Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door trolly »

dylanwild94 schreef:
trolly schreef:
dylanwild94 schreef:Aan een auto heb je altijd wat.
"Aan een auto heb je altíjd wat", of "Aan een auto heb je altijd wàt"? Bedoel je nou altijd handig of altijd gezeur?
ligt geheel aan de auto en de technische staat daarvan. (A)
Dat is mij ook wel eens opgevallen. Maar ik vroeg me werkelijk af welke kant je uit wilde :D
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Ardan »

Chrysa schreef:Carnaval is ook al zo erg. Als je zo graag wil drinken hoef je dat niet in een dieren-onesie te doen midden op straat.
Ik vind het een verademing om te lezen dat er nog Brabo's zijn die OOK een schurfthekel aan carnaval hebben. Mag ik je aanraken?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door trolly »

Hainje schreef:
regenmaker schreef:Ik kan er niet tegen dat als ik in de bus in Limburg zit, dat ze allemaal Haije zeggen. :N
Nee dat Ajuus van jullie dan! Pfff.
Denk dat regenmaker het niet zo persoonlijk bedoelt hoor :D
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:Ik heb een zwakke plek voor Limburg.maar Limburg (en Nijmegen als bijhangsel) met een zachte G, Limburgse Vlaai etc is echt leuk :Y
Jaaaa! Ik heb 2 klasgenoten uit Maastricht, dat accent is heerlijk om naar te luisteren. Misschien komt het omdat ik hier vandaan kom, maar die zachte G hoor ik in het Brabants eigenlijk niet zo.

Dit topic deed me denken aan deze voorstelling van Ronald Goedemondt (Een Brabander dus)
(0:35 tot 1:44)
Hainje schreef:Dat is een voorschrift van de huisstijl, het is niet dat ze dit vrijwillig doen. :p

Dat is nog veel erger dan als Arriva het zelf zou doen.
Ardan schreef:Ik vind het een verademing om te lezen dat er nog Brabo's zijn die OOK een schurfthekel aan carnaval hebben. Mag ik je aanraken?
Die heb ik nog niet eerder gehoord, maar nee. Ik heb een gevoelige huid. :<
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Hainje »

trolly schreef: Denk dat regenmaker het niet zo persoonlijk bedoelt hoor :D
Haha, ik weet dat hij mij niet persoonlijk bedoelt, maar een uitspraak. (Al moest ik eerst ook twee keer lezen :@)
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Suus »

Ik moest denken aan die keten van wegrestaurants, heet toch ook iets van haije ofzo? Zit ergens tussen Delft en Rotterdam langs de snelweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door ArrivaBas »

regenmaker schreef:
Suus schreef:Ik heb een zwakke plek voor Limburg. Noord-Brabant kan mij gestolen worden maar Limburg (en Nijmegen als bijhangsel) met een zachte G, Limburgse Vlaai etc is echt leuk :Y
Ik kan er niet tegen dat als ik in de bus in Limburg zit, dat ze allemaal Haije zeggen. :N
In Vorarlberg hadden ze 'Gruß Gott.' Klinkt nog gekker, maar wel grappig. :Y :')
@Suus. Je bedoelt de Hajé aan de A13?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: In Vorarlberg hadden ze 'Gruß Gott.' Klinkt nog gekker, maar wel grappig. :Y :')
'Grüß Gott' zegt men in heel Oostenrijk hoor (en blijkbaar ook in Beieren en Duitstalig Zwitserland). :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door baladid »

Ook in Zuid-Tirool en Baden-Württemberg. (In Zwitserland is het vaker »Grüezi«)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door ODRAIL »

Mag ik even kwijt dat ik gisteren in een echte Arnhemse tram gezeten heb :D (nou ja een replica dan) :wink: .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door trolly »

Mag.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:
Durashift schreef:
Chrysa schreef:Dan proberen we eens wat: Wat is een goede auto om te kopen voor ongeveer €8000? Heb er eentje nodig voor mijn opleiding volgend jaar. (..)
Een goede auto is er één die aandacht van zijn eigenaar gehad heeft. In gebruik, het onderhoud én het schoonhouden van interieur en exterieur.
Wat zijn je eisen precies?
Radio en airco erin, verder iets niet al te ouds. (Als het kan van na 2010.)
Waar ga je de auto voor gebruiken?
(woon-studentenverkeer zo te lezen.. maar wat is de afstand?)
240km/dag dat ik op school moet zijn, ik ga er maar vanuit dat dat gewoon maandag t/m vrijdag is.

(..).
Afbeelding

http://www.autowereld.nl/fiat/punto-evo ... /foto.html

Zou ik voor zoiets gaan. Veel keus, betrouwbare JTD dieseltechniek, ook te vinden met een Opel Corsa of Alfa Mito koetswerk.

Clio / Twingo diesel zou je ook kunnen kiezen. Eigenlijk al die, destijds, populaire 'milieuvriendelijke' diesels die toen wegenbelastingvrijstelling hadden zijn geen slechte keuze.. mits het eerste wat ik schreef aantoonbaar aanwezig is. :wink:
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Ik moest denken aan die keten van wegrestaurants, heet toch ook iets van haije ofzo? Zit ergens tussen Delft en Rotterdam langs de snelweg.
Afbeelding

Eén van de vestigingen.

http://www.haje.nu/

Die in Nieuwegein is ook leuk, grenzend aan een stukje water en landerijen. Kan je gewoon een kano huren. *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door ArrivaBas »

baladid schreef:Ook in Zuid-Tirool en Baden-Württemberg. (In Zwitserland is het vaker »Grüezi«)
Ik had van de zomer een hotel in Sindelfingen (Baden-Württemberg), maar nooit gehoord aldaar. Ik zag het voor het eerst bij aankomst in Gargellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Durashift schreef: http://www.autowereld.nl/fiat/punto-evo ... /foto.html

Zou ik voor zoiets gaan. Veel keus, betrouwbare JTD dieseltechniek, ook te vinden met een Opel Corsa of Alfa Mito koetswerk.

Clio / Twingo diesel zou je ook kunnen kiezen. Eigenlijk al die, destijds, populaire 'milieuvriendelijke' diesels die toen wegenbelastingvrijstelling hadden zijn geen slechte keuze.. mits het eerste wat ik schreef aantoonbaar aanwezig is. :wink:
84pk is weinig toch? Ik weet toevallig dat de auto van mijn pa er 210 heeft, en dat rijdt goed. Maar de Fiat van mijn moeder is weer ongelofelijk traag.

Heb zelf ook eens gekeken met een paar eisen, en dan kreeg ik onder andere deze auto. Ietsje meer, maar ik vind hem wel erg mooi.

Verder weet ik niet veel van auto's. Ik weet dat een dieselauto alleen voordelig is als je veel rijdt, maar zou niet weten hoeveel etc.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door JWM »

Mensen die geilen op pk's hebben wat te compenseren :X
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Dan ga ik wel met een enorme strap-on in een golfkarretje naar school. Jij je zin joh.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:
Durashift schreef: http://www.autowereld.nl/fiat/punto-evo ... /foto.html

Zou ik voor zoiets gaan. Veel keus, betrouwbare JTD dieseltechniek, ook te vinden met een Opel Corsa of Alfa Mito koetswerk.

Clio / Twingo diesel zou je ook kunnen kiezen. Eigenlijk al die, destijds, populaire 'milieuvriendelijke' diesels die toen wegenbelastingvrijstelling hadden zijn geen slechte keuze.. mits het eerste wat ik schreef aantoonbaar aanwezig is. :wink:
84pk is weinig toch? Ik weet toevallig dat de auto van mijn pa er 210 heeft, en dat rijdt goed. Maar de Fiat van mijn moeder is weer ongelofelijk traag.
Tja, dat zijn duidelijk appels en peren, qua vermogen. 84 pk is niet veel, bij een diesel gaat het om het motorkoppel. Dat is veel meer en dan rijdt het lekker soepel. Bovendien, verwacht jij in een spitsrit richting Schiphol 210 pk nodig te hebben? Op de A16 mag je 130 km/h.. áls je het dan al kunt rijden qua verkeersaanbod.

Je zou eerder een automaat kunnen overwegen.. vanwege de files rondom het Terbergseplein etc..
Chrysa schreef: Heb zelf ook eens gekeken met een paar eisen, en dan kreeg ik onder andere deze auto. Ietsje meer, maar ik vind hem wel erg mooi.
Oei, Renault Laguna Coupé is inderdaad een erg mooie auto, vind ik. Lijkt wel wat op een Aston Martin uit de jaren '90. :pos:
Maar goed, dat 2 liter turbo blok doet misschien 1 op 10 qua verbruik.. dus na 2 dagen rijden op jouw traject mag je weer bijvullen.. 50 liter a € 1,50.. :shock:

Als je dat kan betalen.. tja, waarom niet...
Chrysa schreef: Verder weet ik niet veel van auto's. Ik weet dat een dieselauto alleen voordelig is als je veel rijdt, maar zou niet weten hoeveel etc.
Klopt, voor diesel moet je wel veel kilometers rijden. LPG (gas, G3 installatie) is nog een stukje voordeliger. Al moet je dat wel willen, 'knakenrijder' te zijn :wink:

Enfin, als jij 240 kilometer per dag maakt.. bij zo'n 230 lesdagen.. dan heb je er wel zo'n 40 duizend kilometers na een jaar erbij staan.. Een gebruikte diesel komt dan, financieel, wel in bereik t.o.v. een zuinige benzine auto.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Chrysa »

Durashift schreef: Tja, dat zijn duidelijk appels en peren, qua vermogen. 84 pk is niet veel, bij een diesel gaat het om het motorkoppel. Dat is veel meer en dan rijdt het lekker soepel. Bovendien, verwacht jij in een spitsrit richting Schiphol 210 pk nodig te hebben? Op de A16 mag je 130 km/h.. áls je het dan al kunt rijden qua verkeersaanbod.
Het gaat niet om het hard kunnen rijden, het gaat over of ik snel op kan trekken bij inhalen, of als ik de snelweg op rij. Dat lukt met die Fiat Panda van mijn moeder dus niet. (Heb het opgezocht, dat ding heeft 60pk.) Zou niet weten hoeveel koppel dan genoeg is, maar de diesel van mijn vader heeft 400Nm volgens Google.

Mijn vader had het ook nog over je auto laten chippen ofzoiets, dan zou hij sneller zijn.
Durashift schreef:Je zou eerder een automaat kunnen overwegen.. vanwege de files rondom het Terbergseplein etc..
Lijkt me wel fijner ja, schakelen ben ik niet zo geweldig in. :')
Durashift schreef:50 liter a € 1,50.. :shock:

Als je dat kan betalen.. tja, waarom niet...
Kunnen betalen wel, maar ik geef het dan toch liever aan iets anders uit.

Durashift schreef:Klopt, voor diesel moet je wel veel kilometers rijden. LPG (gas, G3 installatie) is nog een stukje voordeliger. Al moet je dat wel willen, 'knakenrijder' te zijn :wink:

Enfin, als jij 240 kilometer per dag maakt.. bij zo'n 230 lesdagen.. dan heb je er wel zo'n 40 duizend kilometers na een jaar erbij staan.. Een gebruikte diesel komt dan, financieel, wel in bereik t.o.v. een zuinige benzine auto.

Had me niet gerealiseerd dat het zo veel was. :shock:

Vroeger hadden we thuis een LPG-auto, zo'n A-team busje, dat was echt een ramp. :')
LPG zie ik inderdaad altijd voor weinig geld bij benzinepompen, maar is dat niet heel duur om in te laten bouwen?
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door baladid »

ArrivaBas schreef:
baladid schreef:Ook in Zuid-Tirool en Baden-Württemberg. (In Zwitserland is het vaker »Grüezi«)
Ik had van de zomer een hotel in Sindelfingen (Baden-Württemberg), maar nooit gehoord aldaar. Ik zag het voor het eerst bij aankomst in Gargellen.
De Regio Stuttgart is erg »verhoogduitst«. Daarvuiten hoor je het nog wel vaak.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:
Chrysa schreef:Je hebt hier in Brabant wel types die zo zijn. Die doen ook alsof alles "boven de brug" buitenland is, en mogen die mensen dan ook niet. Beetje vreemd, maar ja.
Hier hebben we dat ook nog. Ik kom doordeweeks dagelijks aan de overkant (flakkee), en dan krijg ik vaak genoeg de kreten "kutzeeuw", "buitenlander" en "overkanter" naar m'n kop geslingerd door mijn klasgenoten, terwijl ik gewoon een flakkeeënaar ben.
Jup. Klote rotterdammer heb ik genoeg gehoord als ik er kom.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef: (..)
Het gaat niet om het hard kunnen rijden, het gaat over of ik snel op kan trekken bij inhalen, of als ik de snelweg op rij. Dat lukt met die Fiat Panda van mijn moeder dus niet. .
Wat is 'snel' voor jou?
Als je het vergelijkt met dat wat de auto van je vader kan.. tja, dan is veel langzamer, vermoed ik.
Enfin, incidenteel met de Panda een hellend stuk snelwegtoerit oprijden is misschien niet zo vlot nee.. Doe je het iedere dag, op hetzelfde traject, dan heb je al wel snel in de gaten welke versnelling je het beste kan gebruiken om vlot boven te komen.. óók met slechts 60 trappelende paarden. :wink:
Chrysa schreef: Mijn vader had het ook nog over je auto laten chippen ofzoiets, dan zou hij sneller zijn.
Kan, moet je willen. Kost soms ook meer brandstof.
Chrysa schreef: (..)
LPG zie ik inderdaad altijd voor weinig geld bij benzinepompen, maar is dat niet heel duur om in te laten bouwen?
Tja, wat is duur? Voor ongeveer 1/4 deel van jouw aanschafbudget heb je een goede installatie, bijvoorbeeld van Prins. Van belang is ook om een goede inbouwer te vinden. Bij een nieuw gekozen installatie, bij inbouw in een gebruikte benzine auto, gaat het erom wat het rendement van de investering wordt. Kortom, wát levert het je op in vergelijk met het rijden van dezelfde (of gelijkwaardige) auto op louter euro95 brandstof.
Kwestie van alle vaste en variabele kosten op een rijtje zetten. Check eens Autoweek.nl. Daar kan je handige rekentools vinden.

Dat kan je doen voor bijvoorbeeld die Laguna Coupé.
Al weet ik niet of de turbo 2 liters van Renault ook zo goed op gas zijn als dat de 1.6 16V's dat zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt #195

Bericht door Geert »

Chrysa schreef:Mijn vader had het ook nog over je auto laten chippen ofzoiets, dan zou hij sneller zijn.
Chiptunen zal hij wel op gedoeld hebben, dan wordt de motorsoftware 'getuned' om net iets sneller te kunnen rijden (of in theorie zuiniger/langzamer/etc., maar meestal doet men dat voor de snelheid). Maar ik zou eerst eens kijken wat voor wagentje je wilt, want chiptunen is meer om de laatste pk's er uit te persen. Zolang de vergelijking nog tussen Panda's en dikke dieselbakken gaat lijkt chiptunen me nog niet aan de orde ;)
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Als ik dan nog 4 maandjes doorspaar, dan kan ik zo'n 'dikke dieselbak' betalen. Eigenlijk best wel verleidelijk om dat te doen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Geert »

Vergeet niet om ook periodieke kosten zoals motorrijtuigenbelasting en verzekering mee te nemen in het kostenplaatje. Die bedragen variëren ook per auto (net als verbruik).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten