Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

De dienstregeling in ZHN wijzigt op 3 juli. In Leiden wordt ter hoogte van de voormalige halte Kooilaan de nieuwe halte Kooiplein in gebruik genomen voor de lijnen 183 en 365. In de app gaat dit niet helemaal goed; de halte heet richting Leiden Centraal 'Kooilaan' en richting Leiderdorp 'Kooiplein'. Alleen de vertrektijden van de halte 'Kooilaan' zijn te vinden.

9292 maakt het nog een stukje bonter, hier is de halte Kooilaan/Kooiplein geheel niet te vinden, maar is de halte Sumatrastraat voor de 365 wel geschrapt, waardoor er nu geen reisadvies met deze bus meer te vinden is vanuit Leiden-Noord... -o-

Verder komt lijn 6 wel langs de Sumatrastraat, maar stopt daar nooit. De app laat het nu lijken alsof deze bus er altijd alleen op zaterdag en in de vakantie stopt (logisch :Y), net als de DRIS'en bij de haltes.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Arriva heeft oud haltenummer herbruikt voor een van die nieuwe haltes, wat niet (meer) de bedoeling is. Zal het ff laten fixen.

Die Sumatrastraat, dat lijkt op gelost vanaf 3 juli? Dan ga ik daar niets meer aan doen iig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

OVInfo zat vandaag in een enquete van het U-OV panel, al lijkt het er toch wel heel sterk op dat deze gratis reclame een vergissinkje van het onderzoeksbureau was :P

Screenshotje...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ik had trouwens de naam OVinfo al voordat ik de domeinnaam u-ov.info langs zag komen in aanbestedingsdocumentatie van de BRU aanbesteding :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Op lijn 77 in Beverwijk/Velsen gaat iets niet helemaal goed in de app. Die lijn heeft er een halte "Velsen Noord" in "Wijkerstraatweg" tussen staan wat uiteraard halte "Wijkerstraatweg" in Velsen Noord is/moet zijn. Screenshotje volgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door webguy »

dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

Als er alleen een aankomsttijd is omdat de rit op de gekozen halte eindigt wordt er 00:59 als tijd gegeven.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Ja, alle eindigende bussen worden op eindtijd 0.59 weergeven. Eventuele vertraging wordt ook niet weergeven dan
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door cassie127 »

Opmerkelijk is dat ze wel bij stations om 00:59:59 aankomen en als je dan op de rit klikt er vervolgens wel de goede tijd en vertraging komt te staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Littlebusdriver »

:pos: ff testen/ mee spelen *bus*
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Die 23:59: die functie is ff gesloopt in de beta-versie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door VIRM »

Heb de OVinfo app voor iOS sinds kort nadat een slechtziende vriendin hem aanprees vanwege de toegankelijkheid voor visueel beperkten. Hoewel de vormgeving er niet zo strak uitziet als 'Openbaar Vervoer' (die wordt toch niet meer geupdate?) is het verder een prima app! Iemand enig idee of er een optie is om je favoriete haltes op te slaan, of moet je onder het knopje Recent zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

In Android is het zo dat je een halte moet zoeken (met zoekfunctie bijvoorbeeld) en deze favoriet kunt maken door op het hartje te tikken. Neem aan dat dit bij iOS niet veel anders zal zijn.

Edit: of een halte selecteren in het tabblad "Nabij".
🍉
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hendrik »

Eerlijk gezegd heb ik in de iOS-versie geen mogelijkheid kunnen vinden om een halte als 'favoriet' op te slaan...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Zit daar nog niet in. Zit wel meer functionaliteit nog niet in de iOS versie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

Somoht schreef:Die 23:59: die functie is ff gesloopt in de beta-versie.
En ook weer gefixt met de update van gisteren/vandaag zag ik *O*
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hendrik »

Somoht schreef:Zit daar nog niet in. Zit wel meer functionaliteit nog niet in de iOS versie.
Is het wel de bedoeling dat die functies nog komen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Hij zegt dat het nog niet in zit. Daar maak ik uit op dat dit dus op de planning staat. ;)
🍉
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hendrik »

Ik wilde dat graag door Somoht bevestigd zien... :P
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door n-evo »

Heb de iOS versie gisteren gedownload en gekocht (om het goede doel te steunen :-) ). Vind het eerlijk gezegd voor € 4,- een vrij spartaans vormgegeven app zonder enige opties.

Paar puntjes:
- "Buy" blijft staan ondanks het feit dat ik de in-app purchase heb voldaan
- Geen mogelijkheid om relatieve tijden in te stellen (3 min i.p.v. 14:40)
- Komende vanaf OV app mis ik ontzettend dat ik geen volledige lijnen uit een lijst kan selecteren en dan gelijk een overzicht van alle voertuigen per 1 rijrichting heb.
- Als je paar schermpjes doortikt kost het een eeuwigheid om weer terug te komen in het beginscherm. Normaliter hebben iOS apps onderin een vaste balk waar de gebruiker direct kan aantikken waar ie heen wilt. Binnen OVinfo zouden de knopjes "Nabij, Zoek, Recent" dus vast moeten blijven staan, maar dat is niet het geval. Ze worden vervangen door een verversknop die ook makkelijk rechts bovenin kan staan.
- Geen favoriete haltes en lijnen

Wel bij dat OVinfo eindelijk een voorzichtige sprong heeft gemaakt naar iOS. Helemaal omdat OV onder iOS 10 amper meer te gebruiken is. Het is de eerste versie, dus hoop dat er nog de nodige verbeteringen zullen plaatsvinden! :D
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ja de navigatie is een dingetje; Op Android heb je de backbutton en een hamburger-menu waardoor je altijd in 1-2 stappen terugkan. Die tabbladen onderin nemen zoveel ruimte in :/ Maar daar zitten we nog wel mee te spelen iig.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door n-evo »

Ik zou persoonlijk niet met een heel apart systeem komen, gewoon iOS standaarden aanhouden en die balk beneden vastzetten. Het blijft de snelste manier om ergens te komen op dit besturingssysteem. Ook sneller dan een hamburgermenu wat je telkens weer moet uitklappen (en strikt genomen niet thuis hoort op iOS).

Op zich valt het ook wel weer mee hoeveel ruimte het inneemt op een 4 / 4,7-inch iPhone.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door n-evo »

Nog een bug: Het herstellen van aankopen lukt niet op iOS 10. :(
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door WALUIGI96 »

Even iets anders; het valt me op dat sommige haltes in Sint Anthonis worden vermeld met de plaats onbekend.
Als je een rit van lijn 23 pakt, staat bijvoorbeeld bij Breestraat de plaats 'Onbekend' in plaats van 'Sint Anthonis. Dit is ook bij lijn 292 het geval.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Nicketick »

Een feature request: De mogelijkheid op iOS om een link te versturen naar een bushalte en rit. Op die manier kan je makkelijk met vrienden delen hoe laat je aan zal komen bij een halte. Het lijkt mij een kwestie van de ritgegevens ombouwen naar een drgl.nl URL en die doorgeven aan de standaard iOS share-sheet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten