Antwoord zoals erbij geschreven ^^Chrysa schreef:Lezen is moeilijk. Maar ja, waarom die dagen wel en andere dagen niet?
Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Ja dat had ik ook gezien, maar dat vind ik zo vreemd. Het lijkt me dat maandag- donderdag qua dienstregeling toch wel hetzelfde zouden kunnen zijn, met dan vrijdag en zaterdag wat latere treinen en zaterdag en zondag overdag een beetje knippen.
Dus waarom verschilt dit per dag? Misschien een stomme vraag, maar ik ben nieuwsgierig.
Dus waarom verschilt dit per dag? Misschien een stomme vraag, maar ik ben nieuwsgierig.
Re: Dienstregeling 2017
Iets wat mij heel erg opvalt en wellicht nog een foutje is, is dat de 2400 (Lelystad-Dordrecht) alleen richting Dordrecht niet meer stopt te Schiedam Centrum. De 2200 (Amsterdam - Vlissingen) doet dit nog wel in beide richtingen en heeft van Delft naar Rotterdam C ook twee minuten meer rijtijd dan de 2400.
Re: Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Diezelfde 2400 rijdt op zondagen zo te zien tot Duivendrecht ipv door naar Lelystad.Thom69 schreef:Iets wat mij heel erg opvalt en wellicht nog een foutje is, is dat de 2400 (Lelystad-Dordrecht) alleen richting Dordrecht niet meer stopt te Schiedam Centrum. De 2200 (Amsterdam - Vlissingen) doet dit nog wel in beide richtingen en heeft van Delft naar Rotterdam C ook twee minuten meer rijtijd dan de 2400.
Is daar een nieuwe keervoorziening ontwikkeld ?
Re: Dienstregeling 2017
Niet alleen op zondagen, maar ook alle treinen op alle dagen vanaf vertrek uit Dordrecht om 19:39 in de serie 2400 rijden Dordrecht - Duivendrecht (wat wel lekker bekt trouwens :) )
Re: Dienstregeling 2017
De dienstregeling die nu in Hafas staat is nog niet compleet en definitief, er kunnen dus nog wat foutjes tussen zitten, alsmede stations en ritten die nog niet geladen en nagekeken zijn.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Er is een keerspoor ten noorden van Diemen Zuid. ;)
Ik wil trouwens niemand iets afpakken, maar mag ik t.z.t. deze werkzaamheden oppakken? Vind ik altijd leuk om te doen. :)
Het invoeren van de treinseries doen we vaak al per oktober. De patroontijden zo laat mogelijk.Chrysa schreef: Tijd om de wiki massaal te gaan updaten?
Ik wil trouwens niemand iets afpakken, maar mag ik t.z.t. deze werkzaamheden oppakken? Vind ik altijd leuk om te doen. :)
Laatst gewijzigd door Milco op wo 14 sep 2016, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2017
Ook bij de sprinters zitten wat interessante hernummeringen van treinseries, waarbij men zo te zien van alle 5-cijferige treinnummers bij de niet-vleugeltreinen af wilde en ook [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Rotterdam Centraal9700[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie] geen mooie nummers meer vond :')
Sprinter 's-Hertogenbosch - Dordrecht wordt serie 6600
Sprinter 's-Hertogenbosch - Utrecht wordt serie 6900
Sprinter Den Haag - Utrecht wordt serie 7800
Sprinter Den Haag - Gouda Goverwelle 6800
Sprinter Rotterdam - Gouda Goverwelle 7700
Spitssprinter Veenendaal - Breukelen wordt 7300 en gaat in beide richtingen 8 minuten van de [serie=Sprinter|2016|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] rijden.
Sprinter Zwolle - Groningen wordt serie 8100
Om maar wat dingen te noemen </treinautistmodus>
Sprinter 's-Hertogenbosch - Dordrecht wordt serie 6600
Sprinter 's-Hertogenbosch - Utrecht wordt serie 6900
Sprinter Den Haag - Utrecht wordt serie 7800
Sprinter Den Haag - Gouda Goverwelle 6800
Sprinter Rotterdam - Gouda Goverwelle 7700
Spitssprinter Veenendaal - Breukelen wordt 7300 en gaat in beide richtingen 8 minuten van de [serie=Sprinter|2016|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] rijden.
Sprinter Zwolle - Groningen wordt serie 8100
Om maar wat dingen te noemen </treinautistmodus>
Re: Dienstregeling 2017
Voor zover het wat uitmaakt:
En nee, ik kan een kans om ergens over te zeuren niet laten liggen. :')
En nee, ik kan een kans om ergens over te zeuren niet laten liggen. :')
Re: Dienstregeling 2017
Was is er mis met hafas? Het is ietsjes minder gelikt dan de NSR reisplanner, maar kent wel alle overstappen, in binnen en buitenland, met twee kliks. :)
Re: Dienstregeling 2017
Ik vind de layout niet fijn, en er missen wat opties. Dat er geen mooie CSS achter zit boeit me nog niet eens zo, maar het is zo gedrongen.
Voor het buitenland zal het best goed werken, maar daar heb ik persoonlijk niks aan.
Voor het buitenland zal het best goed werken, maar daar heb ik persoonlijk niks aan.
Re: Dienstregeling 2017
Wat voor opties mis je dan? Hij kan namelijk zelfs de dagelijkse rechtstreekse trein Leiden - Lage Zwaluwe er zo uit filteren. (Ook op Zo, Ma en Di)
Re: Dienstregeling 2017
Vanaf het beginscherm kan ik niet een station invoeren om vertrektijden te zien, en als ik een station aanklik voor de vertrektijden dan kan ik wel latere treinen zien, maar niet eerder.
Ook zouden ze die reisroutes met overstappen van 4 uur er wel uit mogen filteren.
"Hint: Prolonged stop". Ja, dat kon ik zo ook wel zien.
Ook zouden ze die reisroutes met overstappen van 4 uur er wel uit mogen filteren.
"Hint: Prolonged stop". Ja, dat kon ik zo ook wel zien.
Re: Dienstregeling 2017
Er zijn landen in West-Europa waar vier uur wachten op je aansluiting heel goed mogelijk is... (A)
Overigens kan je elk station in de ritlijst aanklikken voor de daarna vertrekkende treinen, met het menu onderin kan je dan je gewenste tijdbestek selecteren (of als je echt wil even de tijd die je zoekt vervangen in de url bovenaan)
Overigens kan je elk station in de ritlijst aanklikken voor de daarna vertrekkende treinen, met het menu onderin kan je dan je gewenste tijdbestek selecteren (of als je echt wil even de tijd die je zoekt vervangen in de url bovenaan)
Re: Dienstregeling 2017
Dat zal best, maar in die 4 uur kan ik van Lage Zwaluwe naar Breda lopen. :')Z2N schreef:Er zijn landen in West-Europa waar vier uur wachten op je aansluiting heel goed mogelijk is... (A)
Re: Dienstregeling 2017
Hmm, op zondag overdag krijgen de stations tussen Arnhem Centraal en Nijmegen een ware 15/45-bediening, dat is wel jammer (1x per uur de 7600, 1x per uur de 4400). Alleen op het eind van de middag rijdt de 4400 even tweemaal per uur. 's Avonds is er wel een 30/30-verbinding omdat dan de 7600 tweemaal per uur rijdt tussen Arnhem Centraal en Nijmegen en de 4400 niet. Beetje verwarrende dienstregeling.
De dienstregeling voor Arnhem Centraal - Nijmegen. De dienstregeling kan in de spits steeds 30 minuten opgeschoven worden. Voor afwijkingen buiten de spits zie de tekst onder de dienstregeling. Tussen haakje staat het perronnummer genoemd.
* De serie 7600 rijdt 's avonds en op zondag niet tussen Nijmegen en Wijchen. De serie rijdt 's avonds eenmaal per uur tussen Zutphen en Arnhem Centraal maar tweemaal per uur tussen Arnhem Centraal en Nijmegen. Op zondag rijdt de serie overdag echter maar eenmaal per uur tussen Zutphen en Nijmegen. De serie 4400 vult dat enigszins aan.
* De serie 31100 rijdt alleen doordeweeks in de spits tweemaal per uur tussen Arnhem Centraal en Tiel. Doordeweeks tussen de spitsen in wordt eenmaal per uur tussen Arnhem Centraal en Tiel gereden en eenmaal per uur tussen Arnhem Centraal en Elst (aankomst te Elst twee minuten later dan vermeld). 's Avonds en in het weekend wordt eenmaal per uur tussen Arnhem Centraal en Tiel gereden.
* De serie 3100 rijdt 's avonds en op zondagochtend niet.
* De serie 4400 rijdt 's avonds niet tussen Arnhem Centraal en Nijmegen. Op zondag overdag wordt dit traject wel eenmaal per uur bereden. Op zondag aan het eind van de middag wordt het traject zelfs tweemaal per uur bereden. Tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch is de frequentie altijd hetzelfde als momenteel.
Ter info:
3000 = IC Nijmegen - Den Helder
3100 = IC Nijmegen - Schiphol
3600 = IC Zwolle - Roosendaal
4400 = SP Arnhem Centraal - 's-Hertogenbosch
7600 = SP Zutphen - Wijchen
31100 = ST Arnhem Centraal - Tiel
De dienstregeling voor Arnhem Centraal - Nijmegen. De dienstregeling kan in de spits steeds 30 minuten opgeschoven worden. Voor afwijkingen buiten de spits zie de tekst onder de dienstregeling. Tussen haakje staat het perronnummer genoemd.
Code: Selecteer alles
Serie 3000 7600 31100 3100 3600 4400
Arnhem C A ..:59 ..:07 ----- ..:14 ..:21 -----
Arnhem C V ..:05 (8) ..:11 (7) ..:08 (4) ..:20 (8) ..:23 (7) ..:26 (6a)
Arnhem Z | ..:16 | | | ..:31
Elst | ..:20 ..:15 | | ..:35
Nijmegen L | ..:25 ----- | | ..:40
Nijmegen A ..:17 (4a) ..:29 (4b) ----- ..:32 (4a) ..:36 (3b) ..:44 (4b)
Nijmegen V ----- ..:31 ----- ----- ..:39 ..:46
Code: Selecteer alles
Serie 7600 31100 3000 4400 3600 3100
Nijmegen A ..:59 ----- ----- ..:14 ..:21 -----
Nijmegen V ..:01 (3b) ----- ..:13 (4a) ..:16 (3b) ..:24 (3b) ..:28 (4a)
Nijmegen L ..:04 ----- | ..:19 | |
Elst ..:09 ..:15 | ..:24 | |
Arnhem Z ..:13 | | ..:28 | |
Arnhem C A ..:19 (3) ..:23 (4) ..:26 (11) ..:34 (6a) ..:37 (3) ..:40 (11)
Arnhem C V ..:25 ----- ..:32 ----- ..:41 ..:46
* De serie 31100 rijdt alleen doordeweeks in de spits tweemaal per uur tussen Arnhem Centraal en Tiel. Doordeweeks tussen de spitsen in wordt eenmaal per uur tussen Arnhem Centraal en Tiel gereden en eenmaal per uur tussen Arnhem Centraal en Elst (aankomst te Elst twee minuten later dan vermeld). 's Avonds en in het weekend wordt eenmaal per uur tussen Arnhem Centraal en Tiel gereden.
* De serie 3100 rijdt 's avonds en op zondagochtend niet.
* De serie 4400 rijdt 's avonds niet tussen Arnhem Centraal en Nijmegen. Op zondag overdag wordt dit traject wel eenmaal per uur bereden. Op zondag aan het eind van de middag wordt het traject zelfs tweemaal per uur bereden. Tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch is de frequentie altijd hetzelfde als momenteel.
Ter info:
3000 = IC Nijmegen - Den Helder
3100 = IC Nijmegen - Schiphol
3600 = IC Zwolle - Roosendaal
4400 = SP Arnhem Centraal - 's-Hertogenbosch
7600 = SP Zutphen - Wijchen
31100 = ST Arnhem Centraal - Tiel
Re: Dienstregeling 2017
Een geknutselde treinnummerlijst met behulp van hafas aankomst- en vertrekstaten: http://dennistd.nl/trein/series2017.pdf
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Ook weer niet helemaal: de 11700 blijft zo te zien gewoon bestaan.Zugführer schreef:Ook bij de sprinters zitten wat interessante hernummeringen van treinseries, waarbij men zo te zien van alle 5-cijferige treinnummers bij de niet-vleugeltreinen af wilde
Wel zie ik dat de kwartiersdienst Amersfoort - Utrecht nog weer een stukje schever wordt. Die gaat van 10/26/40/56 naar 10/28/40/58 bij vertrek uit Amersfoort waar die verschuiving vanuit Zwolle waarschijnlijk samenhangt met de Sprinter die ook 2 min. later rijdt.
Nog niet naar gekeken maar dat zal dan in Utrecht wel gelijkmatiger stoplengtes opleveren doordat de verdeling vanuit Amersfoort alvast afgestemd is op het alterneren naar Rotterdam en Den Haag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2017
Blijft gewoon NS.Z2N schreef:Abellio-serie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Wat ook nog opvalt: Schothorst - Amersfoort gaat van EDMDT (Elke Dertig Minuten Drie Treinen) naar ETMET. Da's toch wel een nuttiger verdeling voor de reizigers daar en mooi dat het dus een afstemming inclusief ICs is geworden ipv alleen van de Sprinters.
Ook zie ik de 2000 nog altijd van spoor 20 in Utrecht hoewel qua spoorgebruik een cross platform op de NoordOost zou kunnen. De 2800 gaat juist op 12 keren en staat dan naast de (1)1700 die op 11 staat. De 500/600 maakt juist op 12 kop naast een dan leeg 11.
Ook zie ik de 2000 nog altijd van spoor 20 in Utrecht hoewel qua spoorgebruik een cross platform op de NoordOost zou kunnen. De 2800 gaat juist op 12 keren en staat dan naast de (1)1700 die op 11 staat. De 500/600 maakt juist op 12 kop naast een dan leeg 11.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2017
Klopt, alle doorgaande IC's keren in beide richtingen in precies 6 minuten.Daniel schreef: Nog niet naar gekeken maar dat zal dan in Utrecht wel gelijkmatiger stoplengtes opleveren doordat de verdeling vanuit Amersfoort alvast afgestemd is op het alterneren naar Rotterdam en Den Haag.
Re: Dienstregeling 2017
Zugführer schreef:Sprinter Zwolle - Groningen wordt serie 8100
Die was trouwens te verwachten, ik verwacht dat de Eurostar namelijk de [serie=Stoptrein|2016|Groningen - Zwolle9100[/serie] wordt vanwege het Britse treinnummersysteem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2017
Ah ja ik vond het al een beetje gek. Misschien ook de reden voor het omnummeren van [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Rotterdam Centraal9700[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie]? Dacht dat die series nog wel eens in België gebruikt worden voor Thalys/TGV etcetera. Kan er anders geen goede beweegreden voor bedenken.
Re: Dienstregeling 2017
Als IZY naar Nederland wil uitbreiden (wat ik niet verwacht trouwens) zal dat waarschijnlijk met serienummer 9600 zijn, alleen die wordt niet vernummerd volgens de lijst van Dennis. Frankrijk is daarin leidend, die gebruikt de 9000-reeks voor treinen die meer dan een handvol kilometers de grens over gaan.
9000 = Eurostar Parijs - Londen (9Oxx in VK)
9100 = Eurostar Brussel - Londen (9Ixx in VK)
9200 = TGV Lyria Parijs - Zwitserland en TGV Italië.
9300 = Thalys Parijs - Amsterdam
9400 = Thalys Parijs - Dortmund
9500 = TGV/ICE Frankrijk - Duitsland
9600 = IZY Parijs - Brussel
9700 = TGV/AGV Frankrijk - Spanje
9800 = TGV's Frankrijk (niet Parijs) - Brussel
9900 = Thalys Lille - Amsterdam en seizoenstreinen.
9000 = Eurostar Parijs - Londen (9Oxx in VK)
9100 = Eurostar Brussel - Londen (9Ixx in VK)
9200 = TGV Lyria Parijs - Zwitserland en TGV Italië.
9300 = Thalys Parijs - Amsterdam
9400 = Thalys Parijs - Dortmund
9500 = TGV/ICE Frankrijk - Duitsland
9600 = IZY Parijs - Brussel
9700 = TGV/AGV Frankrijk - Spanje
9800 = TGV's Frankrijk (niet Parijs) - Brussel
9900 = Thalys Lille - Amsterdam en seizoenstreinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 231 gasten