Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is niet dat er geen bussen in Noord meer nodig zijn als de metro open gaat. De behoefte zal wat afnemen, maar de eerste serie bedroeg veertig bussen en zoveel kan je er echt niet missen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ze zullen wel moeten als ze elektrisch willen gaan rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zat eergisteren toevallig in een R-NET CAF met de nieuwe plastic zittingen. Weet niet hoe lang die er al in zitten? Maar deed me een beetje denken aan dat vreselijke RET-interieur.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 07 aug 2014, 14:45
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In het kader van 'laat je trams niet wegroesten', rijdt het overgebleven materieel van tram 24 op lijn 4 ter ondersteuning van de drukte bij het IBC in de RAI. Heb vanmorgen toevallig de eer gehad om er een ritje in te maken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Was vorig jaar ook al zo. GVB kiest voor turbofrequenties op lijn 4.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Werkt ook beter denk ik, vroeger wel vaker met lijn 11 meegereden; ik was meestal de enige reiziger terwijl lijn 4 extra vol zat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En dan niet eens effe een fotootje maken voor je mede-forummers. Schande!de_clercq schreef:Ik zat eergisteren toevallig in een R-NET CAF met de nieuwe plastic zittingen. Weet niet hoe lang die er al in zitten? Maar deed me een beetje denken aan dat vreselijke RET-interieur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
CAF is door GVB uitgekozen als leverancier van de nieuwe 15G trams.
Ben benieuwd wat voor tram het wordt. In de documenten uit 2014 die op internet te vinden waren stond, naast een Skoda-tram van Bratislava, ook een tekening van het nieuwe tramtype van Tallinn afgebeeld.
Ben benieuwd wat voor tram het wordt. In de documenten uit 2014 die op internet te vinden waren stond, naast een Skoda-tram van Bratislava, ook een tekening van het nieuwe tramtype van Tallinn afgebeeld.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zal wel een Urbos 100 worden, zoals ook besteld door Utrecht en zoals bijvoorbeeld al rijdt in Budapest:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ziet er niet slecht uit :pos: .
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nice, vind vooral de Urbos 3, zoals ie in o.a. Utrecht en Boedapest komt te rijden/rijdt, erg mooi.
Lijkt me niet dat het de Urbos AXL zoals in Tallinn wordt. Die zijn meer bedoeld voor lightrail lijnen en lijken met 3 langere modules überhaupt niet geschikt voor het Amsterdamse net: zwenken over een lengte van 30 meter te veel uit. Je moet ze dan inkorten tot 25 meter zoals het BN-materieel en dat is qua capaciteit weer te weinig.
Qua aantallen snap ik eerlijk gezegd weinig van deze bestelling. GVB moet 45 trams + 25 sneltrams vervangen om op hetzelfde peil te blijven als nu. Uiteraard komt het stuk tussen Zuid - CS te vervallen op de 51, maar komt daar waarschijnlijk Uithoorn bij. Links en rechts lees je dat het steeds drukker wordt in de tram, bijvoorbeeld op de 26, en toch komen er initieel maar 63 nieuwe trams bij. Dat vangt om en nabij op wat er aan BN-materieel uit gaat, maar ook echt helemaal niks extra's. Leuk dat de M52 open gaat, maar het gros van de stad heeft helemaal geen boodschap aan die lijn. :?
Na de introductie van de Combino is de hoeveelheid trams alleen maar teruggelopen en ook nu lijkt er dus niet direct verbetering in te komen.
Lijkt me niet dat het de Urbos AXL zoals in Tallinn wordt. Die zijn meer bedoeld voor lightrail lijnen en lijken met 3 langere modules überhaupt niet geschikt voor het Amsterdamse net: zwenken over een lengte van 30 meter te veel uit. Je moet ze dan inkorten tot 25 meter zoals het BN-materieel en dat is qua capaciteit weer te weinig.
Qua aantallen snap ik eerlijk gezegd weinig van deze bestelling. GVB moet 45 trams + 25 sneltrams vervangen om op hetzelfde peil te blijven als nu. Uiteraard komt het stuk tussen Zuid - CS te vervallen op de 51, maar komt daar waarschijnlijk Uithoorn bij. Links en rechts lees je dat het steeds drukker wordt in de tram, bijvoorbeeld op de 26, en toch komen er initieel maar 63 nieuwe trams bij. Dat vangt om en nabij op wat er aan BN-materieel uit gaat, maar ook echt helemaal niks extra's. Leuk dat de M52 open gaat, maar het gros van de stad heeft helemaal geen boodschap aan die lijn. :?
Na de introductie van de Combino is de hoeveelheid trams alleen maar teruggelopen en ook nu lijkt er dus niet direct verbetering in te komen.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 12 sep 2016, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waren deze trams in eerste instantie niet juist bedoeld voor de Amstelveenlijn (incl. lijn 5) én lijn 26?
Voor de variatie in het Nederlandse tramlandschap was een keuze voor Stadler of Bombardier beter geweest, maar het zijn fraaie trams. Ik ben benieuwd hoe het blauw-wit van het GVB ze zal staan. :)
Voor de variatie in het Nederlandse tramlandschap was een keuze voor Stadler of Bombardier beter geweest, maar het zijn fraaie trams. Ik ben benieuwd hoe het blauw-wit van het GVB ze zal staan. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gaat het gros niet in zo'n lelijk R-net-jasje rijden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
(n-evo's stokpaardje in 3...2...1...)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ik Wikipedia mag geloven krijgt Amsterdam wel in 1 klap de grootste floot Urbos trams ter wereld. Leuke bonus voor CAF. :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
We weten allemaal hoe goed dat afliep met de grootste Combino-vloot :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Naar mijn weten zijn de contructiefouten op kosten van Siemens succesvol opgelost. Zijn er anno 2016 nog grote technische problemen met die trams?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja met een optie op nog eens 60 he.n-evo schreef: en toch komen er initieel maar 63 nieuwe trams bij
Ik neem aan dat de Combino's nog wel even meegaan? Tot 2025/30 ofzo?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het nieuwsbericht staat alleen nog niet op de nieuwspagina van GVB.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
My bad, sorry. :) Ik ruik wel een uitje voor de trouwe volgers van dit topic. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Inclusief ronkende teksten alsArdan schreef:hiero
Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik begin me dan direct af te vragen wat voor soort comfort mevrouw van Huffelen nou eigenlijk het best vindt passen bij de hoofdstad van Nederland...Alexandra van Huffelen schreef:Wij willen onze reizigers het comfort bieden dat past bij de hoofdstad van Nederland.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Houten stoeltjes zijn niet meer van deze tijd. Dus het zullen vast wel kunstlederen of stoffen stoelen worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten