'Trein naar Alphen risico'
De treinverbinding tussen Utrecht en Leiden is in zeer slechte staat. Treinpersoneel kan amper werken en vreest voor ongelukken. ,,Eigenlijk kan het zo niet langer’’, zegt Wim Eilert, bestuurder van de vakbond voor machinisten en conducteurs (VVCM). Op verzoek van deze krant deed hij navraag bij NS-personeel dat regelmatig op de intercity tussen Utrecht, Alphen en Leiden rijdt.
,,Zij bevestigen dat het een hele slechte verbinding is. Er gelden snelheidsbeperkingen omdat treinen er niet zo hard kunnen: normaal rijden ze 140. Hier mogen ze maar 120 en op een stuk zelfs maar 80 kilometer per uur. Maar veel machinisten zeggen dat ze dat eigenlijk alsnog te hard vinden.’’ Die machinisten staan echter ook onder druk om op tijd te rijden, wat volgens de vakbond ’heel erg gevaarlijk is’ en altijd wordt afgeraden. ,,De veiligheid van personeel en passagiers staat bovenaan.’’
Lees verder op alphen.cc
'Trein naar Alphen risico'
'Trein naar Alphen risico'
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Trein naar Alphen risico'
Wat is dit voor baggerartikel? Overal in het land komen snelheidsbeperkingen voor, dat is echt niet iets specifieks voor Leiden - Utrecht. Sensatiezoekend artikel zonder echte nieuwswaarde als je het mij vraagt
Re: 'Trein naar Alphen risico'
De snelheidsbeperking is het gevolg, het gaat om de oorzaak. Dat er in de rest van het land tig andere oorzaken voor snelheidsbeperkingen bestaan doet niet af aan het feit dat het spoor er bagger bij ligt tussen Alphen en Woerden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: 'Trein naar Alphen risico'
Zeker met VIRM, dat is daar bovenin een verschrikkelijke schommelboot. En vergeet Leiden - Alphen niet, waarbij je in een SGM het idee hebt dat hij ieder moment uit de rails gaat huppelen (al was het erger met de Citypendels).
In de papieren editie van dit blaadje (wat ik normaal gesproken alleen lees voor de foto's van de babes erin) stond er ook bij dat Prorail beweet dat het onder andere komt door alle overpaden, waardoor de spoorlijn tot een soort waslijn is geworden op de voor de rest drassige veengronden.
In de papieren editie van dit blaadje (wat ik normaal gesproken alleen lees voor de foto's van de babes erin) stond er ook bij dat Prorail beweet dat het onder andere komt door alle overpaden, waardoor de spoorlijn tot een soort waslijn is geworden op de voor de rest drassige veengronden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Trein naar Alphen risico'
Zou erg helpen als het spoor wordt verdubbeld en onderheid. Ik wil alleen even geen kostenraming zien...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Trein naar Alphen risico'
Op het moment dat de snelheidsrestrictie op sommige stukken volgens het rijdend personeel eigenlijk te hoog ligt voor wat betreft de veiligheid, zie ik niet in waarom het niet aan de kaak gesteld zou mogen worden.Geert schreef:Wat is dit voor baggerartikel? Overal in het land komen snelheidsbeperkingen voor, dat is echt niet iets specifieks voor Leiden - Utrecht. Sensatiezoekend artikel zonder echte nieuwswaarde als je het mij vraagt
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Trein naar Alphen risico'
Dan lees ik graag wat meer feiten dan nu worden genoemd. Tot nu toe vind ik het vooral stemmingmakerij, zoals dat artikel geschreven is...
Re: 'Trein naar Alphen risico'
Stemmingmakerij... of misschien een opening zoeken naar de muren waar tegenopgelopen wordtGeert schreef:Dan lees ik graag wat meer feiten dan nu worden genoemd. Tot nu toe vind ik het vooral stemmingmakerij, zoals dat artikel geschreven is...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: 'Trein naar Alphen risico'
Mja, het is op zich best waar hoor, dat het daar zo kwetsbaar ligt als enkel spoortje op een drassige ondergrond. Maar daar kun je toch wel wat beters over schrijven dan dit onderbuikgejammer lijkt me
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten