Mag ik even kwijt #20

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Justin »

hehe ik kreeg tijdens mijn schoolexamen indertijd vragen over de spoorwegen in Djibouti/Eritrea en Tanzania dacht ik ;).

Tijd geleden zeg eindexamens.... Ik had al mijn eindexamens verknald doordat ik precies die week nogal wat andere dingen aan mijn hoofd had ;). Aardrijkskunde was m'n beste toen met een 6,6... had toen een passer nodig en nog meer ongein dingen. Als ik nu kijk naar wat ik fout heb denk ik: jeetje, wat een prutser was ik zeg... Het stomste is dat ik een opleiding ging volgen wat eigenlijk mijn zwakste profielvak was :p.

Nee, ben blij dat dat al voltooid verleden tijd is ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Oud forumgebruiker »

meltrain schreef:Hoe vond jij Engels gaan, trouwens? Ik vond hem best lastig, maar ik heb toch 30 (misschien 31) van de 51 punten en dat is minimaal een 5,3. :)
Jaaa, superk*t. Maja, ik zie wel, ik mag in principe een 3,5 hebben, dan sta ik nog een 5.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door JeePee »

Zooooo wij gaan Groningen maar eens onveilig maken :) :) :)

Hotel --> Check
Bier --> Check
Champagne --> Check

Mazzel :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

In mijn aardrijkskunde eindexamen van 2007 ging het volgens mij over de Zuiderzeelijn HSL-variant.

Was nogal stom, want de Zuiderzeelijn moest het goederenvervoer op de weg tussen Amsterdam en Almere verbeteren, en er zat een stelling-beargumenteervraag in.

@JeePee: Feestje was stiekem al gepland zeker :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daan »

Pimz0r schreef:Hey.

Is er hier misschien een machinist die of iemand die veel over de opleiding tot machinist worden weet?
Geen idee of er hier ook machinisten rondhangen, maar stel gerust je vragen hoor ;)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door mb90 »

Het is zeker een feestje voor de gewonnen aanbesteding daar, JeePee? Gefeliciteerd ermee in ieder geval. Toch de eerste echte aanbesteding en niet zo'n kleintje ook. 8-)
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Nou hier komt het:

1.Kun je als je adhd hebt toch nog machinist worden.

2. Hoeveel verdien je er ongeveer mee.

3. Welk schoolniveau heb je nodig en waar vind de opleiding plaats?

4. Hoelang moet je studeren ervoor.

ik heb het zelf al opgezocht maar kwam er niet veel wijzer uit.Als ik nog meer vragen heb stel ik die tzt wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

Je zou op Wikipedia kunnen kijken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinbestuurder#Nederland

Daar staat iig al iets wat je vragen beantwoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door |Pim| »

Bedankt. Het is alleen nog ietsjes vroeg (ben pas 14).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daniel »

Daan schreef:Geen idee of er hier ook machinisten rondhangen, maar stel gerust je vragen hoor ;)
We hebben er minstens eentje hier :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Fles »

Mag ik even kwijt dat ik Thalys een beetje een schoftige absurd overprijsde kuttrein vind? :?: ZELFS in vergelijking met de ICE slaat het nergens op.

Een week van tevoren boeken, niet annuleerbaar of omboekbaar, laagst mogelijke tarief, retour incl. reservering:

Utrecht - Duisburg 40 euro voor 328 km = 12,2 ct/km
Rotterdam - Antwerpen 58 euro voor 200 km = 29 ct/km :neg:

Waar zijn die stokbroodvreters met hun hoofd?? :neg:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Jurjen »

Die stokbroodvreters willen je helemaal niet naar Antwerpen vervoeren. Mensen die naar Antwerpen moeten hebben ze een ander leuke uitdaging voor. ;-)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Jeuh! De weegbrug bij de vuilnisbelt was defect dus ik mocht het huisvuil gratis storten! Ik had toch al snel voor 25 euro aan huisvuil bij me.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Vinny »

klaxxon schreef:ahhhhahahahaha in het examen aardrijkskunde (vwo) zat een opgave over randstadspoor :D - en waarom het rustiger zou worden op de weg tussen Arnhem en Den Haag door randstad spoor. ik ha deigenlijk neer moeten zetten: het wordt juist drukker, want ze hebben de 2000 geknipt :lol: - maar ja, maar een school-technisch correcter antwoord gegeven :).

En mag ik even kwijt: Ein-de-lijk klaar met die examenz :pos: :pos: :pos: :pos:
Mijn god welke linkse bomenknuffelaar heeft deze vraag nou weer verzonnen :neg:

Door Randstadspoor wordt het én niet rustiger op de weg en zelfs al zou het misschien theoretisch mogelijkerwijs van invloed zijn op het autogebruik in het gebied waar het spoorwegnet gebouwd wordt, dan heeft het dus ook helemaal geen invloed op het verkeer in Arnhem noch in Den Haag... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Mag ik even kwijt dat ik Thalys een beetje een schoftige absurd overprijsde kuttrein vind? :?: ZELFS in vergelijking met de ICE slaat het nergens op.

Een week van tevoren boeken, niet annuleerbaar of omboekbaar, laagst mogelijke tarief, retour incl. reservering:

Utrecht - Duisburg 40 euro voor 328 km = 12,2 ct/km
Rotterdam - Antwerpen 58 euro voor 200 km = 29 ct/km :neg:

Waar zijn die stokbroodvreters met hun hoofd?? :neg:
10 Euro Amsterdam - Parijs (of eerder uitstappen als je dat wilt).

Ik heb het beleefd :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door webguy »

Het gaat ook niet om Arnhem of Den Haag maar over de A12 die er tussen ligt ;) Ik zie best wel in dat Randstadspoor tot Veenendaal (ligt aan de A12) en riching de Randstad mensen trekt richting de trein = rustiger op de weg. Niet ideaal, maar wel mogelijk.

Verder vandaag 1.5 uur gedaan over 3 min trein + 12 min trein + 15 min bus. Lang leve OV in de avond uren: 23:29 deur uit in Arnhem en redde net de s7600 van 23:34 met een sprintje, Mocht op Arnhem tot 23:59 wachten op de trein naar Ede, waar ik om 23:10 was en tot 23:36 mocht wachten op mn bus naar mn ouders. Daar stapte ik rond 23:55 de deur binnen... Rara, hoe jaag ik mensen het OV uit. T gaat over 28km per auto: dat is gemiddeld dus 18km/u in het OV.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hoe jaag je ze eruit? Het is toch nooit anders zo geweest in de avonduren? De mensen die nu al in het OV zitten zijn dat wel gewend.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Ruben »

webguy schreef:Verder vandaag 1.5 uur gedaan over 3 min trein + 12 min trein + 15 min bus. Lang leve OV in de avond uren: 23:29 deur uit in Arnhem en redde net de s7600 van 23:34 met een sprintje, Mocht op Arnhem tot 23:59 wachten op de trein naar Ede, waar ik om 23:10 was en tot 23:36 mocht wachten op mn bus naar mn ouders. Daar stapte ik rond 23:55 de deur binnen... Rara, hoe jaag ik mensen het OV uit. T gaat over 28km per auto: dat is gemiddeld dus 18km/u in het OV.
Nooit geweten dat je bij een reis Arnhem - Ede een tijdsgrens passeert!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Op zaterdag en zondag is het OV in Luxemburg pas een lachertje; na 21 uur rijdt er echt geen enkele buslijn meer in dit land, (uitgezonderd Luxemburg-stad), de trein rijdt nog wel na 21 uur maar de laatste rit gaat ook niet al te laat.
Dan is het in Nederland zo slecht nog niet. :pos:

Iets heel anders; die fotocamera van mij is echt de miskoop van het jaar 2007 geweest, in 2008 ging de scherpstelling kapot en is na eindeloos overbrengen naar andere vestigingen in Nederland, Frankrijk en Duitsland toch nog gerepareerd. Nu is de scherpstelling opnieuw kapot, exact zelfde probleem maar is de garantietermijn verstreken en ga het niet op eigen kosten laten repareren want na een halfjaar is die waarschijnlijk toch weer kapot.
Ik ga maar eens uitkijken naar een ander merk en type camera want dit is waardeloos. :neg:

Om een indrukje te geven, zo is de scherpstelling momenteel en het gaat met de week verder achteruit:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Vinny »

dat is gemiddeld dus 18km/u in het OV.
Nou dat valt dan nog mee. Buslijn 172 (Kudelstaart - Amsterdam) geeft een gemiddelde snelheid van 12 km/h... :wink:

- Alleen tussen twee IC station's is het OV redelijk concurerend kwa reistijd: De gemiddelde snelheid van een IC is 72 km/h, die van een auto tussen twee punten zo rond de 70 km/h (waarbij uitgegaan wordt van een gemiddelde verdeling van de route over de diverse wegtypen)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Stefan »

Ah, dan heb ik toch nog wel een aardig hoge gemiddelde snelheid over de afstand van m'n huis naar school. Het is van hier naar m'n school een 29 kilometer. Met een reistijd van 1.15u kom ik uit op een gemiddelde snelheid van 23,2 km/h.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Jurjen »

Eens kijken, thuis-studie is met de auto zo'n 44 minuten (volgens routeplanner) en 44 km. Met een reistijd deur-deur van 1 uur toch ook nog een redelijke gemiddelde snelheid... ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

Fles schreef:Mag ik even kwijt dat ik Thalys een beetje een schoftige absurd overprijsde kuttrein vind? :?: ZELFS in vergelijking met de ICE slaat het nergens op.

Een week van tevoren boeken, niet annuleerbaar of omboekbaar, laagst mogelijke tarief, retour incl. reservering:

Utrecht - Duisburg 40 euro voor 328 km = 12,2 ct/km
Rotterdam - Antwerpen 58 euro voor 200 km = 29 ct/km :neg:

Waar zijn die stokbroodvreters met hun hoofd?? :neg:
Voor dat geld kan je dan wel heerlijk comfortabel je benen strekken :roll:

Wat overigens ook wel opmerkelijk is, is dat als ik met mijn reisfaciliteiten buitenland met de directe TGV Brussel- Marseille reis dat €65 kost aan toeslag, en als ik via Lille rechtstreeks naar Marseille reis, dat slechts 1,50€ kost aan toeslag.
Ik zie op die reservering dat ik overigens een stoel beneden heb, het is dus blijkbaar een TGV Duplex :D Zit dat beetje comfortabel, of is het vergelijkbaar met Virm?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daantje »

Die foto ziet eruit zoals ik het ongeveer zie als ik m'n bril niet op heb :p

En ik doe 45 minuten over huis - werk en dat is 18 km enkele reis.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Ah, dan heb ik toch nog wel een aardig hoge gemiddelde snelheid over de afstand van m'n huis naar school. Het is van hier naar m'n school een 29 kilometer. Met een reistijd van 1.15u kom ik uit op een gemiddelde snelheid van 23,2 km/h.. :lol:
Ik rij gemiddeld van deur tot deur 3:08 over een retourtje naar m'n werk. Volgens map24 is dat 80,18 km wat in 1:06 kan met de auto :') En dan nog de files natuurlijk :pos:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten