EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie

Waardering route, voor nu (het is allemaal nog WIP!)

Valt tegen, Ziet er niet echt mooi uit
1
20%
Matig, Er missen nog wat details
0
Geen stemmen
Ziet er redelijk uit!
2
40%
Erg mooi!
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Een tijd wat screens verzameld die de moeite waard zijn, en hier is het topic waar de ontwikkelingen rondom mijn EEP 12-route te volgen zijn.
In mijn onderschrift staan data waarop ik stream

Eerst even nader uitleg hoe deze game in elkaar steekt:
EEP 12 is een Duitse game, waarbij je je eigen route kan bouwen en als die af is (of een deeltraject ervan, zoals bij mijn route met 4 zijlijnen in de planning :Y ) zijn er legio mogelijkheden de route tot leven te brengen d.m.v. treinen, boten, bussen, auto's en trams.

Nu dan de eerste 4 screens:

Afbeelding
Het eindstation van de zijlijn waar alles begonnen is. De middelste staat er eigenlijk vooral voor de sier en de rechter is vandaag verkast naar Uburg.

Afbeelding
Even de overweglinkjes bij station Uburg testen met een basic DB-dieseltje.

Afbeelding
Vooral voor de seinen op het kopstation even deze dubbeldekker van stal gehaald, maar hier toch maar even mee doorgereden naar het tweede station, Uburg. een rit van een minuut of 3-4 bij 80 km/h.

Afbeelding
Een molen met een wijngaard, vlak naast de treinrails.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op di 21 mar 2017, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Van de week weer wat vooruitgang geboekt aan de eerste zijlijn. Hierbij ligt het spoor tot de aftakking van de hoofdlijn. Hier ligt een vorkstationnetje met een tramhalte voor de deur. Daarvan is nog geen foto, maar wel van een station verderop, Hellelstad Zuid:
Afbeelding

Bij Maasdrecht (dat kopstation) lag nog een kort opstelspoortje naast de zijlijn. Ik heb er een goederenloods van gemaakt voor enkele wagens per maand:
Afbeelding

Alles is nog WIP
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag weer een paar uurtjes gebouwd. Hierbij is de eerste zijlijn qua spoor en stations af. Wat platen:

Afbeelding
Het station vanuit de lucht. Heel veel mist nog. Het tramstation en de scenery moeten nog gebouwd worden en is deels al af.
Afbeelding
Ik zet altijd wat treinen neer om de boel te vullen. Met 4 aardig gevarieerde treinen zit de framerate op 25/s nu.
Afbeelding
Hier nog een nachtshotje van een RB'tje naar het westen.

Geef vooral complimentjes en tips, zodat ik eventueel wat spul kan aanpassen of wegjorissen, maar het is fictief, en ik moet het doen met mijn assets.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

*dweilt topic*
Vanavond was er weer een stream. Ik heb in deze stream flink gewerkt aan de scenery tussen Uburg en Maasdrecht. Deze screen is het meest 'af' om te zien:
Afbeelding

Ook is er gewerkt aan de bovenleiding tussen Hellelstad Centraal en Hellelstad Heerenstraat. Hier een tegenlichtopname van een BR 612 op weg naar Uitdam:
Afbeelding

Nog steeds stel ik tips en feedback enorm op prijs.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door Jef400 »

Hoi. Ik heb een vraagje. Kun je de naambordjes ook veranderen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

De naamborden van stations zijn helaas niet te veranderen, dus ik zet elke keer gewoon Bahnhof neer :X . Ik had het ook liever anders gezien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb vandaag weer 3 uurtjes gerommeld met de route. De scenery is tot een stationloos dorpje grotendeels af. De bovenleiding begint goed vorm te krijgen en ik heb een retourtje over het spoor wat nu ligt gereden. De screens:
AfbeeldingEEP 12 ICE T Rijdt door station by Bas Folles, on Flickr
Ik heb even snel een ICE T neergezet voor deze screen. Hij rijdt richting een oostelijker gelegen grote stad.

AfbeeldingEEP 12 Dosto halteert op station by Bas Folles, on Flickr
Op de heenreis bij station Hellelstad Zuid.

AfbeeldingEEP 12 BR 218 onder viaduct by Bas Folles, on Flickr
Op de terugweg naar Maasdrecht bij de Stadsringbrug tussen Hellelstad Heerenstraat en Hellelstad CS.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

https://drive.google.com/file/d/0B2f8WL ... sp=sharing
Ik heb de afgelopen week een eigen dienstregeling voor de gehele route gemaakt. Ik zal even nader uitleggen hoe het in elkaar steekt.

Alle dienstregelingen zijn (grotendeels op elkaar afgestemd, waarbij de zijlijnen naar Westerberg, Uitdam, Oud Uhuizen en Maasdrecht de Intercity's 'feederen' De stoptrein rijdt er om tussenliggende dorpen onderling en met de grotere steden te verbinden en kent daarom ook langere overstappen t.o.v. reizen met de IC's.
De gebruikte symmetrie ligt op 25 minuten na en 5 minuten voor het hele uur. Op deze manier kon de stoptrein uit Maasdrecht in de spits goed met de tegentrein kruisen te Uburg, zonder dat de aansluitingen te Hellelstad op alle andere trein verloren te laten gaan.
Stel ook gerust vragen en geef opmerkingen, zodat ik eventueel wat tijden kan aanpassen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door Jef400 »

Zijn de IC's vergelijkbaar met Nederlandse of Duitse IC's. In dat eerste geval zou ik er RE's van maken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door Jef400 »

Daarnaast waarom sla je een wijk over in de drukste periode, de Spits?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

JeffreyMeijer schreef:Zijn de IC's vergelijkbaar met Nederlandse of Duitse IC's. In dat eerste geval zou ik er RE's van maken.
De IC Stopt op zijn route maar 1 keer en wordt vooral bereden met ICE's. Tussen Hellelstad Meerland en Uitdrecht zal deze lijn 4-sporig zijn en de IC's pakken dan de Middensporen tot 23:00.
JeffreyMeijer schreef:Daarnaast waarom sla je een wijk over in de drukste periode, de Spits?
Station Hellelstad Heerenstraat (ook een woonwijk) wordt buiten deze extra spitstreinen nog steeds 8x/uur bediend (zie andere tabbladen) en Leeuwsmeer Dalenwijk wordt alleen in de tegenspits overgeslagen, dit om bij eventuele opstapelende vertragingen wat in te halen. In het weekend wordt er door deze ritten overigens wél gestopt op Leeuwsmeer Dalenwijk.

Even wat onderbouwing voor deze wijken:
Heerenstraat is een volksbuurt met twee stations. Het eerste station (Hellelstad Noord) wordt 1x/uur per richting bediend en Hellelstad Heerenstraat 4x/uur per richting. Ik kan het ook zo aanpassen, dat er alleen in de tegenspits niet gestopt wordt. Naast de 4 treinen per uur rijden er ook nog 4 trams per uur naar het Centrum vanaf beide stations.
De Dalenwijk is een 'Luxere woonwijk' (niveau Sterrenburg) met één station. Dat station Heeft naast deze treinverbinding ook een tramhalte voor de deur, waar 4x/uur naar het Centrum en het station wordt gereden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door Jef400 »

Aha, maar als de dienstregeling in gevaar komt. Dan kun je die halte toch moeiteloos schrappen? 4x uur een tram lijkt mij afdoende.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Dat zal bij Leeuwsmeer Dalenwijk in geval van vertraging het snelst voorkomen, vanwege de korte kering op Leeuwsmeer Centraal (4 minuten). Als er stellen bijgezet worden gebeurt dat in Oud Uhuizen (18 minuten). Bij station Heerenstraat is de kering in Hellelstad 10 minuten en in Maasdrecht 20 minuten, en daar wordt in principe op Hellelstad na de spits afgetrapt indien mogelijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag is er weer gebouwd. Ik heb de tweede zijlijn qua spoor en stations af. Geen screens of video's hiervan, maar wel van een rit over de andere zijlijn:

Video:
Screens:
Afbeelding
Wedstrijdje tussen een Velaro D en een Talent, terwijl ze een bus kruisen op de Stadsringbrug.
Afbeelding
Dezelfde Talent op Station Hellelstad Zuid
Afbeelding
Klaar voor vertrek. De laatste rit van de dag. Overigens zit de gehele rit in de video.
Afbeelding
En de dienst zit erop! Dit was de laatste trein van de dag volgens mijn dienstregeling.

Commentaar is altijd welkom! *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb weer wat voortgang geboekt. Voornamelijk scenery op de tweede zijlijn, en op het eind nog station Maasdrecht aangekleed. De screens:

Afbeelding
Een gezellige recreatieplas. De bomen eromheen zijn met een 'strooitool' neergezet.

Afbeelding
Het eerste (en enige) dorpje aan de tweede zijlijn. Heerhugenwater. Er missen nog enkele gebouwen en vrijwel alle tuinen moeten nog gedaan worden.

Ook buiten de stream nog wat gedaan aan het tramnetwerk van Hellelstad. Gelijk maar getest. Midden in de nacht.
Afbeelding
Vertrokken van station Hellelstad Heerenstraat. De bochten zijn soms erg venijnig.

Afbeelding
Even een fotootje tijdens de minuut keertijd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ODRAIL »

@ArrivaBas: Het ziet er mooi uit :wink: .

Heb je misschien ook een sporenplan van je project?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb een schematische landkaart, maar die is dusdanig verouderd geraakt, dat ik maar eens een nieuwe moet maken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door Jef400 »

Het ziet er goed uit. Zekers te weten. Een puntje, volgens mij is 612 juist sneltreinmaterieel en wordt die vooral in RE-diensten ingezet, dat in tegenstelling tot Desiro's.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Het geplande materieel voor de RB 5300 is in principe de Talent (ja, de Desiro en Talent lijken enorm op elkaar), maar het wil wel eens voorkomen dat er een BR 612 van de RB 5200 op de 5300 terecht komt. De Talent zijn in mijn map nog aan het instromen om de gehuurde 612's weer de grens over te kunnen doen. (A) :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

*even dweilen*
Weer een aantal screenshots van de bouw en een nieuwe spoorkaart met inwonertallen van de plaatsen:

Afbeelding
Dubbele MAV 5342 halteert op station Uitdorp.

Afbeelding
WIP-plaatje van de HSL-aansluiting ten oosten van Uitdorp. De HSL buigt naar het zuiden (onderkant plaatje) af.

Afbeelding
Ook even in een stortbui een ritje gemaakt vanaf Uitdorp. Hier staat de trein bij station Hellelstad Centraal.

Komende vrijdag weer een treinrit op YouTube!
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

De afgelopen weken aardig productief geweest. Kijk mee achter de schermen met deze rit van Groot Leeuwelsum naar Hellelstad Centraal met rit 5014!
Materieel: BR 143 met 4 Dosto's
Ook nog screenshots gemaakt:

Afbeelding
Tussen Hellelstad Heerenstraat en Hellelstad Centraal...

Onderstaande screenshots zijn op precies dezelfde locatie gemaakt:
Afbeelding
Containertrein onderweg naar de grens...

Afbeelding
Stopper naar Leeuwsmeer

Ook nog de spoorkaart (Huidige versie, witte lijn is de grens):
Afbeelding

Edit: ook in EEP is op 11 december de dienstregeling veranderd! Nieuwe link:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 2102608023
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: EEP 12: Regio Maasdrecht-Hellelstad

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag heb ik een nieuwe poll aangemaakt, aangezien de eerste lijn vrijwel geheel af is!
Ik heb buiten de livestreams om maar eens een ritje gemaakt met een wat vreemde combi...

Afbeelding
De combi rijdt hier met +10 op de dijk tussen Uburg en Hellelstad Zuid. Er had eigenlijk een 612 moeten rijden, maar die was defect geraakt op Hellelstad Centraal.
Afbeelding
Hier staat de trein op station Maasdrecht, wachtend op de volgende rit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten