Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Of dat ze juist hun werk gaan doen! *O*
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
En dan eindig je voor (of achter) dichte poortjes :')
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Zat stations zonder poortjes hoor.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Ja alsof je daar heen wilt :') -o-
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Zo erg zijn Breda en Groningen nou ook weer niet.
In Amsterdam Centraal zijn ze toch ook nog open?
In Amsterdam Centraal zijn ze toch ook nog open?
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Of stel je voor dat ze stiptheidsacties gaan doen en ineens altijd op tijd rijden! :o
🍉
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Alleen 's nachts en in de vroege ochtend zijn ze dicht op Amsterdam Centraal tegenwoordig ;)Chrysa schreef:Zo erg zijn Breda en Groningen nou ook weer niet.
In Amsterdam Centraal zijn ze toch ook nog open?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Wubbo schreef:Of dat ze juist hun werk gaan doen! *O*
Conducteur, wat was dat ook al weer... owja, die rare man die heeeeeeeeeeel soms m'n kaartje wil zien
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Echte conducteurs zitten op de bok.
Degene die wij hebben zijn nep-conducteurs.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Conducteur_de_train
Degene die wij hebben zijn nep-conducteurs.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Conducteur_de_train
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Het zal wel aan mijn Franse roots liggen, maar als ik het niet heb over 'meester' en 'HC' moet ik nog echt moeite doen om inderdaad niet 'conducteur' en 'controleur' te zeggen... :')
Maar terug on-topic: ik snap dat er naar de kosten gekeken moet worden, maar wetende dat er op dubbeldeks-trajecten vaker wordt zwartgereden kan ik niet anders zeggen dan dat ik liever vandaag dan morgen twee HC's zie op alle dubbeldekstreinen. Op je eentje een dubbeldekker lopen maakt het namelijk kinderspel om controle te ontlopen, met twee man kan je al snel een hele coupé controleren door naar elkaar toe te werken per bak. Ik kan dus niet anders dan het FNV gelijk geven in deze. :Y
Maar terug on-topic: ik snap dat er naar de kosten gekeken moet worden, maar wetende dat er op dubbeldeks-trajecten vaker wordt zwartgereden kan ik niet anders zeggen dan dat ik liever vandaag dan morgen twee HC's zie op alle dubbeldekstreinen. Op je eentje een dubbeldekker lopen maakt het namelijk kinderspel om controle te ontlopen, met twee man kan je al snel een hele coupé controleren door naar elkaar toe te werken per bak. Ik kan dus niet anders dan het FNV gelijk geven in deze. :Y
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Op welke wijze gaat de uitvoering van het werk door de conducteur dan vervolgens gewaarborgd worden?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Ze gaan tellen hoeveel chipkaarten de hc per uur scant :Y :')
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Dus als een hc in een (bijna) lege trein zit, wordt ie ontslagen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Ook op de viertjes? Want dan loopt het aantal benodigde HC's natuurlijk flink op, en je hebt amper werk als HC want een rustig viertje heb je met z'n tweeën zo gecontroleerd. Dan kan men beter 'vliegende' HC's inzetten die slechts een deel van het traject meerijden en dan overstappen op een andere trein. Bijvoorbeeld Rotterdam Centraal - Gouda met twee HC's, met een viertje heb je die dan wel gecontroleerd, dus dan stapt de tweede HC over op de intercity uit Den Haag zodat die tussen Gouda en Utrecht volledig gecontroleerd kan worden. Uiteraard moet je dit dan dusdanig plannen dat het voor de reiziger nooit duidelijk is op welke trein er op welk deel van de rit een tweede HC meerijdt en de controle plaatsvind en op welk deel de HC in z'n eentje is en alleen sleutelt.Z2N schreef:Maar terug on-topic: ik snap dat er naar de kosten gekeken moet worden, maar wetende dat er op dubbeldeks-trajecten vaker wordt zwartgereden kan ik niet anders zeggen dan dat ik liever vandaag dan morgen twee HC's zie op alle dubbeldekstreinen.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Als je het zo stelt, klinkt het inderdaad nogal hard. maar: inderdaad :Yregenmaker schreef:Dus als een hc in een (bijna) lege trein zit, wordt ie ontslagen?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
FNV dreigt met stakingen vanwege schrappen tweede conducteur
Vakbond FNV Spoor geeft NS tot vrijdag 23 september 16.00 uur om terug te komen op het besluit om niet langer een tweede conducteur mee te laten reizen op de dubbeldekkers van het type DDZ6. Als NS niet ingaat op dit ultimatum, zal de vakbond overgaan tot acties. In eerste instantie zijn dit publieksvriendelijke acties op 26 september, maar later kunnen het werkonderbrekingen en stakingen voor korte of lange duur zijn. Dit heeft vakbond FNV laten weten naar aanleiding van de eerdere weigering van de spoorvervoerder om toch een tweede conducteur mee te laten reizen op deze treinen.
ovpro.nl
ovpro.nl
Daar is Veiligheid en Serivice prima geschikt voor. In principe zou je ook op DDAR 3 dan 2 conducteurs willen in het voorgestelde plan. Persoonlijk denk ik dat het een financiële een utopie is.Bemined schreef:Ook op de viertjes? Want dan loopt het aantal benodigde HC's natuurlijk flink op, en je hebt amper werk als HC want een rustig viertje heb je met z'n tweeën zo gecontroleerd. Dan kan men beter 'vliegende' HC's inzetten die slechts een deel van het traject meerijden en dan overstappen op een andere trein. Bijvoorbeeld Rotterdam Centraal - Gouda met twee HC's, met een viertje heb je die dan wel gecontroleerd, dus dan stapt de tweede HC over op de intercity uit Den Haag zodat die tussen Gouda en Utrecht volledig gecontroleerd kan worden. Uiteraard moet je dit dan dusdanig plannen dat het voor de reiziger nooit duidelijk is op welke trein er op welk deel van de rit een tweede HC meerijdt en de controle plaatsvind en op welk deel de HC in z'n eentje is en alleen sleutelt.Z2N schreef:Maar terug on-topic: ik snap dat er naar de kosten gekeken moet worden, maar wetende dat er op dubbeldeks-trajecten vaker wordt zwartgereden kan ik niet anders zeggen dan dat ik liever vandaag dan morgen twee HC's zie op alle dubbeldekstreinen.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Ja, en daarna schrap je die trein. Win-win situatie :Y (A)regenmaker schreef:Dus als een hc in een (bijna) lege trein zit, wordt ie ontslagen?
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Voor wat het waard is, het bericht van NS: http://nieuws.ns.nl/hoe-zit-het-met-de-ddz6/
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Iemand? :XWorden conducteurs extra belast doordat ze meer moeten traplopen?
We nemen de werkbelasting van onze collega’s zeer serieus. Door deze maatregel zullen conducteurs juist minder vaak een dienst draaien in een dubbeldekstrein.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
De hele dag door trap op, trap af lopen, is niet goed voor de knieën. De conducteur die dus in zijn eentje in een dubbeldekker zijn werk doet (ervan uitgaande dat 'ie ook echt zijn werk doet en niet de hele tijd zit te Sudokuën) zal op de langere termijn steeds meer last van zijn knieën gaan krijgen.
Maar omdat NS waarschijnlijk is rotgeschrokken van de hoogte energierekening van, met name, de poortjesstations omdat poortjes behoorlijke stroomslurpers zullen zijn, is NS genoodzaakt om te bezuinigen (NS zal ongetwijfeld nooit toegeven dat dat de echte reden voor bezuinigen is).
De (rit)prijzen flink verhogen, zal als effect hebben dat meer reizigers voor alternatieve reismethodes gaan kiezen, dus dat zal niet tot het gewenste opbrengsteffect leiden. Dan maar snijden in het eigen personeel, door de tweede conducteur af te schaffen en dan maar hopen dat dat voor voldoende bezuiniging zorgt.
Maar omdat NS waarschijnlijk is rotgeschrokken van de hoogte energierekening van, met name, de poortjesstations omdat poortjes behoorlijke stroomslurpers zullen zijn, is NS genoodzaakt om te bezuinigen (NS zal ongetwijfeld nooit toegeven dat dat de echte reden voor bezuinigen is).
De (rit)prijzen flink verhogen, zal als effect hebben dat meer reizigers voor alternatieve reismethodes gaan kiezen, dus dat zal niet tot het gewenste opbrengsteffect leiden. Dan maar snijden in het eigen personeel, door de tweede conducteur af te schaffen en dan maar hopen dat dat voor voldoende bezuiniging zorgt.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Is hier een bron voor oid? Met een avatar en onderschrift als de jouwe heb ik zo het vermoeden dat je enigzins biased bent...Tristan schreef: Maar omdat NS waarschijnlijk is rotgeschrokken van de hoogte energierekening van, met name, de poortjesstations omdat poortjes behoorlijke stroomslurpers zullen zijn, is NS genoodzaakt om te bezuinigen (NS zal ongetwijfeld nooit toegeven dat dat de echte reden voor bezuinigen is).
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Dat 'enigszins' kun je wel weglaten... Tristan is iemand wiens wereld beperkt lijkt te zijn tot enkel en alleen de OV-Chipkaart. Hij betrekt daar dus ook alles bij, zoals nu het weghalen van de 2e HC op de DDZ. Dat heeft helemaal niets te maken met stroomverbruik of de Chipkaart überhaupt. Tristan is dan ook iemand die je het beste met een kilo zout kunt nemen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Ik wilde me nog voorzichtig uitdrukken.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Nouja, nu heeft iemand anders gezegd wat jezelf dacht. En kunnen ze jou niet de schuld geven.Chrysa schreef:Ik wilde me nog voorzichtig uitdrukken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Mijn moeder heeft me altijd geleerd om beleefd te blijven.
Verder ken ik Tristan ook niet, ik zag alleen zijn avatar en onderschrift.
Verder ken ik Tristan ook niet, ik zag alleen zijn avatar en onderschrift.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten