Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Heb gelezen dat men in de weekenden een Eftelingpendel naar Breda wil gaan starten, kan zijn dat deze stallingen daarmee belast gaan worden.
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Dat weet ik eigenlijk wel zeker. TCR rijdt al eftelingpendel en lijn 131 voor de concessie oost brabant dus ik neem aan dat dat deze stallingen worden. Die liggen daar erg handig voor. Nu sre niet meer in zuid oost Brabant zit maar de provincie, kan er dan geen eftelingpendel naar Eindhoven?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Lijn 131 wordt volledig door Arriva gereden en niet door TCR. Wellicht doel je op lijn 130.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Eftelingpendel naar Eindhoven is echt te ver weg. Dan is het veel sneller om eerst met de trein naar Tilburg of Den Bosch te gaan. Daarnaast zal er ongetwijfeld wel gekeken zijn naar de hoeveelheden abonnementen. Het spreekt voor zich dat er meer abonnementhouders in de regio Breda/Tilburg/Den Bosch wonen dan in de regio Eindhoven.
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Ja daar heb je inderdaad gelijk in.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Gothic-Writer »

Vanaf de nieuwe dienstregeling valt lijn 131 overigens onder west Brabant, als eerdere berichten hier op het forum accuraat zijn.

Wat ik mij eerder afvraag is wat de meest logische route dan word voor de pendel Breda - Efteling.

Ik kan zelf namelijk maar 2 opties bedenken:
Breda - (via Kadijk) A27 - A59 - N261
Of
Breda - (via Kadijk) N282 (Dorst - Rijen - Hulten) - N260 (Ring west Tilburg) - N261

Het lijkt mij namelijk vrij stug dat ze oude route van de vroegere lijn 135 Breda - Rijen - Dongen - Kaatsheuvel (-Waalwijk)(route dateert van rond 1984) van stal halen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Volgens staat daar toch eea over beschreven in de eerder geplaatste link naar de vervoersplannen voor 2017.

Een eftelingpendel naar de efteling vanuit Eindhoven is de meest nutteloze investering.
Je genereerd minder mensen in de trein en de pendel van Tilburg naar de Eteling.

Een pendel vanuit Breda is ook een onzinnig plan. Ik ben van mening dat dit alleen maar door kan gaan als dit de provincie 0 euro kost en de vervoerder dit 0 euro kost uit zijn reguliere begroting voor het huidige OV.
Feitelijk dmoet de lijn 100% kostendekkend zijn minus de euros die de Efteling erin wil steken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ArrivaBas »

Michael schreef:Lijn 131 wordt volledig door Arriva gereden en niet door TCR. Wellicht doel je op lijn 130.
Die lijn naar het AZC reed Van Driel toch, of heb ik het nou mis?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Werkdagen door van Driel, in het weekend (en feestdagen) rijdt TCR.
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Stiekem ben ik wel blij dat TCR een vesteging in Eindhoven gaat openen. Mogelijk dat Hermes voor de streeklijnen en/of scholierenlijnen ook gebruik gaat maken van inhuur, aangezien ze naast de Evolans bussen geen gelede bussen hebben rijden.
Gothic-Writer schreef: Ik kan zelf namelijk maar 2 opties bedenken:
Breda - (via Kadijk) A27 - A59 - N261
Of
Breda - (via Kadijk) N282 (Dorst - Rijen - Hulten) - N260 (Ring west Tilburg) - N261

Het lijkt mij namelijk vrij stug dat ze oude route van de vroegere lijn 135 Breda - Rijen - Dongen - Kaatsheuvel (-Waalwijk)(route dateert van rond 1984) van stal halen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar optie 1 via de snelweg(T100), een route via diverse dorpen is niet echt aantrekkelijk voor bezoekers uit Breda & Belgie.
De verbinding Waalwijk->Breda via de route van lijn 135? vind ik ook nog wel een interessante optie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Michael schreef:Lijn 131 wordt volledig door Arriva gereden en niet door TCR. Wellicht doel je op lijn 130.
Nou op de wiki pagina van lijn 131 staat: (TCR i.o.v.) Arriva. Dus vandaar dat ik dacht dat TCR erop reed. Ik kom bijna nooit in Breda en had het dus op de wiki gebaseerd.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Dat is dus niet correct
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Dan pas ik dat even aan. Nogmaals excuus.
Edit: inmiddels heb ik het aangepast.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door datm »

Hainje schreef:Dat zal best, maar voor zo ver ik weet doet Hermes tot op heden geen zaken met TCR in de regio Eindhoven. Dus als ik datm's bericht nog een keer terug lees zou dat per december dus moeten veranderen. Ben wel benieuwd welke lijnen dat dan gaan zijn.
Hermes doet op dit moment inderdaad geen zaken met TCR maar dat gaat per december veranderen. Over het aantal lijnen wat ze mogen rijden weet ik echter niets. Wat ik begrepen heb is dat de nieuwe stalling in Eindhoven specifiek bedoeld is voor de lijnen van Hermes. Misschien dat ze in de toekomst ook enkele ritten gaan rijden vanuit deze stalling voor Arriva in Oost Brabant.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Kijk. Mijn vermoeden klopte dus. :pos:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Volgens mij ben je met die scholierenlijnen in Eindhoven al een heel eind voor die 18 bussen. Zeker de scholierenlijn naar de nieuwe locatie van het Sint Lucas (de huidige 185, straks 602) heeft nu dusdanig veel ritten kort achter elkaar dat dat nooit interessant kan zijn voor een vervoerder om zelf te rijden (5 ritten in 10 minuten). Geen idee hoe Hermes dat op dit moment doet, maar dit lijken me ideale ritten om uit te besteden. Her en der nog een versterkingsritje er bij op een streeklijn, nog een reservebus en dan zit je zo aan die 18 bussen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Ik vond het al zo vreemd dat er geen gelede wagens rood-wit werden. Lijn 4 zal toch nog steeds veel reizigers blijven trekken of wordt er mega veel versterkt?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Wordt lijn 4 geen Volans?
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Nee, maar de belangrijkste reden dat lijn 4 doordeweeks geleed rijdt is vanwege de hoeveelheid scholieren, maar voor de scholieren van het ROC aan de Sterrenlaan komt straks lijn 404 die overdag minstens 8x per uur geleed gaat rijden (dat wordt wel Evolans). Die lijn loopt overigens wel via WC Woensel. Daarnaast versterkt lijn 604 nog (dat zal dan wel uitbesteed worden aan TCR). Dan kan lijn 4 weer prima met 12-meterbussen rijden. De rijtijd van lijn 4 is 's ochtends nu nog 2 minuten korter dan die van lijn 604. Dat is zometeen wel bijna volledig vrije busbaan, dus als de dienstregeling daar op aangepast is, is dat in principe even vlot.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Wordt lijn 4 geen Volans?
Nee de volans zijn de 300 nummers. E-volans de 400.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Scholierenlijn 604 blijft de huidige route rijden van de 184 en 404. Dit ivm de Hogeschool aan de Fliednerstraat

Lijn 4 inderdaad met standaard 12 meter wagens.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Er is schijnbaar een persbericht uitgegaan:

http://www.dichtbij.nl/eindhoven/regio/ ... schop.aspx

Morgen is overigens de officiële aftrap voor de start van de implementatie.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

eVolans (elektrisch geleed) ga je straks zien op:
400 Aiport
401 Airport
402 Veldhoven Zonderwijk
403 Oerle (huidige 18)
404 Summa Collega Sterrenlaan (via nieuwe route: busbaan Montgommerylaan-Churchillaan
405 Achtse Barrier
406 Ekkersrijt
407 High Tech Campus (gaat alle haltes stoppen)

VDL Citea 12,9 meter Volans ga je straks zien op:
317 Dommelen (171)
318 Luykgestel (172)
319 Reusel (149)
320 Helmond (20)
321 Boekel (121)
322 Gemert Slenk (122)
323 Boxmeer (nieuw)
324 Geldrop (10)

Volans gaat op alle haltes stoppen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ik heb vorige week de e-volansen van binnen gezien. Leuk fris busje!
Er komen binnenkort nog wat verrassende zaken aan....

Wat overigens ook veranderd zijn de lijnen rondom maarheeze.
Er zijn wat lijnnummers gewijzigd. Er is op advies een groep spitslijnen gemaakt (100 serie). De Flexbussen blijven onder de 500 serie rijden.

De buurtbus 455 wordt ingekort. Er gaat een buurtbus maarheeze-valkenswaard rijden en de beoogde streeklijn wordt dan Valkenswaard Markt-Geldrop ziekenhuis. (Niet via Heeze station)
De wiki is op die hoofdlijnen alvast aangepast.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

De gemeente Eindhoven heeft dus het één en ander gepubliceerd via het Raadsinformatiesysteem. Ten opzichte van de kaart uit april blijft lijn 3 met uitzondering van het rondje Blixembosch West de huidige route rijden en gaat dus via Noordzeelaan - Grebbeberglaan - Holterberglaan - Hondsruglaan - Huizingalaan - Marathonloop rijden i.p.v. Roelantlaan - Huizingalaan - Marathonloop. Verder komen er nog een aantal infrawijzigingen, waarbij de meest ingrijpende het verlagen van alle haltes op lijn 401 en 402 is (dat betaalt de provincie overigens volledig).

Volledig overzicht:
Raadsinformatiebrief
Lijnwijzigingen Eindhoven
Infrawijzigingen Eindhoven
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten