Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Dat EMV'en lijkt mij wel handig. Doe ik nu met de boodschappen ook..

Moet soms wel een paar keer de kaart tegen de lezer houden.. maar het werkt wél. :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Gaat hier niet echt over het juiste onderwerp. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Inmiddels staan de wat onduidelijke adviesaanvraag en de reactie daarop op de pagina van het ROCOV Gelderland (http://www.rocovgelderland.nl). Hieronder een beknopt overzicht inclusief de reacties.

* BrengFlex is nog niet uitontwikkeld, maar lijkt halte tot haltevervoer voor E 3,50 per rit te worden.
* Rijtijden trolleys Arnhem Centrum wordt aangepast.
* Bussen via zuidzijde centrum rijden via venrnieuwde Turfstraat.
* Halte Papendal wijzigt in Vitesse Papendal.
* Hoogzomerdienstregeling blijft gehandhaafd. Breng wil uitbreiden naar 8 weken. Ook vakantiedienstregeling op dag naar Hemelvaart.
* Lijn 2 Nijmegen: diverse routevarianten worden onderzocht, bijv. lus door Lindenholt-Oost, doortrekken naar Poort Neerbosch, handhaving huidige route. Voorlopig lijkt de huidige route gehandhaafd te worden.
* Lijn 3 Nijmegen: opheffen. Wordt gekeken naar buurtbus Oosterhout. ROCOV pas akkoord als er goede alternatieven zijn, met name voor Oosterhout. BrengFlex is pas een alternatief als hier het reguliere OV-tarief voor geldt.
* Lijn 9 Nijmegen: voorstel om via spoorkuil te laten rijden. ROCOV ziet geen voordelen voor reizigers.
* Lijn 11 Arnhem: wordt doorgetrokken naar station Zuid om aansluiting te bieden op lijn 56 (combinatie van 36 en 53). Buslijn gaat ook op zaterdag rijden. ROCOV stelt voor om route mogelijk via Elden te laten gaan.
* Lijn 12 Nijmegen: uitbreiding ochtendspits tot 4x per uur; mogelijk ook 's middags. Bussen naar Nijmegen om 7,5 minuten uit Druten laten vertrekken.
* Lijn 13/15 Nijmegen: samenvoegen. Wijchen is met uitbreiding aantal treinen overbediend. Voorstel was om de lijnen samen te voegen en in het dal twee per uur te laten rijden. ROCOV en gemeente waren niet akkoord; per december nog geen wijziging. Wordt gekeken naar andere oplossingsrichtingen. Rijdt vanaf het CWZ via Grootstalselaan naar het CWZ op verzoek van gemeente Nijmegen. Te Lent wordt Laauwikstraat vervangen door doorgetrokken Turennesingel.
* Lijn 14 in Nijmegen tweemaal per uur naar Brakkenstein laten rijden (mogelijk gaat lijn 4 op termijn naar Brakkenstein rijden; lijn 331 krijgt een doorsteek tussen de Meijhorst en Aldenhof, maar nog niet deze dienstregeling). Extra bus wordt ingezet op lijn 10. ROCOV niet akkoord omdat Brakkenstein met het vervallen van lijn 3 wel een erg karige bediening krijgt.
* Lijn 29 op zaterdag opheffen.
* Lijn 35/331 andere route over spoor Elst.
* Lijn 36 opgeheven; vervanging in de vorm van lijn 56.
* Lijn 53 opgeheven; vervanging in de vorm van lijn 56.
* Lijn 56 nieuwe lijn Wageningen - Renkum - Heteren industrieterrein - Heteren Centrum - Driel Zuid - station Arnhem Zuid - station Arnhem; te Arnhem Zuid wordt aansluiting geboden op lijn 11 naar Winkelcentrum Kronenburg en Het Duifje. ROCOV lijkt akkoord indien overstap op lijn 11 betrouwbaar is.
* Lijn 57: voorstel tot opheffing. Mogelijk lijn 58 doortrekken naar Heyendaal of in de spits tweemaal per uur laten rijden. Wijzigingen nog niet haalbaar voor dienstregeling 2017; in september vervolgoverleg.
* Lijn 63 opheffen. ROCOV is niet akkoord omdat de lijn goed draait.
* Lijn 64 opheffen; wordt gekeken naar buurtbus op deel van het traject. ROCOV niet akkoord totdat alternatief duidelijk is.
* Lijn 70/71: bedieningsperiode wordt verlengd tot 1e schooldag oktober t/m laatste schooldag maart
* Lijn 74: opheffen.
* Lijn 83: wordt kwartier opgeschoven.
* Lijn 89: korte ritten doortrekken naar Poort Neerbosch. ROCOV had graag een koppeling gezien aan lijn 165 te Druten.
* Lijn 99: strekken route Zeeland. Nog niet per december.
* Lijn 300: laten halteren bij beide haltes station Lent.
* Niteliners: opheffen. Mocht opheffing niet doorgaan nummer wijzigen naar nummer in de 800. ROCOV is niet akkoord.

Het ROCOV is niet blij dat Hermes lijnen wil schrappen waarmee Breng juist de concessie binnengehaald heeft.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

pffft 3,50. Dat is duurder dan de opstapper, texelhopper (en daarmee krijg je ook toegang tot de reguliere lijnen) en in de meeste gevallen de haltetaxi. Voor kleine afstanden is dit voor de reiziger onbetaalbaar. En in het ov-visie document werd nog wel een voorbeeld gegeven van iemand die van angerlo naar doesburg ging :')
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Beetje bij beetje breekt Hermes het hele lijnennet af.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Die zomerdienstregeling heeft in de laatste twee weken van augustus voor een hoop problemen gebracht (overvolle bussem en treinen aangezien de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] met één stel rijdt) en nu willen ze hem ook nog uitbereiden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Paar aardige ideeën, maar vooral veel bezuinigingen.

De doorsteek Meijhorst-Aldenhof is een goede vinding om enerzijds lijn 4 weg te kunnen bezuinigen en anderszijds Aldenhof juist beter te bedienen doordat lijn 331 een (veel) hogere frequentie heeft. Dat lijkt me behoorlijk positief.
Nadeel is wel dat vanaf Weezenhof/Aldenhof de verbinding in de richting Hatert e.v. verdwijnt. Wellicht zou dat opgelost kunnen worden door lijn 6 iets te wijzigen en via de Apelterenweg Malvert binnen te rijden (lijn 331 krijgt dan op de halte Doekenburg overstap op lijn 6). De halte Malvert 13e straat vervalt dan wel, maar 100 meter verder stopt lijn 6 ook al bij halte Van Boetbergweg/Malvert, dus zo groot hoeft dat verlies ook weer niet te zijn.

Het plan om op terwijl lijn 14 (Arnhem-)CS-Brakkenstein te vervangen door een lijn CS-Hazenkamp-Brakkenstein zorgt juist voor langere reistijden Brakkenstein<->CS/Centrum, lijkt me ook niet positief. Wellicht zou je die beter kunnen combineren met lijn 13-15 die via de Grootstaltseweg naar de Sint-Annastraat moet gaan rijden. Wellicht kun je die dan via Brakkenstein naar Heyendaal sturen. Dan houdt je 4x p/u een bus én behoudt je de sneller verbinding met het station. Nadeel is wel dat lijn 13/15 dan de halte Spinozagebouw niet meer aan doet. De halte Kan.Mijlinckstraat vervalt dan ook, maar heeft binnen 500 meter ook al de overgebleven haltes Pater Eijmardweg (dan lijn 13/15) en Sint-Annastraat/Heiweg (83).

Lijnen 13-15 in Lent via de verlengde Turenensingel laten rijden heeft als nadeel dat station Lent niet meer aangedaan wordt. Ik zou eerder lijn 33 die route laten rijden en 13-15 via het station laten rijden, zodat ook de wijken in Lent-Noord verbonden blijven met het station. Voor lijn 33 is dit minder interessant omdat die minder van Lent bediend en de dorpjes Gendt-Doornenburg-Angeren natuurlijk al met die buslijn zelf naar Arnhem verbonden is. Die lijn heeft dus weinig belang met het aandoen van dat station.

Verder zou Breng en de gem. Nijmegen ook moeten kijken naar de mogelijkheid om lijn 8 ook te kunnen laten stoppen bij halte Station Goffert. Hiervoor moet een doorsteekje gemaakt worden bij de huidige halte ri. Graafseweg om na de halte weer af te kunnen buigen ri. CWZ, zodat lijn 8 daarna weer de Muntweg op kan draaien of juist komende vanaf de Muntweg ri. CWZ kan rijden. Nu buigt lijn 8 vlak voor dat station af, dat is jammer. Hiervoor ontbreekt nu 2-3 meter wegdek bij de bocht na de halte. Zeker aangezien de sprinters bij dat station gaan doorrijden naar Arnhem kan het voor reizigers naar Arnhem praktisch zijn om al bij dat station over te kunnen stappen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busfanNL »

Van wie zijn eigenlijk alle achtpersonenbusjes in de 1xxx (geen brengbuurt) serie? Van breng zelf of van taxibedrijven en zo ja welke?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Frank schreef: * Lijn 57: voorstel tot opheffing. Mogelijk lijn 58 doortrekken naar Heyendaal of in de spits tweemaal per uur laten rijden. Wijzigingen nog niet haalbaar voor dienstregeling 2017; in september vervolgoverleg.
Er zijn een aantal voorstellen gedaan omtrent de SB58/57 bundel vanuit Duitse zijde. Dit zijn de mogelijke plannen:
  • Lijn SB58 wordt vanaf Nijmegen CS verlengd van en naar Heyendaal.
  • Lijn SB58 wordt vanaf Emmerich verlengd naar 's Heerenberg.
  • Lijn 57 wordt opgeheven in plaats daarvan mag Breng de spitsritten op lijn SB58 tussen Nijmegen Heyendaal en Kleve gaan uitvoeren, zodat tussen Nijmegen en Kleve een halfuursdienst ontstaat.
  • De route in Beek komt te vervallen, NIAG wil het liefste via de N325 rijden om zo de reistijd tussen Kleve en Nijmegen te verkorten.
  • Extra late ritten op vrijdag- en zaterdagavond.
Laatst gewijzigd door regenmaker op vr 30 sep 2016, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Heb je bronnen voor je beweringen? Zonder bronnen is dit moeilijk te geloven. Desondanks 2x/uur Nijmegen-Emmerich waarvan 1x/uur door naar 's Heerenberg is wel een enorme vooruitgang. Ook tussen Nijmegen en de Grens niet meer Beek aandoen, maar in plaats daarvan over de N325 rijden is ook een vooruitgang. Beek wordt al bedient door lijn 80.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Djeez
Berichten: 51
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Djeez »

Niemand over dat Breng alle nachtbussen wil afschaffen? Hiermee kan je in het weekend niks spontaans meer doen en ben je aangewezen op de laatste bus van de normale regeling. Dus je kan niet even naar de Ziggo Dome toe voor een concert want dan sta je mooi op het station te kijken...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:Heb je bronnen voor je beweringen? Zonder bronnen is dit moeilijk te geloven. Desondanks 2x/uur Nijmegen-Emmerich waarvan 1x/uur door naar 's Heerenberg is wel een enorme vooruitgang. Ook tussen Nijmegen en de Grens niet meer Beek aandoen, maar in plaats daarvan over de N325 rijden is ook een vooruitgang. Beek wordt al bedient door lijn 80.
Alleen Duitse bronnen: Hier
Um die Linie SB 58 zur Radboud Universität zu verlängern, müsste aus Sicht der
NIAG zwecks „Fahrzeitgewinnung“ die niederländische Ortschaft Beek ausgelassen und direkt
über die N 325 gefahren werden.
Om de verlenging naar de Radboud Universiteit mogelijk te maken, moet volgens de NIAG over de N325 gereden worden om reistijd te besparen.
Die Überlegung zu einer möglichen Verlängerung der Linie SB 58 in Richtung s’Heerenberg
kommt aufgrund fehlender Fahrgastnachfrage gegenwärtig nicht in Betracht.
Voorlopig wordt de verlenging naar 's Heerenberg dus niet in stand gebracht, maar er zijn of waren wel onderzoeken gedaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

En de halfuursdienst tussen Nijmegen en Emmerich dan? Kan dat bestand niet downloaden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

SuperGhost schreef:Wellicht zou dat opgelost kunnen worden door lijn 6 iets te wijzigen en via de Apelterenweg Malvert binnen te rijden (lijn 331 krijgt dan op de halte Doekenburg overstap op lijn 6). De halte Malvert 13e straat vervalt dan wel, maar 100 meter verder stopt lijn 6 ook al bij halte Van Boetbergweg/Malvert, dus zo groot hoeft dat verlies ook weer niet te zijn.
Tegen. Dit is al ooit gedaan (in 2005) en is twee jaar later weer teruggedraaid. Er stapt geen kiep over bij de Doekenborg en de halte werd gemist.

De doorsteek bij Aldenhof is interessant. De oude lijn 9 (van 1992) heeft dit enkele jaren gedaan totdat de doorsteek (die was toen volgens mij ook voor auto's) werd dichtgetimmerd. Ik zou het wel jammer vinden als lijn 4 verdwijnt, voor Malvert geeft dat een aantal leuke extra reisopties, maar begrijpelijk zou het wel zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:En de halfuursdienst tussen Nijmegen en Emmerich dan? Kan dat bestand niet downloaden.
De frequentie verhoging gaat waarschijnlijk 4 à 5 ton per jaar kosten en het is nog niet bekend op welke termijn deze er gaat komen en of ie er gaat komen.

Het document is ook wel makkelijk via google te vinden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Ik dacht dat in posts boven alleen een halfuursdienst Nijmegen - Kleve genoemd werd.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Emmerich-Kleve is al een halfuursdienst op werkdagen. Het lijkt mij dan logisch om dan een doorgaande verbinding Nijmegen-Emmerich aan te bieden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

fogeltje schreef:
SuperGhost schreef:Wellicht zou dat opgelost kunnen worden door lijn 6 iets te wijzigen en via de Apelterenweg Malvert binnen te rijden (lijn 331 krijgt dan op de halte Doekenburg overstap op lijn 6). De halte Malvert 13e straat vervalt dan wel, maar 100 meter verder stopt lijn 6 ook al bij halte Van Boetbergweg/Malvert, dus zo groot hoeft dat verlies ook weer niet te zijn.
Tegen. Dit is al ooit gedaan (in 2005) en is twee jaar later weer teruggedraaid. Er stapt geen kiep over bij de Doekenborg en de halte werd gemist.
Toen had je echter nog lijn 9 die via Aldenhof reed en dus ook al De Doekenburg aan deed geloof ik.

Wellicht is overigens een ander alternatief ook om gewoon de haltes 'De Doekenburg' enkele meters te verplaatsen naar de Van Boetbergweg zodat lijn 9 er ook kan stoppen (de halte Van Boetbergweg/Aldenhof van lijn 9 zo'n 200 meter verderop kan dan gesloten worden), dan heb je dat probleem ook ondervangen natuurlijk.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door peter s »

De doorsteek bij Aldenhof is interessant. De oude lijn 9 (van 1992) heeft dit enkele jaren gedaan totdat de doorsteek (die was toen volgens mij ook voor auto's) werd dichtgetimmerd.
Nee heeft nooit een bus de doorsteek gemaakt. Wel bomen gekapt en hekwerk weggehaald maar kwam PTT in geweer. Het huisje waarvan ambtenaren dachten dat het een fietsenstalling was bleek een hoofdverbinding van glasvezel te huisvesten 8-)
Laatst gewijzigd door peter s op di 11 okt 2016, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door peter s »

SuperGhost schreef: Wellicht is overigens een ander alternatief ook om gewoon de haltes 'De Doekenburg' enkele meters te verplaatsen naar de Van Boetbergweg zodat lijn 9 er ook kan stoppen (de halte Van Boetbergweg/Aldenhof van lijn 9 zo'n 200 meter verderop kan dan gesloten worden), dan heb je dat probleem ook ondervangen natuurlijk.
Dat stukje weg tussen kruisingen Boetbergweg- van Apelterenweg en Boetbergweg- 10e straat Weezenhof is maar 50 meter. Veel te kort dus om daar een bus te laten stoppen en daarna linksaf te laten slaan!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

peter s schreef:
fogeltje schreef:
SuperGhost schreef: De doorsteek bij Aldenhof is interessant. De oude lijn 9 (van 1992) heeft dit enkele jaren gedaan totdat de doorsteek (die was toen volgens mij ook voor auto's) werd dichtgetimmerd. Ik zou het wel jammer vinden als lijn 4 verdwijnt, voor Malvert geeft dat een aantal leuke extra reisopties, maar begrijpelijk zou het wel zijn.
Nee heeft nooit een bus de doorsteek gemaakt. Wel bomen gekapt en hekwerk weggehaald maar kwam PTT in geweer. Het huisje waarvan ambtenaren dachten dat het een fietsenstalling was bleek een hoofdverbinding van glasvezel te huisvesten 8-)
Graag wel goed quoten, dit zei ik niet :wink:

Overigens (aan wie het antwoord weet): waar precies moet die doorsteek komen?
Laatst gewijzigd door SuperGhost op di 11 okt 2016, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door peter s »

Oh haakkies verkeerd, sorry
Aangepast!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

SuperGhost schreef:Overigens (aan wie het antwoord weet): waar precies moet die doorsteek komen?
Gokje: tussen Meijhorst sporthal en Aldenhof 70e straat?
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door peter s »

Die was toen gepland vanaf Meijhorst 11e straat, tussen de sporthal en de telefooncentrale langs de maisonnette 23e straat, over de brug die Meijhorst met Aldenhof verbind en dan de 71e straat Aldenhof in.
De brug die tussen de twee wijken ligt is nooit voor autoverkeer opengesteld, is een fietspad en heeeeeel brede stoep ;-)
Precies tussen sporthal en centrale staat dat 'fietsenhok"!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Dat dat 'fietsenhok' daar staat betekend toch niet dat daar geen busbaan kan komen? Als ik op google maps kijk zie ik dat er nog zo'n 5 meter zit tussen het hek van de telefooncentrale en de sporthal. Dat moet toch genoeg zijn voor een enkelstrooks busbaan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten