Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
De stadsdienst in Roosendaal is feitelijk gewoon 1 grote ring, die per lijn 1 keer langs het station komt. De wijken waar de lijnen heen rijden zijn best apart gebouwd, en er komen geen streekbussen doorheen. Ondanks dat de Kroeven, mocht de stadsdienst verdwijnen, nog een buurtbus heeft, heeft de stadsdienst in Roosendaal toch nog een functie voor de wijken die verder van het station liggen, zoals de Langdonk, Tolberg en Kortendijk, om toch met het station verbonden te zijn, en de streekbussen hoeven geen toeristische route door Roosendaal te rijden.
In Bergen op Zoom is het een ander verhaal, mede omdat Bergen op Zoom ongeveer de helft van Roosendaal is qua aantal inwoners. De stadsdienst is daar vooral voor de (mindervalide) ouderen, want alle wijken liggen, behalve de Bergse Plaat vrijwel op loop- of fietsafstand vanaf het station en het centrum. Mede daarom zijn vrijwel alleen het bejaardenhuis, de Bergse Plaat, Meilust en het Ziekenhuis voorzien van stadslijnen, want anders is het gewoonweg niet rendabel genoeg. En Zeekant wordt al bediend door de lijnen richting Hoogerheide.
In Bergen op Zoom is het een ander verhaal, mede omdat Bergen op Zoom ongeveer de helft van Roosendaal is qua aantal inwoners. De stadsdienst is daar vooral voor de (mindervalide) ouderen, want alle wijken liggen, behalve de Bergse Plaat vrijwel op loop- of fietsafstand vanaf het station en het centrum. Mede daarom zijn vrijwel alleen het bejaardenhuis, de Bergse Plaat, Meilust en het Ziekenhuis voorzien van stadslijnen, want anders is het gewoonweg niet rendabel genoeg. En Zeekant wordt al bediend door de lijnen richting Hoogerheide.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Wat die stadsdiensten betreft: Ben benieuwd of ze gaan schuiven met het materieel, nu worden in Bergen op Zoom en Roosendaal alle stadsdiensten met streekcitea's gereden, terwijl er daar in Breda juist te weinig van zijn.
Zou me verder ook weinig verbazen als die stadslijnen in Roosendaal in het dal naar 1x/uur gaan, reizigers verliezen ze daar niet mee want die zijn er toch niet.
Zou me verder ook weinig verbazen als die stadslijnen in Roosendaal in het dal naar 1x/uur gaan, reizigers verliezen ze daar niet mee want die zijn er toch niet.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Breda kan ook geen stadsbussen missen. Vanaf December zijn die alleen maar harder nodig. Het schakelprogramma hebben ze onlangs ook aangepast zodat ze wat vlotter zijn. Zodat ze ook geschikt zijn voor de streekdienst.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Het comfort is nog steeds bagger helaas. Reed er niet standaard een stadsbus op een streekomloop? Daar zou toch wel wat te schuiven moeten zijn.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Het comfort vind ik nog wel redelijk voor een stadsbus. Streekbus is uiteraard beter. Maar meningen verschillen uiteraard. Er komt juist een stadsbus op een streekomloop terecht als er geen streekbus meer beschikbaar is. Er wordt gedurende dag nog wel eens wat uitgewisseld als er een bus weg moet voor onderhoud. Daardoor komt er soms ook een streekbus op de stadsdienst terecht. Want dat gebeurd ook regelmatig.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Ja, dan zijn er dus te weinig streekbussen, en schijnbaar wel een stadsbus over. Dan kan je die ene stadsbus dus in Bergen op Zoom neerzetten, daar wordt die toch alleen maar gebruikt door bejaarden die dat ene trapje amper opkunnen.Michael schreef:Er komt juist een stadsbus op een streekomloop terecht als er geen streekbus meer beschikbaar is.
Re: RE: Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Dan komt ie in Bergen op Zoom net zo goed op de streekdienst. De stadsdienst van Bergen op Zoom heeft namelijk geen omlopen die alleen maar stadsdienst rijden. Een bus die bijvoorbeeld op lijn 23 rijdt kan daarna weer een rit 105 hebben etc.Chrysa schreef:Ja, dan zijn er dus te weinig streekbussen, en schijnbaar wel een stadsbus over. Dan kan je die ene stadsbus dus in Bergen op Zoom neerzetten, daar wordt die toch alleen maar gebruikt door bejaarden die dat ene trapje amper opkunnen.Michael schreef:Er komt juist een stadsbus op een streekomloop terecht als er geen streekbus meer beschikbaar is.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Daar is echt wel wat aan te doen. Het is alleen meer werk dan Arriva vindt dat het waard is.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Ook bij Veolia was dat al jaren zo. Maargoed. We dwalen af van het onderwerp.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
De nieuwe dienstregeling voor Breda lijkt me wel ingrijpend. In het document is geen sprake meer van lijn 12. Wat gebeurd daarmee? Of gaan ze heel wat lijnen anders aan elkaar koppelen?
In ieder geval vind ik dat de stadsdienst van Breda fors is ingekrompen tegenover 15 tot 20 jaar geleden.
In ieder geval vind ik dat de stadsdienst van Breda fors is ingekrompen tegenover 15 tot 20 jaar geleden.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
De route van lijn 12 blijft bestaan, allen krijgt deze een ander nummertje. (zoals zoveel lijnen)
En het klopt dat de stadsdienst inkrimpt, maar het is ook logisch als je kijkt naar het gebruik van de lijnen. Alleen de lijnen naar de hogescholen zijn overbezet en de overige lijnen lopen steeds meer achteruit.
En het klopt dat de stadsdienst inkrimpt, maar het is ook logisch als je kijkt naar het gebruik van de lijnen. Alleen de lijnen naar de hogescholen zijn overbezet en de overige lijnen lopen steeds meer achteruit.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Tja, ze hadden kunnen beginnen met die kwartierfrequenties af te schaffen op sommige stadslijnen. Zo druk is het daar toch ook weer niet?
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Dat omlopen gedoe kan Arriva goed veranderen, want in het DAV is dat ook geen pretje. Stadsbussen op streeklijnen en dan zeuren dat er geen stadsbus meer over is. Dat van de stadsbussen is gewoon omloop technisch omdat je zoveel diensten kan maken met chauffeurswissel en dat soort dingen, maar als ze het toch niet aanhouden, wie kan ze dan helpen.
Je zal dan toch een stadsbus op de streek krijgen. Je kan ook meer bussen bestellen. Kijken of ze dat leuk vinden?
Je zal dan toch een stadsbus op de streek krijgen. Je kan ook meer bussen bestellen. Kijken of ze dat leuk vinden?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Doen ze in Breda ook hoor. stadsbusje op lijn 122 in de middagspits. Heerlijk die stoelen. :neg:
Ondertussen wel doodleuk lijn 11 en 626/627 met streekbussen blijven rijden. Lekker bezig daar. Maar ja, dat is al de 10de keer dat ik hierover zeur.
Ondertussen wel doodleuk lijn 11 en 626/627 met streekbussen blijven rijden. Lekker bezig daar. Maar ja, dat is al de 10de keer dat ik hierover zeur.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
In de ochtendspits zat ik in lijn 123 in een stadsbus richting Essenboom in Raamsdonksveer. Wat een ellende om erin te zitten haha! Comfort van lik mijn vestje. Maar goed, ben het gewend in Breda.Chrysa schreef:Doen ze in Breda ook hoor. stadsbusje op lijn 122 in de middagspits. Heerlijk die stoelen. :neg:
Ondertussen wel doodleuk lijn 11 en 626/627 met streekbussen blijven rijden. Lekker bezig daar. Maar ja, dat is al de 10de keer dat ik hierover zeur.
In Veolia tijd weleens in een Volvo 7700 stadsbus op lijn 312 gehad..
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Ik weet het niet meer, maar hoe waren die harmonicavolvo's eigenlijk vergeleken met de stadsbussen? Heb er zelf nooit ingezeten.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Die zaten echt lekker ;)! 126 en 127 hadden wel luxe stoelen ten opzichte dan die bussen rondom Waalwijk en lijn 119 (spits)/ lijn 8. De stadsbussen van Volvo vond ik persoonlijk ook fijner. Die van VDL zit nog slechter dan die bij Veolia.Chrysa schreef:Ik weet het niet meer, maar hoe waren die harmonicavolvo's eigenlijk vergeleken met de stadsbussen? Heb er zelf nooit ingezeten.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Heb bij Veolia nooit in iets anders dan een ambassador gezeten helaas.
Bij Arriva zitten die Volansvolvos echt heerlijk, daar kan ik lekker vooraan met mijn benen opgetrokken zitten en leunen op de rand bij het raam, kan ik alles zien zonder dat ik op zo'n raar stoeltje zit.
Maar ja. Dit is allemaal een beetje offtopic. Ik ben benieuwd of Arriva in elk geval de juiste bus op de juiste lijn kan krijgen met de nieuwe dienstregeling, maar we zullen zien.
Bij Arriva zitten die Volansvolvos echt heerlijk, daar kan ik lekker vooraan met mijn benen opgetrokken zitten en leunen op de rand bij het raam, kan ik alles zien zonder dat ik op zo'n raar stoeltje zit.
Maar ja. Dit is allemaal een beetje offtopic. Ik ben benieuwd of Arriva in elk geval de juiste bus op de juiste lijn kan krijgen met de nieuwe dienstregeling, maar we zullen zien.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Jammer dat er steeds verder bezuinigd wordt op de stadsdienst van Breda. Het aantal inwoners is wel toegenomen. Misschien moet men creatiever zijn? Bijvoorbeeld meer lijnen die niet via het station naar het centrum en de ziekenhuizen gaan. Via station is voor veel wijken een omweg om naar het centrum te gaan.
De stadsdiensten van Bergen op Zoom en Roosendaal werden in de BBA tijd volledig met stadsbussen gereden. Er kwamen zelden stadsbussen op streeklijnen. Alleen op lijn 130 naar De Klokkenberg en Meerseldreef heb ik wel eens een stadsbus gezien. De stadsbussen met rolfilmen konden maar 2 lijn cijfers voordraaien, zodat de 130 reed als 30.
De stadsdiensten van Bergen op Zoom en Roosendaal werden in de BBA tijd volledig met stadsbussen gereden. Er kwamen zelden stadsbussen op streeklijnen. Alleen op lijn 130 naar De Klokkenberg en Meerseldreef heb ik wel eens een stadsbus gezien. De stadsbussen met rolfilmen konden maar 2 lijn cijfers voordraaien, zodat de 130 reed als 30.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Chrysa schreef:Ondertussen wel doodleuk lijn 11 en 626/627 met streekbussen blijven rijden. Lekker bezig daar. Maar ja, dat is al de 10de keer dat ik hierover zeur.
Dat zijn lijnen die in de streekomlopen verwerkt zijn. Dat was in de Veolia tijd al zo (op lijn 626/627 na, die bestonden toen nog niet). Er zijn in de ochtend wel stadsomlopen op lijn 11 die na het rijden van lijn 11 verder gaan op de stadsdienst.
Je kan zelfs Volanswagens aantreffen op de lijnen 626/627 omdat Oosterhout ook een aantal ritten op die lijnen rijdt.
Laatst gewijzigd door Michael op zo 18 sep 2016, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Dat weet ik, maar die lijnen zouden helemaal niet in de streekomlopen moeten zitten.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Lijn 11 in de streekomlopen komt juist beter uit omdat de bus dan na het rijden van lijn 11 verder kan op een andere lijn en niet na elke rit lijn 11 bijna een half uur stilstaat.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Waarom niet? Als je je personeel erdoor efficiënter in kan zetten is het toch niet erg?
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Omdat na een half uur in een stadsbus zitten alles pijn doet. :')
Als je uberhaupt al kan zitten, er zitten 10 stoelen minder in.
Voor Arriva is het misschien handig, maar het is behoorlijk klantonvriendelijk.
Als je uberhaupt al kan zitten, er zitten 10 stoelen minder in.
Voor Arriva is het misschien handig, maar het is behoorlijk klantonvriendelijk.
Re: RE: Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017
Dat verschilt per persoon want ikzelf heb daar geen last van. Bovendien ga ik ervanuit dat de meeste passagiers liever een stadsbus hebben dan geen bus.Chrysa schreef:Omdat na een half uur in een stadsbus zitten alles pijn doet. :').
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten