Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jurre »

Waarom stopt lijn 6 eigenlijk als enige buslijn niet bij de halte Spoorlaan-Oost in Tilburg? De andere lijnen (3, 9, 140 en 141) stoppen er wel.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:sst. Geen slapende honden wakker maken :lol: :lol:
Ik stuur de busbaanpolitie op je af!

Vandaag weer gezellig een stadsbus op de 122. Alles doet pijn. Wat ben ik blij als ik 18 ben, dan kan ik tenminste normaal met de auto.

Hoe gaat lijn 123 trouwens rijden volgende week? Door Wagenberg en dan terug richting A59 naar Made en vice versa?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissein Brabant

Bericht door Hainje »

Jurre schreef:Waarom stopt lijn 6 eigenlijk als enige buslijn niet bij de halte Spoorlaan-Oost in Tilburg? De andere lijnen (3, 9, 140 en 141) stoppen er wel.
Waarschijnlijk vanwege rijtijden. De oorspronkelijke route van lijn 6 was korter (via Enschotsestraat) en dat is nu niet meer mogelijk. Gezien er genoeg andere bussen stoppen bij die halte laat men lijn 6 waarschijnlijk liever doorrijden. Dat komt ook beter uit voor de toch al krappe omlopen.
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Bus 9502(Arriva 9502) is vandaag ingezet op onder andere lijn 7 en lijn 2 in Den Bosch. Het opmerkelijke is alleen dat dit een volledig elektrische bus is.
Laatst gewijzigd door gliderfighter op vr 09 sep 2016, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Welke stad hebben we het hier dan over? Persoonlijk hou ik namelijk niet bij welke bus waar rijdt.
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Verdorie, tijdens de 2e poging vergeten erbij te zetten. Staat er nu wel bij: Den Bosch
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Bus 9502(Arriva 9502) is vandaag ingezet op onder andere lijn 7 en lijn 2 in Den Bosch. Het opmerkelijke is alleen dat dit een volledig elektrische bus is.
Dat kan idd jah.
De Arriva 9502 kan namelijk zonder zich op te laden een paar uur rijden op stadsdienst.
Vorige week zat ie op Lijn 70 en heeft ie van 10 uur 's-morgens tot 16 uur gereden en toen moest ie naar de stalling
om weer aan de oplader te zetten. Die oplaadpaal bij de halte op de Vliert geeft te veel volt waardoor er steeds storing is
en ook hangt ie te ver boven de weg en niet boven de halte/bus waardoor de bus zich niet kan opladen.

Maar de 9501, 9502 en 9503 kunnen zeker paar uur op stadsdienst zolang ze maar niet onder het stationstunnel moeten
de bus is te hoog en kan dus niet er onder door zoals de lijn 1 naar de Kruiskamp.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Hoe gaat lijn 123 trouwens rijden volgende week? Door Wagenberg en dan terug richting A59 naar Made en vice versa?
Dat is correct
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Wat onhandig, dan hadden ze nog beter lijn 325 door kunnen trekken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

En hoe zou lijn 123 moeten rijden dan? En bovendien zullen niet alle chauffeurs van Oosterhout de route van lijn 123 weten. En Oosterhout zal daar niet genoeg bussen voor hebben. Lijn 325 doortrekken kost extra bussen namelijk. En voor die 3 dagen (wellicht 2 aangezien de omleiding van afgelopen week 1 dag eerder al opgeheven was omdat de werkzaamheden eerder klaar waren) extra bussen in Oosterhout plaatsen heeft ook weinig zin.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Denk jij dat ik genoeg kennis heb om dat allemaal te weten? :')

Nah, je hebt helemaal gelijk, mijn post was niet echt doordacht. Is het wel eens eerder gebeurd dat een buslijn verlengd werd naar een andere halte door werkzaamheden?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Een buslijn verlengen gebeurd zelden volgens mij. Bij sommige grootschalige werkzaamheden die de dienstregeling ernstig aantasten word een pendelbus ingezet (lijn 145 aantal weken terug. Daar was Meersel Dreef totaal niet bereikbaar door de afsluiting van Galder waardoor er een pendelbusje van TCR tot De Klokkenberg reed. En nog wat meer jaren terug bij de afsluiting van de Terheijdense Brug kreeg lijn 123 2 routevarianten. Zwaluw Reizen reed toen van Breda via de a16 en A59 een rondje door Terheijden en Wagenberg en terug naar Breda reed terwijl de reguliere 123 via de A16 en A59 naar Wagenberg kruispunt reed (Terheijden werd door de reguliere 123 niet aangedaan.) en vanaf daar de reguliere route verder.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Iets recenter reed nog de pendelbus naar Dorst, vanwege werkzaamheden aan de N282. Toen zat de hele routestrip met koeienletters op de voorruit geplakt en stapten mensen nog steeds in terwijl ze naar Rijen moesten. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Tja, lezen. Het blijft voor sommige mensen erg moeilijk. Nog even los van de mensen die laaggeletterd zijn.
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Wat voor bus/busje zet TCR daar voor in?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

De lijn van Michael weet ik niet, maar naar Dorst reden ze met een MAN Lions City (Denk ik, weet alleen zeker dat het een MAN was en zo ziet ie er ongeveer uit)
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jurre »

Gister streek Citea 8914 op de stadsdienst van Tilburg en zojuist Ambassador 8205 op lijn 6 naar Noord Stokhasselt. Dat materieeltype had ik nog niet langs m'n voordeur zien komen.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vanmorgen reed de Arriva 9501 op Transferium Lijn 80 P+R Parade Pettelaarpark
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:De lijn van Michael weet ik niet, maar naar Dorst reden ze met een MAN Lions City (Denk ik, weet alleen zeker dat het een MAN was en zo ziet ie er ongeveer uit)
Bij de situatie die ik noemde werd gewoon een Ambassador van Zwaluw Reizen ingezet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Deze reed vanavond op lijn 115. Hij had 17 minuten vertraging dus wellicht was er iets aan de hand waardoor hij hij op deze lijn reed

Afbeelding
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Uhm.... sorry dat ik het zeg, maar de foto is van zodanig slechte kwaliteit dat ik niet kan zien welke en wat voor bus het is. Zou je meer info kunnen geven?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Is dat niet die hybride Volvo testbus?

Ben daarin in Mei een keer gestruikeld omdat de buschauffeur nogal hard afremde, heb nog steeds een litteken op mijn been. :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het is inderdaad de hybride testbus. Hij bleek op de streek beland te zijn omdat de stadsbus die eerst op die omloop zat een dieseltank had die bijna helemaal leeg was.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag een Brabantse TCR Citaro G zien tanken bij de Haan naast de Woonboulevard in Breda. Waar staan die dingen gestald en hebben ze daar geen tankplaats :o ?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Hier staan die bussen, volgens mij, maar verder weet ik het ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten