Materieeltekort dreigt bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door IC140 »

De reisinformatie wel, de wifi niet.
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Bemined »

Daniel schreef:In verband met de tekorten aan materieel en overvolle treinen heeft NS nu aan hun vaste klanten een documentje met wat tips en cijfertjes gestuurd. Zo ontving ik die voor Utrecht - Amersfoort (zie hier), die ik echter maar met een hele grote korrel zout neem...
Om deze maar weer even naar boven te halen, vorige week is het nieuwe wijzigingsblad ingegaan, de intercity van 17:20 lijkt in ieder geval op dinsdag en donderdag verlengd te zijn. De trein van een uur eerder is juist ingekort tot 9 bakken ICM (vorig jaar nog 12, toen terug naar 10 en nu nog maar 9). In de ochtend is trein 12522 (8:26 vanaf Amersfoort) verlengd tot vier stellen ICM (12 bakken). Men lijkt onder andere de sprinter Zwolle - Groningen geplunderd te hebben dit keer, daar hebben meerdere treinen hun tweede stel moeten inleveren in de spits.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Globetrotter »

Bemined schreef:
Daniel schreef:In verband met de tekorten aan materieel en overvolle treinen heeft NS nu aan hun vaste klanten een documentje met wat tips en cijfertjes gestuurd. Zo ontving ik die voor Utrecht - Amersfoort (zie hier), die ik echter maar met een hele grote korrel zout neem...
Om deze maar weer even naar boven te halen, vorige week is het nieuwe wijzigingsblad ingegaan, de intercity van 17:20 lijkt in ieder geval op dinsdag en donderdag verlengd te zijn. De trein van een uur eerder is juist ingekort tot 9 bakken ICM (vorig jaar nog 12, toen terug naar 10 en nu nog maar 9). In de ochtend is trein 12522 (8:26 vanaf Amersfoort) verlengd tot vier stellen ICM (12 bakken). Men lijkt onder andere de sprinter Zwolle - Groningen geplunderd te hebben dit keer, daar hebben meerdere treinen hun tweede stel moeten inleveren in de spits.
Hoe weet je dit soort dingen? Zijn die wijzigingsbladen voor de gewone sterveling ook ergens inzichtelijk?
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door waldo79 »

Met 30 seconden zoeken kom ik hier. Verder is er op somda vrij veel interne ProRail en NS-kennis aanwezig.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door MarkNL »

MarkNL schreef:Bij het HGBTF gaat het gerucht dat de I6-rijtuigen mogelijk naar de Benelux gaan. Deze komen immers vrij als de Vauban/Iris ermee stopt. Is daar meer over bekend? En wat zou er met het ICR dat dan vrijkomt gebeuren?
En inmiddels is het bericht dat dit circus van I-6 en I-10 in de Benelux niet meer door zou gaan (bron).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

NS op schema met aanpak drukke treinen

Bericht door Wubbo »

NS op schema met aanpak drukke treinen

NS ligt op schema met de uitvoer van maatregelen om de drukte in treinen te verminderen. In de eerste drie maanden van 2016 was het in spitstreinen minder druk dan eind vorig jaar. Wel moeten reizigers op specifieke trajecten rekening blijven houden met drukte tijdens de spits. Dit blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur en Milieu) is uitgevoerd. De resultaten van dit onderzoek stuurt zij vandaag naar de Tweede Kamer.

Lees verder
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Bemined »

De spitsbussen in Noord-Holland stoppen na vandaag, volgens de NS-woordvoerder is het bij 2 á 3 reizigers per bus gebleven. Na de zomervakantie wil men de proef hervatten maar dan met Amsterdam Zuid als eindbestemming, mogelijk dat dit dan iets meer reizigers trekt omdat die bestemming niet rechtstreeks te bereiken is vanaf deze stations en het verlies van reistijd dus minder zal zijn. Wel opmerkelijk, want na de zomer zou ook DDM1 weer in dienst komen en heeft men dus een flink aantal extra zitplaatsen beschikbaar, aanzienlijk meer dan deze bussen kunnen aanbieden.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Nitein-Repart »

April, mei en juni zijn vrij rustige maanden, aangezien er minder reizende studenten zijn, geen geouwehoer met blaadjes of sneeuw op de rails en een deel van de forenzen gaat op de fiets door het betere weer. Vanaf september komen deze problemen weer waardoor het een stuk drukker wordt in de trein.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door OmniLezer »

MarkNL schreef:
MarkNL schreef:Bij het HGBTF gaat het gerucht dat de I6-rijtuigen mogelijk naar de Benelux gaan. Deze komen immers vrij als de Vauban/Iris ermee stopt. Is daar meer over bekend? En wat zou er met het ICR dat dan vrijkomt gebeuren?
En inmiddels is het bericht dat dit circus van I-6 en I-10 in de Benelux niet meer door zou gaan (bron).

Die I6/I10 ondingen rijden gewoon op de Benelux. Ik zie ze meer dan de Benelux rijruigen zelf.
Terzijds heb ik me altijd afgevraagd waarom al die IC rijtuigen nooit in de ICM serie zijn gestopt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Meltrain »

Wat bedoel je precies? Vraag je je af waarom rijtuigen ICR niet als tussenrijtuigen in ICM zijn gestopt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door OmniLezer »

Meltrain schreef:Wat bedoel je precies? Vraag je je af waarom rijtuigen ICR niet als tussenrijtuigen in ICM zijn gestopt?
Ja, dat bedoelde ik. Dan heb je langere treinen en gelijk minder treinen nodig. Nu dat I6/I10 zooi toch op de Benelux zit, kan je wel een paar kwijt aan de ICM.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door MdJ »

Buiten dat ICR ooit eens ontworpen is op basis van een middenbak ICM, is dit technisch dusdanig verschillend, dat geheel nieuwe bakken goedkoper zouden zijn... Niet meer te vergelijken, je kunt werkelijk er niks mee.
Bij twijfel: gebruik beton.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door OmniLezer »

MdJ schreef:Buiten dat ICR ooit eens ontworpen is op basis van een middenbak ICM, is dit technisch dusdanig verschillend, dat geheel nieuwe bakken goedkoper zouden zijn... Niet meer te vergelijken, je kunt werkelijk er niks mee.
Tja, dat is dan dat. Bij twijfel gebruik beton
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Hainje »

En als ge ut dan nog nie wit, gebruikt dan pur of kit!
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door reisthijs »

OmniLezer schreef:Nu dat I6/I10 zooi toch op de Benelux zit, kan je wel een paar kwijt aan de ICM.
Waarom denk je dat er rijtuigen 'over' zijn? Er is nu juist een tekort. Anders zat er nu geen I6/I10 in de Benelux.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door wouter15 »

Medewerkers van de NS mogen niet meer in de spits met de trein reizen: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2668 ... den__.html
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door starx »

Wauw, wat een creatieve oplossing toch weer. not -o-

Van Boxtel vindt dus zijn personeel twee keuzes heeft: Ofwel eerder naar het werk toe en/of later terug naar huis, ofwel met de auto komen. Volgens mij staat dat laatste haaks op de doelstelling van NS en is dat eerste een regelrechte schoffering van het personeel...

Volgens mij is het de hoogste tijd dat het personeel het vertrouwen in van Boxtel opzegt, want ik heb hem nog geen enkele keer verstandige dingen horen zeggen over het materieeltekort.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door AppleMoose »

Dat krijg je als je iemand aanstelt die 0,0 binding heeft met het spoor.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Klaasje »

Laten we even heel eerlijk zijn: Het was natuurlijk gek dat Roger van Boxtel begon bij alle onderwijsinstellingen en weet ik wel niet wat.. Maar is het nu echt zo dat al die mensen die bij NS op kantoor zitten per se 8 uur per dag daar moeten zijn? Ik denk dat heel veel daarvan prima anderhalf uur thuis aan het werk kunnen en een half uurtje in de trein naar hun mail kunnen kijken. Als een deel dat bij de ochtendspits doet en een deel bij de avondspits scheelt dat al een hele hoop.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Chrysa »

Hoeveel NS medewerkers zijn er wel niet? 1 bedrijf dat werknemers uit de trein weert lijkt me nou niet genoeg verschil maken.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Klaasje »

Rondom Utrecht gaat het overigens wel om meer zitplaatsen die worden ingenomen dan wat er verdwenen is met de laatste stellen plan v.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Hoeveel NS medewerkers zijn er wel niet? 1 bedrijf dat werknemers uit de trein weert lijkt me nou niet genoeg verschil maken.
Duizenden, en dan zijn nog niet eens de medewerkers van bedrijven meegeteld die diensten leveren aan NS en ook op het Hoofdkantoor of daaromliggende panden zitten, zoals SPF.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door webguy »

Wie mag de wekker weer gaan aanpassen? -o-
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door MdJ »

Overigens zag ik gisteren en vandaag gewoon mensen in de ochtendspits het hoofdkantoor inlopen. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door webguy »

Dat zegt vast meer over de interne berichtgeving.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten