OVer je reiservaringen in september 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door JWM »

KM46 schreef:Goed voor een restitutieformulier :? :wink: .
Daarover gesproken, dienen jullie ook een vertragingsclaim in bij een springer?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door MdJ »

In principe niet. Alleen als NS ook nog eens op de omreisroute vertraging laat ontstaan, in combinatie met een gemiste overstap en daardoor extra +30 krijgt, dan claim ik die +30 wel. Niet de +40 door de aanrijding met persoon, want daar kunnen ProRail en NS niks aan doen.

Rucksichlos 4 treinen in 1 trein proberen te stoppen die van al +15 naar +30 ging wel.
Bij twijfel: gebruik beton.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Durashift »

JWM schreef:Als de metro niet rijdt is bedoeld voor 's ochtends heel vroeg en 's avonds heel laat.
Dus.. dan kan je de omroep toch wel zodanig programmeren dat er 2 versies komen.. eentje mét en zonder die tekst.. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:
KM46 schreef:Goed voor een restitutieformulier :? :wink: .
Daarover gesproken, dienen jullie ook een vertragingsclaim in bij een springer?
Ja ... dat zou ik wel doen. Ik heb er in zo'n geval gelukkig nog nooit moeten doen.

Maar als ik op door het omreizen meer als drie kwartier later op mijn eindbestemming aankom zal ik het zeker doen. En ik zal het ook doen als ik hierdoor een belangrijke afspraak moet missen.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door gliderfighter »

Chrysa schreef:Sowieso zijn er het laatste jaar veel meer jonge chauffeurs/chauffeuses bijgekomen in Brabant naar mijn idee.
Er zijn er inderdaad veel bijgekomen. Ik inclusief. Toch benieuwd wie het dan was ;)
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

gliderfighter schreef:
Chrysa schreef:Sowieso zijn er het laatste jaar veel meer jonge chauffeurs/chauffeuses bijgekomen in Brabant naar mijn idee.
Er zijn er inderdaad veel bijgekomen. Ik inclusief. Toch benieuwd wie het dan was ;)
Rijd je in Breda? Zo ja, kan ik je ergens aan herkennen? :lol:

Wat buschauffeurs betreft rijdt er in Breda een Surinamer die om de een of andere manier altijd vrolijk is, zelfs op maandagochtend. Ben toch benieuwd hoe ie dat voor elkaar krijgt...
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door dylanwild94 »

Surinaamse mensen zijn over het algemeen altijd vrolijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door gliderfighter »

Ik rij in principe vanuit Den Bosch, maar ik kan overal uitgeleend worden, vandaar dat ik pas nog in Reusel en Breda en Den Bosch was op dezelfde dag.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door dylanwild94 »

Ondanks de niet controleren actie van vandaag kan ik melden dat ik in 742 gecontroleerd ben.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Michael »

Wellicht heb je een conducteur gehad die niet bij het FNV aangesloten zat. FNV is de enige vakbond die actie voert.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk het ook. Heb in de 12546 hetzelfde geluk. :lol:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Daelea »

Het is alweer even geleden dat ik in de spits van Leiden naar Ede-Wageningen moest, maar ik voel me gelijk weer thuis... Mijn s8800 vertrok met +4 uit Lammenschans, wat in Utrecht nog +3 was, dus aankomst om 18:07. De aansluitende s3100 vertrok exact om 18:08, dus daarvan zag ik de deuren nog dichtgaan. De volgende s3000 van 18:23 vertrok om stipt stipt precies exact 18:23, dat dat betekende dat de deuren sloten precies op het moment dat de cross-platform s3500 net stilstond, maakt blijkbaar niet uit. Mijn s3000 is wel lekker rustig zo, though :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Aking »

gliderfighter schreef:Ik rij in principe vanuit Den Bosch, maar ik kan overal uitgeleend worden.
Zit je dan niet met routekennis? Of ken je alle buslijnen in heel Nederland?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Dat is toch een vereiste op dit forum?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Suus »

Ik denk dat Regenmaker op dit forum de enige is, aangezien hij treinen haat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:Dat is toch een vereiste op dit forum?
Nee, bussen zijn voor heaumeaus! Dus mogelijk voor de herendames van die kant, dat ze een extra aanmeldcriterium hebben, maar dat weet ik dus niet (A)
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Ik kom ook niet veel verder dan de bussen die ik nodig heb om op school te komen, en dan nog wat dingen die ik wel eens voorbij zie rijden eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Zit je dan niet met routekennis? Of ken je alle buslijnen in heel Nederland?
Chauffeurs van Arriva kunnen een navigatiesysteem meekrijgen waarin de busroute voorgeprogrammeerd staat. Dus in principe kan dan iedereen overal rijden.
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door gliderfighter »

Aking schreef:
gliderfighter schreef:Ik rij in principe vanuit Den Bosch, maar ik kan overal uitgeleend worden.
Zit je dan niet met routekennis? Of ken je alle buslijnen in heel Nederland?
Met navigatie vind ik niet fijn. Het zou de eerste keer niet zijn dat de aansluiting niet werkt en je navigatie halverwege uitvalt omdat de batterij het voor gezien houdt. Je hebt dan natuurlijk ook een lege bus. In vrije tijd soms wat nuttige lijnverkenning(lijnen die ik zou moeten rijden) en vantevoren google streetview gebruiken om herkenningspunten (terug) te vinden. Ik hoef een lijn maar 1x te rijden en ik ken hem.

Hainje schreef:
Aking schreef:Zit je dan niet met routekennis? Of ken je alle buslijnen in heel Nederland?
Chauffeurs van Arriva kunnen een navigatiesysteem meekrijgen waarin de busroute voorgeprogrammeerd staat. Dus in principe kan dan iedereen overal rijden.
Helaas bevatten sommige navigatiesystemen niet alle routes en soms is er een waypoint overgeslagen, waardoor je de wijk in wordt gestuurd ipv eromheen, wat de juiste route is(zonder haltes).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Hainje »

gliderfighter schreef:Helaas bevatten sommige navigatiesystemen niet alle routes en soms is er een waypoint overgeslagen, waardoor je de wijk in wordt gestuurd ipv eromheen, wat de juiste route is(zonder haltes).
Dat is dan weer een beetje jammer. :')
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door gliderfighter »

Gelukkig is het maar bij 1 op de 40+ routes, maar je zal hem maar net krijgen en klakkeloos de wijk in rijden.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door PatrickM »

Vandaag met de bus van Bruinisse naar Strijen gereisd, voor een vergadering van het reizigersoverleg. Ik ben om 7:20 van huis vertrokken om om 10:00 in Strijen te kunnen zijn. Dat doe ik nooit meer, omdat ik met een combinatie van fietsen naar Oude Tonge, de bus van 9:00 van Oude Tonge naar Numansdorp (de eerste waar ik met m'n fiets in mag) en dan fietsen naar Strijen een uur (!) later mijn nest uit kan komen. Dat ik dat niet eerder uitgezocht heb verbaast me behoorlijk.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Hendrik »

Als de regen met bakken uit de lucht komt, is het niet zo'n aantrekkelijke optie... :P Het is immers nog best een eindje fietsen van de A29 naar Strijen.
Maar vanaf Flakkee / vanuit Zeeland is het inderdaad niet makkelijk om in (bijvoorbeeld) Strijen te komen. Bijzondere locatie voor reizigersoverleg trouwens! Niet echt centraal ofzo...
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door PatrickM »

Nee, dan niet. Maar nat word ik dan sowieso wel, ik moet toch eerst 4km fietsen voordat ik bij de halte op het dorp ben.

Nu moet ik wel zeggen dat ik dan elektrisch fiets, en op de busfiets doe ik 20 min over 4 km tegenover 12 min elektrisch.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Hendrik »

Dan woon je best een eind buiten het dorp eigenlijk!
Ik zie trouwens nooit iemand met een fiets in de bus op lijn 436/437, al reis ik vaak wel in de spits. Maar je kunt eigenlijk nergens vinden dat het mag... Ik gok dat veel chauffeurs het ook niet weten!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten