Blijkbaar is dat geen optie. ;)In plaats van vooraf met die informatie naar me toe te komen voor ze instapt, is ze domweg gaan zitten.
Coöperatief
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Coöperatief
Wachten tot de conducteur langsloopt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Coöperatief
Ik heb dat toevallig van de week op Eindhoven gehad...
Ik kwam uit Venlo en moest richting Utrecht, en had de HC nodig, die echter (samen met zijn collega) helemaal achteraan de trein stond (wat ik al niet heel tactisch vind, maar dat is zijn keus)
Vervolgens tijdens het er naartoe lopen sluitfluit (geen manuele) en de deuren gingen dicht... :X :')
Dat zorgt er wel voor dat de kans groot is dat ik de volgende keer in het andere stel spring en op het volgende station wel kijk waar ze zijn
Ik kwam uit Venlo en moest richting Utrecht, en had de HC nodig, die echter (samen met zijn collega) helemaal achteraan de trein stond (wat ik al niet heel tactisch vind, maar dat is zijn keus)
Vervolgens tijdens het er naartoe lopen sluitfluit (geen manuele) en de deuren gingen dicht... :X :')
Dat zorgt er wel voor dat de kans groot is dat ik de volgende keer in het andere stel spring en op het volgende station wel kijk waar ze zijn
Re: Coöperatief
Het gaat natuurlijk om het verschil of iemand enige moeite doet of dat iemand gaat zitten in de hoop dat de conducteur toch niet langs komt.
Re: Coöperatief
Het zou alleen wel fijn zijn als ze zich dan een beetje tactisch opstellen en die moeite dan ook beloond wordt -o-
(al gaat het, bij mij persoonlijk, ook vaak zat wel goed, voordat ik weer de azeinzijkert ben (A))
(al gaat het, bij mij persoonlijk, ook vaak zat wel goed, voordat ik weer de azeinzijkert ben (A))
Re: Coöperatief
Als mensen vaak de conducteur nodig hebben voor vertrek moeten ze eerst maar eens in de spiegel kijken :Y
Re: Coöperatief
Dus omdat TLS/studenreisproduct niet opschiet waardoor ik al bijna 2 weken zonder SOV zit moet ik in de spiegel kijken? Verklaar je nader :Y
Re: Coöperatief
Duo en TLS staan bekend als zeer betrouwbare en gedegen organisaties waar nooit iets mis gaat. Je zal zelf formulier 762b wel te laat teruggestuurd hebben.
Re: Coöperatief
Leuke aanname, maar dat is niet het geval. Dus nogmaals, waarom moet ik precies in de spiegel kijken?
Re: Coöperatief
Doe je het niet. Succes met achter de conducteur aanhollen _O-
Re: Coöperatief
Best lastig nog hé, daadwerkelijk met argumenten komen...
Maar ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat je het niveau roeptoeteren niet ver zou ontstijgen...
Maar ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat je het niveau roeptoeteren niet ver zou ontstijgen...
Re: Coöperatief
Dat is dan jammer, want ik zou niet weten waar die nou eigenlijk zitten. Alleen in die sprinters zie je ze nog wel eens in de 1ste klas.Milco schreef: Blijkbaar is dat geen optie. ;)
Re: Coöperatief
Natuurlijk is elke situatie anders dan een andere, waarbij het gehele plaatje van belang is. Als iemand aantoonbaar moeite heeft gedaan om naar me toe te komen, versimpelt dat de situatie. Dat wil niet automatisch zeggen dat je zonder te hoeven betalen mee kunt reizen, maar wel dat ik met je naar een oplossing zoek. Vaak is dat een Uitstel van betaling, waarop ik melding maak dat jij je hebt gemeld, dan krijg je een acceptgiro voor de normale ritprijs thuis gestuurd. En er is niks mis met na het instappen meteen binnendoor naar de conducteur stappen, zolang je maar niet opstaat zodra ik de coupé in stap en je begint met: "Ja, ik zocht u al..." Tuurlijk.Milco schreef: Hoe ga je in zulke gevallen om; mensen die de conducteur wel willen waarschuwen, maar het gewoon niet meteen na vertrekt lukt?
Een mooi voorbeeld had ik gisteren in Zaandam waar een man helemaal naar de voorkant van de trein naar Uitgeest liep (het meest ver van de trap), waar ik begon te controleren. Hij had geen kaartje, want hij "had haast". Hoe geloofwaardig vinden jullie dat?
stelde ik hem voor dat hij dat dan maar ging regelen op het volgende station. Nou, dat was ook niet goed, want hij ging "toch echt niet een half uur op dat station staan." Dat ging hij uiteindelijk wel toen ik duidelijk maakte dat we niet verder zouden gaan voordat hij de trein uit zou gaan en ook de machinist er demonstratief bij kwam staan. Toen was ik een "homo", wist hij te vertellen: "Ik weet over welke sporen jij rijdt!" en "Ik onthoud je gezicht!" Totale schade: 2 minuten en op tijd in Uitgeest.JWM schreef:Met de hand over het hart
Of dan die asielzoeker die me een OV-dagkaart gaf die 5 dagen eerder al was verbruikt. Ik vroeg hem hoe dat zat, waarop hij zei dat hij hem net die dag had gekocht. Toen wist ik al hoe laat het was: iemand verbruikt de kaart en verkoopt hem vervolgens in het AZC door aan een ander. Die betaalt ervoor en zit met de gebakken peren. Ik vroeg hem hoeveel hij had betaald: 20 euro. Ik heb hem uitgelegd nooit een kaartje van een ander dan een automaat, loket of winkel te kopen en heb hem uit laten stappen om een nieuw kaartje te kopen.
Meteen na vertrek kreeg ik commentaar van een Nederlandse jongen, die vond het maar raar dat toen hij ooit eens geen geldig kaartje had meteen een boete kreeg en ik 'die asielzoeker' zomaar uit had laten stappen. Van het achterliggende verhaal had hij niks meegekregen, maar hij vond het wel nodig te vermelden dat 'mijn familie hier al 400 jaar woont', want dat was ook echt van toepassing.
Re: Coöperatief
De twee voorbeelden die je in het verhaal zelf al geeft zijn allebei zwartrijders die je nog met een lulsmoes proberen te flessen ook. Dat zijn toch wel de laatsten die coulance verdienen.
Ik weet ook best wel dat het in de praktijk niet zo zwart-wit werkt maar bij de bakker hoef je helemaal niet aan te komen met 'ja sorry de bank heeft mijn pinpas te laat op de post gedaan, dus ik neem de broden zo mee als u het goed vindt, ja? Volgende keer betaal ik weer'
Ik weet ook best wel dat het in de praktijk niet zo zwart-wit werkt maar bij de bakker hoef je helemaal niet aan te komen met 'ja sorry de bank heeft mijn pinpas te laat op de post gedaan, dus ik neem de broden zo mee als u het goed vindt, ja? Volgende keer betaal ik weer'
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Coöperatief
Mikos:
Ik lees je verhalen altijd met veel plezier. Laat je niet beïnvloeden voor de negatieve reacties.
Mensen die niet in het OV werken, zullen ook niet begrijpen hoe het zich daar afspeelt en waarom er keuzes gemaakt worden.
Een hoop verhalen en smoesjes komen me erg bekent voor, hoor ze ook dagelijks
Ik lees je verhalen altijd met veel plezier. Laat je niet beïnvloeden voor de negatieve reacties.
Mensen die niet in het OV werken, zullen ook niet begrijpen hoe het zich daar afspeelt en waarom er keuzes gemaakt worden.
Een hoop verhalen en smoesjes komen me erg bekent voor, hoor ze ook dagelijks
Re: Coöperatief
Want al jullie klanten zijn maar dom en snappen niks van deleven? :')Mike schreef:Mensen die niet in het OV werken, zullen ook niet begrijpen hoe het zich daar afspeelt en waarom er keuzes gemaakt worden.
Re: Coöperatief
@Mikos: leuk om ook dit verhaal te lezen. Ga gewoon door met delen van je ervaringen.
Mijn ervaringen met HC's zijn over het algemeen goed tot zeer goed te noemen, van mij weinig wanklanken.
Mijn ervaringen met HC's zijn over het algemeen goed tot zeer goed te noemen, van mij weinig wanklanken.
Re: Coöperatief
@Mikos,
Ook ik lees met veel plezier jouw verslagen over jouw ervaringen tijdens jouw werk. Ga vooral door met het posten daarvan.
Ook ik lees met veel plezier jouw verslagen over jouw ervaringen tijdens jouw werk. Ga vooral door met het posten daarvan.
Re: Coöperatief
Mooi verslag, altijd leuk om te lezen wat voor slechte smoezen reizigers kunnen bedenken.
Re: Coöperatief
Ik weet niet of ik met mijn reactie nu door sommigen ook onder de azijnzeikers wordt geschaard dus zal het even toelichten: In de verhalen van Mikos gaat het vaak over de strenge handhaver Mikos terwijl hij ongetwijfeld ook wel eens in situaties terecht komt waarin hij voor andere oplossingen kiest. Een conducteur is niet alleen handhaver maar ook gastheer op de trein. De columns zijn zeker leuk en lezenswaardig maar iets meer variatie zou ze nog beter maken en een beter inzicht geven in de gevarieerdheid van het werk en de keuzes die een conducteur soms moet maken. Wat als de Zandvoortse politie bijvoorbeeld aangeeft niet voor aankomst van de trein op het station te kunnen zijn?
Re: Coöperatief
Er consequent ben je ook niet JWM... Maar daar waren we zo ondertussen al wel achter :')
JWM schreef:Wat is je punt?Aking schreef:-o-Mikos schreef:... om boetes te mogen schrijven ... Nadat ik hem een kaartje heb geschreven ... de nodige overreding die ik nodig heb om hem te overtuigen toch zijn identiteitsbewijs te geven ... een boete krijgt ... Uitstel van Betaling ... Wordt dat ritje toch ineens 50 euro duurder... Ik schrijf hem een kaartje naar Wierden ... nieuw kaartje van me krijgt ... Hij krijgt binnenkort twee brieven op de deurmat... Hij heeft geen kaartje, dus schrijf ik er een voor hem ... Als ik hem een kaartje heb geschreven ... dus krijgt hij van mij een kaartje ... Ik schrijf hem een retourtje uit ... Of ik hem wel even een retourtje naar Eindhoven wilde schrijven.
Re: Coöperatief
Ga jij ff lekker achter die conducteurs aanrennen :')
Re: Coöperatief
Wat heb je toch weer een prachtig inhoudelijk argument :Y
Re: Coöperatief
Zolang je daar niet op uit bent ga ik daar inderdaad geen moeite voor doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten