Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Hendrik schreef:Wie sponsort jou dan? :P
Als ik met mijn vader ergens heenga betaalt hij.
Meltrain schreef:Je kunt je ook gewoon aan de maximum snelheid houden, want dat is nog veel veiliger ook.
De maximum snelheid is er niet voor niets.
Voor milieuredenen ja, niet voor veiligheidsredenen. 140 kan je daar veilig rijden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Aking »

ArrivaBas schreef:En dan zie ik een paar minuten geleden op mijn opa's Facebook dat die lui al jouw posts willen gebruiken en openbaar willen maken, terwijl ze dat niet eens mogen volgens het Statuut van Rome :X ...

Dit is de tekst die je als verzet op je Facebook kan zetten:
Morgen is de deadline! Alles wat je hebt gepost of nog gaat posten is vanaf morgen publiek. Zelfs verwijderde berichten of ongeautoriseerde foto's. het betreft een wijziging van het Facebook-beleid.
Verklaring:
Ik geef geen toestemming aan Facebook of een andere entiteit mijn Facebook-beelden, -informatie, -publicaties en -berichten door mij geplaatst in het verleden zowel als in de toekomst, te gebruiken.
Hiermee laat ik Facebook weten dat het verboden is om eender wat van mij te openbaren, kopiëren. verspreiden of enige andere actie tegen mij op basis van dit profiel en/of de inhoud ervan te ondernemen. De inhoud van dit profiel is privé en bevat vertrouwelijke informatie. Schending van de privacy is strafbaar (UCC 1-308-1, 1 308-103 en het Statuut van Rome).
Let op: Facebook is nu een openbare entiteit. Alle Facebookleden moeten een notitie publiceren als deze.
Als u wilt, kunt u deze versie kopiëren en plakken. delen is niet voldoende als verklaring. Kopieer en plak om zelf veilig te zijn
Ik heb connecties bij Faecesbook, dus als je 173,50 naar me overmaakt kan ik dat ook voor je regelen :Y
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Alsof zo'n bericht helpt. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Aking »

Je kunt beter mij betalen inderdaad 8-) :Y
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Etienne »

Dat bericht wordt ook als een hoax genoemd, omdat je bij het maken van je FB-account al akkoord bent gegaan met de voorwaarden en die staan daar ook genoemd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door trolly »

Chrysa schreef:Alsof zo'n bericht helpt. :')
Etienne schreef:Dat bericht wordt ook als een hoax genoemd, omdat je bij het maken van je FB-account al akkoord bent gegaan met de voorwaarden en die staan daar ook genoemd.
Vechten tegen de bierkaai dus. Maar aan de andere kant: een speldenprikje om de volslagen ridicule voorwaarden van facebook c.s. aan de kaak te stellen kan helemaal geen kwaad. Juridisch zal alles naadloos dichtgespijkerd zijn, maar publicitair is het toch niet zo fijn voor zo'n club.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:Dat bericht wordt ook als een hoax genoemd, omdat je bij het maken van je FB-account al akkoord bent gegaan met de voorwaarden en die staan daar ook genoemd.
En met zo'n hoax haal je zeker ook een hoop virussen binnen :? ?

Ben ik even blij dat ik geen Facebook heb. En ik zal het ook nooit nemen ook.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Zugführer »

Klopt, heb dat ook gehad. Zo'n berichtje op facebook gezet en meteen de hele computer vol met virussen. Gelukkig was het allemaal snel opgelost toen ik eenmaal 150 euro naar aking had overgemaakt. Nog bedankt hè :D :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Aking »

KM46 schreef:En met zo'n hoax haal je zeker ook een hoop virussen binnen :? ?
Ja, met het typen van een bericht op je facebookwall haal je een shitload aan virussen binnen :X :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Aking »

Zugführer schreef:Klopt, heb dat ook gehad. Zo'n berichtje op facebook gezet en meteen de hele computer vol met virussen. Gelukkig was het allemaal snel opgelost toen ik eenmaal 150 euro naar aking had overgemaakt. Nog bedankt hè :D :pos:
Graag gedaan jongen! 8-) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Suus »

Ik moest lachen toen ik las overde muiterij in de Piratenpartij, dat vanmiddag in het nieuws kwam. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Je kunt je ook gewoon aan de maximum snelheid houden, want dat is nog veel veiliger ook.
De maximum snelheid is er niet voor niets.
Pff, er zijn zoveel plekken waar de maximumsnelheid veel lager is dan voor de verkeersveiligheid noodzakelijk. Kijk bijvoorbeeld naar de 80-zones, of dat stuk 100 km/h dat bij Dordrecht begint. Dat is meer voor de geluidsnorm dan voor de veiligheid.
ArrivaBas schreef:En dan zie ik een paar minuten geleden op mijn opa's Facebook dat die lui al jouw posts willen gebruiken en openbaar willen maken, terwijl ze dat niet eens mogen volgens het Statuut van Rome :X ...
Voortaan als je zoiets ziet kun je er vanuit gaan dat het een hoax is. Denk je echt dat als Facebook informatie openbaar wil zetten, dat ze dan eerst van iedere gebruiker de timeline gaan lezen om te zien of die in verzet gaat?

Bovendien gaat het statuut van Rome over de invoering van het Internationaal Strafhof. :') Voortaan dus even beter checken voordat je je timeline gek maakt met zulke hoaxes.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Hendrik »

Toch is het advies van Meltrain om je aan de maximumsnelheid te houden, best het overwegen waard... :P
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Hendrik schreef:Toch is het advies van Meltrain om je aan de maximumsnelheid te houden, best het overwegen waard... :P
Die overweging maak ik dan ook altijd. Maar op een lege A16 kan je links 200 rijden als je wilt, dan is die 130@120 echt geen probleem.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Aking »

Geert schreef:
ArrivaBas schreef:En dan zie ik een paar minuten geleden op mijn opa's Facebook dat die lui al jouw posts willen gebruiken en openbaar willen maken, terwijl ze dat niet eens mogen volgens het Statuut van Rome :X ...
Voortaan als je zoiets ziet kun je er vanuit gaan dat het een hoax is. Denk je echt dat als Facebook informatie openbaar wil zetten, dat ze dan eerst van iedere gebruiker de timeline gaan lezen om te zien of die in verzet gaat?


Neuh, daar maken ze wel een scriptje voor :')
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
Hendrik schreef:Toch is het advies van Meltrain om je aan de maximumsnelheid te houden, best het overwegen waard... :P
Die overweging maak ik dan ook altijd. Maar op een lege A16 kan je links 200 rijden als je wilt, dan is die 130@120 echt geen probleem.
Als je een keer een slippertje maakt of een klapband krijgt heb je een probleem. Bovendien breng je de veiligheid van anderen ermee in gevaar. Als voorbeeld voeg ik een link bij waar iemand met 150 km/u achterop de auto van een 20 jarig meisje reed die heel veel engeltjes boven haar schouder had:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/25265 ... p+A59.aspx

Hard rijden is niet veilig. Ook niet op een lege snelweg
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Geert »

Mja, krijg je de eeuwige discussie of de snelheid zelf tot het ongeval leidde of het snelheidsverschil. En waarschijnlijk nog een andere fout (voorrangsfout/spiegelen/etc.), de toedracht wordt niet heel duidelijk uit dit artikel.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Chrysa »

Dus 130@120 is erg, maar als de maximumsnelheid 130 is is er niks mis mee? :')

Hard rijden op een lege snelweg kan prima, natuurlijk is het niet handig om daadwerkelijk overal 200 te gaan rijden, maar als je om 4 uur 's nachts 160 rijdt dan ben je lang niet de enige. Wat die link betreft, dat is iemand die niet op heeft zitten letten dan. Als je goed oplet kan je ook met 200 nog op tijd remmen, anders zou je al niet 200 moeten rijden.

En wat die klapband en andere zooi betreft:
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door trolly »

Hm. Dat is het soort van redenaties waarnmee de NRA de binnenlandse wapenwedloop bagatelliseerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #196

Bericht door Suus »

Het aantal verkeersdoden op de snelweg is gestegen sinds op veel plekken de snelheid is verhoogd. De minister ziet geen verband, wetenschappers wel.

Ik vind het vooral een opvallende keuze om de snelheid te verhogen omdat een hogere snelheid meer concentratie vereist terwijl de concentratiespan van veel mensen is afgenomen door smartphones e.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door nvdw »

Het ongevalsrisico neemt toe naarmate de snelheid omhoog gaat, dat klopt. Maar alleen de verhoging naar 130 is geen allesomvattende verklaring: dat zou het alleen zijn als de ongevallen die er voorheen niet plaatsvonden te wijten zijn aan verhoogde rijsnelheden die nu legaal zijn geworden.
Chrysa schreef:“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you."
Die uitspraak van Jeremy Clarkson klopt als een bus natuurlijk. Het enige is: suddenly becoming stationary is een stuk minder dodelijk vanaf 30 km/uur dan vanaf 130 km/uur ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Daantje »

Bovendien, hoeveel sneller ben je binnen Nederland nu echt op je bestemming als je tien kilometer per uur harder mag rijden?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Michael »

Geert schreef:Mja, krijg je de eeuwige discussie of de snelheid zelf tot het ongeval leidde of het snelheidsverschil. En waarschijnlijk nog een andere fout (voorrangsfout/spiegelen/etc.), de toedracht wordt niet heel duidelijk uit dit artikel.
De toedracht brengen ze vaak niet naar buiten. Ook bij dit ongeval is dat niet gebeurd
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:
Meltrain schreef:Je kunt je ook gewoon aan de maximum snelheid houden, want dat is nog veel veiliger ook.
De maximum snelheid is er niet voor niets.
Pff, er zijn zoveel plekken waar de maximumsnelheid veel lager is dan voor de verkeersveiligheid noodzakelijk. Kijk bijvoorbeeld naar de 80-zones, of dat stuk 100 km/h dat bij Dordrecht begint. Dat is meer voor de geluidsnorm dan voor de veiligheid.
Ik had het inderdaad niet goed verwoord, maar ik bedoelde dat de maximum snelheid er om verschillende redenen is (milieu- of veiligheidsredenen), maar dat het veilig is om je aan de maximum snelheid te houden, vanwege het snelheidsverschil met de mensen die zich wél gewoon aan de snelheid houden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #196

Bericht door Hendrik »

Bovendien is er niets op tegen om je aan de regels te houden... (A)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 85 gasten