RET wil busvervoer houden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

RET wil busvervoer houden

Bericht door Daniel »

RET wil busvervoer houden
Geplaatst op: maandag 19 september 2016 21:49
Laatst bijgewerkt: maandag 19 september 2016 21:50

Het busvervoer in Rotterdam moet in handen blijven van de RET. Dat schrijft de vervoerder in een brief aan de Metropoolregio Rotterdam Den Haag. Op die manier kan onder meer de kwaliteit worden gegarandeerd, denkt de vervoerder in navolging van wethouder Langenberg.
De RET is al jaren verantwoordelijk voor het busvervoer in de stad, maar het contract loopt in 2019 af. De Metropoolregio praat deze week over of het busvervoer opnieuw moet worden aanbesteed of dat er een inbesteding komt. Als het wordt aanbesteed, maken ook vervoerders als Connexxion en Arriva een kans.
Lees verder | Dossier Aanbesteding grote steden | Meer nieuws in dossier Aanbesteding grote steden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door dylanwild94 »

Eerlijk gezegd hoop ik ook niet dat de RET ongeveer op dezelfde manier ten onder gaat als het GVU.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door busfanNL »

Ik was veel blijer toen de stadsbus en streekbusconcessie gescheiden waren.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Vinny »

dylanwild94 schreef:Eerlijk gezegd hoop ik ook niet dat de RET ongeveer op dezelfde manier ten onder gaat als het GVU.
In Utrecht is men nu wel tevreden met U-OV
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Suus »

Het GVU stuurde schroot de straat op en kon het niets schelen. Dat idee heb ik bij de RET (nog?) niet, hoewel het budget flink onder druk staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Meltrain »

busfanNL schreef:Ik was veel blijer toen de stadsbus en streekbusconcessie gescheiden waren.
Waarom?
Nu het samengevoegd is, is het makkelijker om beide diensten meer met elkaar te integreren, waardoor meer directe verbindingen ontstaan en parallelle lijnen kunnen worden samengevoegd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door OmniLezer »

Ik wil de RET niet kwijtraken, want hoe ik Connexxion te werk zie gaan in het HWGO, vertrouw ik niet in de grote stad. Arriva vertrouw ik algemeen niet.

Ik zou het juist beter vinden als Voorne Putten en Den Haag streek ook voor de RET of HTM zouden zijn. Daarnaast speelt de RET goed op elkaar in. Als Connexxion of Arriva Rotterdam streek zou hebben, zouden ze niet inspelen op dat Catullusweg-Pascalweg verhaal van lijn 70. Dan zouden lijn 84, 183, 184, 187 niet rijden via Guido Gezelleweg en Catullusweg. Dat is nu wel zo om maar een voorbeeld te noemen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Zonnig »

De streek (eigenlijk Veolia Haaglanden) zou mooi samen kunnen met de stad. HTMbuzz.
Dat lijkt mij qua lijnennet e.d. het beste.

Voorne Putten bij RET stad, lijkt mij ook beter.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door BusFreakRotterdam »

Beste zou zijn als het 1 superconcessie wordt, Rotterdam/Voorne Putten/Haaglanden. Haaglanden omdat de metro van RET al naar Den Haag rijdt
en vanaf volgend jaar ook naar Hoek van Holland. Voorne-Putten zodat de aansluitingen op de diverse metrostations beter worden dan nu het geval is. Zo mis ik vaak de metro als lijn 106 aankomt op Spijkenisse-Centrum... :X
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Chrysa »

Er rijden daar in de spits maar liefst 18 metro's per uur volgens de wiki, zo erg is die 3 minuten wachten echt niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door ODRAIL »

BusFreakRotterdam schreef:Zo mis ik vaak de metro als lijn 106 aankomt op Spijkenisse-Centrum... :X
Datzelfde heb ik met 175 als de metro op Nesselande aankomt :? :wink: .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door JWM »

Dat is speciaal voor jou gedaan anders heb je ook niks om over te zeiken :evil:
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door OmniLezer »

KM46 schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Zo mis ik vaak de metro als lijn 106 aankomt op Spijkenisse-Centrum... :X
Datzelfde heb ik met 175 als de metro op Nesselande aankomt :? :wink: .
Die kan je ook pakken vanaf Alexander als je daar op school zit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door BusFreakRotterdam »

Chrysa schreef:Er rijden daar in de spits maar liefst 18 metro's per uur volgens de wiki, zo erg is die 3 minuten wachten echt niet.
Staat er ergens dat ik in de spits reis....? en dat ik iedere metrolijn kan pakken?

Reis vaak in de avonduren en dan moet ik gewoon 15 minuten wachten op de metro die ik moet hebben!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door regenmaker »

OmniLezer schreef:Ik wil de RET niet kwijtraken, want hoe ik Connexxion te werk zie gaan in het HWGO, vertrouw ik niet in de grote stad. Arriva vertrouw ik algemeen niet.
Doe maar Syntus Rotterdam. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door BrengMe »

OmniLezer schreef:
KM46 schreef:Datzelfde heb ik met 175 als de metro op Nesselande aankomt :? :wink: .
Die kan je ook pakken vanaf Alexander als je daar op school zit.
Ehm, ik ken KM46 niet, maar ik ken hem goed genoeg om te zeggen dat hij waarschijnlijk allang niet meer op school zit.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door OmniLezer »

BrengMe schreef:Ehm, ik ken KM46 niet, maar ik ken hem goed genoeg om te zeggen dat hij waarschijnlijk allang niet meer op school zit.
Ik trek bij nader inzien mijn antwoord terug, maar je kan altijd verder studeren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef:
OmniLezer schreef:Ik wil de RET niet kwijtraken, want hoe ik Connexxion te werk zie gaan in het HWGO, vertrouw ik niet in de grote stad. Arriva vertrouw ik algemeen niet.
Doe maar Syntus Rotterdam. :P
GVB Rotterdam :P

Zelf zou ik de concessie weer knippen in een stadsdeel, dat mag wat mij betreft naar de RET. De streek concessie zou ik gewoon aanbesteden.
De voorgestelde superconcessie al dan niet onderhands gunnen voel ik weinig voor.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door OmniLezer »

Met GVB Rotterdam ga je waarschijnlijk van die Feyenoorders krijgen die dat niet leuk vinden
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Chrysa »

GVR dan.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door dylanwild94 »

Grote Vriendelijke Reus? Wat is er mis met RET.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Chrysa »

Berichtjes hierboven niet gelezen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Meltrain »

Ik heb de berichten hierboven wel gelezen en uit geen enkele blijkt dat er iets mis is met de RET. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Chrysa »

Nou ja, de huisstijl is imo best lelijk. Komt zo oud over.

Verder heb ik geen idee, kom alleen met de auto in Rotterdam.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: RET wil busvervoer houden

Bericht door Roeland »

Mr-W schreef:Zelf zou ik de concessie weer knippen in een stadsdeel, dat mag wat mij betreft naar de RET. De streek concessie zou ik gewoon aanbesteden.
De voorgestelde superconcessie al dan niet onderhands gunnen voel ik weinig voor.
Je ziet inderdaad dat de RET-buslijnen van stad en streek totaal niet geïntegreerd zijn. Wel is er forse samenhang tussen de stadsbussen en de trams bij de RET.
Ze zouden dan de stadslijnen onderhands door de RET kunnen laten rijden, en de streeklijnen aanbesteden.
De buslijnen in Hoogvliet, Barendrecht en Ridderkerk kunnen dan bijvoorbeeld bij de concessie Voorne-Putten.
En de buslijnen in Lansingerland, Schiedam en Vlaardingen kunnen prima bij de grote MRDH-streekconcessie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten