OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Aking »

Lekker geregeld weer...

Na terugkomst in Hollandistan maar weer eens mijn studentenreisproduct gekoppeld, echter bleek bij het ophalen bij de automaat mijn kaart redelijk dood.
Dan kun je dus geen tijdelijk reisproduct aanvragen, want dat kan alleen als je het reisproduct op je kaart hebt staan (al beweerde de NS-mevrouw op Utrecht Centraal dat dat gewoon kon, de OVC klantenservice beweerde van niet. Ondertussen had ik al een vervangende kaart aangevraagd die gister op de mat lag, maar uiteraard staat daar geen reisproduct voor klaar. Die dus gisteravond opnieuw aangevraagd, maar die staat nog niet klaar. Ondertussen zijn we 5 dagen verder vanaf moment eerste aanvraag.

Zo dus maar eens kijken of de conducteur van de trein naar Ardantown in een goeie bui is, en mij laat reizen met mijn uitgeprinte bevestiging/weigering/aanvraagmailtjes. :roll:

(want uiteraard kun je deze kosten niet declareren, dat kan pas als je vervangende kaart meer dan 5 dagen te laat aankomt ofzo -o- )

Lekker geregeld weer :')
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Zugführer »

Je moet je ov-chipkaart dan ook altijd in een dekentje gewikkeld in een ijzeren kluisje bewaren dat je los van je portemonnee mee neemt anders kan de chip beschadigen!!¡¡¡!!1
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Aking »

Ja m'n balhaar kan ook beschadigen :X
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Tristan »

Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes die in een portmonnee bewaard kunnen worden, enkel en alleen de ov-chipkaart defect gaat.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Hendrik »

Ik heb nog nooit een defecte ov-chipkaart gehad... (A)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door nvdw »

Tristan schreef:Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes die in een portmonnee bewaard kunnen worden, enkel en alleen de ov-chipkaart defect gaat.
Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes de ov-chipkaart het meest mishandeld wordt. Sommige reizigers in mijn bus vouwen hem zowat dubbel tegen de lezer aan...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Daantje »

Mijn kaart is dubbelgevouwen en zichtbaar verbogen en doet het nog steeds. Zegt dus allemaal niet zovee.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door dylanwild94 »

Daantje schreef:Mijn kaart is dubbelgevouwen en zichtbaar verbogen en doet het nog steeds. Zegt dus allemaal niet zovee.
Zolang het koperdraadje dat erin zit niet breekt is dat ook geen probleem.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door JWM »

Zeg,zitten er nu alweer nieuwe stickers op die 'overstapmeubels' op het Amstelstation :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Mijn kaart is dubbelgevouwen en zichtbaar verbogen en doet het nog steeds. Zegt dus allemaal niet zovee.
Maar bij al te veel zichtbare schade moet je toch een nieuw exemplaar aan schaffen. Ook al werkt de beschadigde kaart nog goed.

Ik spreek uit eigen ervaring.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Suus »

Van wie moet je een nieuw exemplaar aanschaffen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik toen moeten doen van de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Aking »

Je kreeg een brief van "de NS"? Of kreeg je een advies van een van de medewerkers van NS?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door microshit »

Staat zelfs vermeld in hun Algemene Voorwaarden (waarmee je akkoord gaat zodra je in hun treinen stapt), dat een OV-chipkaart (zelfs Vervoerbewijs in de brede zin) geldig is als deze "is (elektronisch) duidelijk leesbaar, is niet bewerkt, gewijzigd, verminkt, of zodanig beschadigd dat frauduleus gebruik mogelijk is, en wijkt niet af van de vorm waarin het door NS of een daartoe bevoegde derde partij is verstrekt."
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door NintendoC »

nvdw schreef:
Tristan schreef:Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes die in een portmonnee bewaard kunnen worden, enkel en alleen de ov-chipkaart defect gaat.
Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes de ov-chipkaart het meest mishandeld wordt. Sommige reizigers in mijn bus vouwen hem zowat dubbel tegen de lezer aan...
Dat is met die martel incheckpalen van Syntus ook niet zo verwonderlijk. Om in te checken moet je hem bijna door de lezer drukken :')
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door dennistd »

Nee hoor, je kunt hem er prima met de vlakke hand tegenaan houden als ie hem niet pakt op een centimeter afstand. Maar de meeste mensen duwen hem er dan met één kant tegenaan (liefst zo hard mogelijk) waardoor ie buigt, en dat is juist funest voor die kaarten...
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Chrysa »

Hier bij Arriva hoef je hem er niet eens tegenaan te duwen. Werkt prima.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door PatrickM »

Maar die troep van Arriva is langzaaaam... Vooral die oudere apparaten die Syntus nu ook nog heeft. Bij connexxion en de RET werkt de apparatuur veeel sneller :Y
Hendrik schreef:Ik heb nog nooit een defecte ov-chipkaart gehad... (A)
In het gehele chipkaartentijdperk (voor mij 2009-heden) heb ik er 4 gehad. De eerste hield het vijf jaar vol, maar die van NS heb ik 2 keer terug mogen sturen, eentje zonder hem ook maar één keer gebruikt te hebben. Maargoed, de derde NS-kaart houdt her nu al 1,5 jaar vol.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Daantje »

Ik heb nog nooit meer commentaar op mijn chipkaart gekregen dan 'zwaar weekend gehad' dus het zal wel goed zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Hainje »

henk1234 schreef:Maar die troep van Arriva is langzaaaam...
De nieuwe apparaten van Arriva werken een stuk sneller dan de oude. Die ervaring heb ik in Brabant toch wel.
🍉
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Durashift »

Aking schreef: (..)

Na terugkomst in Hollandistan maar weer eens mijn studentenreisproduct gekoppeld, echter bleek bij het ophalen bij de automaat mijn kaart redelijk dood.
(..)

Lekker geregeld weer :')
Joh, waarom ben je terug gekomen dan? Je vind het hier toch al niks? :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Aking »

Omdat er ongeveer één ding is dat ik wel wat vind hier: Gratisch geld! 8-)

Maar geen zorgen, over ongeveer een jaar houdt dat op en ben ik dus naar alle waarschijnlijkheid helemaal weg :Y
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Omdat er ongeveer één ding is dat ik wel wat vind hier: Gratisch geld! 8-)
(..)
:D 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Suus »

Ik was overigens van het weekend enigszins verbaasd gloednieuwe poortjes te zien staan in Heerenveen. Niet direct het eerste station waar ik poortjes had verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Aking »

Aking schreef:Lekker geregeld weer...

Na terugkomst in Hollandistan maar weer eens mijn studentenreisproduct gekoppeld, echter bleek bij het ophalen bij de automaat mijn kaart redelijk dood.
Dan kun je dus geen tijdelijk reisproduct aanvragen, want dat kan alleen als je het reisproduct op je kaart hebt staan (al beweerde de NS-mevrouw op Utrecht Centraal dat dat gewoon kon, de OVC klantenservice beweerde van niet. Ondertussen had ik al een vervangende kaart aangevraagd die gister op de mat lag, maar uiteraard staat daar geen reisproduct voor klaar. Die dus gisteravond opnieuw aangevraagd, maar die staat nog niet klaar. Ondertussen zijn we 5 dagen verder vanaf moment eerste aanvraag.
We zitten ondertussen 13(!) dagen na het eerste koppelverzoek.

Mijn vervangende kaart had ik vrij snel binnen, echter is het ondertussen 7(!) dagen geleden dat ik het mailtje "koppelverzoek geslaagd" voor mijn vervangende kaart ontving. En je raadt het nooit: Mijn bestelling staat nog altijd niet klaar :X :X :X -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten