Spoordienstregeling Duitsland 2017

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Daniel »

Gaan ze ook in Zevenaar stoppen dan? Kan ik niet uit eerdere berichtgeving hierover herinneren namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Chrysa »

Is 6x/uur een trein Zevenaar - Arnhem niet een beetje veel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

De RE19 rijdt maar 1x/uur en gaat zover ik weet inderdaad in Zevenaar stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Gaan ze ook in Zevenaar stoppen dan? Kan ik niet uit eerdere berichtgeving hierover herinneren namelijk.
Jazeker. Arnhem - Zevenaar wordt direct aangeboden.
Chrysa schreef:Is 6x/uur een trein Zevenaar - Arnhem niet een beetje veel?
De RE19 gaat 1x/uur rijden tussen Arnhem en Düsseldorf, dus 5x/uur. In de spitsuren 2x/uur tussen Emmerich en Düsseldorf. En je moet eens een keer komen kijken hoeveel mensen er in Arnhem vertrekken en aankomen in de spitsuren op de trein Arnhem - Doetinchem. :')

In december 2018 wordt de RE19 waarschijnlijk als vleugeltrein gereden, er wordt dan gecombineerd en gesplitst in Wesel. Je krijgt dan vanuit Düsseldorf een deel naar Bocholt en een deel naar Arnhem, maar tussen Wesel en Bocholt ligt nu nog geen draadje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Nitein-Repart »

Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich? Volgens past dat ook niet eens, vanwege de ICE die een snel pad nodig heeft. Hooguit begint de RB35 Wesel-Mönchengladbach 's ochtends in Emmerich.
Chrysa schreef:Is 6x/uur een trein Zevenaar - Arnhem niet een beetje veel?
In de spits is 5x/uur Arnhem-Zevenaar geen overbodige luxe. 's Avonds en in het weekend 3x/uur ook niet. Alleen op werkdagen tussen 10 en 14 uur wordt er wel met overcapaciteit tussen Arnhem en Zevenaar gereden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Daniel »

Erno-BE schreef:Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich? Volgens past dat ook niet eens, vanwege de ICE die een snel pad nodig heeft.
Er rijdt, in de ochtendspits althans, welgeteld één ICE in de spits. Dat valt dan toch wel op te lossen door een inhaling in bv. Wesel wanneer dat nodig is?

De vraag is trouwens nog wel of in hoeverre die RE19 echt iets oplevert voor Arnhem - Zevenaar, je krijgt immers nooit een echt nette verdeling over het uur en waarschijnlijk twee kort achter elkaar aan vertrekkende treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

Ik denk ook niet dat de toegevoegde waarde van de stop in Zevenaar in de sneltreinfunctie Zevenaar - Arnhem zit, maar in de overstap richting Doetinchem. Ondanks de omweg kan het vanuit Doetinchem een snellere manier per OV zijn naar Emmerich en verder dan met de huidige hink-stap-sprongbusverbinding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Nitein-Repart »

Ik hoop alleen niet dat door de Abellio-trein de tijden van de Arriva/Breng-treinen verschoven worden, zoals dat nu wel met de ICE gebeurt. Dan heb ik liever dat de Abellio-trein een paar minuten in Emmerich of Zevenaar wacht om zo een passende dienstregeling te krijgen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

Leuk documentje is wel uit augustus 2013, maar staat het volgende in:

De trein gaat eenmaal per uur rijden. De dienstregeling vermeldt 18 retourritten per dag tussen Düsseldorf en Arnhem. Tijdens de spitsuren
en aan de dagranden worden extra treinen ingelegd tussen Düsseldorf en Emmerich. De trein legt het hele traject van 123 kilometer af in
105 minuten. De reistijd tussen Emmerich en Arnhem is 30 minuten.
Erno-BE schreef:Hooguit begint de RB35 Wesel-Mönchengladbach 's ochtends in Emmerich.
De RB35 wordt de RE19. ;)
Laatst gewijzigd door regenmaker op zo 11 sep 2016, 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Ik denk ook niet dat de toegevoegde waarde van de stop in Zevenaar in de sneltreinfunctie Zevenaar - Arnhem zit, maar in de overstap richting Doetinchem. Ondanks de omweg kan het vanuit Doetinchem een snellere manier per OV zijn naar Emmerich en verder dan met de huidige hink-stap-sprongbusverbinding.
Die stop in Zevenaar is er om het gat in het spoornetwerk te dichten, anders moet je voor Zevenaar-Emmerich alsnog omreizen via Arnhem (of met buslijn 566 en in Elten overstappen op lijn 94). Daarom wil men volgend jaar ook de RB61 doortrekken naar Hengelo met stop in Oldenzaal, om zo het gat Oldenzaal-Bad Bentheim te dichten en een goedkoper alternatief te bieden dan de IC Berlin.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Chrysa »

Erno-BE schreef:Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich?
Nergens, ik vergat gewoon dat Duitsland nog wat achter loopt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:
Erno-BE schreef:Hooguit begint de RB35 Wesel-Mönchengladbach 's ochtends in Emmerich.
De RB35 wordt de RE19. ;)
De huidige RB33 bestaat uit twee overlappende treindiensten. Het gedeelte Wesel - Mönchengladbach wordt aankomende december vernummerd in RB35.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

Ja, die RB33 was altijd al een vreemde treindienst. Gaan ze hem eindelijk knippen. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

Ook omdat het noordelijke gedeelte vanaf december door Abellio wordt gereden en het zuidelijke gedeelte de komende jaren nog door DB Regio.

In december 2019 wordt de route van de nieuwe RB35 overigens nog een keer aangepast, het noordelijke eindpunt wordt dan Bottrop ipv Wesel, naar Wesel gaat dan een nieuwe RB41 rijden waarmee reizigers rechtstreeks naar Essen kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich? Volgens past dat ook niet eens, vanwege de ICE die een snel pad nodig heeft.
Volgens mij zijn ze daar nu een 3e spoor aan het aanleggen, wellicht dat dan wel de ruimte ontstaat?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

Waar zijn ze een derde spoor aan het aanleggen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Aking »

Naast de eerste 2 gok ik (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ardan »

Onder welke steen leef jij regenmaker? :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door regenmaker »

Ardan schreef:Onder welke steen leef jij regenmaker? :D
Die steen niet ver van Deventer. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Wubbo »

Op dat derde spoor moeten we zeker nog 5 jaar wachten. Dan is het zeker na 2019.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Nitein-Repart »

En zonder 3de spoor gaan 4 R-treinen + ICE + goederen tussen Wesel en Oberhausen waarschijnlijk niet passen. Ik verwacht dat in de (ochtend)spits de RB35 doorrijdt naar Emmerich.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

De regio Leipzig heeft informatie over de dienstregeling 2017 gepubliceerd. Dit heb ik nu aan de beginpost toegevoegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Ardan »

Wubbo schreef:Op dat derde spoor moeten we zeker nog 5 jaar wachten. Dan is het zeker na 2019.
Wát? Zo lang? :D :') Is daar maar één mannetje dat hele spoor in zijn eentje aan het bouwen ofzo..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

Update toegevoegd over de dienstregeling van de S-Bahn Berlijn die op 21 augustus 2017 in zal gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Bericht door Suus »

In Baden-Württemberg gaat op 1 oktober (morgen dus) een nieuw overgangsverdrag in tussen DB Regio en de deelstaat. Dit zorgt voor veel materieelverschuivingen de komende maanden. Deze staan nu in de startpost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten