Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
jorgo
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 feb 2014, 09:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door jorgo »

Meltrain schreef:Voor Geulle is het wellicht handiger om daar een station te openen.
Dan wordt die plaats bediend, heeft het een snellere verbinding met de rest van Nederland en hoeft er geen speciale buslijn voor in het leven geroepen te worden.

Krijgt Maastricht Noord trouwens ook perrons aan de lijn naar Sittard?
Over Maastricht-Noord staat in het Programma van Eisen (2014):
D.2.39 De Provincie is voornemens per 2018 de infrastructurele aanpassingen aan het station Maastricht Noord gereed te hebben zodat halteren op dit station op de lijn Roermond - Sittard – Maastricht (Randwijck) mogelijk is. De Provincie Limburg heeft ProRail de opdracht gegeven om de planstudie uit te werken. De Concessiehouder dient dit station met alle Ritten zoals geëist in artikel D.2.34 te bedienen. Deze eis geldt vanaf het moment dat halteren op het station mogelijk is, zowel als dit eerder dan als dit ater dan 2018 is.
(p. 91).

Ik denk overigens dat het nog een hele klus wordt. Ik heb met regelmaat terwijl ik wachtte op Mtn op het perron richting Mt proberen te beredeneren of dit zou kunnen zonder de afstand tussen de sporen te vergroten, dus alleen het perron te verbreden tot naast het spoor Mt-Std. Ik vermoed van niet, het perron zou wel erg smal zijn en de passeersnelheid van de intercity's is nogal groot...
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Wubbo schreef:Dat is nog geen reden om daarvoor 7 dagen per week elk (half) uur een bus te laten rijden. Juist basisscholen hebben vaste schooltijden (anders dan middelbare scholen, waar makkelijker een uurtje uitvalt) dus juist voor een basisschool is het goed te doen om een specifiek alternatief te maken.

Ja, natuurlijk zijn er mensen gedupeerd als er geen (bus)halte in hun dorp is, met regelmatig een bus. Vraag is of ik geld wil betalen voor de bus die grotendeels leeg rondrijdt. Ik wil best betalen om mensen die geen alternatief hebben van vervoer te voorzien, maar niet om mensen die wel een alternatief hebben van vervoer te voorzien. Doe mij dus maar een andere oplossing voor een dorp met een kleine OV-vraag dan vasthouden aan elk-dorp-elk-halfuur-een-bus.
Er zit een verschil tussen 7 dagen per week een bus en geen bus/belbus. Naar mijn inziens had er toch meer gekeken moeten worden of 5 dagen per week een bus niet mogelijk is. Voor Geulle is de overgang van 7 dagen per week een bus naar een belbus een erg forse in mijn ogen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door reisthijs »

jorgo schreef:Ik denk overigens dat het nog een hele klus wordt. Ik heb met regelmaat terwijl ik wachtte op Mtn op het perron richting Mt proberen te beredeneren of dit zou kunnen zonder de afstand tussen de sporen te vergroten, dus alleen het perron te verbreden tot naast het spoor Mt-Std. Ik vermoed van niet, het perron zou wel erg smal zijn en de passeersnelheid van de intercity's is nogal groot...
Ik verwacht dat het mee zal vallen, er is namelijk in het ontwerp van Maastricht Noord al rekening gehouden met perrons langs de andere sporen. Op tekeningen van voor het station werd gebouwd was een eigen perron voor de treinen richting Sittard te zien (aan de andere kant van de lift).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

Weet iemand waar de Flirts van Arriva onderhouden (zullen) worden?
Is dat net zoals de Flirts van NS bij NedTrain Maastricht?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Ze hebben een contract met Stadler in Blerick.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Lekker handig zolang er geen bovenleiding tussen Venlo en Roermond is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Veolia gaat met de elektrische stellen nu ook al naar Blerick hoor. :? Rijden dan via Eindhoven.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Anne »

Mogen de diesels een e-stel in opzending slepen? Dan kan je ze er in Roermond achter hangen tot Venlo.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Vinny »

Veolia beweerde dat het met hun Spurts kon, maar volgens mij is dit alleen toegestaan als niet in reizigersdienst.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door MdJ »

Jewel hoor, jaarlijks rijdt de pinkpoppendel Heerlen-Landgraaf gemengd diesel/elektrisch
Bij twijfel: gebruik beton.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Maar dan geven beide stellen tractie, zowel diesel als elektrisch. Tussen Roermond en Venlo hangt geen wasdraadje :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Het kan inderdaad alleen op die manier, dus diesel + elektrisch op een geëlektrificeerde lijn. Dat is ook uitsluitend bij de GTWs van Veolia mogelijk omdat die een knop hebben om de stroomafnemer van het E-stel te bedienen vanuit het D-stel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Anne »

Het gecombineerd rijden op de Heuvellandlijn is bekend.

Ik ben alleen nieuwsgierig of het mogelijk is om een e-stel gesleept door een diesel via de Maaslijn uit te wisselen.

Als je een leeg e-stel gekoppeld aan een diensttrein in opzending naar Venlo kan sturen is het winst. Richting Roermond is het al lastiger omdat het e-stel dan weggerangeerd moet worden voor de diensttrein terug naar Venlo kan.

Met een diesel als materieelrit kost het meer planning. Je kan dan die diesel met de diensttrein naar/van Roermond sturen. De machinist van het e-stel kan dan met de diesel verder. Dit kost wel extra handelingen en moet passen in de dienstregeling/spoorbezetting.
Omrijden via Eindhoven kan dan al praktischer zijn. Kost echter ook extra tijd en vergoeding voor spoorgebruik.
Moet een regionale vervoerder extra betalen bij meer ritten over de "eigen" lijn?
Vinny schreef:Veolia beweerde dat het met hun Spurts kon, maar volgens mij is dit alleen toegestaan als niet in reizigersdienst.
Dat je er geen reizigers in meeneemt is te begrijpen; maar ook niet leeg in opzending? Het stel kan toch wel meeremmen of moet het volledig "dood" zijn?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Waarom moeilijk doen als het makkelijk (via Ehv) kan. Alle machinisten hebben ook wegbekendheid tussen Rm-Ehv-Vl, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben ter vergelijking het Veolia-net en het Arriva-(concept)net in Zuid-Limburg aan het intekenen, maar toen ik lijn 21 intekende, zag ik dat vanaf de Roda-Boulevard naar de Wenkebachstraat niet mogelijk is zonder een omweg terug naar het busstation Parkstad Stadion. Ik geloof eerder dat die lijnen gewoon via de Wiebachstraat naar de Beitel zullen rijden.
Als beide netten af zijn zal ik de links hier neerzetten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Ik denk eerder dat dat een typfout is. Moet wss de Wiebachstraat zijn, die ligt wel op de route. Over de Wenckebachstraat rijdt straks geen bus meer.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Komt er nog een nieuwe versie van de lijnennetkaarten?
jorgo
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 feb 2014, 09:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door jorgo »

Kijk 's onderaan dit artikel van vanmorgen ;)
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20160919 ... usdiensten

Je hebt wel een google-account nodig om ze te zien.
Ik heb nog niet kunnen checken of er nog wijzigingen in te zien zijn t.o.v. de concepten die Arriva een tijdje geleden online heeft gezet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Zijn nog oude kaarten.

Afbeelding
🍉
jorgo
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 feb 2014, 09:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door jorgo »

Ja ik zie het nu, bedankt voor de terechtwijzing.
Sowieso was de resolutie bij Arriva beter.
In het artikel van De Limburger: "60 lijnen minder". Is dat niet wel heel veel? Ik tel rechts op de overzichtskaart zo'n 95 lijnen inclusief alles, dat zouden er in Limburg dan nu 155 zijn? Als ik alle huidige lijnen vermeld op de ov-wiki bij elkaar tel, kom ik op zo'n 130.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Nu ik die Zuid-Limburgse lijnen (en het Veolianet) in My Maps aan het intekenen ben, komen er ineens nog een paar gekkigheden tegen in het algehele net in Zuid-Limburg:

- Vage koppelingen: Hoensbroek - Aachen via Vaals, Sittard - Gulpen, Nieuwstadt - Geleen, Schinveld - Kerkrade en
Maastricht Noord - Gulpen.
- De lijnen 36 en 37 worden een kopje kleiner gemaakt en in Brunssum eindigen ze. Lijn 37 neemt de lus aldaar over.
- Lijn 41 (Arriva 40) wordt geknipt in Heerlen en aan de oude Veolia 40 naar Gulpen gekoppeld.
- De lijn van Eygelshoven naar Ubach-Palenberg vervalt helemaal, hoewel deze al met een taxibusje reed.
- De dwarsverbinding Bunde - Meerssen verdwijnt, hoewel lijn 30 daar ook nog gewoon rijdt.
- Binnen Maastricht lopen veel stadslijnen deels parallel aan elkaar: Lijn 1 en 2 bijna helemaal en lijn 5 en 6 in de Daalhof.
- Geen bushalte bij het vakantiepark in Vaals voor lijn 59? De abri's staan er nog.
Bovendien ben ik benieuwd of de ASEAG zich nog met de volgende punten gaat bemoeien:
- Lijn 21 naar de Uniklinik en de Campus Melaten.
- Lijn 44 andere route binnen Heerlen.
- Lijn 350 door naar het busstation.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

De punten rondom Aachen staan in het pve en zullen vast wel met de AVV zijn overlegd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Misschien zal lijn 36/37 doorgaan als lijn 20 en de andere ritten van lijn 20 rijden dan dat rondje in Brunssum. Ik weet het niet. Minder lijnen hoeft niet per se minder ritten te betekenen(Arriva kennende van wel). Het is uiteindelijk wachten op de dienstregeling of de wijzigingen.

Over de rest kan ik niets betekenen voor je.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jasper073 »

Is er al iets bekent over de stadsbussen die er in Limburg gaan rijden ????
Ik bedoel zijn dat de zelfde als bij ons in Den Bosch (maar dan 3 deurs)
Of zijn het gewoon die streek Citea's die ook op stad zullen rijden ?
Heb nog geen foto er van gezien op internet qua hun stadsbussen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Op internet zwerft ergens een afbeelding van een Citea slf in limburg huisstijl. Het zach er uit als een officieel Arriva document uit hun powerpoint gezien het logo aan de onderkant van dat plaatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten