Nieuwe naam voor Brabants OV

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Chrysa »

Weer een nieuwe livery? Wat is er mis met de huidige?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Hainje »

henk1234 schreef:Volgens OV-magazine maken ook Volans en Brabantliner plaats voor bravo.
Ben ik wel benieuwd hoe ze die formules dan gaan onderscheiden. Want het lijkt mij sterk dat ze de reguliere streekbus op dezelfde manier in de markt gaan zetten als de HOV bussen. Trouwens duur geintje om Volans te vervangen. Alleen al de haltes. Maar goed, over een jaar weten we niet beter meer. Toen de naam Breng geïntroduceerd werd was het commentaar ongeveer gelijk, nu hoor je er ook niemand meer over.
🍉
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door WALUIGI96 »

nvdw schreef:Bravo... Is het weer 1963 ofzo?

Gebruik gewoon BBA als het zo moet. Genoeg (oudere) reizigers die die naam nog steeds gebruiken ;)
Maar in Zuidoost-Brabant is Zuidooster dan weer bekender, hoewel ik denk dat Hermes ook redelijk ingeburgerd is daar.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door baladid »

Waarom laat men eigenlijk in Nederland het busoppervlak onbenut? Zo veel reclameruimte die verspild wordt. Zo kan men dubbel geld besparen: Men heeft geen uitgaves voor het design én krijgt nog inkomsten door de reclame...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door RobertT »

datm schreef:
henk1234 schreef:Die naam boeit me geen donder. Wat me wel enigszins uitmaakt, is dat er nu één loket is, wat voor de reiziger toch prettiger is.
Daar hebben ze 9292 voor. Intussen is 9292 zo ingeburgerd dat reizigers als eerste gaan raadplegen als ze informatie nodig hebben. Al die dure en flauwekul projectjes kost ons als gewone burger alleen maar belastingcenten terwijl deze centen veel beter besteed kan worden.
Inderdaad,Ze hadden beter dat geld kunnen steken in uitbreiden van de dienstregeling op bepaalde lijnen.
De meeste mensen zegt een naam niets,als er maar 1 bus rijdt per uur of op bepaalde tijden helemaal niet
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:Weer een nieuwe livery? Wat is er mis met de huidige?
Beetje kaal, dat wit en rood, vind ik dan.

Heb altijd het idee dat er nog íets op dat witte vlak geprint moet worden. dat het niet áf is.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Hans »

En het bureautje waar hier over gesproken wordt is gevestigd in Den Haag.

www.ontwerpwerk.nl

Even googlen op de whois data van de domeinnaam .... et voila.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door datm »

Bureautje? Als je ziet wat voor klanten zij in hun portefeuille hebben zullen ze ook aardig wat vragen.
Wat is er mis om een website te laten maken bij een lokale internetboer wat ook website's maakt voor de bakker en de slager om de hoek.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door n-evo »

huibf schreef:Afbeelding
Wat weten ze zo'n moderne bus te verpesten zeg. Die lachende mensen en "geschreven" slogan... Het kan haast niet afgezaagder al hadden ze het geprobeerd. _O-
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door PatrickM »

www.bravo.nl is trouwens nog te koop. Ik weet wel wat ik met m'n spaarcentjes ga doen om er winst op te maken...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Zugführer »

Tsja, als je dat bovenste ding vergelijkt met hoe hij in eerste instantie er uit zou komen te zien is de Bravo huisstijl toch een beetje jammer :')
Afbeelding
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Yanaike »

Ben ik de enige die het raar vind dat de bussen van Hermes net allemaal veranderd zijn en nu dus weer moeten gaan veranderen?
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door wouter15 »

Begrijp ik hier nu uit dat Bravo bij Arriva en Hermes eigenlijk hetzelfde idee is als U-OV bij Qbuzz?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door datm »

henk1234 schreef:http://www.bravo.nl is trouwens nog te koop. Ik weet wel wat ik met m'n spaarcentjes ga doen om er winst op te maken...
Bravo is niet te koop. Hij is geregistreerd bij een hostingprovider.
Dit is de landingspagina van de provider.
De ambtenaren bij de provincie zijn nog wel zo slim om van te voren de domeinnaam te kopen voordat ze dit naar buiten brengen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door reisthijs »

wouter15 schreef:Begrijp ik hier nu uit dat Bravo bij Arriva en Hermes eigenlijk hetzelfde idee is als U-OV bij Qbuzz?
Het idee is dus dat de naam altijd zo blijft als er concessie overgaan naar andere vervoerders. Naar het voorbeeld van Twents en Breng.

U-OV is dan weer niet zo'n goed voorbeeld, dat heette voor de concessiewisseling nog Voor U
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Hans »

Yanaike schreef:Ben ik de enige die het raar vind dat de bussen van Hermes net allemaal veranderd zijn en nu dus weer moeten gaan veranderen?
De verandering die in de afgelopen maanden en nu nog loopt op de vloot MAN en VDL die blijft is de basis. Het was al langer bekend dat er nog iets met logo's e.d. moet gaan gebeuren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Meltrain »

Raymond schreef:Dat je een nieuwe naam kiest is tot daar aan toe, maar kies dan niet een naam die zo imagogevoelig is, dat bij een mislukking er een cynisch "bravo!" klinkt.
De studenten zullen het wel weer afkorten tot B'vo. :P
henk1234 schreef:Volgens OV-magazine maken ook Volans en Brabantliner plaats voor bravo.
Misschien is het artikel later aangepast, maar er staat nu duidelijk dat de namen Volans en Brabantliner (voorlopig) blijven:
De merknamen Volans (hov-bus) en Brabantliner (snelbus richting Utrecht) blijven voorlopig gehandhaafd.
reisthijs schreef: U-OV is dan weer niet zo'n goed voorbeeld, dat heette voor de concessiewisseling nog Voor U
Als het goed is, blijft U-OV vanaf de huidige concessie "voor altijd" de naam in het Utrechtse openbaar ververvoer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door n-evo »

henk1234 schreef:http://www.bravo.nl is trouwens nog te koop. Ik weet wel wat ik met m'n spaarcentjes ga doen om er winst op te maken...
Ze zitten ze al op http://bravo.info/

jammer joh. :P
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door reisthijs »

Die was zeker goedkoper dan het .nl domein dat iedereen die info over Bravo zoekt als eerste zal intikken?

Bij U-OV zijn ze tenminste nog zo slim geweest om U-OV.nl door te laten verwijzen naar U-OV.info
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door fogeltje »

Geen BBA, ik ben een Zuidooster Fogeltje -o-

Mag de vervoerder er ook nog (al dan niet in het klein) zijn eigen naam en logo erop zetten?
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Raymond »

Bij treinen zijn er nu allemaal eisen dat die deuren een duidelijk contrast moeten hebben, maar dat geldt duidelijk niet voor die achterste deur van de Evolans die volledig verdwijnt in het logo. :X
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Chrysa »

Ik had die deur nog niet eens gezien. :')
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door busfanNL »

Tja dat kan ook. :lol:
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Zugführer »

fogeltje schreef:Mag de vervoerder er ook nog (al dan niet in het klein) zijn eigen naam en logo erop zetten?
Op het plaatje van die Evolans staat het Hermes logo, net achter het voorwiel.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe naam voor Brabants OV

Bericht door Vinny »

Yanaike schreef:Ben ik de enige die het raar vind dat de bussen van Hermes net allemaal veranderd zijn en nu dus weer moeten gaan veranderen?
Je denkt verkeerd. Waarom zou je dingen hetzelfde moeten houden als je het ook kan veranderen? Of trek je ook altijd een blauwe spijkerbroek aan als je 's ochtends opstaat?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten