Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Ik heb niet heel nederland nagelopen, maar zijn alle afwijkende ritten die lakwerk waren er al uitgehaald? Treinen zoals de [serie=Intercity|2016|Vlissingen - Lelystad Centrum - Groningen (- Leeuwarden)12600[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal14000[/serie] bijvoorbeeld, of andere dagrandrariteiten. (3x woordwaarde)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

De 12600 verdwijnt in 2017 :wink:

Maar verder zullen er niet veel andere rarigheden zijn in vergelijking met de DRGL 2016, ze zitten allemaal al in Hafas verwerkt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

De 12600 weet ik, maar het ging om de rest. ;)
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

De 12690 en 12694 blijven volgens mij bestaan.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Die paar ritten in de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal14000[/serie] blijven gewoon en alle andere uitzondering aan de dagranden naar alle waarschijnlijkheid ook. Er is geen enkele reden om die af te schaffen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door cassie127 »

In Zwolle is er niet veel veranderd. Behalve dat de intercity naar Leeuwarden 5 minuten eerder vertrekt (en op spoor 7 ipv 6) en de Sprinter naar Den Haag Centraal die dan van spoor 5 vertrekt en 12 minuten later dan nu.

Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Ook belangrijk in Zwolle: de IC-treinen naar Groningen gaan voortaan om :15/:45 al weg en komen de andere kant op om :15/:45 aan, waardoor de overstap richting Enschede en Kampen komt te vervallen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door cassie127 »

de trein naar Enschede is dan nog wel haalbaar. je kan met een beetje doorlopen met 2 minuten van spoor 3-5 naar 9 lopen. Naar kampen is beetje te ver. Maar goed zover ik begreep zou dit tijdelijk zijn en in 2018 weer worden terug gedraaid?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Richting Enschede is het tijdelijk ja. Overigens vervalt de overstap officiëel, omdat drie minuten als te kort wordt gezien om van spoor 3/5 naar spoor 9 te lopen. Hij staat dus niet meer in de reisplanner, en als je hem mist krijg je dan natuurlijk ook geen geld terug.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:Voor de Benelux is meer reizigers trekken dus helemaal niet handig, dan schiet de capaciteit tekort zoals Zugführer al aangeeft. Dat is ook precies te reden dat de Benelux ooit losgelegd is van de binnelandse IC-diensten.

Volgens mij kan het de Belgen weinig schelen of die trein in Den Haag stopt, dus waarom zouden ze een snellere route tegenwerken?
De Benelux moet in zijn huidige vorm wat mij betreft zo snel mogelijk van het spoor af geknikkerd worden. Er voor in de plaats zie ik het liefst de volgende treinen ingelegd:
- Den Haag-Antwerpen-Gent
- Eindhoven-Breda-Antwerpen.

Zulke treindiensten vullen de bestaande treindiensten over de HSL aan, en geven secundaire steden een goede verbinding over de grens heen. Vasthouden aan een trein die ongeveer dezelfde reizigers bedient als de Thalys lijkt me gewoon niet zo'n goed idee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Jef400 »

Zijn er cijfers hoeveel mensen van Amsterdam tot Brussel blijven zitten? Heb al meermaals het argument voorbij horen komen dat de Thalys voor veel mensen te duur is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hainje »

De Thalys is ook duur en zeer inefficiënt voor de incidentele reiziger. Als die trein echt zo'n gat in de markt was dan reed ie wel vaker.
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door dennistd »

Z2N schreef:Richting Enschede is het tijdelijk ja. Overigens vervalt de overstap officiëel, omdat drie minuten als te kort wordt gezien om van spoor 3/5 naar spoor 9 te lopen. Hij staat dus niet meer in de reisplanner, en als je hem mist krijg je dan natuurlijk ook geen geld terug.
Maar gelukkig vertrekt de IC naar Deventer om .20/.50 aan de overkant van hetzelfde perron, waardoor je bij het net niet halen van de stopper naar Enschede via Deventer kunt reizen en slechts een kwartier extra reistijd hebt. Voor de stoptreinstations heb je er alleen niks aan.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door The best »

Wel jammer dat ze de aansluiting naar Enschede verslechteren. Maar goed, dan ga ik wel via Mariënberg reizen denk ik.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door regenmaker »

Waarom vertrekken de IC's Zwolle - Roosendaal en Schiphol - Nijmegen op het traject Arnhem - Nijmegen in vredesnaam 3 minuten na elkaar, daar heb ik dus helemaal niets aan. Pech dat er geen plek is, dan maar 4 sporen Arnhem - Nijmegen. Wil een 10-10-10 dienst. -o-
Laatst gewijzigd door regenmaker op do 15 sep 2016, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door julsteren »

The best schreef:Wel jammer dat ze de aansluiting naar Enschede verslechteren. Maar goed, dan ga ik wel via Mariënberg reizen denk ik.
Is ook niet veel sneller hoor dan via Dv. Scheelt een minuut in de huidige dienstregeling.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door The best »

julsteren schreef:
The best schreef:Wel jammer dat ze de aansluiting naar Enschede verslechteren. Maar goed, dan ga ik wel via Mariënberg reizen denk ik.
Is ook niet veel sneller hoor dan via Dv. Scheelt een minuut in de huidige dienstregeling.
Maar is, vind ik persoonlijk, wel een fijnere verbinding. Enige nadeel is dat de verbinding 's avonds maar 1x per uur rijdt. Maar op de momenten dat het dan niet kan, ga ik wel via Deventer. Ik moet in Almelo zijn, dus het is dan ook niet dat het nog een extra overstap oplevert.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door starx »

regenmaker schreef:Waarom vertrekken de IC's Zwolle - Roosendaal en Schiphol - Nijmegen op het traject Arnhem - Nijmegen in vredesnaam 3 minuten na elkaar, daar heb ik dus helemaal niets aan. Pech dat er geen plek is, dan maar 4 sporen Arnhem - Nijmegen. Wil een 10-10-10 dienst. -o-
Dat kan dienstregelingtechnisch eigenlijk niet anders. De stoptrein Arnhem-Tiel moet er ook nog tussen passen. Die rijdt precies in het kwartier dat de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] niet rijdt.

De spoorindeling in Nijmegen is wel heel compact gemaakt. Alle NS-treinen vertrekken nu van spoor 3 en 4:
3b: [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie], [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] (richting Arnhem), [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] (beide richtingen)
4a: [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]
4b: [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie], [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] (richting Wijchen)
Ik ben bang dat dit bij de minste of geringste vertraging een drama wordt.
De [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] is tussen Deventer en Den Bosch wel maar liefst 11 minuten sneller *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Dat was helaas al bekend, het personeel van Eindhoven kon niet tegelijkertijd voor Flirt en Traxx opgeleid worden.
Was het dan niet mogelijk om een deel van het personeel alleen een opleiding voor de Flirt te geven en een ander deel de opleiding voor de Traxx?
Of desnoods de Flirt (al dan niet tijdelijk) in een ander gebied inzetten en rond Eindhoven vervangen door SLT?
JWM schreef:Kan er weer gewoon ICM ingezet worden want dat rijdt nu op Schiphol - Eindhoven en lijkt in de spits nergens op.
ICM tussen Rotterdam en Utrecht is anders ook geen pretje.
Ik weet niet of het aan het materieel ligt of aan de tijden / aansluitingen, maar ik heb altijd het idee dat de [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal12500[/serie] (met ICM) veel drukker is dan de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] (met VIRM).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:ICM tussen Rotterdam en Utrecht is anders ook geen pretje.
Ik weet niet of het aan het materieel ligt of aan de tijden / aansluitingen, maar ik heb altijd het idee dat de [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal12500[/serie] (met ICM) veel drukker is dan de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] (met VIRM).
Dan ben je niet de enige met deze ervaring :wink: .

In een VIRM kan ik tegenwoordig tussen Utrecht en Rotterdam sneller een zitplaats vinden dan in een ICM.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Met ICM zou je in principe meer capaciteit kunnen aanbieden omdat de lengte nu is beperkt tot 1 stel VIRM door het koppelen met een treindeel uit Den Haag.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ODRAIL »

CamilleKreemers schreef:Ik doelde daarmee op een extra HSL-verbinding Amsterdam - Rotterdam - Noorderkempen - Antwerpen - Brussel
Heeft er ooit weleens een trein vanuit Nederland een stop gemaakt op Noorderkempen?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door CamilleKreemers »

nee, dat was de taak van de Fyra (die nooit goed gereden heeft omdat ie uit elkaar viel)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Dan zal er vast wel eentje precies bij Noorderkempen uit elkaar gevallen zijn. (A)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

Ik weet niet of het al genoemd is, maar het valt me op dat volgens Hafas de [serie=Stoptrein|2016|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] ongeveer een kwartier verschoven wordt zodat die op de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] i.p.v. [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] aansluit (zodat er ook 's avonds een aansluiting van/naar Utrecht is)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten