Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En dan is er ook nog de wens om de tram vanaf de Van Hallstraat door te trekken naar Station Sloterdijk, wordt wel erg krap daaro :o
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ze nu al ruim 43 jaar krampachtig doen over die relatief eenvoudige stukjes rails om "tram 15" mogelijk te maken, kan je wel uitrekenen hoe lang Van Hallstraat - Sloterdijk nog gaat duren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De Amstelveenseweg tussen Zeilstraat en Overtoom is minder drama dan de Zeilstraat tussen Amstelveenseweg en Hoofddorpplein. Halte Haarlemmermeerstraat kun je dan vervangen door halte Vondelpark. Op het Surinameplein zou je dan weer halte Hoofdweg moeten reactiveren.trolly schreef:De Amstelveenseweg tussen Zijlstraat en Overtoom is een drama, dus lijkt de Haarlemmermeerstraat een betere route, ook i.v.m. de halteligging op het Surinameplein. Of dat ervan gaan komen is natuurlijk weer een ander verhaal. De Parnassusweg heeft duidelijk betere papieren, omdat die route bijvoorbeeld gebruikt kan worden als tijdelijke lus voor een ingekorte lijn 5.
De transformatie van lijn 15 van ringlijn tot radiaallijn vanuit station Zuid was me ook opgevallen.
Overigens is lijn 15 al een jaar of 8 geleden geknipt ter hoogte van station Zuid in lijn 15 en lijn 65.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er ligt een doodlopend spoortje in de keerlus.. die zal wel ter voorbereiding voor doortrekking aangelegd zijn?Alargule schreef:Voor dat eindpunt bij Zuid: ik vang links en rechts op dat men zelfs de keerlus bij het VU/MC wil gaan opheffen en trams (nu lijn 16) vanaf daar voortaan ook naar Zuid wil laten doorrijden.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik weet eigenlijk niet beter dan dat het plan is om de trams van de VU door te trekken naar tramstation Zuid als de nieuwe AVL klaar is. Het is natuurlijk nog afwachten welke lijnen dat na 2018 nou precies worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Iets anders: de haltes van lijn 1 en 17 op de Cornelis Lelylaan zijn alleen bereikbaar via een tunneltje onder de weg en trappen.
Voor mindervaliden zijn deze haltes dus praktisch onbereikbaar.
Zijn er plannen om, in het kader van toegankelijkheid, ook liften te installeren bij deze haltes?
Voor mindervaliden zijn deze haltes dus praktisch onbereikbaar.
Zijn er plannen om, in het kader van toegankelijkheid, ook liften te installeren bij deze haltes?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is wel eens genoemd in een rapport over de regiotram. Maar die komt er dus niet. Ik ga het nog een keer meemaken dat lijn 5 wordt gesplitst op Amsterdam-Zuid en in een eilandbedrijfje van en naar Westwijk en later Uithoorn rijdt en Amsterdam-Zuid tevens het eindpunt wordt van de lijnen 16, 24 en 15. Hopelijk komt er nog eens iemand die gaat begrijpen dat je beter wat aan elkaar kan knopen..n-evo schreef:My bad. Ik dacht dat Sloterdijk juist als het alternatieve eindpunt werd gegeven door GVB voor tram 5. Maar als het Zoutkeetsgracht of Van Hallstraat wordt is er natuurlijk geen probleem.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, we heffen langzaam aan gewoon al die haltes op. *O*Meltrain schreef:Iets anders: de haltes van lijn 1 en 17 op de Cornelis Lelylaan zijn alleen bereikbaar via een tunneltje onder de weg en trappen.
Voor mindervaliden zijn deze haltes dus praktisch onbereikbaar.
Zijn er plannen om, in het kader van toegankelijkheid, ook liften te installeren bij deze haltes?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
snel[i][color=#FF0040]st[/color][/i]tram schreef:Nee, we heffen langzaam aan gewoon al die haltes op. *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik kan me herinneren dat er in 2007/2008, plannen waren om in ieder geval de halte Johan Huizingalaan bij de monumentale brug 705 te verbouwen en te voorzien van liften. Maar dat bleek een stuk duurder en complexer dan gedacht, dus zag men er toch maar weer van af. Hoe het met de andere hooggelegen haltes Derkinderenstraat en Piet Wiedijkstraat zat in die plannen weet ik niet. Die laatste is inmiddels opgeheven.
Bij de grote vernieuwing van de trambaan, afgelopen juli/augustus zijn de halteperrons zelf wel vernieuwd. Ik heb inmiddels een paar keer over de nieuwe baan gereisd en het is echt een verbetering in vergelijking met de oude, zo soepel en glad als de Combino’s er nu overheen gaan.
Ach wie weet, komt de Oost/Westlijn ooit nog eens over de Cornelis Lelylaan te lopen. Dan is een grote reconstructie onvermijdelijk. Voorlopig zullen de gebruikers van die haltes het nog vele jaren met die trapjes moeten doen.
Bij de grote vernieuwing van de trambaan, afgelopen juli/augustus zijn de halteperrons zelf wel vernieuwd. Ik heb inmiddels een paar keer over de nieuwe baan gereisd en het is echt een verbetering in vergelijking met de oude, zo soepel en glad als de Combino’s er nu overheen gaan.
Ach wie weet, komt de Oost/Westlijn ooit nog eens over de Cornelis Lelylaan te lopen. Dan is een grote reconstructie onvermijdelijk. Voorlopig zullen de gebruikers van die haltes het nog vele jaren met die trapjes moeten doen.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik heb inmiddels al zoveel plannen gezien dat ik inmiddels niet meer weet wat ze nou precies willen met al die trams. Volgens mij zij zelf ook niet.Vinny schreef:Dat is wel eens genoemd in een rapport over de regiotram. Maar die komt er dus niet..
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het grote probleem is ook dat de stadsregio het zelf niet weet. Hier kun je trouwens nog wat informatie vinden:
https://www.stadsregioamsterdam.nl/pagi ... -lijnennet
https://www.stadsregioamsterdam.nl/pagi ... ennetvisie
Het interessante is dat het vervoersplan van EBS het meteen tegenspreekt:
https://www.stadsregioamsterdam.nl/arti ... n-2018-ebs
Het bedrijf wil namelijk wel drie lijnen naar Amsterdam Centraal handhaven....
https://www.stadsregioamsterdam.nl/pagi ... -lijnennet
https://www.stadsregioamsterdam.nl/pagi ... ennetvisie
Het interessante is dat het vervoersplan van EBS het meteen tegenspreekt:
https://www.stadsregioamsterdam.nl/arti ... n-2018-ebs
Het bedrijf wil namelijk wel drie lijnen naar Amsterdam Centraal handhaven....
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dacht ik ook altijd. Maar nee, het is een kopspoortje dat alleen vanaf het zuidelijke spoor bereikbaar is. Zal wel bedoeld zijn om een defecte tram tijdelijk weg te kunnen zetten.Ardan schreef:Er ligt een doodlopend spoortje in de keerlus.. die zal wel ter voorbereiding voor doortrekking aangelegd zijn?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kan wel kloppen. Heb wel eens een tram met knipperende lichten daar zien staan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Timelapse bouw van Noord/Zuidlijn station Noorderpark:
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vorige week donderdag zijn de fonkelnieuwe 1601 en 1602 afgeleverd, vandaag is de fonkelnieuwe 1603 afgeleverd bij Garage West.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waar hebben het precies over, vervuilend dieselbusje erbij of iets spannenders?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De levering van ik dacht 7 extra Citea SLFA's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
komen die Citea geledes ter vervanging van 9 Citaro-geledes (301-309?) of ter aanvulling?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ter aanvulling. De Citaro's worden als het goed is vanaf 2018 vervangen, de eerste serie is dan 10-11 jaar oud.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mob ... che-bussenGVB start aanbesteding voor aankoop elektrische bussen
Hoe staat het eigenlijk hiermee?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Maar is vervanging wel noodzakelijk als de GVB-bundel door de IJ-tunnel wegvalt?Suus schreef:Ter aanvulling. De Citaro's worden als het goed is vanaf 2018 vervangen, de eerste serie is dan 10-11 jaar oud.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als in de concessie een maximumleeftijd is afgesproken, is vervanging verplicht.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vervang maar ook al is er een verminderde behoefte aan bussen :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 220 gasten