Het grote computertopic! #19

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Chrysa »

Ik vertrouw die automatische updates ook niet meer, sinds Microsoft steeds agressiever mensen over wilde halen om windows 10 te installeren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Hendrik schreef:Maar je installeert de updates dus niet helemaal handmatig. Dat zou betekenen dat je ze zelf downloadt en installeert. Het enige wat jij doet, is selecteren welke updates je wilt installeren. :wink:
Ja precies ... ik wil geen ongewenste updates hebben (zoals de update om naar Windows 10 te gaan) :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef:Ik vertrouw die automatische updates ook niet meer, sinds Microsoft steeds agressiever mensen over wilde halen om windows 10 te installeren.
Ooit zal ik wel eens een keertje naar Windows 10 gaan (als ik een nieuwe computer moet). Maar Microsoft hoeft dit voor mij niet te bepalen :? .
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:Ik vertrouw die automatische updates ook niet meer, sinds Microsoft steeds agressiever mensen over wilde halen om windows 10 te installeren.
Windows 10 is redelijk vergelijkbaar met Windows 8, behalve dat ik Cities in Motion 2, die sinds de Gouden Eeuw niet meer geüpdatet is :P , niet meer kan runnen op mijn PC.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Chrysa »

Cities Skylines is dan ook veel beter. ;)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ArrivaBas »

Maar dat kunnen mijn videokaart en processor niet aan :P . Ik heb nu EEP 12 als vervanger. Draait enorm goed op medium tot vrij hoge settings.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Hainje »

Ik kan iedereen aanraden dit artikel eens te lezen en de bijgevoegde filmpjes eens te bekijken. Hiermee kun je echt ontzettend veel dingen blokkeren waardoor je wel gewoon van je software gebruik kunt maken, maar al die grote bedrijven niet meer met je mee kunnen kijken.

https://decorrespondent.nl/5243/de-digi ... 4-21526a47
🍉
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door microshit »

ArrivaBas schreef:
Chrysa schreef:Ik vertrouw die automatische updates ook niet meer, sinds Microsoft steeds agressiever mensen over wilde halen om windows 10 te installeren.
Windows 10 is redelijk vergelijkbaar met Windows 8, behalve dat ik Cities in Motion 2, die sinds de Gouden Eeuw niet meer geüpdatet is :P , niet meer kan runnen op mijn PC.
Dat spel is pas 3 jaar oud :0 Had bij Windows 10 pas voor het eerst dat Red Alert 2 niet meer lekker werkte... Maar dat spel is dan ook 16(!) jaar oud.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Daniel »

Chrysa schreef:Ik vertrouw die automatische updates ook niet meer, sinds Microsoft steeds agressiever mensen over wilde halen om windows 10 te installeren.
Kwestie van even googlen, die kon je namelijk gewoon uitzetten zonder dat je extreem veel computerkennis nodig had. Heb ik ook gedaan toen 'ie echt irritant begon te worden en nu nergens last meer van maar nog wel het gemak van automatisch updaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Chrysa »

Ik heb het ook uitgezet, dat was het probleem niet. Maar voorkomen is beter dan genezen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Voorkomen is in de computerwereld vaak beter dan genezen. En ik heb een paar keer moeite moeten doen om het programma dat voor de update naar Windows 10 te kunnen verwijderen van de computers hier in huis.

En met de handmatige updateprocedure kon ik het programmatje laten installeren. Dus vandaar de handmatige updates.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

microshit schreef:Dat spel is pas 3 jaar oud :0 Had bij Windows 10 pas voor het eerst dat Red Alert 2 niet meer lekker werkte... Maar dat spel is dan ook 16(!) jaar oud.
Je kunt ook overgaan naar Red Alert 3. Dit spel is pas 8 jaar oud :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Voorkomen is in de computerwereld vaak beter dan genezen. En ik heb een paar keer moeite moeten doen om het programma dat voor de update naar Windows 10 te kunnen verwijderen van de computers hier in huis.
Als je het een paar keer hebt moeten doen ben je de stap vergeten die voorkomt dat de update weer gedownload wordt nadat je hem verwijderd hebt. Het betreft namelijk maar één update die alleen een steeds dwingender scherm liet zien.
En met de handmatige updateprocedure kon ik het programmatje laten installeren. Dus vandaar de handmatige updates.
Huh die zin volg ik niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:Als je het een paar keer hebt moeten doen ben je de stap vergeten die voorkomt dat de update weer gedownload wordt nadat je hem verwijderd hebt. Het betreft namelijk maar één update die alleen een steeds dwingender scherm liet zien.
Het zat wel iets ingewikkelder in elkaar dan dat, want ook na het uitschakelen van de betreffende update kon deze later nog meerdere keren terugkomen. Ik spreek daarbij uit ervaring.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:
En met de handmatige updateprocedure kon ik het programmatje laten installeren. Dus vandaar de handmatige updates.
Huh die zin volg ik niet.
Oei dit kan zo het blundertopic in :oops: .

Hier had moeten staan:
En met de handmatige updateprocedure kon ik het programmatje niet laten installeren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Tochjo schreef:
Daniel schreef:Als je het een paar keer hebt moeten doen ben je de stap vergeten die voorkomt dat de update weer gedownload wordt nadat je hem verwijderd hebt. Het betreft namelijk maar één update die alleen een steeds dwingender scherm liet zien.
Het zat wel iets ingewikkelder in elkaar dan dat, want ook na het uitschakelen van de betreffende update kon deze later nog meerdere keren terugkomen. Ik spreek daarbij uit ervaring.
Dan ben je helaas niet de enige die uit ervaring spreekt. Ik heb die ervaring namelijk ook gehad :? .
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Chrysa »

Dat komt omdat Microsoft de update een paar keer heeft aangepast van optioneel naar kritisch en wat er allemaal nog tussenzit. Daardoor haalde je PC hem opnieuw binnen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Dat klopt ja.

Vandaag een weer een update voor iTunes en mijn iPod gedownload en geïnstalleerd. Dit heeft gelukkig minder voeten in de aarde al updates van Microsoft :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

De nieuwe versie van iTunes is anders weer aardig mishandeld door een regenboogkotsende eenhoorn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Chrysa »

Schattig toch?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:De nieuwe versie van iTunes is anders weer aardig mishandeld door een regenboogkotsende eenhoorn :X
Hoe bedoel je dit?

Naar mijn menig ziet het er aardig uit hoor.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend heb ik mijn iPod probleemloos van iOS 10 voorzien. Maar bij lang niet iedereen gaat dit probleemloos. Getuige het onderstaande artikel en de reacties hierop.

http://www.computeridee.nl/workshop/upg ... n-en-doen/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

Er was in het begin een probleem met OTA-updates dat een niet-volledig bestand werd ingehaald. Dit is echter in de nacht van dinsdag op woensdag al opgelost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Een update haal meestal ook niet op op de dag dat de update uitkomt. Meestal een of twee dagen later. Dit om problemen te voorkomen tijdens het ophalen. En op de dag dat een update uitkomt is er op de desbetreffende servers vaak geen doorkomen aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Daniel »

Dat Office 2016 op m'n werk was toch weer even wennen vandaag. Ondanks dat het ook weer niet gigantisch anders is dan 2013.
Vooral onhandig dat 'ie de lijst met recente documenten in de programma's zelf kwijt was qua wat op het netwerk staat, stonden alleen nog server-documenten in. Maar gelukkig stond die historie er in het startmenu nog wel bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten