Nee hoor, ik ben niet biased. Ik heb alleen geen oogkleppen op en kijk verder dan mijn eigen neus lang is. En dat zouden meer mensen moeten doen.Chrysa schreef: (...) dat je enigzins biased bent...
Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Er is een keer een hele discussie geweest over die 50 fails.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Link? Nu ben ik toch wel nieuwsgierig.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Alstu, moet je even wat omhoog scrollen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Ik begrijp door de jaren heen nog steeds niet die heetgebakerde reacties, als door een vlieg gestoken, zodra er weer eens een bijdrage van Tristan verschijnt. Op de één of andere manier vind ik zijn bijdrages het forum juist kleuren, en hij verdedigt een standpunt, zijn goed recht toch?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- AppleMoose
- Berichten: 6033
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Omdat hij bij bijna ieder onderwerp de ov-chipkaart betrekt en het zo weet te draaien dat het allemaal de schuld is van die chipkaart. En dan beweert ie nog dat hij geen oogkleppen op heeft... :X
Hier en daar zal hij vast wel een punt hebben, maar door zijn drammerige houding en vele kolder die hij het forum opgeslingerd heeft begrijp ik echt wel dat een groot deel klaar is met die gozer.
Hier en daar zal hij vast wel een punt hebben, maar door zijn drammerige houding en vele kolder die hij het forum opgeslingerd heeft begrijp ik echt wel dat een groot deel klaar is met die gozer.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Dat werkt alleen zo, als de HC's als ze met zijn tweeën zijn niet samen een verdieping controleren maar de een beneden en de ander boven doet, anders is er geen effect. Ook betekent het dat ze niet door de trein terug kunnen lopen naar de plek waar ze zaten en hun spullen liggen. Nu kun je immers boven heen en onder terug (of andersom), als je samen controleert en eentje doet boven en de ander beneden moet je alsnog teruglopen. Kortom: ik vind de hoeveelheid traplopen niet echt een argument voor het al dan niet met minimaal 2 man zitten op een DDZ-6.Tristan schreef:De hele dag door trap op, trap af lopen, is niet goed voor de knieën. De conducteur die dus in zijn eentje in een dubbeldekker zijn werk doet (ervan uitgaande dat 'ie ook echt zijn werk doet en niet de hele tijd zit te Sudokuën) zal op de langere termijn steeds meer last van zijn knieën gaan krijgen.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Je kan toch op het volgende station buitenom lopen? :Y
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Gewoon op het dak klimmen, doen ze in Gelderland ook.
Laatst gewijzigd door Chrysa op wo 21 sep 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Dat was vooral in Gelderland (erop geklommen bij Nijmegen Heyendaal, eraf bij Mook-Molenhoek)
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Ik weet niet waar je het over hebt. (A)
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
In Nijmegen praten ze met de zachte g... Limboland dus :Y
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Deelnemende conducteurs zullen op 26 september geen vervoersbewijzen controleren: Maandag beperkte kaartcontrole door actievoerende conducteurs
http://nu.nl/binnenland/4326063/maandag ... teurs.html
http://nu.nl/binnenland/4326063/maandag ... teurs.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
En hoe weet je of een conducteur deelneemt of dat je Mikos treft die je gewoon een UvB schrijft? :')
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Dan maakt het voor reizigers ook niet uit. Ik ga dat risico niet lopen in elk geval.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Wijs mij even aan waar staat dat jij zonder geldig vervoerbewijs in de trein mag zitten tijdens die actie?Aking schreef:En hoe weet je of een conducteur deelneemt of dat je Mikos treft die je gewoon een UvB schrijft? :')
:')
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Mag ik er op wijzen dan Nijmegen geen Limboland is ... maar Gelderland .Aking schreef:In Nijmegen praten ze met de zachte g... Limboland dus :Y
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
No shit sherlock! :XKM46 schreef:Mag ik er op wijzen dan Nijmegen geen Limboland is ... maar Gelderland .Aking schreef:In Nijmegen praten ze met de zachte g... Limboland dus :Y
Dat staat er niet expliciet, maar welk deel is er anders publieksvriendelijk aan het feit dat de conducteur een deel van zijn werk niet doet?Mikos schreef:Wijs mij even aan waar staat dat jij zonder geldig vervoerbewijs in de trein mag zitten tijdens die actie?Aking schreef:En hoe weet je of een conducteur deelneemt of dat je Mikos treft die je gewoon een UvB schrijft? :')
:')
Dan lijkt het me namelijk vooral conducteursvriendelijk (A)
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Het gaat natuurlijk om het onder druk zetten van de werkgever NS, niet om reizigers te plezieren.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
En hoe gebeurt dat volgens jou precies in dit geval?
Dat kleine stukje reizigersdata dat uit de railpocket komt ontbreekt nu. Ohmaighood! Daar gaat de NS inderdaad wel kapot door, hetgeen natuurlijk veel minder het geval is als reizigers niet inchecken/geen kaartje kopen omdat ze weten dat er (al dan niet waarschijnlijk) niet gecontroleerd wordt en ze dus direct geld mislopen :')
Dat kleine stukje reizigersdata dat uit de railpocket komt ontbreekt nu. Ohmaighood! Daar gaat de NS inderdaad wel kapot door, hetgeen natuurlijk veel minder het geval is als reizigers niet inchecken/geen kaartje kopen omdat ze weten dat er (al dan niet waarschijnlijk) niet gecontroleerd wordt en ze dus direct geld mislopen :')
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Fijn dat je eerst een vraag stelt en vervolgens zelf het antwoord geeft.
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Publieksvriendelijk betekent dat de reiziger er geen last van heeft, niet dat de reiziger er voordeel van zou hebben.Aking schreef:Dat staat er niet expliciet, maar welk deel is er anders publieksvriendelijk aan het feit dat de conducteur een deel van zijn werk niet doet?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
En er worden ansichtkaarten uitgedeeld, dus minder traplopen zit er helaas niet invoor de conducteurs maandag :)
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Ik ben benieuwd. Op mijn forensenrit heb ik ongeveer de helft van de tijd een DDZ6, en ik zie nooit een conducteur. Zou wel cynisch zijn als ze juist voor het uitdelen van die ansichtkaarten meer trappen gaan lopen dan normaal...
Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ
Als NS inkomsten misloopt dan is het pressiemiddel natuurlijk effectiever. Ik vermoed dat de 1. klas drukker is dan gebruikelijk, na een omroep dat ze niet gaan controleren.Bemined schreef:Publieksvriendelijk betekent dat de reiziger er geen last van heeft, niet dat de reiziger er voordeel van zou hebben.Aking schreef:Dat staat er niet expliciet, maar welk deel is er anders publieksvriendelijk aan het feit dat de conducteur een deel van zijn werk niet doet?
Feitelijk worden poortjes dus ingezet om de staking te breken.De NS waarschuwt dat reizigers wel degelijk een geldig vervoersbewijs bij zich moeten hebben omdat je anders zwart rijdt. "Bij de incheckpoortjes staat ook personeel en dat zijn geen conducteurs. Het kan ook zijn dat je straks op een station terechtkomt waar je niet uit kan omdat je niet hebt ingecheckt".
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten