Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Klopt. Daarnaast gaat de beoogde lijn 5 (zoals het bestek beschreef) ook wijzigen.
De route blijft nu in zijn geheel zoals lijn 5 nu is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot lijn 55 (in afgeslankte vorm) weer terug komt. :mrgreen:
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Met wat voor materieel gaat TCR rijden? En komen er nieuwe buurtbusjes want de vervoerder blijft hetzelfde en veel buurtbus verenigingen hebben een relatief nieuwe Mercedes-Benz Sprinter? Of worden de bestaande buurtbussen overgespoten?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Nieuwe buurtbussen. Low entry. Uit Venlo, ook van VDL.
Daarnaast de speculaties over TCR. Als TCR voor Hermes gaat rijden dan is dat alleen schoolvervoer. Ook de scholierenlijnen zijn in de huisstijl.
Ik heb dr verder niets over gehoord.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door datm »

busfanNL schreef:Met wat voor materieel gaat TCR rijden? En komen er nieuwe buurtbusjes want de vervoerder blijft hetzelfde en veel buurtbus verenigingen hebben een relatief nieuwe Mercedes-Benz Sprinter? Of worden de bestaande buurtbussen overgespoten?
Het materieel waarmee TCR gaat rijden is nog niet bekend.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Hainje schreef:Ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot lijn 55 (in afgeslankte vorm) weer terug komt. :mrgreen:
Ben naar wel meer zaken benieuwd hoe lang het duurt dat een aantal dingen weer terug gaat naar het oude.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door sirvinniei »

Op sommige foto's zie ik de nieuwe Evolans met "Wielbeddeking" (bij gebrek aan ander woord ervoor) en op andere zonder
Weet iemand hier meer over? De wielbedekking zorgt er wel voor dat de bussen meer op trams lijken.
Ik heb geen onderschrift
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Wordt lijn 4 geen Volans?
Tegenwoordig zie je al dat de scholieren naar de HOV baan lopen. Maak me zelf meer zorgen over de 15 minuten eis richting Gemert/Valkenswaard.
huibf schreef:Nieuwe buurtbussen. Low entry. Uit Venlo, ook van VDL.
Daarnaast de speculaties over TCR. Als TCR voor Hermes gaat rijden dan is dat alleen schoolvervoer. Ook de scholierenlijnen zijn in de huisstijl.
Ik heb dr verder niets over gehoord.
Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg is ook nog een kandidaat om naar een onderaannemer te gaan/blijven.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door gliderfighter »

sirvinniei schreef:Op sommige foto's zie ik de nieuwe Evolans met "Wielbeddeking" (bij gebrek aan ander woord ervoor) en op andere zonder
Weet iemand hier meer over? De wielbedekking zorgt er wel voor dat de bussen meer op trams lijken.
Die kappen zijn natuurlijk voor de aerodynamica. Ze verhinderen natuurlijk ook dat je snel bij de wielen kunt. Het zal vast en zeker een proef zijn, aangezien ze nu ook getest worden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Wordt lijn 4 geen Volans?
Tegenwoordig zie je al dat de scholieren naar de HOV baan lopen. Maak me zelf meer zorgen over de 15 minuten eis richting Gemert/Valkenswaard.
huibf schreef:Nieuwe buurtbussen. Low entry. Uit Venlo, ook van VDL.
Daarnaast de speculaties over TCR. Als TCR voor Hermes gaat rijden dan is dat alleen schoolvervoer. Ook de scholierenlijnen zijn in de huisstijl.
Ik heb dr verder niets over gehoord.
Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg is ook nog een kandidaat om naar een onderaannemer te gaan/blijven.
Lijn 26 wordt gereden door taxi Hebben/ Hebben tours. Volgens mij is de reden dat Hebben er dichter bij zit dan een Hermes stalling. TCR rijdt vanuit Eindhoven dus dan zou Hermes het net zo goed zelf kunnen rijden. Het gaat om zo min mogelijk lege kilometers.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Ik vind dat er iets gedaan moet worden met de lijnen naar België. Ik heb de begrip dat het geldverspilling is om lijnen naar België te laten rijden, maar dan moet er een ander oplossing komen dat reizigers toch makkelijk vanuit Eindhoven en regio toch naar Neerpelt-Overpelt/Lommel/Hamont-Achel. Ik heb een plan van een tax bus, belbus, of een Flexbus vanuit Valkenswaard Markt, Luykgestel Boseind en Budel Vogelsplein. Dan hoeven de chauffeurs alleen te rijden wanneer reizigers rond die tijd moeten gaan toch. Of anders moet het echt besproken met De Lijn of lijn 58 gewoon doortrekt naar Luykgestel en de 18A doortrekt naar Eindhoven of Valkenswaard

En voor 172 die later 318 word

Ik vind dat de lijn 172 niet meer die hele grote lus moet rijden in Bergijek terwijl 174 al die route rijdt. Daardoor is de reisduur van lijn 172 heel lang. Zonder die lus zal de reisduur 35 à 40 minuten kunnen zijn naar Luyksgestel

Omgeving Budel

Eigenlijk kan er een lijn bij komen die maar 35 à 40 over doet om naar Budel Schoot/Dorpsplein te gaan. De voorbeeld van Gemert. Gemert heeft 2 lijnen 121 en 122. Het zou fijn zijn als er een buslijn die gewoon van Eindhoven over de A2 naar Soerendonk meteen naar Budel gaat zonder dat die via Maarheeze gaat.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Post »

Waarom wil je Maarheeze overslaan dan? Je bent volgens mij sneller met de overstap in Maarheeze in Eindhoven dan wanneer de bus direct naar Eindhoven zou rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

phileas schreef:Ik vind dat er iets gedaan moet worden met de lijnen naar België. Ik heb de begrip dat het geldverspilling is om lijnen naar België te laten rijden, maar dan moet er een ander oplossing komen dat reizigers toch makkelijk vanuit Eindhoven en regio toch naar Neerpelt-Overpelt/Lommel/Hamont-Achel. Ik heb een plan van een tax bus, belbus, of een Flexbus vanuit Valkenswaard Markt, Luykgestel Boseind en Budel Vogelsplein. Dan hoeven de chauffeurs alleen te rijden wanneer reizigers rond die tijd moeten gaan toch. Of anders moet het echt besproken met De Lijn of lijn 58 gewoon doortrekt naar Luykgestel en de 18A doortrekt naar Eindhoven of Valkenswaard.
Ik zou ervoor kiezen om een te starten met het doortrekken van 318 naar Lommel. Te beginnen in de spits met 2x per uur. Daarbuiten laat je de buurtbus bestaan.
phileas schreef: Eigenlijk kan er een lijn bij komen die maar 35 à 40 over doet om naar Budel Schoot/Dorpsplein te gaan. De voorbeeld van Gemert. Gemert heeft 2 lijnen 121 en 122. Het zou fijn zijn als er een buslijn die gewoon van Eindhoven over de A2 naar Soerendonk meteen naar Budel gaat zonder dat die via Maarheeze gaat.
Dat gaat 'm natuurlijk niet worden. Budel heeft de luxe te kunnen reizen naar Maarheeze of Weert en dan per trein verder. Een snellere bus naar EIndhoven is puren geldverspilling en gaat daarnaast natuurlijk te koste van het onderliggende net, dat dan minde reizigers trekt.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

busfanNL schreef:
Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Wordt lijn 4 geen Volans?
Tegenwoordig zie je al dat de scholieren naar de HOV baan lopen. Maak me zelf meer zorgen over de 15 minuten eis richting Gemert/Valkenswaard.
huibf schreef:Nieuwe buurtbussen. Low entry. Uit Venlo, ook van VDL.
Daarnaast de speculaties over TCR. Als TCR voor Hermes gaat rijden dan is dat alleen schoolvervoer. Ook de scholierenlijnen zijn in de huisstijl.
Ik heb dr verder niets over gehoord.
Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg is ook nog een kandidaat om naar een onderaannemer te gaan/blijven.
Lijn 26 wordt gereden door taxi Hebben/ Hebben tours. Volgens mij is de reden dat Hebben er dichter bij zit dan een Hermes stalling. TCR rijdt vanuit Eindhoven dus dan zou Hermes het net zo goed zelf kunnen rijden. Het gaat om zo min mogelijk lege kilometers.
Twin Tours tegenwoordig :wink:
phileas schreef:Ik vind dat er iets gedaan moet worden met de lijnen naar België. Ik heb de begrip dat het geldverspilling is om lijnen naar België te laten rijden, maar dan moet er een ander oplossing komen dat reizigers toch makkelijk vanuit Eindhoven en regio toch naar Neerpelt-Overpelt/Lommel/Hamont-Achel. Ik heb een plan van een tax bus, belbus, of een Flexbus vanuit Valkenswaard Markt, Luykgestel Boseind en Budel Vogelsplein. Dan hoeven de chauffeurs alleen te rijden wanneer reizigers rond die tijd moeten gaan toch. Of anders moet het echt besproken met De Lijn of lijn 58 gewoon doortrekt naar Luykgestel en de 18A doortrekt naar Eindhoven of Valkenswaard
Zolang niemand ervoor gaat betalen, helaas is de Arriva Lijn van Weert naar Hamont ook gesneuveld.
Post schreef:Waarom wil je Maarheeze overslaan dan? Je bent volgens mij sneller met de overstap in Maarheeze in Eindhoven dan wanneer de bus direct naar Eindhoven zou rijden.
Vanuit de scholen in Eindhoven Zuid zou het eventueel een snellere optie zijn.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

gliderfighter schreef:
sirvinniei schreef:Op sommige foto's zie ik de nieuwe Evolans met "Wielbeddeking" (bij gebrek aan ander woord ervoor) en op andere zonder
Weet iemand hier meer over? De wielbedekking zorgt er wel voor dat de bussen meer op trams lijken.
Die kappen zijn natuurlijk voor de aerodynamica. Ze verhinderen natuurlijk ook dat je snel bij de wielen kunt. Het zal vast en zeker een proef zijn, aangezien ze nu ook getest worden.
De wielkappen komen er gewoon op. Alleen niet op de voorste as.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Mr-W schreef: Twin Tours tegenwoordig :wink:
Ik dacht dat op de wiki stond dat hebben een streekbus van hermes had of is deze nu van twin tours?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Tegenwoordig rijdt op lijn 26 dagelijks een andere streekwagen van Hermes. Er heeft inderdaad destijds een streekwagen gestaan bij Hebben namelijk de 8573.
Maar als Twin Tours deze nu voortaan rijdt hoe moet ik dat voorstellen? Komt er een chauffeur van Twin Tours met een dienstwagentje aan te Helmond Garage. Trekt daar een streekbus uit de stalling en leeg naar Deurne. Een collega komt hem halverwege de dag aflossen en levert de bus 's-avonds weer in?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ik weet niet precies hoe die constructie is. Wat jij schets is volgensmij ook de situatie.
Maar de bus gaat sowieso als eerste naar Meijel (daar begint de eerste rit) De bus komt inderdaad uit de stalling in Helmond en is dus niet een vaste bus voor die lijn. De 2de rit wordt overigens het hele jaar (muv de schoolvakantie) versterkt door Hebben.
Wat ik weet is dat er rond de middag in Liessel op de halte vaak een aflossing is.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Post »

Mr-W schreef:
Post schreef:Waarom wil je Maarheeze overslaan dan? Je bent volgens mij sneller met de overstap in Maarheeze in Eindhoven dan wanneer de bus direct naar Eindhoven zou rijden.

Vanuit de scholen in Eindhoven Zuid zou het eventueel een snellere optie zijn.
Ja maar dat lijkt me niet zo'n goed businessmodel voor een busdienst. Ik denk niet dat de vervoersvraag tussen Budel-Dorplein, Budel-Schoot en Eindhoven Zuid zo groot is.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

huibf schreef:Ik weet niet precies hoe die constructie is. Wat jij schets is volgensmij ook de situatie.
Maar de bus gaat sowieso als eerste naar Meijel (daar begint de eerste rit) De bus komt inderdaad uit de stalling in Helmond en is dus niet een vaste bus voor die lijn. De 2de rit wordt overigens het hele jaar (muv de schoolvakantie) versterkt door Hebben.
Wat ik weet is dat er rond de middag in Liessel op de halte vaak een aflossing is.
Wat een omslachtige situatie zeg. Je besteed die lijn uit om op mat rit kosten te besparen. Nu kunnen chauffeurs van Hermes de lijn net zo goed zelf rijden. Een vaste bus bij hebben of twin tours is veel handiger.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Wat denk je dat het aan het aflostijd kost voor Hermes?

Helmond stalling of station naar om het even welk punt van lijn 26 rijdt je niet in 10 minuten.
Daarnaast is de dienst nu in teee stukken gesplitst door/voor Twin tours.
Bij Hermes zou dat door kaderregelingen minimaal drie delen worden. Dus dat betekend al twee keer heen-en-weer aflosritten.

In kaderregeling worden bepaalde afspraken gemaakt, zoals bijvoorbeeld maximaal X keer dezelde lijn achter elkaar en pauzelocaties / toilet bijvoorbeeld.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Hans schreef:Wat denk je dat het aan het aflostijd kost voor Hermes?

Helmond stalling of station naar om het even welk punt van lijn 26 rijdt je niet in 10 minuten.
Daarnaast is de dienst nu in teee stukken gesplitst door/voor Twin tours.
Bij Hermes zou dat door kaderregelingen minimaal drie delen worden. Dus dat betekend al twee keer heen-en-weer aflosritten.

In kaderregeling worden bepaalde afspraken gemaakt, zoals bijvoorbeeld maximaal X keer dezelde lijn achter elkaar en pauzelocaties / toilet bijvoorbeeld.
Maar is het dan niet zinvoller om deze lijn door Arriva te laten rijden. Arriva hiervoor een vergoeding geven en bijvoorbeeld koppelen in Deurne aan de lijn naar Venray? Ik snap best dat de oplossing die nu is, minder slecht is dan wanneer Hermes de dienst zelf uitvoert.
Maar wat de oplossing ook is het blijft logistiek een lastige lijn.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Logistiek inderdaad een lastige lijn.

Aan Arriva uitbesteden, gekoppeld aan de lijn Meijel-Roermond is geen optie.
De lijn Meijel-Roermond gaat namelijk ter ziele heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Koppelen aan de lijn (Venlo - ) Venray - Deurne? Of wordt dat tegenwoordig geheel met kleine busjes gereden?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hans schreef:Logistiek inderdaad een lastige lijn.

Aan Arriva uitbesteden, gekoppeld aan de lijn Meijel-Roermond is geen optie.
De lijn Meijel-Roermond gaat namelijk ter ziele heb ik begrepen.
Dat klopt. Er is menigmaal om gevraagd. Door het geknip is inderdaad het limburgse deel alleen een scholierenlijn over.
Dit lijnstuk in brabant heeft behoorlijk wat hoofdpijn bezorgt bij bestuurder, zeker om de ondeskundige manier van besturen aan met name de limburgse kant!

Ik zie nu kansen voor de koppeling van lijn 27 (wordt 80).
Dit gaat zeker een item worden volgend jaar, samen met andere grensoverschrijdende lijnen.
De ritten van 27 en de komende 80 zijn gewoon 12 meter bussen. Die elk halfuur rijden. Alleen in de weekenden en avonden is dit een klein busje.
In de avond is er op de nieuwe lijn 80 er trouwens een knip in Venray (of Horst, dat ben ik even kwijt). Het stuk naar Venlo is dan wel groot materieel dacht ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten