Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Die bussen naar Madurodam filmden ook 'Vrederust' ook niet echt duidelijjk.
Bus 23 was ook lekker druk, er reden versterkingsbussen achter de normale bussen aan en dan waren ze nog allebei bommetje vol. Was wel heerlijk op het strand trouwens.
Bus 23 was ook lekker druk, er reden versterkingsbussen achter de normale bussen aan en dan waren ze nog allebei bommetje vol. Was wel heerlijk op het strand trouwens.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik zag gisteren ook een Avenio met Madurodam op de film rijden.htm_tram schreef:Ik heb toch echt diverse wagens op lijn 69 en lijn 9 met madurodam op de lijnfilm zien langs rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Je hebt een variant van lijn 9 die Madurodam als eindpunt heeft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Zag dit pareltje net voorbij komen bij de NOS:
Voorleesknop voor blinden in het OV blijkt onvindbaar
De rode knop bij bus- en tramhaltes blijkt onbekend en onvindbaar Omroep West
Een speciale knop waarmee blinden en slechtzienden de
dienstregeling kunnen laten voorlezen bij tram- en
bushaltes in Den Haag, lijkt een fiasco, meldt
Omroep
West
http://nos.nl/artikel/2131934-voorleesk ... dbaar.html
Voorleesknop voor blinden in het OV blijkt onvindbaar
De rode knop bij bus- en tramhaltes blijkt onbekend en onvindbaar Omroep West
Een speciale knop waarmee blinden en slechtzienden de
dienstregeling kunnen laten voorlezen bij tram- en
bushaltes in Den Haag, lijkt een fiasco, meldt
Omroep
West
http://nos.nl/artikel/2131934-voorleesk ... dbaar.html
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Via http://mrdh.nl/vergadering/vergadering- ... ember-2016 zijn de vergaderstukken voor de eerstkomende vergadering van MRDH te downloaden.
Eén van de stukken is dat MRDH voornemens is om de huidige concessie aan Veolia Transport met twee jaar te verlengen tot 25 augustus 2019.
Hierbij krih=jgen alle bussen Wi-Fi, wordt de OV-Chipkaart ook geldig in de buurtbussen en worden 6 huidige bussen vervangen door 10 HTM-bussen die ooit te veel waren besteld (en nu eigendom zijn (en blijven) van MRDH).
Wel wordt de naam van de vervoerder gewijzigd in Connexxion, omdat Veolia Environment niet langer toestaat dat haar naam gebruikt wordt in het openbaar vervoer.
Eén van de stukken is dat MRDH voornemens is om de huidige concessie aan Veolia Transport met twee jaar te verlengen tot 25 augustus 2019.
Hierbij krih=jgen alle bussen Wi-Fi, wordt de OV-Chipkaart ook geldig in de buurtbussen en worden 6 huidige bussen vervangen door 10 HTM-bussen die ooit te veel waren besteld (en nu eigendom zijn (en blijven) van MRDH).
Wel wordt de naam van de vervoerder gewijzigd in Connexxion, omdat Veolia Environment niet langer toestaat dat haar naam gebruikt wordt in het openbaar vervoer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Moeten al die bussen omgespoten worden dan? Lijkt me ook een beetje duur...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
dus voor 2 jaartjes worden 10 bussen in dienst gesteld, alle bussen opgekapt (wifi etc) en de chauffeurs krijgen kleren met cxx logos etc.
en als de concessie niet verlengt wordt? of is het daar al te laat voor?
en als de concessie niet verlengt wordt? of is het daar al te laat voor?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Uit het hele verhaal maak ik op dat in de zomer van 2019 meer dan honderd gasbussen naar de volgende vervoerders in Haaglanden overgedragen moeten worden, die kunnen worden ingezet totdat de emissieloze bussen van de volgende concessiehouder inzetbaar zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Als hun naam niet meer gebruikt mag worden, moeten ze wel lijkt me. Gebeurde ook toen BBA Veolia werd op de Veluwe. Maar dat is gewoon een kwestie van een ander stickertje erop.Chrysa schreef:Moeten al die bussen omgespoten worden dan? Lijkt me ook een beetje duur...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Zolang er nog steeds geen airco in die bussen zit lijkt Wi-Fi een beetje overdreven. Vorige week was het gewoon echt niet leuk, als je dan in een Arriva-bus terecht komt is dat een hele verademing.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Bij mij op school plaatsen ze nu overal dure schermen en geen airco's, ze zeggen dat de dure schermen vaker worden gebruikt dan de airco's maar wat ik niet helemaal geloof...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ergens snap ik het wel, een airco is niet bepaald gratis en als je als school moet kiezen tussen dure schermen die je het hele jaar door echt gebruikt of een airco die je effectief maar een paar weken in het jaar nodig hebt dan zou ik het ook wel weten.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Je kiest eigenlijk tussen hele jaar effectief met goedkopere schermen. Of een paar weken in het jaar niet effectief leren met dure schermen. Dan zou ik kiezen voor dat eerste. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Als die verlenging betekend dat het MDRH de concessie Haaglanden Streek en Stad wilt samenvoegen, ben ik er helemaal voor. Het zou mooi zijn als de HTM het streek gebied + stadslijnen van Delft en Zoetermeer erbij krijgt. Hopelijk word het voor het personeel snel duidelijk of het onderhands word gegund of dat er toch wel een aanbesteding komt.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Mogen de concessies onderhands worden gegund nadat je een deel openbaar- en niet-openbaar combineert?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Volgensmij is dat door de wet aanpassing wel mogelijk voor de 4 grote steden.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
MRDH start met de voorbereiding nieuwe busconcessies
21 september 2016
De Metropoolregio Rotterdam Den Haag heeft ter voorbereiding op het verlenen van nieuwe concessies (contracten) voor het busvervoer in de regio een voorlopige keuze gemaakt tussen inbesteden of aanbesteden. De concessieverlening voor het streekbusvervoer in Haaglanden en Voorne-Putten en Rozenburg wordt via een openbare aanbesteding gerealiseerd. Voor het busvervoer in Den Haag en Rotterdam onderzoekt de MRDH de mogelijkheden om de concessies onderhands te gunnen aan respectievelijk HTM en RET (inbesteden).
Voorwaarden aan inbesteding
Vanuit de historische band tussen stad en vervoerbedrijf, biedt de Metropoolregio HTM en RET de kans om te bewijzen dat een inbesteding het beste resultaat oplevert voor de reizigers. De MRDH stelt daarom een aantal harde randvoorwaarden aan inbesteding van het busvervoer. Zo moet de prijs-kwaliteitverhouding ten opzichte van de huidige busconcessies verbeteren, en moeten er ambitieuze afspraken komen over de wijze waarop in de nieuwe concessie 100% zero emissie wordt gerealiseerd. Om een definitief besluit te kunnen nemen over onderhandse gunning aan HTM en RET, moeten deze afspraken uiterlijk op 30 juni 2017 zijn vastgelegd in overeenkomsten. Blijkt het niet mogelijk om op tijd de gewenste afspraken te maken, dan zullen de stadsbusconcessies alsnog worden aanbesteed.
Concessieverlening
De nieuwe busconcessies starten in de periode 2018 - 2019. In oktober stelt de Metropoolregio het ontwerp-Programma van Eisen vast. Samen met de voorlopige keuze voor het onderhands gunnen van de busconcessies voor Den Haag en Rotterdam stuurt de Metropoolregio het ontwerp- Programma van Eisen aan de gemeenten voor een zienswijzeprocedure. In maart 2017 beslist de Metropoolregio definitief over het Programma van Eisen. Daarna wordt een definitieve keuze gemaakt over het inbesteden of aanbesteden van de stadsbusconcessies.
.
21 september 2016
De Metropoolregio Rotterdam Den Haag heeft ter voorbereiding op het verlenen van nieuwe concessies (contracten) voor het busvervoer in de regio een voorlopige keuze gemaakt tussen inbesteden of aanbesteden. De concessieverlening voor het streekbusvervoer in Haaglanden en Voorne-Putten en Rozenburg wordt via een openbare aanbesteding gerealiseerd. Voor het busvervoer in Den Haag en Rotterdam onderzoekt de MRDH de mogelijkheden om de concessies onderhands te gunnen aan respectievelijk HTM en RET (inbesteden).
Voorwaarden aan inbesteding
Vanuit de historische band tussen stad en vervoerbedrijf, biedt de Metropoolregio HTM en RET de kans om te bewijzen dat een inbesteding het beste resultaat oplevert voor de reizigers. De MRDH stelt daarom een aantal harde randvoorwaarden aan inbesteding van het busvervoer. Zo moet de prijs-kwaliteitverhouding ten opzichte van de huidige busconcessies verbeteren, en moeten er ambitieuze afspraken komen over de wijze waarop in de nieuwe concessie 100% zero emissie wordt gerealiseerd. Om een definitief besluit te kunnen nemen over onderhandse gunning aan HTM en RET, moeten deze afspraken uiterlijk op 30 juni 2017 zijn vastgelegd in overeenkomsten. Blijkt het niet mogelijk om op tijd de gewenste afspraken te maken, dan zullen de stadsbusconcessies alsnog worden aanbesteed.
Concessieverlening
De nieuwe busconcessies starten in de periode 2018 - 2019. In oktober stelt de Metropoolregio het ontwerp-Programma van Eisen vast. Samen met de voorlopige keuze voor het onderhands gunnen van de busconcessies voor Den Haag en Rotterdam stuurt de Metropoolregio het ontwerp- Programma van Eisen aan de gemeenten voor een zienswijzeprocedure. In maart 2017 beslist de Metropoolregio definitief over het Programma van Eisen. Daarna wordt een definitieve keuze gemaakt over het inbesteden of aanbesteden van de stadsbusconcessies.
.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik ben ook helemaal voor. Heeft ook voor de reiziger het voordeel dat het geldigheidsgebied van de HTM Dagkaart vergroot wordt. Maar uit bovenstaand bericht blijkt dat dit vooralsnog niet het plan is. Jammer...Lange_Dre schreef:Als die verlenging betekend dat het MDRH de concessie Haaglanden Streek en Stad wilt samenvoegen, ben ik er helemaal voor. Het zou mooi zijn als de HTM het streek gebied + stadslijnen van Delft en Zoetermeer erbij krijgt. Hopelijk word het voor het personeel snel duidelijk of het onderhands word gegund of dat er toch wel een aanbesteding komt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ze hebben juist vrij recentelijk het dagkaartje Haaglanden afgeschaft. Hij werd weliswaar niet vaak verkocht, maar hij was er wel...
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Lees net op intranet dat concessie Haaglanden verlengd is naar augustus 2019. Ook zal de merknaam Veolia worden vervangen door de merknaam Connexxion.
Betreft hier een bericht van de intranet site. Zal t.z.t wel een persbericht over verschijnen.
Betreft hier een bericht van de intranet site. Zal t.z.t wel een persbericht over verschijnen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Lees het bericht van Meltrain:
Meltrain schreef:Via http://mrdh.nl/vergadering/vergadering- ... ember-2016 zijn de vergaderstukken voor de eerstkomende vergadering van MRDH te downloaden.
Eén van de stukken is dat MRDH voornemens is om de huidige concessie aan Veolia Transport met twee jaar te verlengen tot 25 augustus 2019.
Hierbij krih=jgen alle bussen Wi-Fi, wordt de OV-Chipkaart ook geldig in de buurtbussen en worden 6 huidige bussen vervangen door 10 HTM-bussen die ooit te veel waren besteld (en nu eigendom zijn (en blijven) van MRDH).
Wel wordt de naam van de vervoerder gewijzigd in Connexxion, omdat Veolia Environment niet langer toestaat dat haar naam gebruikt wordt in het openbaar vervoer.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Wanneer word de verandering van de naam Veolia naar Connexxion dan eigenlijk doorgevoerd? Bij ingang van de nieuwe dienstregeling?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Jazeker. Ergens in december is het zover. :pos:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik las in dat document dat het uiterlijk op 1 januari 2017 zou gebeuren, dus ik denk inderdaad met ingang van de nieuwe dienstregeling.wouter15 schreef:Wanneer word de verandering van de naam Veolia naar Connexxion dan eigenlijk doorgevoerd? Bij ingang van de nieuwe dienstregeling?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik denk dat ze in december beginnen met het omstickeren van de bussen. Dus best een kans dat de eerste al een paar weken voor het begin van de nieuwe dienstregeling in zijn nieuwe jasje rondrijdt en dat de laatste bus in Veolia-kleuren nog rondrijdt bij de nieuwe dienstregeling.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten