Verbouwing station Utrecht Centraal
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Daar heb je wel een punt ja.
Maar het gebeurd de laatste tijd wel vaak dat geplande werkzaamheden uitlopen.
misschien te krap gepland?
Maar het gebeurd de laatste tijd wel vaak dat geplande werkzaamheden uitlopen.
misschien te krap gepland?
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Augustus had tot nu toe twee weekenden, ik ga er vanuit dat het eerste weekend niet is gewerkt vanwege Schiphol. Het tweede weekend is in ieder geval op zondag gewerkt, toen reden er weer treinen Rotterdam - Eindhoven en bussen op Utrecht - Driebergen-Zeist.
Voor aankomend weekend is men al begonnen met werken, met als bijvangst dat de IC Direct deze week weer toeslagvrij is. *O*
Voor aankomend weekend is men al begonnen met werken, met als bijvangst dat de IC Direct deze week weer toeslagvrij is. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Kun je die onderbouwen? Ik heb helemaal niet het idee dat dat vaak gebeurt, het is alleen in redelijk korte tijd 2x in Utrecht gebeurd. De grote klap van de Zuidtak is niet uitgelopen, de vernieuwing van Almelo-Marienberg kwam ook op tijd in dienst, om over talrijke weekend- of nachtelijke buitendienststellingen maar te zwijgen.KM46 schreef:Maar het gebeurd de laatste tijd wel vaak dat geplande werkzaamheden uitlopen.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Meestal is dat laatste gewoon planmatig onderhoud. Dat loopt zelden tot nooit uit omdat het routineklussen aan het spoor betreft. Projecten, zeker als er echt fundamentele veranderingen in de infrastructuur zijn, willen vaker uitlopen. Overigens ligt dat ook wel aan het feit dat er redelijk krapjes gepland wordt, maar als je ruimer werkzamen inplant dan hebben nog steeds veel reizigers op bijv. vrijdagmiddag en/of maandagochtend ook hinder van de werkzaamheden en dat wil de spoorsector zoveel mogelijk voorkomen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
In Utrecht zijn toch wel diverse niet-routineklusjes in weekenden uitgevoerd. Veel van het ombouwwerk aan de bovenleidingsportalen van het noordelijk emplacement heeft bijvoorbeeld in weekenden plaatsgevonden.
Overigens schijnt ook de huidige vijfdaagse buitendienststelling krap gepland te zijn, maar die lijkt juist redelijk goed op schema te lopen: vanmiddag lag de hele nieuwe wisselstraat naar spoor 11/12 er al in en was de stopmachine bezig met de afwerking van het spoor. Mooi op tijd voor het beveiligingswerk wat deze nacht lijkt plaats te vinden (was althans vaker dat soort werk wat dan tot 10.00 uur 's ochtends gepland is).
Er werd nog gewerkt aan de perronwand van spoor 8 t.h.v. de noordertunnel en het overpad aan de kop van het perron lag er nog niet in, dat zal komend weekend dan wel gebeuren.
Overigens schijnt ook de huidige vijfdaagse buitendienststelling krap gepland te zijn, maar die lijkt juist redelijk goed op schema te lopen: vanmiddag lag de hele nieuwe wisselstraat naar spoor 11/12 er al in en was de stopmachine bezig met de afwerking van het spoor. Mooi op tijd voor het beveiligingswerk wat deze nacht lijkt plaats te vinden (was althans vaker dat soort werk wat dan tot 10.00 uur 's ochtends gepland is).
Er werd nog gewerkt aan de perronwand van spoor 8 t.h.v. de noordertunnel en het overpad aan de kop van het perron lag er nog niet in, dat zal komend weekend dan wel gebeuren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Megakraan The Beast in actie bij Utrecht Centraal
De 144 meter hoge kraan 'The Beast' kwam vannacht voor het eerst in actie in Utrecht. Het gevaarte hees de vier kolommen voor de Moreelsebrug over het spoor bij het Centraal Station.
De V-vormige delen waar de brug uiteindelijk op komt te liggen, zijn gemaakt in Friesland en kwamen maandag per boot in Utrecht aan.
De volgende hijsacties staan nog op de planning:
- Plaatsen kolommen op de perrons: nacht van dinsdag 20 op woensdag 21 september, nacht van maandag 3 op dinsdag 4 oktober en nacht van dinsdag 4 oktober op woensdag 5 oktober.
- In het weekend van 15 en 16 oktober worden de brugdelen op de kolommen geplaatst.
Eind 2016 moet de fiets- en voetgangersbrug, die de Croeselaan en het Moreelspark verbindt, af zijn.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1524081 ... traal.html
De 144 meter hoge kraan 'The Beast' kwam vannacht voor het eerst in actie in Utrecht. Het gevaarte hees de vier kolommen voor de Moreelsebrug over het spoor bij het Centraal Station.
De V-vormige delen waar de brug uiteindelijk op komt te liggen, zijn gemaakt in Friesland en kwamen maandag per boot in Utrecht aan.
De volgende hijsacties staan nog op de planning:
- Plaatsen kolommen op de perrons: nacht van dinsdag 20 op woensdag 21 september, nacht van maandag 3 op dinsdag 4 oktober en nacht van dinsdag 4 oktober op woensdag 5 oktober.
- In het weekend van 15 en 16 oktober worden de brugdelen op de kolommen geplaatst.
Eind 2016 moet de fiets- en voetgangersbrug, die de Croeselaan en het Moreelspark verbindt, af zijn.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1524081 ... traal.html
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Hij past ook maar net op het voormalige busstation: afgelopen vrijdag moest je net onder het einde van de kraan doorlopen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het lijkt mij ook een machtig gevaarte.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De poortjes op Utrecht Centraal gaan in november dicht: http://www.ad.nl/utrecht/poortjes-op-ut ... ~a517fa5c/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Denk niet dat ik ooit een nieuwsartikel heb gezien met normale comments...
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat zijn juist hele normale comments als het om poortjes gaat ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ach, de soep zal wel niet zo heet gegeten worden gok ik.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Verkeersregeling door de pijltjes op de poortjes kan best prettig uitwerken juist, nu loopt iedereen kriskras door elkaar. En dan wordt ik zo af en toe nog verrast door een tegenligger die door het poortje rechts van de lezer komt i.p.v. links zoals de pijlen aangeven. Dat leer je met dichte poortjes gauw af.
Wat meer algemeen over het station wordt het wel tijd dat de hekken rond de trap naar de 1e verdieping verdwijnen. Sinds ze er staan is een enorm dikke stroom vanuit het centrum onder die trap door ontstaan waardoor je er soms amper tussendoor kunt oversteken naar de trap van perron 11/12.
Wat meer algemeen over het station wordt het wel tijd dat de hekken rond de trap naar de 1e verdieping verdwijnen. Sinds ze er staan is een enorm dikke stroom vanuit het centrum onder die trap door ontstaan waardoor je er soms amper tussendoor kunt oversteken naar de trap van perron 11/12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De werkzaamheden op perron 14/15 zijn gelukkig niet uitgelopen: de trap naar de b-zijde is zoals beloofd vandaag weer open. Dus de opstopping als er net twee treinen aangekomen zijn is gelukkig verleden tijd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Aan de Jaarbeurszijde van de hal zijn t.h.v. de OV Servicewinkel nieuwe overzichtsDRIPs opgehangen met lijnkleuren die de bussen/trams van alle busstations tonen.
Ook t.h.v. perron 11/12 in de hal is zo'n scherm geplaatst met de bustijden. Daar alleen van perron C/D maar het lijkt erop dat er nog een tweede scherm naast moet gaan komen. Mooie verbetering van de reisinfo.
Ook t.h.v. perron 11/12 in de hal is zo'n scherm geplaatst met de bustijden. Daar alleen van perron C/D maar het lijkt erop dat er nog een tweede scherm naast moet gaan komen. Mooie verbetering van de reisinfo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Wat mij vooral opvalt is dat er sinds de poortjes in Tilburg, Arnhem en Rotterdam er staan dat er structureel beveiling staat.Tristan schreef:Dat zijn juist hele normale comments als het om poortjes gaat ;)
In Tilburg zijn de poortjes nog wel te omzeilen via restaurant Breexz, maar dat gebeurt sporadisch.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat komt dus omdat de poortjes zelf geen enkele zwartrijder tegenhouden. Menselijk toezicht diet dat wel. Op die manier kunnen vervoerders dus beweren dat het aantal zwartrijders is gedaald sinds het sluiten van de poortjes, terwijl dat dus niet door de poortjes komt.
Op Utrecht CS zal er zeer waarschijnlijk ook permanente bewaking komen, zodat NS kan beweren/liegen dat de poortjes het aantal zwartrijders heeft verminderd.
Op Utrecht CS zal er zeer waarschijnlijk ook permanente bewaking komen, zodat NS kan beweren/liegen dat de poortjes het aantal zwartrijders heeft verminderd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Op Rotterdam leveren die mensen een stukje service, veel Internationale zakenreizigers vinden het soms moeilijk met de barcode, zeker omdat de SNCF zelf een streepjescode gebruikt op hun tickets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
En zijn het nu wel betrouwbare beveiligers, behalve de "randdebielen" op Amsterdam Centraal die eerder voor een bijdrage aan een onveilig gevoel zorgden dan dat ze er stonden voor de veiligheid?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Jazeker. Het station voelt elk moment van de dag veilig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Sinds de verbouwing voel ik mij een stuk prettiger en veiliger op station Utrecht Centraal dan voor de verbouwing :pos: .
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik vond wel dat ze Utrecht op de daken mochten zetten; net zo als het in Amsterdam is gebeurd.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
hoe bedoel je dit?
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik denk letterlijk.
- Spoiler: show
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten