OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Waarom zou je dan treinen in Rotterdam op gaan heffen (en niet in Roosendaal). De benelux vormt immers ook één van de verbindingen met Amsterdam voor de Zeeuwse lijn, dus dat zou nogal lullig zijn en zolang er geen Belgisch personeel op zit heb je geen probleem met alleen op Asd-Rsd rijden.
Zover ik weet reed de benelux bij eerdere stakingen in België ook gewoon alleen op het Nederlandse traject.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

Formeel gesproken rijdt de Benelux bij een staking in België tot aan Roosendaal. De praktijk laat echter vaak zien dat er veel Beneluxtreinen worden opgeheven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

Ik heb de situatie niet op de voet gevolgd, maar t9208 was in ieder geval defect. De kerende trein daarvan (is dat niet t9209?) heeft ook niet gereden. De slag t9224/t9225 was ook kapoet. Verder heeft de Benelux normaal gereden zolang er in België NMBS-personeel was. Zo niet, dan reed men leeg door België en/of tot Roosendaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Wow, 'tis een wonder: vanmiddag voor 't eerst in vier maanden gecontroleerd in de t1965 :shock: 't was dat er tussen Rotterdam en Dordrecht een Service&Veiligheid-team door de trein kwam anders was 't vast niet gebeurd...

Een van die conducteurs, wijzend naar de bagagerekken, tegen de staande reizigers: "we hebben hier ook nog ligplaatsen" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen alweer IRM in de t9825, dit keer de 9577. Verder mocht de t12723 de wisseltjes poetsen van/naar de opstelsporen te Gouda Goverwelle die notabene in de ochtendspits normaal volop gebruikt worden. Wellicht een storing ergens dan.
Bleek ook dat ik te vroeg gejuicht had over het op de juiste plek stoppen op Utrecht Centraal: vandaag stopte deze trein weer zo ongeveer in Bunnik :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Ik hoor zojuist Mat'64 vertrekken in Diemen, als ik het goed zie in de s5800 naar Amersfoort Vathorst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door M57 »

Tot ongeveer 7.15 veel hinder door uitgelopen werkzaamheden tussen Amsterdam en Zaandam. De s3000 ging om via Haarlem, de s800 was ter plaatse opgeheven en ook verschillende Sprinters sneuvelden.

Verder loopt er een VIRM zesje in de s4000/s4500.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Er is een albatros aan het buitenspelen, hij stond bij Muiderpoort. Nummer is geloof ik 4802.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Er is een albatros aan het buitenspelen, hij stond bij Muiderpoort. Nummer is geloof ik 4802.
Zag zo'n ding gisteren op Watergraafsmeer staan, wel onwerkelijk gezicht na al die Ansaldo Ellende. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Ik hoor zojuist Mat'64 vertrekken in Diemen, als ik het goed zie in de s5800 naar Amersfoort Vathorst.
De 457 + 529.
M57 schreef:Verder loopt er een VIRM zesje in de s4000/s4500.
De 8639.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen alweer IRM in de t9825, dit keer de 9577.
En vanmiddag nogsteeds, nu in de t9865 (hetzelfde stel).
Bleek ook dat ik te vroeg gejuicht had over het op de juiste plek stoppen op Utrecht Centraal: vandaag stopte deze trein weer zo ongeveer in Bunnik :roll:
En dat gold niet alleen voor Utrecht, maar ook voor Rotterdam Centraal vanmiddag. Al is 't daar ingewikkelder aangezien de stopplaats treinlengte-afhankelijk zou zijn (tot 7 bakken puntje perron om het kruiswissel 14/15 vrij te houden, vanaf 8 gewoon in 't midden omdat het dan niet meer uitmaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Vanmiddag weer Teetje 517 in de s7500. Het is echt een ratjetoe daar :D terwijl je maar 1, HOOGUIT 2 treinstellen nodig hebt voor die hele dienst :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

De s7500 vraagt 2 setjes materieel tijdens de halfuursdienst. En het is natuurlijk een ideale serie om gewoon wat in te gooien: een eilandbedrijf dat ook nog eens redelijk goed in zijn rijtijden zit.

Iemand nog wat DM90 over? De machinisten uit Arnhem kennen dat spul vast nog wel :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Iemand nog wat DM90 over? De machinisten uit Arnhem kennen dat spul vast nog wel :lol:
:D Oh ik lach me echt kleurenblind als dat gaat gebeuren :lol:
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Thijs »

Wellicht dat we kunnen doorschuiven: DM'90 naar de s7500 en het SGM als versterkingsmaterieel naar Brabant. ;)

Overigens zijn mijn ervaringen de laatste weken in Oost Nederland erg goed: alles rijdt erg punctueel, nauwelijks tot geen overstappen gemist. :shock: *afklop doe*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Ik heb nog geen DDAR gezien in de s7500 trouwens. Niet dat dat normaal gesproken anywhere near in de buurt komt, maar okee ;)
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Frank »

En terwijl er in de s7500 weinig SGMm rijdt, zie ik niks anders meer in de s7600 (wat vrij uitzonderlijk is). En dat terwijl daar toch Plan V hoort te rijden.

Maar misschien heb ik niet goed genoeg gekeken; kan ook hoor :wink: .
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Thijs schreef:Overigens zijn mijn ervaringen de laatste weken in Oost Nederland erg goed: alles rijdt erg punctueel, nauwelijks tot geen overstappen gemist. :shock: *afklop doe*
Met dit soort (naja maandag uitgezonderd) weersomstandigheden leert de ervaring ook dat NS en prorail het dan wel kunnen. Het voorjaar haalt altijd het gemiddelde wel omhoog. 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Frank »

Nou reis ik ook wel redelijk wat in Oost-Nederland af en ik moet zeggen dat het al vrij lang aardig tot zeer goed gaat. De s7600 kende even wat opstartproblemen, maar verder gaat alles uitstekend. Zelfs de s3600 is punctueel. Zelfs met de slechtere weersomstandigheden begin deze week heb ik geen vertraging gehad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

En vanmorgen alweer een 95xx-IRM in de t9825. Verder reed de t12723 weereens veel te ver door op Utrecht Centraal waarvan ik nu ook de oorzaak zag: de blauwe lamp, die men wilde gaan gebruiken om de juiste stopplaats af te dwingen, is wel op perron 12b aanwezig maar 'tis misschien wel handig als iemand het ding ook aan zet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Er zijn een stoptrein en een goederentrein gebotst in Zwolle.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

Trein t5634 contra trein 50063 (ACTS). Mogelijk zijn er gewonden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

http://www.nu.nl/algemeen/1971120/gewon ... wolle.html
ZWOLLE - Bij een botsing tussen een goederentrein en een personentrein op het station in Zwolle zijn enkele gewonden gevallen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

Zullen we de discussie over de treinbotsing hier doen?

Over tot de SMS-box: Thijs meldt ICM 4215 in trein t7635 te Nijmegen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Trein t4580 had gister een ruit wat in duizend stukjes was gebarsten. Met het gebarsten ruit reed de trein gelukkig gewoon door. Tevens heb ik al aardig wat huisdieren in een trein gezien; honden, katten; cavia's of konijnen. Gister zat er een man met een heuse vogelkooi tegenover me, inclusief 2 zingende parkietjes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten