Goudse Amba's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Goudse Amba's

Bericht door mb90 »

Vanmiddag was ik 20 minuten in Gouda en die tijd heb ik nuttig besteed door wat foto's te maken van de Amba's bij het busstation. Vandaar de naam Goudse Amba's. :wink:

Als eerst een overzicht van het busstation met een molen ervoor:
Afbeelding

De enige bus die hier niet groen is, namelijk de ex-Hermes Amba 1853 als Buslijn 180 naar Utrecht CS:
Afbeelding

De rest van de bussen is groen. Als er dan ook nog eens groene struiken voorkomen, ga je er groen van zien...:
Afbeelding

Zonder struiken ziet het er iets minder groen uit:
Afbeelding

De koppen van 3 Amba's met erachter het treinstation:
Afbeelding

De kop van Amba 8529 als Buslijn 187 naar Leiden CS via Boskoop Zijde:
Afbeelding

Een overzicht van de wachtende bussen met rechts een lange goederentrein met 4 locs ervoor die wacht voor een rood sein:
Afbeelding

Nu staan er iets minder bussen nog te wachten en staat rechts op spoor 3 IC 2843 naar Amersfoort Schothorst:
Afbeelding
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Goudse Amba's

Bericht door Ronald »

Leuke indruk van de bussen die daar rijden. Alleen maar Amba's, tja... het wordt natuurlijk wel een tikje saai daar ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goudse Amba's

Bericht door Geert »

Al die keren dat ik langs Gouda reis met de trein zie ik nooit wat anders dan Amba's... Over eentonig gesproken :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Goudse Amba's

Bericht door Suus »

Geert schreef:Al die keren dat ik langs Gouda reis met de trein zie ik nooit wat anders dan Amba's... Over eentonig gesproken :P
En er rijdt dan serieus ook echt NOOIT iets anders hier :lol: En dat zal tot 2011 niet veranderen vrees ik :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Goudse Amba's

Bericht door Sebastiaan »

Er komt afentoe nog wel een Alliance op Gouda, rijd zo af en toe op lijn 180 naar Utrecht :wink:
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Goudse Amba's

Bericht door Suus »

Sebastiaan schreef:Er komt afentoe nog wel een Alliance op Gouda, rijd zo af en toe op lijn 180 naar Utrecht :wink:
Dan zit die lijn waarschijnlijk niet bij de concessie Bollen- en Rijnstreek? Die hele concessie wordt volledig uitgevoerd met Amba's. Dat was waar ik ook op doelde :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Goudse Amba's

Bericht door ODRAIL »

Lijn 180 valt onder de concessie Utrecht, even als lijn 197. :wink:
Oud forumgebruiker

Re: Goudse Amba's

Bericht door Oud forumgebruiker »

Was Bollen- en Rijnstreek juist niet zo'n concessie waar binnenkort van die aardgasbussen komen, trouwens?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Goudse Amba's

Bericht door Suus »

Ze gaan het nog wat gekker maken, er komen waterstofbussen vanaf oktober :shock:
Alleen de bus die bij de presentatie gebruikt werd was kapot, dus voorlopig blijft het nog erg stil :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Goudse Amba's

Bericht door mb90 »

Er rijden inderdaad (gelukkig) niet alleen maar Amba's in Gouda. Vanmiddag om 14:10 uur stond er namelijk bij de 3e halte vanaf de stationshal een Alliance. Ik kon vanuit mijn trein niet zien op welke lijn hij zat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten