar de keren dat ik in dat ding zat (en nou zijn dat er niet heel veel (A) ) ging het daar wel goed. (al heb ik toen niet opgelet of er in Brussel gewisseld werd...)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Vanwege een grote vertraging van de 1759 combineerde deze niet in Utrecht maar ging de 2859 als 101759 verder naar Deventer. De vertraagde trein zou wel naar Enschede rijden.
Kleinigheidje dat alleen de omroep door de HC dat aangaf: alle andere reisinfobronnen gaven precies het omgekeerde aan en toonden een 101759 met de 8736 naar Enschede en een 1759 met 8746+8736 waarvan de 8746 tot Deventer zou gaan. Maar het was juist stel 8736 wat werkelijk die 101759 reed.

In Amersfoort leek zelfs niets aan de hand en stond er alleen een op tijd rijdende IC naar Enschede op de borden. De vertraagde achteropkomende trein werd daar in eerste instantie helemaal nog niet gemeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Ardan »

Aking schreef:Ik erger me ook elke keer weer aan het feit dat in de IC Berlijn tussen Amsterdam en Bentheim v.v. keurig in het Nederlands, Engels en Duits wordt omgeroepen, maar er daarna, met veel geluk, in Berlijn nog een Engelse omroep vanaf kan waar het daarvoor uitsluitend Duits is...
Erger ik me ook aan. Maar ik heb ooit één keer Nederlands gehoord bij aankomst in Berlin Hbf! :shock: En het klonk nog niet eens zo slecht, niet van het ICE-niveau 'Wii beraikn Oetrekt Tzentrââhl'.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door JWM »

Nee, liever niet uitgebreid in meerdere talen afscheid nemen van uitstappende reizigers en instappende reizigers weer verwelkomen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Ardan »

Ja dat afscheid nemen heb ik ook nooit gesnapt. Net alsof ze hoogstpersoonlijk bij de deuren staan en je huilend een afscheidsknuffel geven.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Afscheid nemen mag ook wel voor dat geld. :')
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Bemined »

De nieuwe NS app feature over ingekorte treinen blijft leuk. Vanmorgen was de 4029 ingekort van SLT 6+4 naar SLT 4+6.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Zugführer »

Dan zullen de reizigers die altijd met het voorste treinstel reizen wel flink gebaald hebben ja :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Aking »

JWM schreef:Nee, liever niet uitgebreid in meerdere talen afscheid nemen van uitstappende reizigers en instappende reizigers weer verwelkomen.
Dat is dan weer het andere uiterste, maar kom niet in het Duits aan met Berlin ostwestkreuz, ihre nächste Anschlüsse, Dank für die Reise, Ausstieg im Fahrtrichtung oben en schönes Wochenende und Weihnachtsosterfest om dan in het Engels niet verder te komen dan "Berlin station, zhenk Joe vor zjhoezing deutsche Bahn toedeej"...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Ardan »

'ziz treen iz ät ze moment ten minits diläit'

Ik heb hier goddank nog nooit iemand horen zeggen 'wij danken u voor het reizen met NS'. Alsof ik een keuze heb ofzo. En bij Gods gratie heb gekozen om met de Nederlandsche Spoorwegen te reizen :X

Uitstapkanten mogen er dan wel weer bij voor de blindjes, als ze dan ook meteen domme mensen afschaffen die denken dat 'uitstap links' per definitie hún links is.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Z2N »

"Uitstap in de rijriching links", problem solved. (A)

Behalve voor de echte probleemgevallen natuurlijk
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Suus »

Aking schreef:Het personeel op de Thalys is volgens mij ook niet altijd doorgaand, maar de keren dat ik in dat ding zat (en nou zijn dat er niet heel veel (A) ) ging het daar wel goed. (al heb ik toen niet opgelet of er in Brussel gewisseld werd...)
Er wordt in Brussel wel gewisseld, maar laat Brussel nu ook een tweetalige stad zijn, als het treinpersoneel daar niet de taalrichtlijnen* van de NMBS naleeft volgt er direct pek en veren :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Vinny »

Dat is wel volkomen terecht. Het treinpersoneel dient in Brussel gewoon Nederlandstalige personen in hun eigen taal te woord te staan. Ik kan je op een briefje geven: genoeg die dat niet willen of kunnen.... (maar natuurlijk wel een dikbetaalde toeslag ontvangen omdat er ooit een handtekening heeft gestaan onder hun aanwezigheid bij de cursus Nederlands voor dummys)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Aking »

Het viel mij daarnet op dat de schermen in de ICE "volgende halte" aangeven, sinds wanneer stoppen ICE's op haltes? (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Ardan »

Vinny schreef:Dat is wel volkomen terecht. Het treinpersoneel dient in Brussel gewoon Nederlandstalige personen in hun eigen taal te woord te staan. Ik kan je op een briefje geven: genoeg die dat niet willen of kunnen.... (maar natuurlijk wel een dikbetaalde toeslag ontvangen omdat er ooit een handtekening heeft gestaan onder hun aanwezigheid bij de cursus Nederlands voor dummys)
Brussel staat dan wel bekend als tweetalige stad maar dat is in de praktijk dus echt niet zo.. allemaal Frans -o-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Ardan »

Aking schreef:Het viel mij daarnet op dat de schermen in de ICE "volgende halte" aangeven, sinds wanneer stoppen ICE's op haltes? (A)
'Nächster Halt:' te makkelijk doorvertaald? :P Ik vind het sowieso altijd al raar dat dat al tien minuten van te voren wordt aangekondigd. En dat er dus ook hordes mensen zijn die tien minuten vantevoren met al hun Gepäck klaar staan op het balkon, ondanks dat je nog op volle snelheid rijdt en de aankomsttijd ook duidelijk wordt gecommuniceerd en je dus kan weten dat het nog tien minuten duurt. Ik maak me altijd pas klaar bij het oprijden van een emplacement..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Suus »

Ardan schreef:
Vinny schreef:Dat is wel volkomen terecht. Het treinpersoneel dient in Brussel gewoon Nederlandstalige personen in hun eigen taal te woord te staan. Ik kan je op een briefje geven: genoeg die dat niet willen of kunnen.... (maar natuurlijk wel een dikbetaalde toeslag ontvangen omdat er ooit een handtekening heeft gestaan onder hun aanwezigheid bij de cursus Nederlands voor dummys)
Brussel staat dan wel bekend als tweetalige stad maar dat is in de praktijk dus echt niet zo.. allemaal Frans -o-
Gewoon stug volhouden, dan gaan ze vanzelf iets praten wat op Nederlands lijkt. Zo denken er meer over, vergeleken met een paar jaar geleden is het daarom ook echt beter geworden.

Ze hebben ook niet zoveel te kiezen. Alle internationale toeristen zijn zo'n beetje weggejaagd door de terreurdreiging en daarna de terreuraanslagen. Dat is overigens nog steeds zo want je kan in Brussel nog altijd een viersterrenhotel voor vijftig euro per nacht boeken. Dan ben je wel heel zot als je ook je buren nog wegjaagt met je taalhouding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door dennistd »

Ardan schreef:
Aking schreef:Het viel mij daarnet op dat de schermen in de ICE "volgende halte" aangeven, sinds wanneer stoppen ICE's op haltes? (A)
'Nächster Halt:' te makkelijk doorvertaald? :P Ik vind het sowieso altijd al raar dat dat al tien minuten van te voren wordt aangekondigd. En dat er dus ook hordes mensen zijn die tien minuten vantevoren met al hun Gepäck klaar staan op het balkon, ondanks dat je nog op volle snelheid rijdt en de aankomsttijd ook duidelijk wordt gecommuniceerd en je dus kan weten dat het nog tien minuten duurt. Ik maak me altijd pas klaar bij het oprijden van een emplacement..
Ik heb ook regelmatig meegemaakt dat in de IC Berlijn al bij Barneveld aansluiting wordt omgeroepen voor Amersfoort. Nou snap ik dat je dat niet één minuut voor aankomst wil doen ivm koffers pakken en zo, maar een minuut of 3-4 lijkt me toch ruim genoeg...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Vandaag al de hele dag een storing in InfoPlus, dat combineert wel briljant met al die net-niet info in de omroepen over de diverse werkzaamheden. Die roepen namelijk dingen om als "de Sprinter naar Rotterdam en Den Haag vertrekt op een ander spoor en een andere tijd dan normaal, kijk op de schermen..." of "Intercity direct naar Amsterdam C. rijdt niet, kijk op de schermen voor uw eerstvolgende reismogelijkheid".
Echter dan weer nergens een omroep gehoord die informeert waar een trein wel vertrekt. Ook de stop op RAI van de (1)1600 werd niet benoemd waar dat voor de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] wel gebeurde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

"stoptrein", om nog niet te spreken van alle nutteloze informatie.

Dit was dus de stoomtrein Breda - Roosendaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Expres? Dus niet per ongeluk? :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

De kans dat je per ongeluk een trein laat rijden is niet zo heel groot, alhoewel het de Belgen wel een keer is gelukt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Ik doelde meer op de spelfout in de eerste mededeling. Dat moet toch Express of Expresse zijn ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Dat weet ik. :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten