Concessie DAV-gebied (2007-2018)
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Concessie DAV-gebied
De 7809 rijdt nu op lijn 85 naar Leerdam meldt de Ov-zoeker. Dus tijdelijk bij stalling Scheluinen staan?
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied
Misschien wel voor de lijn 873.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie DAV-gebied
Moeten ze 'm er wel op in zetten...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
Hij zit nu op de 873 as we speak ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied
Ik heb niks gezegd dan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Als mijn chauffeur van mijn privebus op lijn 2 afgelopen zondag gelijk heeft gaat lijn 2 buiten de spits naar 1*Uur en gaat lijn 8 verdwijnen. Ik vind dat laatste twijfelachtig aangezien 8 in de spits toch altijd wel aardig vol zit.
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Zal wel om lijn 8 in de daluren gaan. Dat is sinds de invoering in 2007 volgens mij nooit echt gaan lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Op een enkel ritje rond 13.00 (in beide richtingen) na lopen de dalritten inderdaad niet bizar goed, meestal zitten er 5-7 mensen in.Daniel schreef:Zal wel om lijn 8 in de daluren gaan. Dat is sinds de invoering in 2007 volgens mij nooit echt gaan lopen.
het stukje naar Maasplaza heeft wel geregeld meer passagiers, ik vraag me af hoe ze dat willen opvangen als lijn 8 niet meer in het dal zou rijden. (Zie hier het effect waar lijn 8 een stadsbus is in mens oog en niet lijn 11/12/88/92... :') )
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Hoe ze dat opvangen? Die mensen die nu lijn 8 nemen naar Maasplaza pakken straks gewoon een van die andere bussen omdat de reisplannert dat aangeeft. Die combi 11/12/88/92 is samen in de spits goed voor 10 bussen per uur.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Waarom rijdt lijn 8 in de daluren eigenlijk?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Omdat men bij de start van de concessie (delen van) het industriegebied ook overdag bereikbaar wilde maken. In theorie is er daar namelijk niet alleen vraag naar woon-werkverkeer in de spits maar ontsluit lijn 8 bv. ook de woonboulevard. Tevens komt 'ie langs het heel kleine dorpskerntje Wieldrecht wat ingesloten in het industriegebied ligt. In de praktijk levert dat echter niet bepaald veel reizigers op.
Wat ook niet helpt is dat je met lijn 8 weliswaar op kantorenpark Amstelwijck kunt komen (waar de lijn ook nog een hotel ontsluit) maar daar een hele rondrit door de havens en Dordtse Kil I, II en III bij krijgt omdat in de dalperiode en de te verwachten spitsrichting niet verder naar Ziekenhuis Amstelwijk gereden wordt (waar 8 dan aan lijn 4 vast zit). Je bent als reiziger dan sneller op Amstelwijck door lijn 4 naar halte Watersteyn te nemen en daarvandaan te gaan lopen. Kwestie van de Laan van Londen uitlopen.
Wat ook niet helpt is dat je met lijn 8 weliswaar op kantorenpark Amstelwijck kunt komen (waar de lijn ook nog een hotel ontsluit) maar daar een hele rondrit door de havens en Dordtse Kil I, II en III bij krijgt omdat in de dalperiode en de te verwachten spitsrichting niet verder naar Ziekenhuis Amstelwijk gereden wordt (waar 8 dan aan lijn 4 vast zit). Je bent als reiziger dan sneller op Amstelwijck door lijn 4 naar halte Watersteyn te nemen en daarvandaan te gaan lopen. Kwestie van de Laan van Londen uitlopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Lijn 8 zit inderdaad niet heel slim in elkaar, helemaal aangezien het tijdstechnisch doorrijden om aansluiting te bieden op amstelwijck makkelijk kan.
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Probleem zal 'm zitten in dat je het dan waarschijnlijk net niet meer met één bus redt om de uurdienst te rijden zoals nu gebeurd. En alles wat er langer dan een uur over doet is inefficiënt want je kunt op het CS nergens op keren gezien daar geen andere lijnen eindigen die (volgens plan) met een stads-hybride rijden.
Even naar de andere kant van de concessie: leuk rondje maakt die lijn 873 zeg, alleen wat onhandig dat de 7809 uitsluitend aan de achterkant een werkend lijnnummerdisplay heeft en die aan de voor- en zijkant blanco zijn. Kleine reportage volgt. Zat leuke plekjes tegengekomen maarja het zijn maar twee bussen natuurlijk die er op rijden.
Even naar de andere kant van de concessie: leuk rondje maakt die lijn 873 zeg, alleen wat onhandig dat de 7809 uitsluitend aan de achterkant een werkend lijnnummerdisplay heeft en die aan de voor- en zijkant blanco zijn. Kleine reportage volgt. Zat leuke plekjes tegengekomen maarja het zijn maar twee bussen natuurlijk die er op rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Display voor deed het maandag al slecht, zijkant idem dito tot niet eens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Met een beetje rekenen kom ik op ongeveer 27 minuten richting amstelwijck.Daniel schreef:Probleem zal 'm zitten in dat je het dan waarschijnlijk net niet meer met één bus redt om de uurdienst te rijden zoals nu gebeurd. En alles wat er langer dan een uur over doet is inefficiënt want je kunt op het CS nergens op keren gezien daar geen andere lijnen eindigen die (volgens plan) met een stads-hybride rijden.
Even naar de andere kant van de concessie: leuk rondje maakt die lijn 873 zeg, alleen wat onhandig dat de 7809 uitsluitend aan de achterkant een werkend lijnnummerdisplay heeft en die aan de voor- en zijkant blanco zijn. Kleine reportage volgt. Zat leuke plekjes tegengekomen maarja het zijn maar twee bussen natuurlijk die er op rijden.
Station - 0
Centrum - 3
Maasplaza - 5
V. Leeuwenhoekweg - 8
Wieldrecht - 14
Drechtwerk - 17
Olivijn - 20
Jade - 22
Europaplein - 25
Amstelwijck - 27
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Op de Vrijdagavond na werktijd toch maar even op station Gorinchem wezen kijken en met succes.
Zaterdagochtend maar even de op de fiets de polder ingegaan met als eerste de 8372 die voor de lens kwam.
En daarna door gegaan naar de Julianaweg voor de 8336.
Aangezien de 8372 ingewisseld was voor de 7809 heb ik voordat ik met de auto naar Breda ging een 2de poging gedaan op de 7809 voor de lens te krijgen ditmaal in Spijk.
Zaterdagochtend maar even de op de fiets de polder ingegaan met als eerste de 8372 die voor de lens kwam.
En daarna door gegaan naar de Julianaweg voor de 8336.
Aangezien de 8372 ingewisseld was voor de 7809 heb ik voordat ik met de auto naar Breda ging een 2de poging gedaan op de 7809 voor de lens te krijgen ditmaal in Spijk.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Mooi foto's :D
Maar waar gaat de 7809 overnachten? Bij de stalling Scheluinen of op het station Gr?
Maar waar gaat de 7809 overnachten? Bij de stalling Scheluinen of op het station Gr?
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
Re: Concessie DAV-gebied
Op de stalling lijkt mij. Wordt erg lastig tanken op het busstation van Gorinchem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie DAV-gebied
Precies, gewoon op de stalling. Geen zorgen. Vanavond of morgen gaat 'ie overigens weer terug naar Alblasserdam.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Net zo iets bizars meegemaakt..
IK zwem vaak op zondag en pak dus steevast dezelfde bus terug. Normaal heb ik heb voor mezelf of met 1-2 anderen, vandaag waren er staanplaatsen.
Is er vandaag iets bijzonders dat zoveel mensen naar Dubbeldam gaan?
IK zwem vaak op zondag en pak dus steevast dezelfde bus terug. Normaal heb ik heb voor mezelf of met 1-2 anderen, vandaag waren er staanplaatsen.
Is er vandaag iets bijzonders dat zoveel mensen naar Dubbeldam gaan?
Ik blub in het Drecht.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Het lijkt Arriva te ontgaan waarom lijn 2 weinig reizigers trekt. De passagiers worden in Dubbeldam getrakteerd op een te tijdrovende en dure rondrit door de wijk. Daarom pakken veel mensen de fiets maar of wijken in het noorden uit naar lijn 5.wilburg22 schreef:Als mijn chauffeur van mijn privebus op lijn 2 afgelopen zondag gelijk heeft gaat lijn 2 buiten de spits naar 1*Uur en gaat lijn 8 verdwijnen. Ik vind dat laatste twijfelachtig aangezien 8 in de spits toch altijd wel aardig vol zit.
Een zuidelijke route, die tegelijk ook Stadspolders met het ASZ/sportboulevard en Leerpark verbindt, zou deze lijn zeker een oppepper geven. Maar als zo'n route te lang is voor de huidige materieelinzet, zou ik eerst het rondje maar eens inkorten tot bijvoorbeeld: Overkampweg, Jaslaan, Dubbelsteynlaan West, Damplein, Dubbelsteynlaan Oost, Gravensingel, Kastanjelaan, Eikenlaan.
Niet gelijk gaan knippen in de dienstregeling zonder goede analyse. Daarmee diskwalificeer je jezelf als busbedrijf.
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Kan dat dan met de huidige PvE eisen?
Re: Concessie DAV-gebied
Dat is geen inkorten, dat is omleggen. Vergeleken met het rondje Stadspolders is de lus in Dubbeldam echt niet langer.
Dubbeldam is nooit een vetpot voor de stadsdienst geweest. De vraag is ook of die doorkoppeling met lijn 11 en 12 uit Zwijndrecht nu extra volk in de bus richting Leerpark en ziekenhuis krijgt.
Dubbeldam is nooit een vetpot voor de stadsdienst geweest. De vraag is ook of die doorkoppeling met lijn 11 en 12 uit Zwijndrecht nu extra volk in de bus richting Leerpark en ziekenhuis krijgt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Neuj hoor, het ontgaat OVinspecteur waarom lijn 2 weinig reizigers trekt: dat ligt gewoon aan de gemiddelde bewoner van Dubbeldam die niet echt een typische busreiziger is. Lijn 2 trok al weinig reizigers toen de strippenkaart er nog was en de afstand die je door de wijk aflegt niet uitmaakte voor de prijs. Niet voor niets is er in de SVD-tijd nog een bezuiniging op de spitsfrequentie geweest (van 4x/uur naar 3x/uur).OVinspecteur schreef:Het lijkt Arriva te ontgaan waarom lijn 2 weinig reizigers trekt. De passagiers worden in Dubbeldam getrakteerd op een te tijdrovende en dure rondrit door de wijk.
Reizigers uit Dubbeldam nemen lijn 5 juist omdat die over de hele dag een frequentere en ook snelle verbinding biedt, wat vooral ontstaan is sinds halte Hastingsweg in twee richtingen bedient wordt (vroeger kon je vanaf die halte alleen naar het station en was er naar Stadspolders daar geen halte). Eigenlijk is dat juist goed omdat je daardoor lijn 2 een efficiëntere route zou kunnen laten rijden, maar dat is er nooit echt van gekomen omdat Dubbelmonde toch ook wel een belangrijke bestemming gevonden wordt om enigszins met een bus bij in de buurt te komen. Daarom zit je eraan vast om ook langs halte Drakensteynlaan te rijden.Daarom pakken veel mensen de fiets maar of wijken in het noorden uit naar lijn 5.
Trouwens: toen lijn 2 nog via de Reeweg naar CS reed waren de reizigersaantallen ook al niet zo heel hoog. Eigenlijk is de huidige lijnvoering daarmee nu beter omdat je het noordelijk deel van Dubbeldam juist de rondrit door de wijk bespaart en de reistijd verlengt in het zuidelijk deel wat juist wel een alternatief (lijn 5) heeft. Het voornaamste verbeterpunt op die route zou nog zijn om de tijdrovende lus bij het ziekenhuis eruit te halen.
Komt 'ie weer met z'n stokpaardje: zo'n lijn zal door het tangentiële karakter alleen haalbaar zijn in een lage frequentie, maar dat maakt het nou niet echt een enorme oppepper voor de lijn omdat de route via CS dan qua frequentie aantrekkelijker blijft. Ookal door het dichter bij huis in kunnen stappen want als je de hele Stadspolderring rond wilt gaan rijden dan duurt het hoe dan ook te lang om zonder extra materieel te kunnen.Een zuidelijke route, die tegelijk ook Stadspolders met het ASZ/sportboulevard en Leerpark verbindt, zou deze lijn zeker een oppepper geven.
Dat zou inderdaad wel een logischer rondje door Dubbeldam zijn qua reistijd en door minder dubbel bediende gebieden. Beetje jammer dat je alle haltes ervoor moet verplaatsen (op Gravenhorst na), maar het kan niet anders door het eenrichtingsverkeer op de Jaslaan.Maar als zo'n route te lang is voor de huidige materieelinzet, zou ik eerst het rondje maar eens inkorten tot bijvoorbeeld: Overkampweg, Jaslaan, Dubbelsteynlaan West, Damplein, Dubbelsteynlaan Oost, Gravensingel, Kastanjelaan, Eikenlaan.
Juist in het geval van lijn 2 zijn er diverse dingen geprobeerd al, bv. de omlegging via het ziekenhuis die de noordelijke helft van Dubbeldam een snellere verbinding heeft opgeleverd en een missing-link in het netwerk opvulde die door de opheffing van lijn 1 was ontstaan. En daarvoor ook nog de inzet van kleiner materieel die echter protest van veeleisende ouderen opleverde.Niet gelijk gaan knippen in de dienstregeling zonder goede analyse. Daarmee diskwalificeer je jezelf als busbedrijf.
Maar het is en blijft altijd een wat zwakker lijntje waarmee het eerder de vraag was wanneer er ingegrepen werd dan of er werd ingegrepen. Eigenlijk bestaat er maar één oplossing voor vollere bussen in Dubbeldam en da's gratis OV: 'tis lang traditie geweest dat lijn 2 tijdens het gratis vervoer rond de kerstmarkt het meest versterkt moest worden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Dat kan ik niet beoordelen, maar iedereen heeft baat bij de meest rationele oplossing. Als je dit vraagstuk bespreekbaar maakt bij de reizigersorganisaties, provincie en gemeente zullen ze er allicht voor open staan. En zo niet, dan kun je als vervoerder altijd nog strikt het PvE volgen.CamilleKreemers schreef:Kan dat dan met de huidige PvE eisen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten