OVer je reiservaringen in september 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Mijn bus is sinds het begin van het schooljaar nog geen een keer op tijd geweest... Gelukkig doen ze bij het HBO lang niet zo moeilijk als op mijn middelbare school.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door VIRM »

Vandaag voor het eerst uitgangscontrole op een NS-station gehad. Mijn [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kwam met +8 aan op Zaandam vanmiddag. Daar waren de CiCo's op het perron uitgezet en werd er bij de trap en roltrap gecontroleerd (de lift kon ik vanuit die plek niet zien). Ook even assertief geweest en gevraagd of een controleur ook even mee naar boven wilde lopen: scheelt de mobiele CiCo die ze daar voor het uitchecken hadden geplaatst zoeken.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Bemined »

Hendrik schreef:Gistermiddag zag ik een trein (2 x SGMm) op de verbindingsboog tussen Rotterdam-Noord en Schiedam-Centrum. Gebeurt maar zelden dat daar een trein te zien is.
Dat is een populaire route naar Leidschendam omdat je op deze manier niet hoeft kop te maken. Zie toch meerdere keren per week treinen over die boog rijden, vooral wanneer er een defecte trein naar Leidschendam gesleept kan worden kiest men vaak deze route ondanks de vele extra kilometers omdat men het rangeren uitspaart (de defecte trein kan uiteraard niet op kop rijden). Heb wel eens een transport Hoofddorp - Amsterdam - Breukelen - Gouda - Schiedam - Leidschendam langs zien komen op deze manier. Omweg van zo'n 80 kilometer puur om kopmaken uit te sparen. Afgelopen dinsdag zag ik ook een R-Net FLIRT 3 over de verbindingsboog komen onderweg van Zwolle naar Leidschendam (via Weesp).
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Hendrik »

Meerdere keren per week? Dan zal het vast buiten de spits zijn, want ik zie het echt eigenlijk nooit!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Suus »

Vanochtend wilde ik van Rotterdam Centraal naar Amersfoort Schothorst met de trein die uiteindelijk het nummer t11727 zou dragen. Het treindeel uit Den Haag had echter last van een zwaan op het spoor waardoor dit deel elf minuten vertraging opliep. De trein is daardoor in Amersfoort op spoor 6 binnengekomen en mag niet naar Schothorst. Gelukkig werd het vlak na vertrek uit Utrecht al omgeroepen, zodat ik de persoon die mij zou komen afhalen nog tijdig kon waarschuwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Het sardienenblikje van Breda (Lijn 627) had vanochtend om half 9 maar 13 mensen aan boord. Normaal neem ik die bus nooit omdat deze zo propvol zit en er bij mijn school toch zat andere bussen stoppen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Daniel »

@Suus: die inkorting is erg voorspelbaar. Gebeurt standaard bij een [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] die meer vertraagd is dan de lange stop in Amersfoort gezien de kering op Schothorst maar 4 minuten is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Tochjo »

Gisterochtend werden op de TB7's op Utrecht Terwijde de werkzaamheden van komend weekend rond Schiphol Airport vermeld. Dat er op Utrecht-Geldermalsen een seinstoring was, vond men kennelijk niet belangrijk genoeg.

Vanochtend werden wederom de werkzaamheden rond Schiphol Airport getoond. Dat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Utrecht en Driebergen-Zeist was kennelijk ook de moeite van het tonen niet waard.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door JWM »

Zeg, is dat OV-Saal eindelijk af gaat de boel weer een weekend plat om een viaduct in de nieuwe A9 te bouwen? Had men dat niet een paar maanden eerder gelijktijdig kunnen doen -o-
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Lijn 617 vandaag: "Stopknoppen defect, als u uit wilt stappen dient u bij de achterdeuren te gaan staan."

Mag hopen dat die bus nooit vol genoeg is dat er mensen moeten staan.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door busfanNL »

Chrysa schreef:Lijn 617 vandaag: "Stopknoppen defect, als u uit wilt stappen dient u bij de achterdeuren te gaan staan."

Mag hopen dat die bus nooit vol genoeg is dat er mensen moeten staan.
Zeker een TCR bus met kapotte stopknoppen?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door PatrickM »

Dat zal wel, het kan bijna niet anders.

Om even verder te gaan op die TCR-meuk: zit nu in bus 447 op lijn 436 naar Rotterdam, en het linkervoorwiel maakt een behoorlijk irriterend piepgeluid. Niet leuk, maar ik ben nu wel wakker.

Klein voordeel dan: de chauffeur rijdt wel door, ben waarschijnlijk 7 minuten te vroeg op Zuidplein.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Het was geen arriva in elk geval.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:Dat zal wel, het kan bijna niet anders.

Om even verder te gaan op die TCR-meuk: zit nu in bus 447 op lijn 436 naar Rotterdam, en het linkervoorwiel maakt een behoorlijk irriterend piepgeluid. Niet leuk, maar ik ben nu wel wakker.

Klein voordeel dan: de chauffeur rijdt wel door, ben waarschijnlijk 7 minuten te vroeg op Zuidplein.
Chauffeurs van TCR rijden wel vaker lekker door. :Y
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Michael »

busfanNL schreef:
Chrysa schreef:Lijn 617 vandaag: "Stopknoppen defect, als u uit wilt stappen dient u bij de achterdeuren te gaan staan."

Mag hopen dat die bus nooit vol genoeg is dat er mensen moeten staan.
Zeker een TCR bus met kapotte stopknoppen?
Lijn 617 wordt volledig door TCR gereden dus inderdaad een TCR bus. Meestal met de 65 (Mercedes Integro) en nog een andere bus. Vaak een MAN Lion's City.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door busfanNL »

Typisch zo'n TCR opmerking. Tis kapot das ga maar bik de achterdeur staan voor uitstappen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Beter dan de touringcars die Veolia vroeger inzette hier door het dorp. Die hadden niet eens een stopknop.

Zo'n dubbeldekker was dan wel weer leuk 's ochtends, alhoewel dat maar een paar keer gebeurde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Daniel »

Vanmiddag moest ik richting Ede en dat bleek qua tijd en ritprijs het handigst uit te komen met een combi van lijn 80 en 5 vanuit Amersfoort. Ging alleen alsnog bijna de mist in doordat lijn 80 zo'n 10 minuten in Scherpenzeel heeft vast gestaan waar twee ambulances de weg blokkeerden. Een lekker doorrijdende chauffeur bood uitkomst want had uiteindelijk nog 2 minuten om over te stappen bij De Klomp.
In elk geval nog een betere situatie dan wanneer ik de trein had genomen want die was er nog niet toen lijn 5 vertrok :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door regenmaker »

Toevallig was ik ook in Ede, maar dan met de meermanskaart die onder andere Syntus verkoopt voor 8,25 per persoon (16,50 voor twee personen eigenlijk), is niet duur. In totaal 6 uur in de bus gezeten voor 8,25.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Suus »

Arriva Oost-Brabant laat zich vandaag op haar paasbest zien met een beeldschone jongedame als chauffeuse op lijn 305 Eindhoven - Oss.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Sowieso zijn er het laatste jaar veel meer jonge chauffeurs/chauffeuses bijgekomen in Brabant naar mijn idee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Suus »

Ik wilde vanmiddag van Nijmegen naar Rotterdam. Toen ik iets voor tweeën het station van Nijmegen binnen liep was er alleen een storing tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht, dus ik dacht gewoon via Utrecht te kunnen.

Om onduidelijke reden vertrok de 3148 zeven minuten te laat, maar de trein zou naar Utrecht rijden. Ter hoogte van Arnhem Zuid kwam het bericht dat de trein toch opgeheven zou worden, het was toen kwart over twee. De trein daarvoor was dat ook al, want daar werden we op Arnhem Centraal tegenaan gezet, waarna de boel werd weggereden naar het opstelterrein.. De omroep had het vervolgens over "minder treinen" tussen Utrecht en Driebergen-Zeist, de 3048 zou echter gaan rijden. Ja niet dus, maar toen was de ICE richting Utrecht van 14:35 inmiddels al weggereden. De 3150 werd zonder verder bericht ook nog even opgeheven, maar de 3050 zou gaan rijden. Tot vlak voor vertrek bekend werd dat de trein maar naar Ede-Wageningen zou rijden, hoewel het omroepbericht doorkwam dat de beperkingen voorbij zouden zijn. Dus mocht de behoorlijk grote meute reizigers zich in de 3152 proppen. Die trein zou overigens extra stoppen in Veenendaal-De Klomp maar reed daar op topsnelheid gewoon voorbij...

In Utrecht liep het daarna bij het uitstappen ook niet helemaal goed toen de eigenaren van een vouwtandem besloten om zich tussen de uitstappers door te drukken, waarna een opstootje ontstond tussen diverse uitstappende reizigers, met een blokkade tot gevolg.

Vervolgens ging ik met de 552 verder, die kwam wat te laat binnen en vertrok "wegens een voor ons uit rijdende trein" ook met +5 uit Utrecht. Erg ver kwamen we in eerste instantie niet, al op de fly-over stonden we weer stil voor een rood sein. Het ging daarna goed tot vlak voor Gouda Goverwelle waar we toch weer erg langzaam moesten rijden, waardoor de schade van die trein bij aankomst in Rotterdam nog steeds +8 was. Mijn uiteindelijke vertraging is daardoor wel ruim een uur geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door ODRAIL »

Goed voor een restitutieformulier :? :wink: .
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door VIRM »

Vanmiddag werd er op Zaandam zoals verwacht een verhaal omgeroepen over busvervoer tussen Sloterdijk en Schiphol. Opmerkelijk vond ik dat er ook werd omgeroepen dat de bussen naar Schiphol een extra stop in Lelylaan zouden maken indien de metro niet zou rijden. Wat een vertrouwen in de collega's van GVB zeg.

Op de terugweg had de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 17:18 uit Sloterdijk vertraging, waardoor de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 17:24 als eerste op de borden stond en ook als eerste binnen kwam. De [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] werd daarna zonder omroepen nog even binnengenomen op spoor 3. Mijn [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] werd daarop in Zaandam ook nog eens binnengenomen op spoor 1. Wat een ongebruikelijke flexibiliteit en communicatie zeg, op dit punt waar de posten Amsterdam en Alkmaar elkaar ontmoeten. Poeh poeh.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door JWM »

Als de metro niet rijdt is bedoeld voor 's ochtends heel vroeg en 's avonds heel laat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten