Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Maar dan nog heeft Connexxion zelf er niks over vermeld, en dat is vrij opmerkelijk te noemen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Opzich is daar nog niet eens iets vreemds aan. In meerdere concessies worden wel eens zo wijzigingen doorgevoerd, zonder dat er enige melding van gemaakt wordt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Eerlijk gezegd vind ik dat wél vreemd. Hoe moeilijk is het om reizigers te informeren over wijzigingen in de dienstregeling? Zeker als het om het schrappen van (meerdere) ritten gaat, lijkt mij dat erg relevant om te weten...
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Gewoon een klacht neerleggen bij Connexxion over het niet informeren van de reiziger via hun eigen officiele kanalen zoals website, facebook en twitter. Kijken waar ze mee terug komen? Verder is het al 2 maanden bekend, en plan je je reis voordat je weggaat en heb je hele handige apps voor op je smartphone waar alles in terug te vinden is. Neemt niet weg dat de fout bij Connexxion ligt! ;)
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Volgens de Cxx site gaan lijn 50 en 133 ook weer vaker rijden op zondag. Ik vrees dat men minder vaak bedoelt.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Hoe kan je de frequentie verminderen van een bus die al eens per 2 uur rijdt
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Door eens per drie uur te gaan rijden? :wink:

Maar zonder gekheid: lijn 50 en 133 reden tijdens de zomervakantie eens per uur. Dat wordt nu dus weer eens per twee uur (en dat staat dus inderdaad fout op de site van Connexxion).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

sirvinniei schreef:Hoe kan je de frequentie verminderen van een bus die al eens per 2 uur rijdt
Ik denk ook 2x per uur tussen Vlissingen en Renesse, want nu is dat toch 1x per uur ofzo.
Lijn 50 rijdt toch eens per 2 uur ofzo dus kan dat eens per uur worden of 2x per uur.

Correct me if i'm wrong
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Lijn 133 gaat terug van 1X/uur over het hele traject naar 1x/uur tussen Oude Tonge en Renesse en 1x/2 uur tussen Renesse en Middelburg.
Lijn 50 gaat terug van 1x/uur naar 1x/2 uur.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

henk1234 schreef:Lijn 133 gaat terug van 1X/uur over het hele traject naar 1x/uur tussen Oude Tonge en Renesse en 1x/2 uur tussen Renesse en Middelburg.
Lijn 50 gaat terug van 1x/uur naar 1x/2 uur.
Bruh, wat...
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ja, zo staat het vermeld in de dienstregeling. Ik heb het nu overigens over de zondagen, dat heb ik niet duidelijk vermeld.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Dat was al zo buiten de zomervakantie. Waarom dan toch weer een melding?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door cassie127 »

Het staat ook duidelijk vermeld in de lijnfolders voor Walcheren zelfs nog met aparte tabellen voor de normale & de zomer dienstregeling. Dus snap dat ze dit niet melden omdat dit gewoon in de dienstregeling staat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... -1.6424180
Mogelijk wordt lijn 19 vanuit hulst ingekort tot antwerpen vanaf december 2017
Ik heb geen onderschrift
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

De provincie Brabant wil van de bus af.
Wat kan hun die bus schelen? Omdat er Door Zeeland opstaat mag ie de provinciegrens niet over? Is Breda bang dat ze door die bus geen Beneluxtrein krijgen? Niemand reist naar Antwerpen met die bus in Hulst, het zijn vooral studenten die naar Breda gaan.

Er zit er eentje in mijn klas uit Hulst, en hij zei dat hij soms zelfs moest staan vanaf Hulst tot aan Breda op zondagavond.
Dan zou ik toch bij iemand op schoot gaan zitten, vinden velen waarschijnlijk nog niet eens erg ook. (A)
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

De Bredabus is met name eenrichtingsverkeer en wordt voornamelijk gebruikt door studenten die opweg zijn naar hun kamer of terug willen naar hun ouders. Bijvoorbeeld op zondagavond rijdt de bus ieder uur vanuit Hulst naar Breda. De bus zit vanuit Hulst propvol met studenten die richting Breda reizen. Op de terugweg is deze bus helemaal leeg. Een rit vanuit Breda naar Hulst over Clinge is ongeveer 90 kilometer. Een rit van 90 kilometer waar bijna of zelfs niemand in zit is voor een vervoersbedrijf een flinke verlies post. Al helemaal als je die rit met een geledebus rijdt wat regelmatig op vrijdagmiddag en zondagavond gebeurt. De kosten hiervan komen allemaal bij de provincie Zeeland terecht. Dus ik kan heel goed begrijpen dat het provinciebestuur de lijn wilt inkorten. Bovendien duurt een rit van Hulst naar Breda (inclusief verplichte pauze chauffeur) ruim 3 uur. Dit betekent dat deze chauffeur en de bus ruim 3 uur niet beschikbaar is voor andere diensten. De 3 uur worden ook regelmatig overschreden omdat er regelmatig flinke files staan rond Antwerpen. Dit zijn allemaal extra kostenposten voor Connexxion en uiteindelijk voor de provincie.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Er staat toch echt Provincie Brabant, niet Zeeland. Connexxion stemt ook niet meteen toe, dus het klinkt alsof je het artikeltje niet hebt geopend.

Brabant betaalt toch niet mee hieraan?
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Chrysa schreef: Er zit er eentje in mijn klas uit Hulst, en hij zei dat hij soms zelfs moest staan vanaf Hulst tot aan Breda op zondagavond.
Dan zou ik toch bij iemand op schoot gaan zitten, vinden velen waarschijnlijk nog niet eens erg ook. (A)
Volgens mij is dat erg afhankelijk van je leeftijd en geslacht :lol:

Die 2 uur is niet bepaald een pendelafstand. Is het niet handiger om deze lijn om te zetten tot een scholierenlijn?
Ik heb geen onderschrift
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

sirvinniei schreef:Volgens mij is dat erg afhankelijk van je leeftijd en geslacht :lol:
Denk dat je die allebei zelf wel ongeveer in kan vullen na mijn comment. :wink:

Ik denk niet dat je nou zoveel mensen benadeeld door die lijn dinsdag t/m donderdag gewoon kan schrappen, en 's winters zal die lijn op zaterdag nou ook niet echt vol zitten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Er staat toch echt Provincie Brabant, niet Zeeland. Connexxion stemt ook niet meteen toe, dus het klinkt alsof je het artikeltje niet hebt geopend.

Brabant betaalt toch niet mee hieraan?
Denk ook dat het een vergissing is van de journalist. Lijn 19 is maar heel kort onderdeel geweest van het BBA lijnennet, verder is het altijd een Zeeuwse lijn geweest. Je kunt er overigens vergif op innemen dat lijn 19 uiteindelijk tot Antwerpen Centraal gaat rijden zodra de trein Antwerpen - Breda gaat rijden. De trein is immers veel sneller, dus de studenten stappen dan en masse op de trein. Zelfs als ze dan tijdelijk een stukje met Belgisch OV moeten. Dus misschien haalt lijn 19 in de huidige vorm december 2017 nog niet eens.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Z2N »

Dat ben ik niet zo zeker eigenlijk, de OV-studentenkaart is natuurlijk niet geldig tot Antwerpen-Centraal, per trein of per bus. Als dat dan wel zo wordt is dat prima, maar dat zou grotere gevolgen hebben... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

"He, wat zijn toch die piepgeluiden elke keer als ik de grens over rij?"
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Als je in het buitenland studeert krijg je meestal een reisvergoeding. Zou dit niet ook niet gelden?
Ik heb geen onderschrift
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Chrysa schreef:Er staat toch echt Provincie Brabant, niet Zeeland. Connexxion stemt ook niet meteen toe, dus het klinkt alsof je het artikeltje niet hebt geopend.

Brabant betaalt toch niet mee hieraan?
Ik heb het artikel wel degelijk gelezen anders zou ik er niet op reageren.
Ik weet bijna zeker dat het hier om een fout gaat van de journalist.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

datm schreef: Ik heb het artikel wel degelijk gelezen anders zou ik er niet op reageren.
Werkte het maar zo, het gebeurt vaker niet dan wel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten