Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door fred »

Op lijn 7 mogen nu ook al Citadis 1 trams rijden. Enige knelpunt dat nog over was voor deze serie was op de Goudse Rijweg en daar wordt nu gewerkt. Overige trajecten zijn allemaal vrijgegeven voor Citadis 1. Statentunnel blijft voor beide series gesloten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Volgens mij is er nog een klein stukje bij Eerste Coolhavenbrug/Puntegaalstraat waar Citadis-trams elkaar niet kunnen passeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

In de wijk Blijdorp zijn er ook een aantal plaatsen waar de Citadis-trams elkaar niet kunnen passeren.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik dacht dat het bij de zaagmolenbrug ook niet kon.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Suus schreef:Puntegaalstraat
Correctie: dat is de Plukmekaalstraat. En daar staat inderdaad en verkeerdbordje 'verboden in te halen voor Citadissen': https://www.google.nl/maps/@51.9077858, ... 312!8i6656

In de Stationssingel (achterkant station) staan speciale verkeerslichten omdat je daar met een scherpe bocht zit en je de tegenliggers niet kan zien aankomen.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Mensen verbeteren op dingen die gewoon goed staan. :X :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

dylanwild94 schreef:Mensen verbeteren op dingen die gewoon goed staan. :X :')
Daar kwam ik ook al achter toen ik die plek op ging zoeken. Ben echter maar even stil gebleven... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Jef400 »

Ergens vind ik het niet eens verbazingwekkend.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef:
dylanwild94 schreef:Mensen verbeteren op dingen die gewoon goed staan. :X :')
Daar kwam ik ook al achter toen ik die plek op ging zoeken. Ben echter maar even stil gebleven... (A)
Het is een Rotterdams grapje. ;)
In een pand aan de Puntegaalstraat zat jarenlang de Belastingdienst, dus vandaar dat de straat in de volksmond de Plukmekaalstraat werd. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

je bent me net voor.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:In een pand aan de Puntegaalstraat zat jarenlang de Belastingdienst, dus vandaar dat de straat in de volksmond de Plukmekaalstraat werd. :')
Er staat maar 1 pand aan de Puntengaalstraat. En het is op 1 januari 2017 20 jaar geleden dat de Belastingdienst uit het gebouw verhuist is naar de Laan op Zuid.

Ik heb de verhuizing zelf mee gemaakt omdat ik er indertijd stage liep.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef:
Suus schreef:Puntegaalstraat
Correctie: dat is de Plukmekaalstraat. En daar staat inderdaad en verkeerdbordje 'verboden in te halen voor Citadissen': https://www.google.nl/maps/@51.9077858, ... 312!8i6656
En als ik het goed heb staan / stonden deze borden ook op de Stadhoudersweg / Bergselaan.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Bemined schreef:
In de Stationssingel (achterkant station) staan speciale verkeerslichten omdat je daar met een scherpe bocht zit en je de tegenliggers niet kan zien aankomen.

Die straat ligt nu helemaal open. Als ze slim zijn leggen ze het spoor ook een beetje verder uit elkaar. Hoeven de verkeerslichten ook niet meer...
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Waarom zouden ze dat doen voor die 2 dagen in het jaar dat daar trams rijden? Nu reden er de hele zomerdienst trams, maar da's een uitzondering.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Als het sowieso vernieuwd moet worden is het natuurlijk niet veel extra moeite de sporen net een paar centimeter naar opzij terug te leggen.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Bemined schreef:Als het sowieso vernieuwd moet worden is het natuurlijk niet veel extra moeite de sporen net een paar centimeter naar opzij terug te leggen.
Mee eens. :pos:
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Vanwege werkzaamheden rijden de metrolijnen ABC richting Schiedam vandaag via het remiseterrein. Eens wat anders :)
Er is zelfs speciaal een noodperron voor aangelegd bij Capelsebru.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

Ik zag vanmiddag iets leuk althans ik vond het ook uniek. Ik zag dat de 2174 gesleept werd op de rotonde in ijsselmonde door een andere citades nummer weet ik niet naar de remise Beverwaard.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

De 2174 bestaat sowieso niet. Ik denk eerder aan de 2114 of 2124. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vanmiddag mochten we met bus 31 een stukje links rijden :P Bij trein en metro komt dat wel vaker voor bij werkzaamheden, bij bussen iets minder vaak, maar de komende maand mogen de buslijnen 30 en 31 een stukje spookrijdend door wegwerkzaamheden heen onder begeleiding van een verkeersregelaar.

Ander werkzaamheden nieuws: in de herfstvakantie zijn er weer eens werkzaamheden aan de metrobaan, lijn E rijdt niet tussen Slinge en Beurs en lijn D is in de spits gehalveeerd tot een 10-minutendienst. Ter compensatie rijdt lijn A extra naar Spijkenisse in de spits.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef:Vanmiddag mochten we met bus 31 een stukje links rijden :P Bij trein en metro komt dat wel vaker voor bij werkzaamheden, bij bussen iets minder vaak, maar de komende maand mogen de buslijnen 30 en 31 een stukje spookrijdend door wegwerkzaamheden heen onder begeleiding van een verkeersregelaar.
Op welke weg vinden die werkzaamheden plaats?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Sinds gisteren zijn er voor een periode van 6 weken werkzaamheden aan de Koninginnebrug (de brug tussen het Noordereiland en Rotterdam-Zuid). Daardoor is lijn 32 in 2 delen geknipt (Overschie - Noordereiland en Wilhelminaplein - Station Zuid) en rijdt lijn 47 niet. De noordelijke lijn 32 rijdt dus weer de oude route die het jaren reed en het zuidelijke deel van lijn 32 rijdt als lijn 732 rond. Hier te zien in de Stieltjesstraat met eerst een bus in een laatste felle bui opweg naar Station Zuid:
Afbeelding

En hier met een bus naar het Wilhelminaplein met op de achtergrond een deel van de ingepakte Hef:
Afbeelding

Ook rijdt sinds gisteren tramlijn 7 niet in het Scheepvaarkwartier en van/naar het Willemsplein, maar rijdt vanaf de Eendrachtsweg naar het Drooglever Fortuynplein bij de halte Euromast / Erasmus MC. Op de trams wordt echter als bestemming de Parksluizen aangegeven, zoals hier op de Citadis 2004 te zien is die de Westzeedijk op draait:
Afbeelding
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Zijn wel lekker aan sleutelen met lijn 7 zeg. alleen het deel museumpark-Boezemsingel is nu nog de originele route.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

dylanwild94 schreef:Zijn wel lekker aan sleutelen met lijn 7 zeg. alleen het deel museumpark-Boezemsingel is nu nog de originele route.
Ja zeg dat wel. Binnenkort ligt ook de route in Crooswijk er tijdelijk uit en gaat lijn 7 weer over de Goudsesingel van en naar Oostplein rijden.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Ze kunnen lijn 7 er beter in zijn geheel uitgooien -o- . Wat heeft het nog voor nut om van Centraal via de Goudsesingel door te rijden naar Oostplein?
Reizigers uit het noordelijke gedeelte van Crooswijk/Kralingen moeten nu best een flink stuk lopen om bij de metro te komen. Ik hoop dat lijn 38 wat vaker gaat rijden. Zonder tram 7 is de bediening van Crooswijk maar karig. Zeker 's avonds wanneer lijn 38 maar 1x p.u. rijdt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten