Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

JeffreyMeijer schreef:
Ardan schreef: Inderdaad, tijdens een overstap :P Het station is toch wel de grootste droefheid van alle Hbf's die ik ken, maar dat winkelcentrum dat eraan vast zit is groot!
Ik vind het ergens wel weer wat hebben. Ik sta liever op Mülheim/Ruhr dan op Duisburg met de lekkende kap. Love-paradedramatunnel. Gigantische afstand lopen naar het metrostation. Ook de ligging tussen de betonnen viaducten vind ik wel wat hebben.
Duisburg Hbf is een schande, de noodzakelijke renovatie wordt ook elk jaar een jaar uitgesteld.
Dortmund Hbf is een schande, daar ligt al bijna de helft van de tegels niet meer in de vloer van de tunnel.
Hagen Hbf heeft ook al een paar jaar geen schoonmaker meer gezien volgens mij.
Wuppertal Hbf was ook een schandvlek, maar is ondertussen zo'n beetje met de grond gelijk gemaakt, dat kon echt niet meer.

Er zijn in NRW maar een paar grote stations die er echt schoon en fris uitzien. In de rest van Duitsland is het over het algemeen een stuk beter
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door baladid »

Duisburg is al stukken beter dan een paar jaar geleden...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Jef400 »

Bee schreef:
JeffreyMeijer schreef:
Ardan schreef: Inderdaad, tijdens een overstap :P Het station is toch wel de grootste droefheid van alle Hbf's die ik ken, maar dat winkelcentrum dat eraan vast zit is groot!
Ik vind het ergens wel weer wat hebben. Ik sta liever op Mülheim/Ruhr dan op Duisburg met de lekkende kap. Love-paradedramatunnel. Gigantische afstand lopen naar het metrostation. Ook de ligging tussen de betonnen viaducten vind ik wel wat hebben.
Duisburg Hbf is een schande, de noodzakelijke renovatie wordt ook elk jaar een jaar uitgesteld.
Dortmund Hbf is een schande, daar ligt al bijna de helft van de tegels niet meer in de vloer van de tunnel.
Hagen Hbf heeft ook al een paar jaar geen schoonmaker meer gezien volgens mij.
Wuppertal Hbf was ook een schandvlek, maar is ondertussen zo'n beetje met de grond gelijk gemaakt, dat kon echt niet meer.

Er zijn in NRW maar een paar grote stations die er echt schoon en fris uitzien. In de rest van Duitsland is het over het algemeen een stuk beter
Nou, zou ik niet te hard zeggen. Kijk naar Ulm Hauptbahnhof. Memmingen 50 km zuidelijk ben ik daarentegen wel weer over te spreken. Dat is wel weer net onderhouden. Ik heb het idee dat het net is waar je staat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Ja het stationsgebouw van Dortmund is mooi, nieuw en fris gerenoveerd maar de rest is nog steeds één grote bak ellende met kuilen in de perrons, weinig overkapping, onlogische spoornummering en afbladderende bebording..
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ronald »

Wat ik me al heel lang afvraag is waarom het bruinbrood bij de supermarkt altijd ruim voor sluitingstijd is uitverkocht. Al bij een aantal supermarkten geweest maar het is bij allemaal zo. Op een gegeven moment is toch wel duidelijk hoeveel vraag er is?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door huibf »

Als er bruin over zou zijn. Zou het witte overblijven. :-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

De Ap heeft als het goed is een garantie dat je tot sluitenstijd stokbrood en tijgerbrood (wit en bruin) kan krijgen. Gisteren was het drie kwartier voor sluitingstijd (21:15) in ieder geval alle drie nog aanwezig toen ik bij de Albert Heijn was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Die garantie geldt dan blijkbaar niet bij Albert Heijn in Amersfoort, daar heb ik in meerdere filialen (in elk geval Leusderweg en Hellestraat, bij die laatste past de straatnaam ook erg goed bij de winkel :P ) compleet lege broodafdelingen aangetroffen zo'n 3-4 uur voor sluitingstijd. Dat is dus iets voor zes uur 's avonds al.
De Plus hier heeft rond die tijd nog wel een redelijke keuze. Er zijn dan wel wat dingen op, maar de schappen zijn nog verre van leeg dan. Alleen zondagavond is dat niet het geval, maar het lijkt erop dat ze zondags maar een beperkte levering versproducten krijgen. En ook extra klanten waarschijnlijk want het is een van de weinige hier in de omgeving die zondagochtend om 8 uur al open is. (Sinds de vaste zondagsopening in Amersfoort toegestaan is worden ze in elk geval wel ook op zondag bevoorraad)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Hainje »

De AH hier heeft altijd rond spitsuur (dus net voor 17u) vers afgebakken brood liggen. Maar goed, ik woon ook in een 'VINEX-wijk'. Dus dan kun je wel op je vingers natellen waarom er op dat tijdstip altijd wat ligt.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Tja, in een buurt met veel singles die na hun werk boodschappen gaan doen zou je dat ook wel verwachten. Maar dat verschilt per supermarkt blijkt dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

De Albert Heijn Broodgarantie in de winkels
De hele dag lekker vers brood. Daar staat Albert Heijn voor. Daarom is er de Albert Heijn Broodgarantie. Die houdt in dat je in onze winkels van openings- tot sluitingstijd altijd een ovenvers bruin, wit of volkeren brood kunt kopen. Als onze medewerkers je niet kunnen helpen, krijg je een ander brood gegarandeerd gratis!
Bron: www.ah.nl/brood

Als er geen van allen is gewoon bij een medewerker een gratis brood opeisen, of een waardebon voor een gratis brood de volgende dag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Aking »

Een volkeren brood? Klinkt goed!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door JWM »

Een wtf-momentje in de Ap: Ik leg mijn paar boodschapjes op de band en vervolgens doet de vrouw achter mij hetzelfde. Vervolgens schuift ze al mijn spullen 15 centimeter naar voren zodat ze strak tegen mijn voorganger aan liggen en doet hetzelfde met haar eigen zooi. Vervolgens gaat ze mij de les lezen dat de mevrouw achter haar nu ook haar spullen op de band kwijt kan :')
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door MdJ »

En terecht. Je moet ook niet je twee blikjes tomatenpuree twee meter uit elkaar op de boodschappen leggen hé.
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Etienne »

Strak tegen elkaar aan vind ik dan ook weer flauwekul, maar een ietsjepietsje ruimte mag dan ook wel weer. Anders dan wacht de laatste wachtende maar ff een paar seconden :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Lekker alles lekker hoog op elkaar stapelen, als die hamster weer gaat vloggen zijn mijn boodschappen tenminste een fijne hindernis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Ik pak mijn meuk eigenlijk ook altijd wel lekker strak op. Vaker doe ik juist het tegenovergestelde als het Vrouwmens bij JWM, ik heb een bloedhekel aan mensen die hun zooi al op de band flikkeren terwijl ik nog heul niet klaar ben. Schuif ik hun zooi dus weer naar achteren met een vriendelijk doch vermanende 'ik ben nog lang niet klaar meneer...'
Tevens: zelfscan _O_
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Mag die AH-reclame alsjeblíéft kapotgeschoten worden? Met die vloggende hamsters die zogenaamd hip doen met zogenaamd hippe termen die een beetje random door de speakers schallen?
Ik doe ook maar wat
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door dylanwild94 »

Ik heb sowieso een beetje hekel aan vloggers.
Al heb ik wel een leuk liedje gevonden over vloggers.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Mag die AH-reclame alsjeblíéft kapotgeschoten worden? Met die vloggende hamsters die zogenaamd hip doen met zogenaamd hippe termen die een beetje random door de speakers schallen?
Het zijn de laatste dagen. Vanaf maandag is het kaasplankweek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door JWM »

Wat moet ik denken van mensen die uitgebreid gaan discussiëren of ze de joppie chips of de kruidenkaas chips moeten meenemen. Wie is trouwens ooit verantwoordelijk geweest voor dit soort idiote smaakvariaties?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Chrysa »

Ach, mijn vader kwam aanzetten met kebabchips. Nee bedankt.

Ik hou het wel bij die pinda-cheetos.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:Ik hou het wel bij die pinda-cheetos.
Dit zijn pinda-cheetos (of oke, Smoki) in chocolaaaaaa _O_ *O*
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Bij de Lidl kun je nu al adventskalenders kopen :') Je weet wel, zo'n bord met 24 vakjes met chocolaatjes erin waarvan je er vanaf 1 december elke dag eentje mag openmaken tot de kerst :')
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door baladid »

Je kunt ook al een voor November kopen om alvast te oefenen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten