Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Maurice Hooikammer »

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat foto's heb geplaatst. Deze zomer heb ik echter niet stilgezeten, maar omdat ik het maken van een verslag telkens uitstelde, is het aantal leuke plaatjes ook aardig opgehoopt. Daarom alvast een waarschuwing van te voren, dit verslag is vrij lang. Veel plezier met bekijken!

In februari 2015 kreeg ik de beschikking over een Canon 400D. Toen was dat al een hele vooruitgang, maar als ik ze nu bekijk vind ik het helemaal niets. Veel te onscherp. Gevolg: eigenlijk moet ik alles nog eens overdoen met de 700D... Zo ook hier in Hilversum. Dit plekje heb ik al drie keer bezocht, maar dit maal ging ik voor een goede foto. Nou ja, die auto's nemen we maar voor lief dan...

AfbeeldingConnexxion 5767, Hilversum Soestdijkerstraatweg by mauricehooikammer, on Flickr

In het weekend van 11 juni werden in Leeuwarden de luchtmachtdagen georganiseerd. Daar ik nog nooit bij zulk een pendelfestijn geweest was, werd het wel eens tijd. Samen met een medeforumlid en twee ov-fietsen trokken we naar schilderachtige plaatsjes als Deinum en Marsum. Met een 150-tal bussen uit alle windstreken was het een bont gezelschap. Maar goed, alle bussen op dezelfde plek gaat ook vervelen en zodoende postten we op een aantal leuke stekjes. Onder andere de South West Tours 78 was een leuke inzet, maar ook mijn favoriete MAN's van de Leeuwardense lijn 12 reden mee.

AfbeeldingSouth West Tours 78, Marsum Ljouwerterdyk by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingArriva 253, Marsum Bitgumerdyk by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingSouth West Tours 78, Marsum Bokmasingel by mauricehooikammer, on Flickr

Gedurende het schooljaar had ik al vaak gelede Citaro's van Connexxion Tours door Zwolle zien rijden. Zij verzorgen veel pendelvervoer voor het basis- en middelbaar onderwijs. Dat (m.u.v. het Pieter Zandt) gebeurt zonder enige dienstregeling of regelmaat. Zo heb ik vier weken om acht uur op vrijdag bij een basisschool voor niets gestaan terwijl de vijfde week natuurlijk wel weer werd gereden. Een behoorlijke uitdaging dus. Mijn laatste toetsweek loopt van woensdag tot woensdag dus op de in het midden gelegen vrijdag besloot ik eens lukraak de wijken in te trekken. Al gauw was het raak na vertrek bij school, in de Aa-landen laadde de 9150 een aantal peutertjes uit bij een basisschool en daarom fietste ik een stukje door om de bus te fotograferen op de Waallaan. Daar bleek de bus te wachten voordat hij naar Kampen zou gaan voor een scholierenrit. Met nog een sticker van Projexx ter aandenken aan Leeuwarden...

AfbeeldingConnexxion Tours 9150, Zwolle Waallaan by mauricehooikammer, on Flickr

Verder viel het vrij tegen, maar aan het eind van de middag ging ik naar 's-Heerenbroek alwaar een aantal bussen van het Pieter Zandt zou passeren. Aangezien de gehele vloot in tegengestelde richting al gepasseerd was richting Kampen was het geen verrassing dat deze fraaie 9149 op de foto gezet werd richting Staphorst.

AfbeeldingConnexxion Tours 9149, 's-Heerenbroek Zwolseweg by mauricehooikammer, on Flickr

Op mijn eerste vakantiedag maakte ik gretig gebruik van de mij toebedeelde jongerentoer dagkaarten van NS. Het doel was de scholierenlijnen in Zeeland om de gelede MAN's te onderscheppen. Dat lukte voor 80%, maar de Van Oeveren vloot werd wel gecompleteerd. Onder andere een van de twee C2's van de firma werd in Goes gefotografeerd.

AfbeeldingVan Oeveren 101, Goes Westsingel by mauricehooikammer, on Flickr

Op een zonnige 6 juli treinde ik naar Zuid-Limburg voor de MAN's aldaar. Alle wagens kon ik onderscheppen, en zelfs zonder het busstation aan te doen. De drie uitgetrokken uren voor deze missie werden goed gevuld met een wandeling langs de route. Hier kreeg ik onder andere de 6764 en 6765 voor de lens.

AfbeeldingVeolia 6764, Heerlen Valkenburgerweg by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingVeolia 6765, Heerlen Valkenburgerweg by mauricehooikammer, on Flickr

Vanwege hun Amelandverleden blijven de 251 t/m 254 mij dierbaar, als het even kan trek ik dan ook naar Leeuwarden om een paar foto's te nemen langs de route.

AfbeeldingArriva 254, Leeuwarden Westerplantage by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingArriva 253, Leeuwarden Rengerslaan by mauricehooikammer, on Flickr

Aangezien ik het geluk heb veel met mijn ouders te kunnen meeliften naar steden in het land, moest ik even nadenken wat te doen in de eerste vakantieweek waarin zij nog niet vrij waren, maar gelukkig schreeuwde de fiets om mij, waarna ik besloot richting Epe te fietsen. En daar werd natuurlijk ook een busplaatje gemaakt.

AfbeeldingSyntus 5207, Epe Quickbornlaan by mauricehooikammer, on Flickr

Een dag later belandde ik in Utrecht, waar ik na de route van lijn 28 de route van lijn 8 volgde voor de nodige foto's.

AfbeeldingQbuzz 4115, Utrecht Prinsesselaan by mauricehooikammer, on Flickr

De pokemon-Go gekte heerste ook in Groningen, deze jongens moesten rijkelijk lachen om het feit dat ik een bus fotografeerde, maar nadat ik hen er op attent maakte dat zij via een schermpje virtuele beestjes zaten te vangen, kwamen we beide tot de conclusie dat we toch wel achtelijk bezig waren...

AfbeeldingQbuzz 3004, Groningen Emmaplein by mauricehooikammer, on Flickr

Leiden blijft ook een erg leuke stad, maar helaas zijn die bussen daar allemaal zo verminkt met reclame. Ondanks de zondagse topfrequenties kon ik toch twee leuke plaatjes schieten van bussen zonder bestickering.

AfbeeldingArriva 4842, Leiden Witte Singel by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingArriva 8791, Leiden Zijldijk by mauricehooikammer, on Flickr

Op de veel te warme 19 juli kon ik mijn ouders overtuigen van het absurde idee om op het heetst van de dag in Haarlem te gaan sjokken. Onderweg kwamen zij gelukkig tot het inzicht dat ze beter even naar de kust konden doorrijden, maar ik werd, en daar was ik natuurlijk ook op uit, gedumpt in Schalkwijk. Snel liep ik naar de Zuidtangent. Nadat ik een leuk plekje had gevonden en was neergeploft in de schaduw vermoedde ik dat het nogal eens lang zou duren. Niets was minder waar, na mijn eerste slok water zag ik een zwart voertuig naderen. Zo snel mogelijk greep ik de camera en sprong van het viaduct om het door velen uitgekotste model van Daimler te fotograferen.

AfbeeldingDaimler Autonoom, Haarlem R-Net/Zuidtangent by mauricehooikammer, on Flickr

Maar je moet hem even in 'real life' zien om te beseffen dat het best een mooi ontwerp is. Op de achtergrond zien we overigens een witte C2, die volledig volgestouwd was met camera's en apparatuur en een chauffeur die het even iets te warm kreeg...

AfbeeldingDaimler Autonoom, Haarlem R-Net/Zuidtangent by mauricehooikammer, on Flickr

Maar ja, doordat ik al snel het doel op de foto had en ik pas rond acht uur weer zou vertrekken richting Wezep had ik een hoop tijd. Genoeg tijd dus om onderweg, waarbij je vooral van schaduw naar schaduw liep, nog wat busjes mee te pakken.

AfbeeldingConnexxion 3617, Haarlem Rustenburgerlaan by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingConnexxion 9223, Haarlem Kinderhuisvest by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingConnexxion 9207, Haarlem Nassaubrug by mauricehooikammer, on Flickr

De laatste dag voordat ik naar Ameland zou vertrekken voor drie weken kreeg ik opeens een tip over een bijzondere testbus in Zwolle. Snel stapte ik op de fiets en tussen het onweer door ging ik naar Zwolle. En uiteindelijk lukte het om de wagen drie keer op de foto te zetten, waarvan een op de Eekwal. Momenteel staat de bus weer in Zwolle op de stalling, maar testritten gaan toch niet door... Jammer.

AfbeeldingConnexxion 1104, Zwolle Eekwal by mauricehooikammer, on Flickr

Ameland! De laatste keer genieten van voorbijbrommend aardgas of voorbijracend diesel. In december gaan we aan de stekker. Ik had een lijstje gemaakt met locaties die ik nog wilde vastleggen, maar die kon direct weer de prullenbak in. De 254 reed mee ter versterking!! En als je mij kent, dan weet je dat ik een hoop meer energie krijg spontaan... Maar eerst een Citelis.

AfbeeldingArriva 6614, Buren Zwarteweg by mauricehooikammer, on Flickr

De chauffeurs hebben wel door dat ik verzot ben op die bus, dus degenen die niet zo zeer staan te springen om mijn fotografeeracties pakken hem wijselijk niet mee. En als ze het toch doen dan houd ik gewoon de camera omlaag. Drie weken is zat. Deze chauffeur vindt het allemaal wel prima...

AfbeeldingArriva 254, Buren Zwarteweg by mauricehooikammer, on Flickr

Omleidingen zijn ook leuk, door een evenement in Ballum kon je de bussen fotograferen op wegen waar ze in lijndienst alleen maar die ene dag komen.

AfbeeldingArriva 223, Ballum Pietje Miedeweg by mauricehooikammer, on Flickr

Afbeelding(Kleuren herzien) by mauricehooikammer, on Flickr

(Kleuren herzien) verklaring: mijn fotobewerkingen op Ameland sloegen door de laptop veel te groen uit, dus zodoende had ik werk na de vakantie...

Groepsvervoer is in de zomer ook een bijzonder grote inkomstenbron voor Arriva. De veelvuldig aanwezige Duitse jongerengroepen hebben vaak een bus nodig.

AfbeeldingArriva 6615, Nes Zwarteweg by mauricehooikammer, on Flickr

Die Zwarteweg ga je vaak terugzien, doordat de weg door een duingebied loopt is bijna om elke 20 meter een leuke en originele plaat te maken.

AfbeeldingArriva 254, Buren Zwarteweg by mauricehooikammer, on Flickr

Op Ameland leidt de chef zelf ook chauffeurs op, die mogen alleen op het eiland zelf rijden. Hier rijdt er eentje op de strandpendel van Nes, die op warme dagen tussen de boot en het Nesserstrand heen en weer rijdt.

Afbeelding(Kleuren herzien) by mauricehooikammer, on Flickr

Die bus neemt ook het grootste gros aan passagiers mee, niet onverstandig gezien de capaciteit die de bus uit Buren bood.
Afbeelding(Kleuren herzien) by mauricehooikammer, on Flickr

Op een vroege zondagochtend hoorde ik iets langs 'plopplopploppen'. Genoeg voor mij om op de fiets te springen en naar Hollum te sprinten. Niet voor niets...

Afbeelding(Kleuren herzien) by mauricehooikammer, on Flickr

Maar ja, een echt Amelands plaatje met onze rots in de branding, onze 58 meter hoge ijzeren trots, de Bornrif, mag niet ontbreken.

AfbeeldingArriva 6613, Hollum Oranjeweg by mauricehooikammer, on Flickr

De 223 is zeer geliefd, in drie weken heeft ie geen enkele dag rust gekregen. Hier rijdt ie op een vroege ochtend door Hollum.

AfbeeldingArriva 223, Hollum Fabrieksweg by mauricehooikammer, on Flickr

Een van de nieuwe chauffeurs is zelf fotograaf en daarom zette hij zijn bus stil voor een aantal foto's! :pos:

AfbeeldingArriva 223, Ballum Strandweg by mauricehooikammer, on Flickr

Zwarteweg...

AfbeeldingArriva 6614, Buren Zwarteweg by mauricehooikammer, on Flickr

En nu met een mooie bus...

Afbeelding(Kleuren herzien) by mauricehooikammer, on Flickr

Concurrentie, ook op eilanden bestaat het. De taxiboer rijdt nog wel eens vooruit als de bus te laat is. Een beetje bang aangelegde Randstedeling raakt dan al in paniek en houdt de taxi aan om vervolgens rijkelijk afgezet te worden. Op deze rit hadden ze geen succes, alleen maar brandstofkosten... :6

AfbeeldingArriva 6615, Buren Zwarteweg by mauricehooikammer, on Flickr

Het avondlicht is zo mooi op de Wadden dat je gewoon door moet fotograferen...

Afbeelding(Kleuren herzien) by mauricehooikammer, on Flickr

Ik moest uiteraard ook zelf nog eens genieten van die mooie MAN. Voordat ik instapte maakte ik eerst nog een plaatje. De chauffeur is ook helemaal gek van deze bus, en zodoende kunnen wij het altijd wel goed vinden.

AfbeeldingArriva 254, Hollum Oranjeweg by mauricehooikammer, on Flickr

Voor diegene die al iets miste, ja dat klopt! De 7806. De bus heeft tweeënhalve week op de stalling gestaan totdat iemand op het idee kwam om eens wat aan dat ding te gaan doen. Maar goed, repareren doen twee chauffeurs zelf, maar in de zomer is het erg druk. Daarom hadden zij nauwelijks tijd.

Afbeelding(Kleuren herzien) by mauricehooikammer, on Flickr

Het mooie Ballum. Op de achtergrond is de verkeerstoren van Ballum International Airport zichtbaar, zoals de enthousiaste pensionado's hun grasveldje altijd noemen.

AfbeeldingArriva 254, Ballum Strandweg by mauricehooikammer, on Flickr

Voor de laatste keer dan, de Zwarteweg.

AfbeeldingArriva 6613, Nes Zwarteweg by mauricehooikammer, on Flickr

En het allerlaatste plaatje van een MAN op Ameland. Doordat de 223 blijft en overgespoten wordt, hebben we standaard zeven bussen. Dan hoeft er in de zomer niets meer bij. Helaas...

AfbeeldingArriva 254, Ballum Verbindingsweg by mauricehooikammer, on Flickr

Voor de inmiddels in slaap gesukkelde forumlid met een treinenhart, tweemaal een GTW in Harlingen.

AfbeeldingGTW, station Harlingen by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingGTW, Harlingen by mauricehooikammer, on Flickr

Een kennis in Brabant wilde ons graag meehebben op de bus, wat eens lukte op 16 augustus. Vanuit Uden kwamen we via Oss, Eindhoven en 's-Hertogenbosch in Wijk en Aalburg terecht.

AfbeeldingArriva 8992, Kromme Nol by mauricehooikammer, on Flickr

Doeksen had voor de verandering eens goedkope tickets voor een dagje Vlieland. Waar je normaal een kapitaal neerlegt, kon je nu voor een prikkie met de sneldienst heen en terug met de veerdienst waarbij je ook gelijk kon dineren. Een prima excuus om mij richting Vlieland te laten bewegen. Aldaar bleek dat ze er nu met een Ambassador rijden. En wel de voormalige Brabantse 565.

AfbeeldingTCR 565, Vlieland Havenweg by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingTCR 565, Vlieland Postweg by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingTCR 565, Vlieland Postweg by mauricehooikammer, on Flickr

In mijn laatste vakantieweek werd ik door een medeforumlid meegenomen door Luxemburg en België. Mijn stiekeme hoop op gelede MAN's werd vervuld, respectievelijk in Diest en Leuven.

Afbeelding304727 Van Mullem-De Vlinder, Diest Station by mauricehooikammer, on Flickr

Afbeelding304726 Van Mullem-De Vlinder, Leuven Bondgenotenlaan by mauricehooikammer, on Flickr

En in Mechelen was zelfs een GVU-bus te fotograferen. De 4621 pendelt naar een dierentuin.

AfbeeldingA. De Voeght & Co 1, Mechelen Hanswijkvaart by mauricehooikammer, on Flickr

Zelfs in het TEC-gebied krijgen ze wonderbaarlijk genoeg nu moderne bussen. Sadar is sowieso al aardig vernieuwend, zo zien we hier een mooie C2 LE.

AfbeeldingSadar 763181, Eupen Hookstraße by mauricehooikammer, on Flickr

Het hoofddoel was Luxemburg, in drie dagen hebben we een hoop moois gezien. In het kleine landje hebben ze een verbazingwekkend fijnmazig en frequent netwerk van buslijnen. Met een dikke Mercedes of Setra rijden ze naar de meest afgelegen gehuchtjes.

AfbeeldingRoss 5013, Pommerloch Bastnicherstrooss by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingAutocars Meyers, Vianden Rue de la Gare by mauricehooikammer, on Flickr

Wat betreft het aantallen bussen hadden we enorm geluk met twee omvangrijke spoorstremmingen. Hierdoor liepen de aantallen aardig op. Luxe kennen ze ook wel daar, het nieuwste van het nieuwste rijdt er rond. In Luxemburg stad vind je ook een drietal types dubbelgelede bussen.

AfbeeldingVoyages Ecker 2073, Mersch Rue de la Gare by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingEmile Weber 1437, Luxembourg Place de la Gare by mauricehooikammer, on Flickr

Avondsferen in Gent...

AfbeeldingDe Lijn 5368, Gent Sint-Baafsplein by mauricehooikammer, on Flickr

Ook bij de uitvalsbasis was een leuk plekje niet ver.

AfbeeldingArriva 8377, Heukelum Zuiderlingedijk by mauricehooikammer, on Flickr

Maar aan alle leuke dingen komt een eind, zo trokken we op vrijdag toeristisch naar Wezep.

AfbeeldingArriva 8412, Rhenen Nude by mauricehooikammer, on Flickr

Op de maandag van de eerste schoolweek mocht ik nog van het zonnetje genieten, terwijl mijn leraren alvast verplicht gezellig met elkaar vakantieherinneringen mochten gaan uitwisselen. Zij liever dan ik. Daarom koos ik voor een dagje Friesland, met name voor de Qbuzz-wagens op aardgas.

AfbeeldingQbuzz 2055, Boornbergum Nijewei by mauricehooikammer, on Flickr

AfbeeldingQbuzz 2053, Drachtstercompagnie Folgersterloane by mauricehooikammer, on Flickr

Als je toch in de buurt bent... (A)

AfbeeldingArriva 252, Leeuwarden Rengerslaan by mauricehooikammer, on Flickr

In mijn eerste weekend bezocht ik Arnhem...

AfbeeldingBreng 5381, Arnhem Gelderse Rooslaan by mauricehooikammer, on Flickr

... en Heerenveen, alwaar je op zondag toch ook nog best wat kunt opvangen.

AfbeeldingArriva 7508, Heerenveen K.R. Poststraat by mauricehooikammer, on Flickr

Drie kwartier wachten was ook bijna voor Jan met de korte achternaam geweest... :X

AfbeeldingQbuzz 3235, De Knipe Meyerweg by mauricehooikammer, on Flickr

Ook naar school gaat de camera mee. En als dit mooie voertuig dan op de 203 rijdt, rijd ik met veel plezier even via Hattem.

AfbeeldingSyntus 5299, Hattem Geldersedijk by mauricehooikammer, on Flickr

En tot slot, op vrijdag 9 september moest ik naar Gorinchem. Dus dan moet die 7809 ook natuurlijk even op de foto. Best wel lastig om in het lage avondlicht nog een plek te vinden waar de hele bus schaduwloos is...

AfbeeldingArriva 7809, Gorinchem Lingebrug by mauricehooikammer, on Flickr

Dan bedank ik jullie voor het bekijken en lezen, het was volgens mij best wel een hoop scrollwerk... Reacties, aanvullingen, aanmerkingen en kritiek is natuurlijk weer welkom hieronder!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Maurice Hooikammer schreef: Verder viel het vrij tegen, maar aan het eind van de middag ging ik naar 's-Heerenbroek alwaar een aantal bussen van het Pieter Zandt zou passeren. Aangezien de gehele vloot in tegengestelde richting al gepasseerd was richting Kampen was het geen verrassing dat deze fraaie 9149 op de foto gezet werd richting Staphorst.

AfbeeldingConnexxion Tours 9149, 's-Heerenbroek Zwolseweg by mauricehooikammer, on Flickr
Opmerkelijk dat die nog steeds in de kleuren van het GVU rijdt. :?

Maurice Hooikammer schreef: De pokemon-Go gekte heerste ook in Groningen, deze jongens moesten rijkelijk lachen om het feit dat ik een bus fotografeerde, maar nadat ik hen er op attent maakte dat zij via een schermpje virtuele beestjes zaten te vangen, kwamen we beide tot de conclusie dat we toch wel achtelijk bezig waren...
:lol:

Maurice Hooikammer schreef: Voor de inmiddels in slaap gesukkelde forumlid met een treinenhart, tweemaal een GTW in Harlingen.
Dit geeft exact mijn situatie weer. :lol:
(Het zijn mooie foto's hoor, maar na zo veel busfoto's had ik echt even een treinenfoto nodig. :p )

Als je zo van MAN Lion's City houdt, moet je eens naar Rotterdam komen. :D
De RET heeft er ook een hoop op de streeklijnen rijden, met name op Zuid.

(En als je in Gent bent, verwacht ik toch wel een foto van een [wiki]Albatros (tram)[/wiki]. :P )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Daniel »

Prachtige plaatjes zeg :pos: :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Maurice Hooikammer »

Bedankt!
Meltrain schreef: (En als je in Gent bent, verwacht ik toch wel een foto van een [wiki]Albatros (tram)[/wiki]. :P )
;)
AfbeeldingAlbatros tram, Gent Sint-Baafsplein by mauricehooikammer, on Flickr
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door isadora »

Technisch, absoluut fraai. :pos: :pos:
Een geluk voor mij; de mooiste busfoto van de fraaiste bus in OV-bussenland in NL op een gecastreerde HOV-lijn, zit direct aan het begin.
De opnames op de eilanden zijn gewoon super, jammer dat er geen treinen rond rijden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Meltrain »

Maurice Hooikammer schreef:Bedankt!
Meltrain schreef: (En als je in Gent bent, verwacht ik toch wel een foto van een [wiki]Albatros (tram)[/wiki]. :P )
;)
AfbeeldingAlbatros tram, Gent Sint-Baafsplein by mauricehooikammer, on Flickr
Mooi met die zon zo. :pos:
Waarom heb je die foto dan niet meteen geplaatst? Voor de variatie was het juist wel leuk geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Hendrik »

Het is wel een heel erg groooooote reportage, maar de foto's zijn absoluut fraai! Je besteedt veel tijd aan je bus/ov-hobby, zo te zien... :wink:
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Etienne »

Prachtige foto's :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Chrysa »

Verder nog iets gezien op vakantie of alleen maar achter busjes aangerent?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door BR628 »

Erg leuke en zeer gevarieerde serie foto's Maurice! Waarop ook nog iets meer te zien is dan alleen een bus. ik vind persoonlijk de omgeving minstens net zo belangrijk als het gefotografeerde object.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Maurice Hooikammer »

Chrysa schreef:Verder nog iets gezien op vakantie of alleen maar achter busjes aangerent?
Ja hoor! Mijn foto's probeer ik altijd zo gevarieerd mogelijk te houden, dus als ik in een stad ben ga ik niet op een plek staan en alles opwachten, maar een rondje lopen. Hierbij zie je doorgaans een hoop!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Milco »

Super mooie foto's! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Maurice' hobby *11: Een drukke zomer

Bericht door Durashift »

Mooie foto's. Dat 'autonoom' project op de Zuidtangent was mij niet bekend. Nu wel. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten