Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Dat zijn er toch een heel stuk meer dan 15. Die 40 lasturen zal wel kloppen, maar als ik tot 16:00-17:00 op school zit kan ik niet naar Utrecht en terug voordat de laatste bus naar huis rijdt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Z2N »

Man, wat een slechte studiekeuze dan... :N

Ik heb veertien uur per week, ruim voldoende tijd om strak in het pak de niet-publieke delen van de KB te bezoeken voor universitair onderzoek. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Liever dit dan dat ik 14 uur op school zit en thuis veel moet doen. Tot 5 uur op school zitten is inderdaad bagger, maar daar werk ik tenminste nog door. Thuis doe ik niet zo veel.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Z2N »

Ik hoef ook niet zo veel te doen verder thuis, veel leeswerk doe ik onderweg, en alleen op zaterdag werk ik thuis. Komende week dan nog even de witte handschoentjes aan, en dan heb ik ineens voldoende vrije tijd om een weekendje weg te kunnen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Z2N »

Triest nieuws hier in Alphen. Lex, onze bushaltekat van de halte Eisenhowerlaan, is deze week overleden bij een verkeersongeluk. De kat was jarenlang een bekende Alphenaar, en is dan ook meerdere keren in reisverslagen van mij beland. Tijdens mijn reizen naar de nationale luchthaven ontkwam ik niet aan een bezoekje van Lex, zelfs al was het 4 uur 's ochtends, kwam hij gezellig vragen om aandacht. En niet alleen bij mij, de kat was zodanig bekend dat het bericht over zijn dood in heel Alphen wordt gedeeld. Na jarenlang (zeker al sinds 2010) dagelijks de kat gezien te hebben, is dat nu dus voorbij... :(
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door isadora »

Verkeersongeluk..............toch niet toevallig.........nee hẽ?
Sterkte in ieder geval. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Zielig :(

Ik weet niet waarom, maar ik vind het altijd veel erger als een dier overlijdt bij een ongeluk dan een mens. Misschien komt het door al die bitterheid in me.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door isadora »

Nou Chrysa, dat klinkt ook niet erg vrolijk. :N
Als ik denk te begrijpen, wat je bedoelt, wens ik je heel veel sterkte. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Nog altijd een stuk vrolijker dan een kat die aangereden is.

Maak je maar geen zorgen over mij hoor, ik red me wel. :) Denk dat je de laatste regel in mijn opmerking iets te serieus nam.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door ArrivaBas »

Mijn buren vieren sinds een uur of drie 's middags dat twee van hun koters 11 worden. Het is nu bijna half elf en de muziek staat nog steeds keihard. -o-
Goeiedag, wat ben ik blij als die herrie een keer kapt, want dusdanige herrie op dit tijdstip past totáál niet bij het rustige karakter van Sterrenburg... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Aking »

Niejankuh! T is zaterdagavond *O*
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Een turk probeerde in te loggen in mijn Facebook. Jammer dit, geen idee hoe ie aan mijn inloggegevens komt.

Niet dat ik iets met facebook doe, maar dat wachtwoord gebruik ik ook op een paar andere sites.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Hainje »

Gebruik LastPass. Via de link welke ik laatst in het computertopic plaatste kun je meer info daarover vinden. Met die plug-in kun je al je wachtwoorden beheren en ook nieuw veilige wachtwoorden laten genereren per site. De betaalde versie kost ongeveer $12,- per jaar, je kunt het op 5 verschillende apparaten gebruiken. M.i. het geld zeker waard.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Suus »

Ik gebruik al jaren 1Password, vind het zelf een voordeel dat deze geen online cloud heeft en dat synchronisatie ook via mijn eigen WiFi kan. Wel een stuk duurder.

En bij Facebook heb ik ook codegenerator aanstaan zodat je alleen kan inloggen als een van mijn andere apparaten in de buurt is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Ik gebruik zo'n code generator op mijn telefoon voor alles dat het toelaat. (Google account, Hotmail, steam) dus zo bang ben ik niet.

Al je wachtwoorden middels een programma genereren voel ik me dan weer niet veilig bij.

Er was toch een site waar je je gebruikersnaam kan invoeren en je dan kan zien of je wachtwoord gelekt is? Een vriend linkte die ooit, maar ik kan hem niet vinden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door ODRAIL »

Of je gebruikt Facebook helemaal niet. Zoals ik :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Al je wachtwoorden middels een programma genereren voel ik me dan weer niet veilig bij.
Je kan de wachtwoorden van te voren zien en ze zijn gegarandeerd uniek. Ik zie het probleem niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

KM46 schreef:Of je gebruikt Facebook helemaal niet. Zoals ik :wink: .
Ik gebruik het ook niet, maar heb er nog wel een account. Ik heb alleen mijn moeder als vriend. :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door ODRAIL »

Als je het toch niet gebruikt kun je misschien beter het account (laten) verwijderen :idea: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Aking »

Dat kan dus niet bij FaceBook, je account wordt alleen op "non-actief" gezet...

Al hun zorgvuldig bij elkaar gespaarde big data blijft uiteraard gewoon bewaard :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door ODRAIL »

Dit is wel mogelijk hoor. Zie hier:

https://nl-nl.facebook.com/help/359046244166395/
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Het is wel handig als je sites hebt waar je maar 1x in hoeft te loggen om te doen wat je wilt, vaak kan je dan gewoon met facebook inloggen ipv dat je een heel account aan moet maken.

Die data boeit me niet echt, die advertenties die ze ermee maken zie ik toch niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben dan wel benieuwd welke adblocker je hebt :Y .
Over adblockers gesproken, Buienradar en nu.nl lopen te lobbyen naar dat je hun advertenties wel toestaat, terwijl de meeste sites dat niet doen... :X :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Ublock Origin voor Firefox. Vroeger had ik adblock plus, maar volgens mij was dat de reden dat mijn laptop langzaam werd.

Heb al een tijd geen ads meer gezien, alleen wat lokale sites die deze ads zelf verkopen en uploaden. Die meldingen dat ze willen dat je je adblocker uitzet zie ik niet meer.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Z2N »

Je hebt dan toch wel de moeite genomen om OVNL te whitelisten? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 175 gasten