Spoordienstregeling Duitsland 2017
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Gaan ze ook in Zevenaar stoppen dan? Kan ik niet uit eerdere berichtgeving hierover herinneren namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Is 6x/uur een trein Zevenaar - Arnhem niet een beetje veel?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De RE19 rijdt maar 1x/uur en gaat zover ik weet inderdaad in Zevenaar stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Jazeker. Arnhem - Zevenaar wordt direct aangeboden.Daniel schreef:Gaan ze ook in Zevenaar stoppen dan? Kan ik niet uit eerdere berichtgeving hierover herinneren namelijk.
De RE19 gaat 1x/uur rijden tussen Arnhem en Düsseldorf, dus 5x/uur. In de spitsuren 2x/uur tussen Emmerich en Düsseldorf. En je moet eens een keer komen kijken hoeveel mensen er in Arnhem vertrekken en aankomen in de spitsuren op de trein Arnhem - Doetinchem. :')Chrysa schreef:Is 6x/uur een trein Zevenaar - Arnhem niet een beetje veel?
In december 2018 wordt de RE19 waarschijnlijk als vleugeltrein gereden, er wordt dan gecombineerd en gesplitst in Wesel. Je krijgt dan vanuit Düsseldorf een deel naar Bocholt en een deel naar Arnhem, maar tussen Wesel en Bocholt ligt nu nog geen draadje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich? Volgens past dat ook niet eens, vanwege de ICE die een snel pad nodig heeft. Hooguit begint de RB35 Wesel-Mönchengladbach 's ochtends in Emmerich.
In de spits is 5x/uur Arnhem-Zevenaar geen overbodige luxe. 's Avonds en in het weekend 3x/uur ook niet. Alleen op werkdagen tussen 10 en 14 uur wordt er wel met overcapaciteit tussen Arnhem en Zevenaar gereden.Chrysa schreef:Is 6x/uur een trein Zevenaar - Arnhem niet een beetje veel?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Er rijdt, in de ochtendspits althans, welgeteld één ICE in de spits. Dat valt dan toch wel op te lossen door een inhaling in bv. Wesel wanneer dat nodig is?Erno-BE schreef:Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich? Volgens past dat ook niet eens, vanwege de ICE die een snel pad nodig heeft.
De vraag is trouwens nog wel of in hoeverre die RE19 echt iets oplevert voor Arnhem - Zevenaar, je krijgt immers nooit een echt nette verdeling over het uur en waarschijnlijk twee kort achter elkaar aan vertrekkende treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ik denk ook niet dat de toegevoegde waarde van de stop in Zevenaar in de sneltreinfunctie Zevenaar - Arnhem zit, maar in de overstap richting Doetinchem. Ondanks de omweg kan het vanuit Doetinchem een snellere manier per OV zijn naar Emmerich en verder dan met de huidige hink-stap-sprongbusverbinding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ik hoop alleen niet dat door de Abellio-trein de tijden van de Arriva/Breng-treinen verschoven worden, zoals dat nu wel met de ICE gebeurt. Dan heb ik liever dat de Abellio-trein een paar minuten in Emmerich of Zevenaar wacht om zo een passende dienstregeling te krijgen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Leuk documentje is wel uit augustus 2013, maar staat het volgende in:
De trein gaat eenmaal per uur rijden. De dienstregeling vermeldt 18 retourritten per dag tussen Düsseldorf en Arnhem. Tijdens de spitsuren
en aan de dagranden worden extra treinen ingelegd tussen Düsseldorf en Emmerich. De trein legt het hele traject van 123 kilometer af in
105 minuten. De reistijd tussen Emmerich en Arnhem is 30 minuten.
De trein gaat eenmaal per uur rijden. De dienstregeling vermeldt 18 retourritten per dag tussen Düsseldorf en Arnhem. Tijdens de spitsuren
en aan de dagranden worden extra treinen ingelegd tussen Düsseldorf en Emmerich. De trein legt het hele traject van 123 kilometer af in
105 minuten. De reistijd tussen Emmerich en Arnhem is 30 minuten.
De RB35 wordt de RE19. ;)Erno-BE schreef:Hooguit begint de RB35 Wesel-Mönchengladbach 's ochtends in Emmerich.
Laatst gewijzigd door regenmaker op zo 11 sep 2016, 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Die stop in Zevenaar is er om het gat in het spoornetwerk te dichten, anders moet je voor Zevenaar-Emmerich alsnog omreizen via Arnhem (of met buslijn 566 en in Elten overstappen op lijn 94). Daarom wil men volgend jaar ook de RB61 doortrekken naar Hengelo met stop in Oldenzaal, om zo het gat Oldenzaal-Bad Bentheim te dichten en een goedkoper alternatief te bieden dan de IC Berlin.Suus schreef:Ik denk ook niet dat de toegevoegde waarde van de stop in Zevenaar in de sneltreinfunctie Zevenaar - Arnhem zit, maar in de overstap richting Doetinchem. Ondanks de omweg kan het vanuit Doetinchem een snellere manier per OV zijn naar Emmerich en verder dan met de huidige hink-stap-sprongbusverbinding.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Nergens, ik vergat gewoon dat Duitsland nog wat achter loopt.Erno-BE schreef:Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De huidige RB33 bestaat uit twee overlappende treindiensten. Het gedeelte Wesel - Mönchengladbach wordt aankomende december vernummerd in RB35.regenmaker schreef:De RB35 wordt de RE19. ;)Erno-BE schreef:Hooguit begint de RB35 Wesel-Mönchengladbach 's ochtends in Emmerich.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ja, die RB33 was altijd al een vreemde treindienst. Gaan ze hem eindelijk knippen. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ook omdat het noordelijke gedeelte vanaf december door Abellio wordt gereden en het zuidelijke gedeelte de komende jaren nog door DB Regio.
In december 2019 wordt de route van de nieuwe RB35 overigens nog een keer aangepast, het noordelijke eindpunt wordt dan Bottrop ipv Wesel, naar Wesel gaat dan een nieuwe RB41 rijden waarmee reizigers rechtstreeks naar Essen kunnen.
In december 2019 wordt de route van de nieuwe RB35 overigens nog een keer aangepast, het noordelijke eindpunt wordt dan Bottrop ipv Wesel, naar Wesel gaat dan een nieuwe RB41 rijden waarmee reizigers rechtstreeks naar Essen kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Volgens mij zijn ze daar nu een 3e spoor aan het aanleggen, wellicht dat dan wel de ruimte ontstaat?Erno-BE schreef:Waar staat het dat de RE19 in de spitsuren 2x/uur gaat rijden tussen Düsseldorf en Emmerich? Volgens past dat ook niet eens, vanwege de ICE die een snel pad nodig heeft.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Waar zijn ze een derde spoor aan het aanleggen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Naast de eerste 2 gok ik (A)
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Onder welke steen leef jij regenmaker? :D
Ik doe ook maar wat
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Die steen niet ver van Deventer.Ardan schreef:Onder welke steen leef jij regenmaker? :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Op dat derde spoor moeten we zeker nog 5 jaar wachten. Dan is het zeker na 2019.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
En zonder 3de spoor gaan 4 R-treinen + ICE + goederen tussen Wesel en Oberhausen waarschijnlijk niet passen. Ik verwacht dat in de (ochtend)spits de RB35 doorrijdt naar Emmerich.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De regio Leipzig heeft informatie over de dienstregeling 2017 gepubliceerd. Dit heb ik nu aan de beginpost toegevoegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Wát? Zo lang? :D :') Is daar maar één mannetje dat hele spoor in zijn eentje aan het bouwen ofzo..Wubbo schreef:Op dat derde spoor moeten we zeker nog 5 jaar wachten. Dan is het zeker na 2019.
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Update toegevoegd over de dienstregeling van de S-Bahn Berlijn die op 21 augustus 2017 in zal gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
In Baden-Württemberg gaat op 1 oktober (morgen dus) een nieuw overgangsverdrag in tussen DB Regio en de deelstaat. Dit zorgt voor veel materieelverschuivingen de komende maanden. Deze staan nu in de startpost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten